Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #23 üzenetére

    "Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak"

    Ez természetesen nem igaz. Egy kis autónak kisebb a tömege, elég bele kisebb teljesítményű motor és így kisebb méretű akku pakk és így kisebb kerekek és így gyengébb futómű és így tovább.
    Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak, főleg elektromosban (a gyártó szempontjából, az hogy aztán a szervízben mit hogy adnak már más kérdés).

    És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több.

    Ugyanis a drága vevők legszívesebben t72-es harckocsival hordanák az 500 méterre lévő iskolába a gyereküket, nehogy valami baja essen a csemetének...

    "Mennek majd a levesbe"
    Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos).
    De persze majd erre is lesz megoldás, majd gyártunk 5 tonnás autókat, nehogy a klímaváltozás miatt épp esedékes napi özönvíz billiárdozni tudjon az utcán az autónkkal...

  • nemlehet

    őstag

    válasz 8th #23 üzenetére

    Hát én szeretni tuti nem fogom. Azért nem igaz ám, hogy ugyan annyi a kisautó, már csak kiló áron is, főleg a drágább fémek (pl alu)... Nem mindegy hogy 800 kiló vagy 2 tonna.
    Az R&D nyilván közel ugyan annyi és az a nagy költség manapság. Szóval van igazság abban amit mondasz, csak nem azért amiért gondolod :D
    Amúgy nem hiszem, hogy a kisautók el fognak tűnni. Most páratlan jólét van ha történelmi távlatban nézed, a világ nyugati felén szinte példátlan béke és gazdagodás van, ergo egyre drágább dolgokat keresnek az emberek.
    De ez nyilván nem mindig lesz így. Plusz azért Európában korlátos hogy mekkora autóval tudsz érdemben közlekedni, ezek a városok nem úgy épültek hogy ilyen batár szarokkal közlekedj benne.
    Ha más nem a parkolóhiány és az utak áteresztő képessége meg fogja akasztani a trendet, legalábbis az öreg kontinensen.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #28 üzenetére

    "Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi?"

    Igen, kapaszkodj meg, ez is szerepet játszik benne. A te 3 tonnás SUV-d előállítása és üzemeltetése környezet károsítobb mint egy afrikai falu összes károsanyag termelése. És a te 3 tonnás SUV-dban nem egy egész falu utazik csak te magad egyedül.
    És majd ott sz.pjuk be, amikor az afrikai (indiai, kínai stb) falu minden egyes embere 3 tonnás SUV-val szeretne közlekedni, pont úgy mint az európai, amerikai stb, mert ehhez neki is pont ugyanannyi joga van.

    Szóval igen, a túlnépesedés is probléma, meg az is hogy a fejlett világban egy-egy embernek akkora ökológiai lábnyoma van mint a fejletlenben egy egész falunak...
    Csak a fejlett világban óriási divat azt hinni hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az.

    "Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között"
    Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több.
    Szóval nem "Közel ugyanannyi", hanem lényegesen olcsóbb előállítani a kisautót.

    És végezetül, az hogy az autógyártók mit gyártanak, az nem csak rajtuk múlik. Múlik azon hogy mire van kereslet, és azon hogy a törvények mit írnak elő.
    Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani, meg hogy nem kell az embereknek harckocsi méretü autó hogy elmenjenek egyedül a munkahelyre.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #23 üzenetére

    En viszont ugy latom, hogy a jovo szemelyautoi kozott az akar csak 1-2 szemelyes autoknak is helye lesz. Az onvezetes behozasaval le lehet dobni majd a ranovesztett pancelt az autokrol, mert nem az lesz a lenyeg, hogy mi tortenik utkozeskor, hanem az hogy ne torenjen utkozes. Persze ez inkabb 50 eves tavlatra valo joslas.

    Az elektromos jarmuveknek nagy jovot josolok, de nem annak az iranynak, ahova elindultak. Az alternativ jarmuvek egyre trendibbek, kelendobbek a fiatalok szamara. Nekik hoverboard kell, meg roller, e-bike, e-motorbike, sot most lattam egy abszolut hasznalhatonak tuno elektromos rasegitos teher-riksa szeru valamit. A kolcsonzos megoldasok is docognek valahogy. Az EU viszont pont ezekkel nem tud mit kezdeni gyakran. Ennek a quadricycle kategorianak is csak ugy lenne ertelme, ha vegsebessegben el tudnak erni az 50km/h -at, hogy ne lassitsak a forgalmat. Az meg orultseg hogy van ahol meg jogositvanyhoz sem kotik ezeknek a hasznalatat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Stard72

    tag

    válasz 8th #23 üzenetére

    Simán büntetni kellene bizpnyos súly felett az autókat valamilyen plusz adóval. Én már 1500 kg felett kezdeném egy kicsit sarcolni, tök felesleges 2500kg autókkal a városokban császkálni

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #65 üzenetére

    En ugy mondanam, hogy vannak egeszen zold elektromos autok es vannak, amik nem sokat leptek a jo iranyba, ugyanugy ahogy a benzinesek kozott is vannak amiknek a teljes kornyezeti labnyoma sokkal kisebb vagy nagyobb mint az atlag.

    Az persze termeszetes, hogy hasznalat kozben nincs kibocsajtasa a teljesen elektromosnak, ami nagyon fontos lokalisan, de a jelenlegi globalis energiamix alapjan az o autojaba az energia is szennyezo modon allitjak elo, illetve az akkuk eloallitasa is szennyezo. Ezert is problemas, ha tul nehezek az autok, vagy tul nagy a hatotavjuk, mert az meg tobb nyersanyagot, meg tobb hulladekot es meg tobb szennyezest jelent.

    Szerintem az EU-nak inkabb a kis 1-2 szemelyes varosi zsebcirkalok vetelet kellene tamogatniuk. Az fajlagosan sokkal tisztabb kornyezetet eredmenyezne, mint az hogy ket tonnas elektromos autokban jellemzoen csak 1-2 fo utazik. A franciak jo helyen tapogatoznak, de mellettuk meg rengeteg kivalo strartup tolja a teljesen elektromos, vagy rasegitos tenyleg kornyezetbarat jarmuvek fejleszteset. A Teslanak is ra kellene ugrani a temara, mert nekik lehetoseguk lenne alacsonyan tartani a gyartasi koltseget es igy az arat is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #65 üzenetére

    "Szerencsére ebben nálad sokkal tájékozottabb emberek döntenek aki nem állnak elő ekkora sületlenséggel."

    Természetesen, ezért van az hogy az utóbbi időben nem mossa el Németországot az árvíz, nem veri el az olasz autópályát 5 centis jég, itthon nincs heteken át tartó közel 40 fok, ja és tornádó sem szokott lenni, hisz nem volt az elmúlt 200 évben sem.
    Ez mind mind a rendkívül sok értelmes döntés eredménye amiket nagyon tájékozott emberek hoztak, aminek hatására sikerült jól megvédenünk a környezetünket. Oh wait...

    "Jó, legyen 50%. Vagy 60%. És? Vételárban meg 150% különbség van ergo a suvot érdemes gyártani mert az hozza a pénzt nem a kisautó."

    Magyarán kijelenthetjük hogy a kisautó gyártása sokkal olcsóbb, ergó csak annyit kellene tenni hogy törvényileg szabályozzuk az autók méretét, és akkor lőn meglepetés csupa kis(ebb) autó lenne és a gyártó még mindig keresne rajta. Csak nem 150%-ot hanem 50%-ot.

    Lásd még euro 4-5-6-7, mit ad isten a gyártok tudnak ilyet is gyártani, pedig ha rajtuk múlna akkor csak euro 0-es autókat gyártanának de azt euro 7-es árban adnák.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #68 üzenetére

    Nem vedtem a benzines autokat, csak azt irtam, hogy attol hogy egy auto full elektromos meg lehet hasonloan szennyezo, sot akar jobban szennyezo is, mint egy benzines. Attol meg hogy kozvetlenul kornyezetbaratnak tunik, meg nem lesz az. Ezert kellene esszel csinalni az elektromos hajtasra valo valtast, es nem adni barmire adokedvezmenyt, artamogatast. Ezek a tobbtonnas elektromos "tankok" ugyanugy nem valok az utcara mint a benzines alternativaik.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák