Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paatrick

    senior tag

    válasz forumpista #24 üzenetére

    Mivel mi is olyan országban élünk ahol a közlekedési kultúra elfelejtődött vagy ki se alakult ezért teljesen érthető hogy ha van rá pénzed akkor minél biztonságosabb autót veszel. Biztonságos meg jelenleg = nagy.

    6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #24 üzenetére

    Ez az hogy nagyon nem mindegy hogy belsőégésű vagy elektromos. Ég és föld a kettő szennyezés terén. Attól még hogy pici az autó ugyanúgy üzemanyag kell bele sajnos. És most is lehet venni kicsi autót, elektromosat is. A lehetőség adott és adott is lesz amíg van rá piaci igény.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • 8th

    addikt

    válasz forumpista #24 üzenetére

    "Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak,"

    Idézem magam: "Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága."

    Nem állítottam, hogy nem olcsóbb. Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között. Abban biztos lehetsz, hogy a vételárban már nem húsz százalék lesz köztük.

    A PSA és a VAG konszern is egyetlen tollvonással lehúzta a belsőégésű motoros miniautóit a budin mert nem kerestek vele annyit, hogy megérje gyártani. A számok nem hazudnak. A belsőégésű motoros Twingo is ment a levesbe és a benzines Volkswagen up! is azért tűnt el hirtelen belsőégésű motoros utódmodell nélkül mert nincs rajta haszon. Van helyette pontosan dupla annyiba kerülő elektromos verzió. Azon van a haszon, a hárommilliós benzinesen nincs annyi, hogy gyártásban maradhasson. Elvégre milyen bolond venné a kétszer annyiba kerülő elektromost ami sosem térül meg? Ha egy modell nem rentábilis a piacon akkor az megszűnik. Ennyire egyszerű. Egyik autógyártó sem szeretetszolgálat ha valamin nem keresnek eleget az rövid úton megy a kukába.

    "És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több."

    Megint tévedésben vagy. Azért gyártanak hatalmas, drága hibrid és villany suv-okat mert azok minimum 12millós árába simán belefér, hogy beledobják a drága technikát és még haszon is marad rajta vastagon. Ugyanazt a drága technológiát pénzügyileg értelmetlen beletenni egy kisautóba mert úgy megdrágítaná, hogy nem kéne senkinek.

    "Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos)."

    Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi? Még véletlenül sem azért mert már most felfoghatatlan mértékben túlnépesedett a bolygó aminek az erőforrásait már végletekig kizsigereltük.

    (#26) nemlehet Én sem rajongok értük sőt f*szságnak tartom az ilyen csillaghajókat de ez van. Pontatlanul fogalmaztam. A belsőégésű motoros kisautók fognak eltűnni első körben. Elektromosak természetesen lesznek ezután is. Idővel a többi belsőégésű is biztosan megy majd a kukába. Talán az áruszállításra a speciális célokra illetve a rendvédelmi szervek mentők katasztrófavédők stb. számára gyártott járművek még egy ideig megmaradnak belsőégésű motorosnak mert ott nem az emisszió az elsődleges szempont. Igazából én azt várom már, hogy valaki kijöjjön egy apró, Smart jellegű kis aksis kifejezetten városi rohangálóssal ~3millió körül. Az nagyot menne az urbanizálódó relatív fizetőképes lakossággal bíró EU-ban. De egyelőre ott tartunk, hogy maximum elektromos motort lehet három millióért vásárolni nem autót. Talán majd a kínaiak megoldják idővel ezt is.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz forumpista #30 üzenetére

    "Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék"

    Ahogy irod: "és kicsit is számítana a környezetvédelem..." Ez hianyzik a kepbol.

    Mehet a zold rendszam az elektromos tankokra. Megoldottuk az evszazad problemajat. :W

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • paatrick

    senior tag

    válasz forumpista #30 üzenetére

    Nem tudom eldönteni hogy túl optimistán vagy túl pesszimistán nézed a világot :DDD

    Egyrészt az afrikai faluban soha nem fog elektromos SUV menni, mert soha nem lesz annyi pénzük hogy megvegyék. Ezek 20 évesen mennek a bontóba újrahasznosításra.

    Másrészt a fejlődő világ problémáit a fejlett világon akarod leverni. Semmi értelme. Az EU a legszigorúbb a világon ilyen szempontból, szóval hova szigorítanál még? Miközben Amerikában semmi szabályozás, Indiában meg olyan kocsik mennek hogy azért itt az EU-ban már börtönbe zárnának. Kína halomra égeti a szenet, környezetszennyező kibocsátása már meghaladja a vírus előtti szintet. Mindemellett, Indiában, Bangladesben meg hasonló fasza országokban százezer tonnaszám égetik el a szemetet vagy öntik a folyóba mert jól van az úgy. Afrikában is. Érdemes utánanézni mivel mennek a konténerhajók mert nem a szél viszi őket előre. És ott sincs semmi szűrő szabályozás hogy mit pöföghet ki magából. És mennek repülők is.

    Az elektromos autó készítése és fenntartása kb a legkisebb gond a világban.

    6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

  • julius75

    aktív tag

    válasz forumpista #30 üzenetére

    Apósom első autója egy "nagypolski" volt.
    1986 körül járunk.
    Ez az egy jármú volt a családban, évi 20-25 ezret mentek vele, átlagosan 9-11 liter/100km fogyasztással.
    Ha én most 2021-ben veszek a családnak egy Merci GLE-et, ami kb. 30 centivel hosszabb, 15-tel szélesebb és két arasszal magasabb mint az öreg autója volt, akkor miattam fog tönkremenni a Föld ugye, jól értem?

  • julius75

    aktív tag

    válasz forumpista #63 üzenetére

    Na tegyük tisztába:
    - de igen is volt választása!
    Pl. nem vesz semmit. Vagy jóval kisebb fogyasztású 120-as Skodát vesz.

    - nem szarok bele, hoztam egy példát, amit megcáfolni ugyan nem tudsz, cserébe jössz a szarozással......dícséretes.

    - nincs bekattanva semmi, úton útfélen szembe jön a SUV ellenzék, írtam kikből áll

    - nem tartozik ide.....miért is nem? környezettudatosság amiről vitázunk, abba pedig nagyon is beletartozik.
    Persze ha találva érezted magad, akkor mingyá' más.....

    Végül pedig kérlek vegyél vissza a stílusból, nem egy homokozóban nőttünk fel!

  • 8th

    addikt

    válasz forumpista #30 üzenetére

    Sosem volt három tonnás suv-om, nem is lesz soha. Kettővel feletted írtam, hogy nagyon nem az én világom. Nem hinném, hogy létezne egyáltalán Európában akkora suv.

    "hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az."

    Nézőpont kérdése. Az elektromos autó már jelenleg is sokkal zöldebb mint egy belsőégésű és a jövőben ahogy az energiatermelésnek minél nagyobb hányadát teszi majd ki a megújuló energia úgy zöldül majd tovább és tovább. A már legyártott forgalomban lévő elektromos autó is.

    "Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több."

    Jó, legyen 50%. Vagy 60%. És? Vételárban meg 150% különbség van ergo a suvot érdemes gyártani mert az hozza a pénzt nem a kisautó.

    "Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani."

    Szerencsére ebben nálad sokkal tájékozottabb emberek döntenek aki nem állnak elő ekkora sületlenséggel. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • PitLee

    őstag

    válasz forumpista #70 üzenetére

    "törvényileg szabályozzuk az autók méretét"

    Japánban ezt a szabályozást úgy oldották meg , hogy
    - a városban csak annak lehet autója akinek parkoló helye is van hozzá
    - a kis (kei) autóra adó és biztosítási kedvezményt adnak

  • julius75

    aktív tag

    válasz forumpista #69 üzenetére

    Megpróbálom.

    Az egyik és legfontosabb: ízlések és pofonok. Talán te is hordasz olyan cipőt, sapkát, órát, stb. amit én lehet, hogy bottal sem piszkálnék meg.
    Na most, ha kiadok éppen 20+ milliót, (mert pl. megtehetem) egy autóért, akkor engedtessék már meg, hogy ha egy iX3 tetszik ne kelljen Model 3 performance-t venni....mert az alacsonyabb és esetleg rövidebb 20 centivel.

    Aztán elbagatelizálod ugyan, és kívánom soha ne is ismerd meg az igazi derékfájást, de hidd el, rohadtul nem mindegy hogy milyen magasra ülök be, szállok onnan ki, és milyen pozícióban teszem meg a vezetéssel töltött időt.

    Aztán a leggyülöltetebb indok a SUV ellenzők körében, de akkor is igaz: egy XC90-ben nagyobb biztonságban tudom magam, mint egy Passatban. Tetszik vagy sem, a Volvo bizony jóval nagyobb autó, (a hátrányaival együtt), de amennyi idióta barom ma az utakon közlekedik, igen is jobbak vele az én és családtagjaim túlélési esélyei.

    A mai SUV-okra pont az általad értelmes nevezett indok nem igaz, ugyanis nem valók terepre.
    Egyik sem. Sem a GLE, sem az X5, sem az XC90, sem társai.
    Terepre pick up, vagy terepjáró kell, nem SUV.

    Végezetül egy idézet (mert itt én be is fejeztem ezt a meddő vitát):
    "Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék"

    Szerencsére ahol ezek a dolgok eldőlnek ott picit szélesebbre van húzva a függöny......
    Szép napot.

  • marlboromen

    aktív tag

    válasz forumpista #30 üzenetére

    "Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani, meg hogy nem kell az embereknek harckocsi méretü autó hogy elmenjenek egyedül a munkahelyre.”

    Ez pontosan így van pluszban még addig kellene adóztatni a repülőjegyeket hogy kétezer eurónál olcsóbb jegy ne legyen. Ha már komolyan vesszük a környezetvédelmet.

Új hozzászólás Aktív témák