Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz PitLee #1 üzenetére

    Az ara total ertelmetlennek tunik...

    Durva hogy 2,2 tonna a "holt tomeg" es csak 0.5 tonna a hasznos maximalisan, de jellemzo hasznalatban konnyen lehet hogy csak 100-150kg-ot fog vinni. Nem mondhatjuk hogy ezek az autok a hatekonysag bajnokai. (persze a nem elektromos verziok se igazan, de ez azert extrem mondon kijozanito, hogy valahol nagyon rossz iranyba kanyarodott a jarmuvek fejlesztese)

    Arra tippelek, hogy a jovo a Citroen AMI, Renault Twizy...legalabbis annak kellene lennie, ha tenyleg a kornyezet vedelme a cel. Sot a Teslat is egy kinai kisauto taszitotta le a tronrol:

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz nemlehet #12 üzenetére

    Erdekes volt mikor kint dolgoztam Bajororszagban es a nemet kollegaknak az volt a velemenye a BMW-rol, hogy szemetbe valo auto es sosem vennenek olyat. Ha valaki, ok csak ismerik. Jellemzoen fiatalok veszik naluk, pontosabban nem veszik csak berelik. Valoszinuleg emiatt ott is all a stereotipia a tipikus BMW-srol.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #16820480 #16 üzenetére

    Irtam is, hogy nem az elektromos verzio nyakaba akarom varni a dolgot. Egyszeruen csak sokkolo, hogy mennyire nem hatekony szallitoeszkoz lett a szemelyauto. Arrol nem is beszelve hogy 95+ %-ban ki sincs hasznalva a szemelyauto es ez ugyanugy kulcs lehet a kibocsajtas, kornyezetvedelem, forgalom, dugok, parkolasi helyzet teren mint az elektromos autok hasznalata. A nagy tobbseg nem az idealis jarmuvet hasznalja, illetve a kenyelem es biztonsag hajszolasa oriasi terhet ro a kornyezetre.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #23 üzenetére

    En viszont ugy latom, hogy a jovo szemelyautoi kozott az akar csak 1-2 szemelyes autoknak is helye lesz. Az onvezetes behozasaval le lehet dobni majd a ranovesztett pancelt az autokrol, mert nem az lesz a lenyeg, hogy mi tortenik utkozeskor, hanem az hogy ne torenjen utkozes. Persze ez inkabb 50 eves tavlatra valo joslas.

    Az elektromos jarmuveknek nagy jovot josolok, de nem annak az iranynak, ahova elindultak. Az alternativ jarmuvek egyre trendibbek, kelendobbek a fiatalok szamara. Nekik hoverboard kell, meg roller, e-bike, e-motorbike, sot most lattam egy abszolut hasznalhatonak tuno elektromos rasegitos teher-riksa szeru valamit. A kolcsonzos megoldasok is docognek valahogy. Az EU viszont pont ezekkel nem tud mit kezdeni gyakran. Ennek a quadricycle kategorianak is csak ugy lenne ertelme, ha vegsebessegben el tudnak erni az 50km/h -at, hogy ne lassitsak a forgalmat. Az meg orultseg hogy van ahol meg jogositvanyhoz sem kotik ezeknek a hasznalatat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz PitLee #29 üzenetére

    Kivancsi lennek hogy milyen piackutatas alapjan gondoltak/gondoljak a japan autogyartok, hogy Europaban nem lenne igeny azokra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz forumpista #30 üzenetére

    "Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék"

    Ahogy irod: "és kicsit is számítana a környezetvédelem..." Ez hianyzik a kepbol.

    Mehet a zold rendszam az elektromos tankokra. Megoldottuk az evszazad problemajat. :W

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz julius75 #38 üzenetére

    Nem miattad, de te is a problema resze leszel. Trend lett az egyre nagyobb, nehezebb, gyakran sokkal rosszabb alaktenyezoju autok vasarlasa. Minden szempontbol joval nagyobb kornyezeti terhelest jelent, attol fuggetlenul hogy epp diesel, benzines, hibrid vagy full elektromos.

    Megertem a SUV-osok egy reszet, akik mondjuk a rosszabb utak miatt vesznek SUV-ot, vagy epp azert mert tudjak hogy hasznaljak majd foldutakon is, de a nagy tobbseg csak divatbol veszi es csak olyan utakon hasznalja ahova a klasszikus szemelyautok tokeletesek. Az szinten problemas amikor csak felfujnak egy autot, rapakolnak 1-200 kg-ot hogy kinezetben durcabb legyen, de a terepjaro kepessege meg csak annyit valtozik, hogy emeltek a hasmagassagan 2 centit. A joval magasabb doboz miatt meg 2 literrel tobbet fogyaszt es bizonytalanabb orszaguton, foleg kanyarokban, mert jobb futomuvet mar nem raktak ala.

    Ha kieroszakoljak az EU-ban azt az elektromos valtast, amit beterveznek, konnyen lehet hogy a SUV divat veget jelenti majd, mert nem csak megfizethetetlenul draga lesz, de erosen csokkenti majd a hatotavot is az elonytelenebb forma. Annyit mar most latni, hogy elektromosbol a kisautok fogynak jobban, egyszeruen anyagi okbol, pedig most meg csak a penzesebb vasarlok szalltak be a buliba. Sokan leadnak egy teljes meretkategoriat a korabbi igenyeikbol.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #47 üzenetére

    Raadasul valoszinuleg tolnak meg azon a datumon par evtizedet. Az EU-ban a ket legnagyobb autogyarto orszag diktalja a tempot es ha azt latjak hogy nincs meg az a fizetokepes kereslet az elektromos autokra, mint korabban a benzines, gazolajos verziokra, visszakozni fognak. Par evig meg noni fog a kereslet, aztan egyszeruen falnak megy, ahogy elfogynak a penzesebb vasarlok. Jelenleg ugy tunik, hogy barmennyire is esik az akkupackok ara, barmennyire is olcsobba valik fajlagosan az elektromos autok gyartasa a volumen emelkedesevel, nem szandekoznak arat csokkenteni. Illetve ne felejtsuk el, hogy a jelenlegi biztato - bar a teljes kepet tekintve tovabbra is apro merteku - e-car eladasok is csak komolya artamogatas mellett jottek letre, amit nem lehet fenntartani sokkal nagyobb volumen eseten. Gyakorlatilag nem latni, hogy mire van valodi fizetokepes kereslet. Ha meg a benzinesek arat novelik, azzal sok vevot vesztenek azon az oldalon es jovel kevesebbet nyernek a masik oldalon. Nyugat-Europaban a donteshozok nem latjak, hogy Europa deli, keleti fele masik vilagban el, viszont az autogyartok eleg hamar rajonnek hogy nem jo bolt ilyen nagy tempoban atallni. Sot valoszinuleg az autogyartok ugyanugy tisztaban vannak a realitassal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz julius75 #48 üzenetére

    Ma nem egy 70-es 80-as evekbeli szocialista blokk -beli auto az alternativa. Amugy annak az onsulya kevesebb mint 1000kg.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz julius75 #56 üzenetére

    "Aham,...., de mégis az volt a fő érv, hogy egy SUV-val teszem tönkre a bolygót." Nem, csak hozzajarulsz nemileg. Akiket felsoroltal azok ugyanugy hozzajarulnak, de ez meg nem ad felmentest neked.

    Ez olyan mintha az mondanank hogy Hitler ota szabad gyilkolni, hiszen mi ez hozza kepest.

    Persze itt most nem arra kell gondolni, hogy meg vagy belyegezve, csak latni, erteni kell hogy a sok kis rossz dontesnek komoly kovetkezmenye van/lesz. Sajnos a nagytobbseg ugy gondolja, hogy mit szamit hogy o mit csinal, pedig szamit, sot sokkal tobbet szamit mint gondolna, mert akar telefont veszel evente, akar sok ruhat, akar SUV-ot, vagy epp terepjarot, azzal nem csak kozvetlenul okozol kart, hanem megerosited a gyartot, hogy csak igy tovabb, ebben van a penz, illetve erosited a trendet, divatot, es ugye a tobbseg meg a kolomp utan agyatlanul.

    Ez ugyanaz mint amikor azt gondoljak sokan, hogy nem mennek el szavazni, mert minek, az o szavazatuk ugy sem szamit. Csak mivel tobbmillioan ugyanigy gondolkodnak, hoppa, mar meg is valasztottak Trump-ot, vagy epp Putyint, Erdogant, hogy ne emlitsek kozelebbi peldat. Minden dontes szamit. Ha nem gondolod hogy szamit, az olyan mintha azt mondanad te nem szamitassz. Te mutatsz peldat a kornyezetedben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #65 üzenetére

    En ugy mondanam, hogy vannak egeszen zold elektromos autok es vannak, amik nem sokat leptek a jo iranyba, ugyanugy ahogy a benzinesek kozott is vannak amiknek a teljes kornyezeti labnyoma sokkal kisebb vagy nagyobb mint az atlag.

    Az persze termeszetes, hogy hasznalat kozben nincs kibocsajtasa a teljesen elektromosnak, ami nagyon fontos lokalisan, de a jelenlegi globalis energiamix alapjan az o autojaba az energia is szennyezo modon allitjak elo, illetve az akkuk eloallitasa is szennyezo. Ezert is problemas, ha tul nehezek az autok, vagy tul nagy a hatotavjuk, mert az meg tobb nyersanyagot, meg tobb hulladekot es meg tobb szennyezest jelent.

    Szerintem az EU-nak inkabb a kis 1-2 szemelyes varosi zsebcirkalok vetelet kellene tamogatniuk. Az fajlagosan sokkal tisztabb kornyezetet eredmenyezne, mint az hogy ket tonnas elektromos autokban jellemzoen csak 1-2 fo utazik. A franciak jo helyen tapogatoznak, de mellettuk meg rengeteg kivalo strartup tolja a teljesen elektromos, vagy rasegitos tenyleg kornyezetbarat jarmuvek fejleszteset. A Teslanak is ra kellene ugrani a temara, mert nekik lehetoseguk lenne alacsonyan tartani a gyartasi koltseget es igy az arat is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 8th #68 üzenetére

    Nem vedtem a benzines autokat, csak azt irtam, hogy attol hogy egy auto full elektromos meg lehet hasonloan szennyezo, sot akar jobban szennyezo is, mint egy benzines. Attol meg hogy kozvetlenul kornyezetbaratnak tunik, meg nem lesz az. Ezert kellene esszel csinalni az elektromos hajtasra valo valtast, es nem adni barmire adokedvezmenyt, artamogatast. Ezek a tobbtonnas elektromos "tankok" ugyanugy nem valok az utcara mint a benzines alternativaik.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz FIREBLADE78 #77 üzenetére

    Ennyi erovel, ha mindenki mar 2+ tonnas SUV-okkal jar majd, akkor a biztonsagos a 3+ tonnas suv/terepjaro lesz, majd a 4 tonnas, mar teherautonak minositett terepjarok. Az USA-ban ugyanugy emiatt kedvelt a pickup truck, meg azoknak is az egyre extremebb fajtai, ahol egy Hummer mar csak beleposzint. Remelem az EU idejeben megallitja ezt az amokfutast es nagyon komoly adot vet ki ezekre. Hatart kell szabniuk a szemelyautok teljesitmenyenek, nyomatekanak, vegsebessegenek. Az elektromosra valtas vegkepp nem fog semmit sem erni, ha a minitank lesz a jovo szemelyautoja.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Adamsky> #83 üzenetére

    Nem bannam ha a sportolasi/csapatasi igenyeket az emberek pl. ilyennel rendeznek le:
    Ez az Arcimoto egyik modellje.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz paatrick #88 üzenetére

    Neztem par videot es eleg erdekes valaszuk van erre, akinek bejon a dolog. Nem csak ennel, de sok mas Tri/Quadricycle EV eseten. A valasz: Sokkal biztonsagosabb mint egy robogo, motor vagy bicikli.

    Most is vannak boven kozlekedok akik a rovidebbet huznak egy balseset eseten. Mindig van nagyhal meg kishal, de a kozlekedes es a balesetek kimenetele csak sokkal rosszabb lesz ha tendenciava valik, hogy feleslegesen nagy, nehez, eros autok furikaznak a varosokban. Lehet kisebb meretu es sulyu SUV-okat is epiteni es nagyreszt azokat is veszik az emberek. Az EU donteshozok eleg sok dolgot probalnak jo iranyba terelni, mert latjak hogy szabalyozas nelkul, az ellenkezo iranyba tartana minden. A buta tomegre nem lehet rabizni a sajat sorsat, mert egyszeruen buta, csak sajat maga erdekli es nem lat tovabb az orranal tovabb. Nem erdekli mi lesz jovore, vagy 10 ev mulva. Az meg plane nem hogy az unokaja milyen vilagban no majd fel.

    El kell tunnie par generacionak, valoszinuleg az enyemnek is, hogy valami jobb iranyba valtozzon.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák