Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    "...az utolsó, a Kinect Star Wars pedig 2012-ben jelent meg."

    Hát nagyon jó végszó. Hagyták lezülleni a többi részleghez hasonlóan ezt a nagy múltú fejlesztőt és ráadásul az utolsó megvalósult projektjük sem több, mint egy kupac ürülék. A LucasArts és a játékfejlesztés egészével remek párhuzamot lehet állítani. Valahol a Jedi Knight sorozat befejeztével nem csak a LucasArtsnak áldozott le, hanem a klasszikus játékfejlesztésnek is, véget értek "azok a régi szép idők".

    Megváltoztak az erőviszonyok, az akkor még középszerű tucatjátékairól ismert Activision elkezdett feljönni, mint a talajvíz. Most épp ugyan olyan középszerű tucatjátékokat készít, de a különbség az, hogy most ezek robbantanak bankot és ezekre van a legnagyobb igény.

    Nem csoda, hogy a LucasArts nem boldogult ezekben az időkben... próbáltak a túlélés miatt lejjebb adni a színvonalból. Valahol a Republic Commando után be kellett volna zárni az egész stúdiót amíg még tisztességgel tűnhetnek el. Ez utóbbi közel sem volt tökéletes, de nem is volt akkora gáz, mint az utóbbi évek szánalmas vergődése, meg egy Kinect Star Wars.

    Hatalmas reményeket fűztem a Star Wars 1313-hoz, végre visszatérhetett volna az eredeti, igazi LucasArts, szétrúgva a seggeket, megmutatva, hogy lehet még ma is igazán jó játékokat fejleszteni. Erre lelövik. Sajnos több forrás is azt állítja, hogy a 1313 és a First Assault projekteket kukázta a Disney, így nem valószínű, hogy ezeket más fejlesztők átvehetik és folytathatják. Bár példa volt már ilyesmire, de több az esély arra, hogy ezek a projektek örökre eltűnnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz banhammer #22 üzenetére

    Egyedül a Star Wars 1313 projekt miatt kár. Azért nagyon fáj a szívem, mert végre a sok gyerekes ökörség után (beleértve az előzmény trilógiát a mozivásznon) végre kaptunk volna egy olyan alkotást, ami jól össze van rakva. A Jedi Knight óta nem készült olyan Star Wars játék ami nem kiröhögni való szemét. A Force Unleashed villantott valamicskét, de nem volt ez már a régi, ráadásul a vásárló átverése, hogy negyed annyi játékidővel rendelkezik, mint alig pár éve egy Jedi Knight rész és még a multit is elfelejtheted.

    Megveszed 50-60 euróért/dollárért a játékot, hazaviszed, délután háromkor leülsz játszani és vacsorára már kétszer végigtoltad... endgame nulla, multi nulla. HÁT EZ MENNYIRE MEGÉRTE! Régen a Jedi Knight epizódokat végigtoltad 13-15 óra alatt, de ha minden zugba benéztél, néha elakadtál (mert gondolkozni is kellett olykor) akkor hosszú napokig elvoltál vele. Én komótos tempóban laza 2 hét alatt vittem végig őket... aztán az egyjátékos mód befejeztével még hónapokig jártunk multizni a haverokkal.

    A LucasArts vesztét az okozta, hogy nem tudott elég ürüléket produkálni az utóbbi években (nem úgy, mint az EA meg az Activision). Egy receptet átvett tőlük: Csinál minél primitívebb, minél rövidebb, minél kevesebb valós tartalommal rendelkező játékot. Csak azt felejtették el, hogy ezt agyon kell reklámozni és fulladásig el kell árasztani a piacot.

    Persze ennek van áldásos hatása is... minél több a szar a játékpiacon, annál több eredeti játékot vásárolok. :) Régen nem győztem kapkodni a fejem, annyi jó cím volt. Most meg jön évente 2-3 alkotás ami tényleg érdekel, meg sok régit veszek meg fillérekért leértékelve.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz WonderCSabo #45 üzenetére

    A KOTOR szériát nem ők csinálták, ami nagy mázli, mert azok piszok jók voltak és azokban az időkben a LucasArts színvonala már mélyrepülésben volt.

    Egyébként nekem egy nagy kedvencem volt még a Star Wars Episode 1 Podracer. Én PC-n játszottam, de eredetileg N64-re jelent meg, olyan is a grafikája. De régen lenyűgözött, száguldás, játéktermi hangulat és Star Wars a nappaliban.

    Jó lenne ezt elkészíteni telefonra/táblagépre, egy kicsit nosztalgiáznék vele (sajnos modern Windowson elég bénán megy, még kompatibilitási módban is).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zs4k0s3mb3r #47 üzenetére

    Nyami, a lemezeim a polcon vannak, de annyira szanaszéjjel járattam őket régen, hogy már alig olvashatók. Le is vadászom ezeket. Q3 motornál meg emlékeim szerint a textúrák átdolgozása sem egy nagy tudomány, lehet egyszer rámegyek arra, hogy megnövelem a felbontásukat és finom élesítést nyomok rá. Egy modern vason a Photoshop mennyi idő alatt végez automatizálva 600 megabájtnyi textúrával? :D +100% méret +50% élesítés. Kíváncsi vagyok mi sülne ki ebből.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zs4k0s3mb3r #53 üzenetére

    Én sem gondoltam, hogy ennyire egyszerű lenne. Én nagyon régen programoztam utoljára, soha nem is érdekelt, de anno csináltunk vizsgamunkát úgy, hogy Q3 motorhoz készítettünk modokat. Ez a textúra felbontás növelés meg csak amiatt jutott eszembe, hogy ne alacsony felbontású mosott textúrákat kelljen nézni. Drasztikus minőségjavulást ez sem okozna, de szemmel láthatóan élesebbek lennének a textúrák, ha részletesebbek nem is.

    Amúgy ilyen szempontból a GTA3 meg a Vice City volt nagyon poénos. Ott sima BMP-ben voltak tárolva a textúrák, ráadásul a karakter textúrája mindenféle rejtegetés nélkül ott volt szabadon. Akkor még hülye voltak a grafikához, de büszke voltam magamra, hogy a főhős ruházatát átfestettem más színűre, meg csináltam neki körszakállat. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zs4k0s3mb3r #56 üzenetére

    Semennyire sem volt "komoly" az amit moddingként műveltünk. Ha a játék engedte, akkor néha belepiszkáltam. Kicseréltem skineket, olykor nekiálltam lefordítani. GTA megint jó példa, mert csak egy szál TXT-ben ("jegyzettömb fájlban") tárolta a feliratokat. Ezért is működik a mobilos GTA-ban a fordítás ami PC-hez készült, mert ott is egy TXT-ben van minden felirat. :)

    De ott volt a Mafia, amihez volt egy kliens, hogy kivenni és visszatenni tudjuk a 3D modelleket (főleg autókat). Eleinte csak a moddolt autókat pakoltam be amiket letöltöttem, de ezek megnyithatók voltak a legtöbb 3D modellező szoftverrel és néha én is belepiszkáltam.

    De én sosem voltam nagy programozó. Suliban muszáj volt tanulni, de engem sosem izgatott. Mindig jobban érdekelt a filmvágás, grafika, 3D világa. Aztán fotós-filmes lettem és már nem kell programoznom. :D

Új hozzászólás Aktív témák