Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #53246592 #204 üzenetére

    "Vagy sokkal kevesebbet ha minden autóban lenne 100..150km-re elegendő akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor bérel egy "powerbank"-et."

    Ez logikai kérdés:

    Minden forgalomban lévő autóba kell legalább egy aksi.
    Azaz N darab autóhoz minimum le kell gyártani N darab aksit is.
    Ha a cserepontokon már feltöltött aksira cserélik a lemerülteket, akkor cserepontonként kell legalább még egy aksi. Már ha feltételezzük, hogy két csere között elég idő telik el, hogy fel lehessen tölteni, de ugye ez nem reális, így ha mondjuk 10 percenként tudnak egy autót fogadni, és 1 óra a töltési idő, akkor legalább 6 aksi kell. (Ha nem számolunk meghibásodással, amihez célszerű tartalék aksikat is raktározni, de most tekintsünk el ettől.)

    Azaz ha van X cserepont, akkor már N+X*6 aksit kell gyártani.
    Ha viszont az N autó Y fajta egyedi aksival megy, akkor már N+X*6*Y akku gyártásáról beszélünk.

    "Az innovációnak maximum azért tenne be, mert nyílt verseny alakulhatna ki az akkugyártók között, ami leszorítaná az árakat, így nem lenne miből önteni a végtelen mennyiségű pénzt a fejlesztésbe."

    Jelenleg az akkugyártásban keresleti piac van, azaz már most több aksira van szükség, mint amennyit gyártani tudnak és ez a volumen növelésével csak fokozódni fog, azaz most sem a verseny hiánya tartja magasan az árakat, hanem a megnövekedett piaci igény.

    "2021-es technikai szintnél nem látom, hogy miért lenne kivitelezhetetlen egy adott interfésszel (fizikai méretek, csatlakozások) rendelkező, változatos gyártók által gyártott akkuk gyártása és felhasználása autókban."

    Annyira nem kivitelezhetetlen, hogy már van is ilyen kínában.
    Nem a kivitelezhetőség a probléma, hanem az az egyszerű tény, hogy a cserélhető akku energiasűrűsége nyilvánvalóan rosszabb, mint a beépítetté, legyen az autó, laptop, telefon vagy akár porszívó.

    "Nem is kellene az autógyártókra bízni, hogy egyezzenek meg. ABS-t meg a többi 3 betűset se azért raknak minden autóba, mert jól megegyeztek hogy ez kell, hanem rá lettek kényszerítve."

    A kötelező biztonsági rendszer egy dolog, de a termék versenyképességét leginkább meghatározó összetevőt nem lehet központilag előírni, illetve lehet, de ezzel visszajutunk a szocialista tervgazdaság szintjére, arról meg már tudjuk, hogy milyen hatással van az innovációra.

Új hozzászólás Aktív témák