Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ezekiell

    veterán

    válasz 8th #17 üzenetére

    Csak éppen a nagy többség nem kisautót akar venni, hanem SUVokat és hasonló szarokat.

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • Ezekiell

    veterán

    válasz 8th #20 üzenetére

    Így van :K

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz 8th #52 üzenetére

    +1
    ... és azt se felejtsük el, hogy az orosz-amerikai ukrán háború miatt a klímacéloknak egyébként is lőttek. A németek is csúcsra fogják járatni a szénerőműveiket.

  • szazbolha

    addikt

    válasz 8th #57 üzenetére

    Szerintem meg lesznek alkatrészek és EU-n kívüli utángyártók nagyokat fognak kaszálni rajta.
    Nekem amerikai autóm van, gondolom a 35-ös határidő előtt veszek még egyet ebből a márkából, ás mivel USA az EU szövetségese, vagy akár több is annál, nem lesz korlátozva az USA import alkatrész.

    Már csak az a kérdés, hogy dízellel vagy árammal lesz olcsóbb üzemeltetni egy SUV-ot 35 után a lakosságnak. A dízel nyilván nem tűnik el, hiszen a mezőgazdaságban, tengereken és harckocsikban nem terjed el az elektromos erőforrás.

  • Reggie0

    félisten

    válasz 8th #65 üzenetére

    Es nekik sem lesz olcsobb, igy szinten a berles fele fog billenni a merleg, ha beindul a dragulas.

  • Reggie0

    félisten

    válasz 8th #67 üzenetére

    Persze. A mezogazdasagi gepeket is kolcsonozgetik egymas kozt. Hidd el tudjak mi az. De berelnek lakast, foldet, szerszamot is.

    [ Szerkesztve ]

  • strogov

    senior tag

    válasz 8th #76 üzenetére

    Ráadásul a dízel botrány előtt volt a törésteszt botrány a német autóknál. Csak azt még sikerült elnyomniuk. Azaz 2010 előtti _összes_ német autó pont ugyanúgy nézne ki egy ilyen ütközés után mint a volvo. Csak teljes frontális ütközésre terveztek, részlegesre nem.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz 8th #76 üzenetére

    +1
    "Darált húskonzerv lesz az emberből ... " - és akkor arról még nem is beszéltünk, ha mai trendeknek megfelelő autók (SUV, villany, villany-SUV) sárnehezek. Ezek szintén mindent letarolnak, ami kisebb / könnyebb náluk.
    Ide kapcsolódó írás: Rossz hírünk van, ha átlag magyar vagy: az új autók meg akarnak ölni

    #77 strogov
    " ... törésteszt botrány ... " - ilyenről nem hallottam.
    "Csak teljes frontális ütközésre terveztek, részlegesre nem."
    Részleges, félátfedéses elég régóta van. Ami új, ill. az Euro-NCAP-nél nem nagyon csináltak ilyet korábban az a negyed-átfedéses (lehet nem így hívják) törésteszt.

    [ Szerkesztve ]

  • vlevi

    nagyúr

    válasz 8th #76 üzenetére

    1-2 hónapja volt arról egy írás, talán a vezess-en, hogy az általad említett 10-15 éves modern autók, habár a törésztesztjük 5*-os, a valóságban sokkal rosszabbul teljesítenek.
    Ennek oka megint csak az új, hibrid autók.
    Egy 10 éves átlag autó, Focus, Golf, Astra súlya kb 1200kiló volt, a mai hibrid SUV pedig gyakran 2 tonna feletti, ráadásul magasabb építésű is.
    Ezért egy ütközés esetén sokkal nagyobb becsapódás éri a kisebb autóban ülőket, ráadásul az ütköző zónák sem ugyanott vannak, egy SUV lökhárítója kis híján bekönyököl egy korábbi autó ablakán.

  • btprg

    senior tag

    válasz 8th #76 üzenetére

    Ebben teljesen igazad van, nem is próbálnám megcáfolni.

    "Marginális az olyan esetek száma, amikor egy 40 éves autóban bajod lesz, egy újban meg nem (akkora)."

    Szerintem ezt értetted félre. Nem a balesetekre gondoltam, hanem az összes eset (nem-események) és az ilyen esetek arányára. Magyarul egy olyan esetleges balesetre készülnek a biztonsági elemek, ami az emberek nagy részének életében sose következik be. Ezért nem érzem racionálisnak ez alapján választani autót – ez a gondolatom lényege. A gyártók viszont adják a lovat a túlaggódás alá. Mert nem fogyaszt kevesebbet, nem számottevően kényelmesebb, nem olcsóbb szervizelni, nem strapabíróbb, valamivel viszont rá kell dumálni őket hogy vegyék meg: biztonságosabb!! :))

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz 8th #92 üzenetére

    Szerintem valami csúszós lejtő érvelési hiba szerűségbe estél. Egy villámhárító, egy biztonsági öv, egy védőföldelés, bukósisak nem olyan dolog, ami a hozzá tartozó eszközt jelentősen drágítja, szükségtelenül bonyolulttá teszi, cserébe viszont sok haszna van. Ez nem mondható el a vészfékező elektronikáról, légzsákról, ESP-ről és társairól.

    Elfogadom, hogy te nem akarod a családodat olyanba beleültetni. De azt nem fogadom el, hogy ez a követendő példa, és normális rettegéssel gondolni arra, ha egy Ladával kell menni 10 kilométert.

    De remélem nem engeded biciklizni, rollerezni se a szeretteidet, meg az utcára védőfelszerelés nélkül kimenni se, továbbá a házad 10-es fokozatú földrengésig bármit kibír, a rablók ellen vizesárok van körülötte meg vasrács minden ablakon – ezek is ugyanolyan fontosak, csak az autó témára rá vagy hisztizve, ezekre meg nem, ennyi a különbség.

    #93:
    Amint az előző részben említettem, nem minden biztonsági elemet gondolok feleslegesnek, ez csak a mondanivalóm kisarkítása. Ha mindenhova láncingben mennék, akkor nagyobb eséllyel túlélnék egy "tesó, mutasd a telefonodon az időt, meg a pénztárcát is mellé" utáni késelést, de drága egy láncing, nehéz, macerás. Nem lehet az életben mindig a biztonsági játékra törekedni.

    Ezért is triggerelő számomra ez a téma, mert egyesek olyan valamit akarnak egy életveszélyes, beteges dolognak beállítani, ami 20 évvel ezelőttig mindenki mindennapjának a része volt. Nevetséges.

    #94:
    Látom neked is sikerült szándékosan félreérteni amit írtam.

    Az arányokról van szó. Miért nem oltunk be mindenkit három havonta koronavírus oltással? Biztos nagyobb védelem lenne, de brutál drága és macerás lenne, kiszámolták hogy elég kevesebb is. Miért nem térünk át az otthonokban 42Vac-ra a 230-ról, hogy az áramütés veszélye örökre el legyen felejtve? Mert a nagyobb áramerősség miatt sokkal drágább vezetékezés kéne, minden készüléket le lehetne cserélni stb., nem éri meg. Miért ne legyen 99,9999% a rendelkezésre állás 99,99 helyett? Mert akkor az ár 10x lesz. Erről beszélek. Hogy ha elkezded tolni a biztonsághisztit, akkor egy bizonyos pont után a határköltség meredeken nő, egyre kisebb eredményért egyre nagyobb árat (forintbeli ár, súly, komplexitás) kell fizetni. Ez a határvonal számomra a passzív biztonsági elemeknél van, másoknak meg ezek szerint felette.

    Én is tudnék ilyen hatásvadász dumát nyomni: már több mint 100 ezer kilométert vezettem, ennek 90%-át szocialista veteránokkal. Soha nem pörögtem az úton, nem okoztam balesetet. Amikor balesetem volt (más okozta) akkor is csak annyi haszna lett volna az aktív biztonsági rendszereknek, hogy a totálkárra tört autó értékvesztése nagyobb lett volna :) Mielőtt arra gondolnál, hogy azt hiszem én vagyok a jani, nem, nem azért történt így mert Michael Schumacher fia vagyok, hanem mert mindig az útviszonyoknak és időjárásnak megfelelő módon vezetek, a jármű képességeinek figyelembe vételével. És mert szerencsém volt – ez is kell az élethez. A családomban szintén semmi úton pörgés meg hasonló nem történt soha, addig se amíg nem ilyen csodaautók voltak. És ez az átlag, nem mi vagyunk különlegesek.

    Ezért kéne egy tankban rettegni, és az eddigieknél egy nagyságrenddel többet autóra költeni? Inkább nem kell agresszív barom módjára a másik mögött 1 méterrel menni autópályatempónál, a téli nedves fagyos úton úgy csapatni mintha száraz nyári 25 fok lenne, a körforgalomban padlógázt adni, "még pont beférek" módon előzni, a telefont meg a beépített érintőképernyős szarokat nyomkodni menet közben, és akkor máris nem lenne akkora szükség csodaelektronikára. A normális tapasztalatlan/bizonytalan sofőr is inkább lassabban megy, a fizika segít.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Új hozzászólás Aktív témák