Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Európának egyetlen versenyképes iparága van, az autógyártás. Ez megy szépen a levesbe. Klassz.
-
Reggie0
félisten
Nem csak a hajtaslancbol all egy auto, lasd mennyi kulonbseg van egy felsokategorias es egy alsokategorias marka kozott europaban is, az elektronikat, hajtast leszamitva is. A kinai autok elegge gyatrak, mert a belpiacukhoz vannak szokva. Azsiaban csak a japan autok jok, azok meg ugy kapjak az akkut, mint europa.
A villanymotor sem sztenderd, baromira nem mindegy, hogy melyik ceg mennyire tud motort tervezni es milyen optmializaciokra kepes.
[ Szerkesztve ]
-
Colomb
csendes tag
Szerintem Tapsi kollégának sajnos teljesen igaza van.
Azon túl, hogy Európának nincs akku kapacitása, maga az e-auto is klasszisokkal egyszerübb szerkezet. A robbanómotoros társaihoz képes kb. faék egyszerü valami.
Persze ez így nem teljesen igaz, mert pl. elektronikai komplexitás szempontjából (szenzorok, önvezetés...) ez pont ellentétes de mondjuk átlagosan kb 30.000 alkatrész helyett elég lesz átlagosan 10.000 alkatrész egy elektromos autóba.
Ez ugye azt is jelenti, hogy nincs szükség annyi beszállítóra, annyi mérnökre, tervezőre, preciziós speciális gyártási folyamatra, de munkásra karbantartásra, szervízre, semmire sem egyszóval összességében nem lesz sehol szükség annyi alkalmazottra.
Ami azoknál az országoknál ami összeszerelőüzemként funkcionál,
tudás alapú társadalom helyett elég nagy földbeállást fog jelenteni...
hajrá mindenkit szakmunkásképzőbe, minek ide oktatás... -
btprg
senior tag
Tényleg nagyon jó lenne, ha egy 100 évvel ezelőtti szintre löknénk vissza az embereket az egyéni közlekedés mesterséges lerombolásával Mit szeretnél ezzel megoldani?
Szerintem a javíthatatlan, rövid élettartamú fostalicskákat generáló kamu-környezetvédelmi szabályozást kéne átalakítani, akkor nem fognak feleslegesen pár éves autókat lecserélgetni, és rögtön nem is kell amúgy giga környezetrombolással milliószámra fosni az új autókat minden évben. Nem fog kelleni annyi nyersanyag se, hogy megtorpanjon a hiányuk miatt az ipar.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
FattyDove
őstag
"Látszik, hogy a kínai verdák már kezdenek betörni hozzánk"
Mutass egy kínai autót ami megfelel bármilyen európai biztonsági standardnak és árusítják.
#9Colomb: Mondjuk robbanómotoros autót te nem veszel sehol.
#10btprg: Pedig a jövőben ha tetszik, ha nem tömegközlekedés lesz és csak a gazdagok fognak tudni autókázni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Senki sem mondta, hogy 100 evvel ezelotti szint kell, de az sem jarhato, hogy a tobbseg budira is autoval jar. Ha az utazas koltsegesebbe valik azzal biztosithato, hogy alternativat keressenek az emberek es a szukseges mertekig korlatozzak a szokasaikat. Pl. bp-re behajtasi dij kell, hogy az m0 (meg nem)korgyuru akar 60-70km-nyi extra utja olcsobba valjon a budapesten athajtassal szemben.
Ezen felul az 1-2 km-es ovoda/iskola jaratokrol is szot lehetne ejteni, ami a pazarlas netovabbja es valos indoka sincs.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Majd ha kipróbálsz egy NIO ET7-et vagy egy hasonló felszereltségűt kínait, akkor mondj véleményt.
Hisztizhetsz, de a kínai autógyártás rohamtempóban fejlődik, sajnos az európai gyártók legnagyobb kárára.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
strogov
senior tag
Ahhoz, hogy az emberek ne a budira is autóval járjanak, tömegközlekedésre lenne szükség. Az, hogy napi 2 járat van, és az is 15km/h átlagsebességet tud (lásd csiga vs vonat versenyt) az messze van ettől. Egyébként is kalap szar az ország közlekedése. Autóval is katasztrófa, de autó nélkül egy kirándulást se lehet megszervezni.
És azt se lehet mondani, hogy filléres lenne buszozni, vonatozni.Ezért jelenleg aki vidéki nem nagy városban él annak gyakorlatilag kötelező az autó. Bármilyen ronccsal jobban jár mint ha csak a tömegközlekedés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Egy korábbi hír alatt nagy vonalakban felvázoltam az EU autógyártása hogyan fog beleállni a földbe a következő évtizedben (bár ahogy a dolgok jelenleg állnak valószínűleg még hamarabb) és, hogy ez milyen gazdasági és szociális következményekkel jár majd Európa szerte de kimoderálták így nem ismétlem meg. Minden esetre aki az autóiparban dolgozik és nem közép vagy felső vezető az villámgyorsan kezdje el átképezni magát mert az évtized végére jó eséllyel már munkanélküli lesz. Nem vagyunk versenyképesek semmilyen szinten. A kínaiak lenyomnak minket mint a bélyeget. Kellett nekünk önként dalolva a kukába hajítani az olcsón legyártható tiszta üzemű és a szélesebb tömegek számára is megfizethető olcsó belsőégésű motoros kisautókat. Sebaj, majd veszünk helyette kínait. Ezúton is gratulálok az illetékeseknek. Két szék közül a földre tipikus esete...
[ Szerkesztve ]
-
-
ReSeTer
senior tag
-
8th
addikt
-
Gargouille
őstag
"Ezen felul az 1-2 km-es ovoda/iskola jaratokrol is szot lehetne ejteni, ami a pazarlas netovabbja es valos indoka sincs."
Általában az az 1-2 km-es óvoda/iskola járat úgy folytatódik, hogy miután kirakta a gyereket megy tovább dolgozni, mert másképp nem érne be a munkahelyére tehát nagyon sok esetben ez csak egy megálló, nem pedig önálló utazás. Pláne ha több gyerek van, ne adj isten egyik óvodába jár, másik már iskolás és két külön helyre kéne odaérni velük kb azonos időben. Ugyanez hazafelé, amikor még bevásárlást, különórát, edzést stb. is útba kell ejteni és persze mindenhová kell egy plusz táskát, szatyrot, tornazsákot, felszerelést is cipelni... gondold azért ezt végig még egyszer.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
notElonFan
újonc
Akkor a cikkhez: Nem torpan meg az elektromos autó ipar.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Miert menne?"
Várkonyi Gábor (autópiaci szakértő) neve mond valamit? Ha igen, bizonyára hallottad v. olvastad a véleményét a témában. Lehet vele nem egyetérteni, de ha megismered az álláspontját, akkor a kérdésre is tudni fogod a választ.
Kezdetnek itt a blogja, de Youtube-on is rengeteg beszélgetés van vele.#11 FattyDove
"Mutass egy kínai autót ami megfelel bármilyen európai biztonsági standardnak és árusítják."
Nio és MG. Ha pedig rákeres a Geely-re, láthatsz még pár kínai autót#17 8th
+1#21 Gargouille
"Általában az az 1-2 km-es óvoda/iskola járat ... " - elég baj az, hogy a mai gyerekek nem tudnak 1-2 km-t (se) gyalogolni. -
Gargouille
őstag
válasz <Adamsky> #24 üzenetére
Mondjuk környezetfüggő, de egy óvodás vagy alsós gyereket még nem biztos, hogy elengedsz egyedül ekkora távolságra. Nyilván nem arról van szó, hogy ne bírna legyalogolni annyit...
...de ugye nem is erről írtam, látom nem sikerült elkapni a lényeget, csak belekapaszkodni az első 3 szóba.
[ Szerkesztve ]
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Reggie0
félisten
válasz LurkerSheik #15 üzenetére
Itt egyedul te hisztizel. A nullarol pedig konnyu rohamtempoban fejlodni
-
arnyekxxx
veterán
es valos indoka sincs
Már amennyiben a szabadidő nem számít indoknak. Szeptemberben a kisgyerek már oviba jár és sikerült a nagylány melletti oviba felvetetni így a napi autóhasználatot lecseréltem buszra. Autóval elmenni a kölykökért és hazajönni 20 perc. Napi 40. Busszal a duplája vagy egy kicsit több, attól függően, hogy a busz elmegy-e 2perccel a menetrend szerinti idő előtt vagy épp nem veszi észre a sofőr a megállóban a habtestemet és megy el lassítás nélkül aztán máris hozzáadódik 10-15 perc egy körhöz. Nekem ez a plusz idő épp a fájdalomküszöb határán van, ha kicsit szorosabb lenne az időbeosztásom hagynám a francba a buszozást. És akkor ez egy nagyváros aránylag jónak nevezhető 10-15perces követési idővel. Légvonalban egyébként 1,35km a távolság. -
Reggie0
félisten
válasz arnyekxxx #31 üzenetére
Ahogy nem hal meg mindenki az ov bekotesenek hianyaban, megis kotelezo. Nem az a kerdes, hogy mennyire arnyalt, hanem mennyire sok felesleges halalesethez vezet. A kozlekedesbol szarmazo leguti megbetegedesekben tobben halnak meg, mint kozuti balesetben. (elobbi 870ppm utobbi 50ppm). Arrol nem is beszelve, hogy rohamosan no az allergiasok aranya a fejlett vilagban.
#32 Tapsi: Hat persze. Gondolom kemiabol nem voltal jo, de azert elarulom: messze nem ugyanazok az egestermekek a ket esetben.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Írtam: ez Budapesten lehet valós probléma, de gyakorlatilag sehol máshol az országban. Egyszerűen azért, mert nincs akkora járműsűrűség, hogy a NOx koncentrációja elérje a határértéket. Meg hát NOx a dízelesek rákfenéje, benzineseket eleve alig érinti. Te meg nagy általánosságban fogalmaztál. Továbbra is tartom, hogy a szálló por országos szinten sokkal nagyobb károkat okoz. Annak meg a fő forrása a szilárdtüzelés.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Ez elég bénácska magyarázkodás és mellébeszélés volt, ne haragudj Tüdőrákban tipikusan a dohányosok halnak meg, ha megszűnne a belsőégésű közlekedés a világban akkor sem csökkenne jelentősen a tüdőrákosok száma. Szóval a a napi 2x20perc vs tüdőrák egy szimpla marhaság volt részedről.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
-
-
Reggie0
félisten
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
Horgohurut, tudotagulat, asztma evente 3300 ember hal bele Mo-n. Tudorakban kb. 4600. Kozuti balesetben pedig <900. Ehhez kepest az autok bizonsaga mennyire tul van lihegve, mikozben a "biztonsagos" uzemeles kozben tobb embert nyir ki, meg akkor is, ha az egyeb szennyezesforrast is levonjuk.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
És ezekbe mennyien haltak bele mondjuk 40 éve amikor a mai személyautómennyiségnek a töredéke futkározott?
"Ehhez kepest az autok bizonsaga mennyire tul van lihegve,"
Mondjuk talán azért csak 900-an halnak meg nem sokezren mert az autók biztonsága "tul van lihegve," így nem lesz minden 50km/h feletti balesetből automatikusan halál
a "biztonsagos" uzemeles kozben tobb embert nyir ki
Tényleg jó lenne valami statisztika arról, hogy pl a 4600 tüdőrákos hány %-a halt meg a kipufogófüsttől és hány a napi 2doboz cigitől vagy attól, hogy napi 2dobozzal elszívókkal él egy légtérben.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz arnyekxxx #45 üzenetére
https://www.pfizer.hu/terapias-teruleteink/daganatos-betegsegek/tudorak
Melyek a tüdőrák okai és rizikófaktorai?
Számos kockázati tényező növelheti a tüdőrák kialakulását, többek közt:
Dohányzás: a tüdőrák kialakulásának kockázata a dohányzással megnő, a tüdőrák okozta halálesetek mintegy 80 százaléka mögött a dohányzás áll. A tüdőrákos esetek nagy része megelőzhető lenne a dohányzás mellőzésével, a leszokáshoz orvosi segítséget is kérhet.
Passzív dohányzás: a kór jelentkezhet azoknál is, akik soha életükben nem dohányoztak, de érintkeztek a dohányzás által kibocsátott füsttel.
Veszélyes anyagok: a levegőszennyezés, a radon és az azbeszt is növeli a rák kialakulását.
Korábbi sugárkezelés, vagy daganatos megbetegedés.
Tüdőrák előfordulása a családban. -
vlevi
nagyúr
"nem kisautót akar venni,"
a kis autók gyártása már most is csak vegetál.
pl. a Ford beszünteti a Fiesta gyártását.
A marketingosztály is ezt nyomja, a nagy dögöket.
Ezekiell #18
Tulajdonképp ez is vissza vezethető ez EU-s károsanyag kibocsátási szabályokra.
Ha egy autógyár által forgalmazott autók károsanyag kibocsátása átlép egy bizonyos autónkénti átlagértéket, akkor büntetést kell fizetnie a gyárnak, nem is kicsit.
Ez az egyik oldal. A másik, hogy az egyébként is tizenakárhány milliós autóba még bele lehet rakni néhány milliós hibrid rendszert, és még eladható.
Egy Fiestába, Kia RIO-ba, VW Polo-ba nem. Legalábbis annyiért nem, hogy meg is vegyék. Így is kurvadrágák lettek a kisautók.
De, ha nincs hibrid rendszer a kisautóban, akkor az tönkrevágja az autógyártó CO2 emissziós számát, ezért mennie kell a süllyzetőbe.
A másik oldal viszont, hogy a papíron 3-4litert fogyasztó, 3 tonnás dögök a valóságban sokkal többet fogyasztanak, mert nem hibrid módban használják őket a vásárlók.Az elektromos hajtás baja az, amit előttem is írtatok, az akkumulátor előállításához szükséges nyersanyagok hiánya. Most még viszonylag kevés akku szükséges az autók előállításához, de mi lesz majd, ha 10-20x ennyi elektromos autót próbálnának legyártani?
Semmi. Nem fog sikerülni, mert lehetetlen 20x ennyi lítiumot bányászni. -
Ezekiell
veterán
Most vettünk anyámnak egy Suzuki Ignist, szalonból. Hibrid hajtás (kicsit kamuhibrid, de mind1), alacsony fogyasztás, "pici SUV" - 6 milla. Várólista: minimum fél év.
Sima autót se tudnak gyártani eleget, nemhogy elektromost.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
strogov
senior tag
A nagyvárosi levegőminőség nem csak a személyautók miatt olyan amilyen. Ezért nem merül fel a tüdőrák vs autó mint feltétel. Ez ugyanaz mint a co2 vs. magánautó. Ha mindenki letenné a pöfögőjét ami még utópiának is nevetséges, akkor is csak 30%-kal csökkenne a kibocsátás. Valószínű a több szállítás miatt viszont ennyive sem csökkenne, kaja nem jön haza a boltból magától.
A kibocsátás jelentős része nem magán fuvarokból jön. Ez igaz a légszennyezetség minden pontjára is. Az, hogy önszopatással szignifikánsan csökkenteném a légszennyezést nevetséges.Én most a saját életemben azt látom, hogy ha irodai munka miatt nem kell bejárni akkor nagyon sok helyzet ami ma gondot okoz már nem áll fenn. Iroda nekem napi 40km, heti 5x az 200km. A bolt viszont csak 5km ami heti 3x csak 15km lenne. Azaz önmagában a HO miatt 1/10-edére csökken a kibocsátásom.
Ergo elég lenne nem szivatni az embereket teljesen fölösleges utakkal. Ha ugyanígy a managerek se röpködnének egy telefon hívás helyett az is sokat segítene. Nem életszerűtlen hülyeségeket kell kitalálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD
- IPhone 12 128GB 100% hibátlan gyári független akku 97%
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával