Hirdetés

2017. október 21., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .LnB


.LnB
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Abból a 18%-ból is 17% a legutóbbi Halálos Iramban filmből tájékozódott... :U

[ Szerkesztve ]

Sidney Crosby #87 // Pittsburgh Penguins // https://www.youtube.com/watch?v=19IA0VQ0y3I

(#2) Kölyök1990


Kölyök1990
(fanatikus tag)

Az én kis 1.9Tdi 1998-as Seatom nem tudnák meghackelni... :D

"...hová lett a világom? A mostanitól a belemet kihányom..."

(#3) wesder válasza .LnB (#1) üzenetére


wesder
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Még nézik azt a sz@rt? :U

Bring us the girl and wipe away the debt

(#4) .LnB válasza wesder (#3) üzenetére


.LnB
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Miazhogy!? [link]

Itt az a bizonyos jelenet: [link] Ha végig bírod nézni akkor "tanulhatsz" autóhackelésből. :DDD

[ Szerkesztve ]

Sidney Crosby #87 // Pittsburgh Penguins // https://www.youtube.com/watch?v=19IA0VQ0y3I

(#5) koop6 válasza wesder (#3) üzenetére


koop6
(lelkes újonc)

szerk.. bocs, nem válasz akart lenni!

A "hír"-t szerintem el elhetne ennyivel intézni:

"Mivel ezen az oldalon és a világ majdnem minden, technikai és IT újdonsággal foglalkozó hírportálján azt nyomja mindenki, hogy az autókat egyre inkább hekkelik, ezért már a magyar lakosság x%-a is úgy gondolja, hogy az aókat egyre inkább hekkelik."

Egyéb hírforrásokat azért nem írok, mert nincs "hozzájukférésem", így csak előítéletes sejtésem van róluk.

Miért van ennek a felmérésnek létjogosultsága ezen az oldalon?

[ Szerkesztve ]

(#6) nubreed válasza .LnB (#4) üzenetére


nubreed
(PH! addikt)

Náunk abból lesz siker, amire sehol máshol a világon nem kíváncsiak. Hányszor láttuk már ezt. A világnak is szar az izlése, de nekünk meg duplán. Tisztelet a kivételnek.

[ Szerkesztve ]

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#7) Sinisi


Sinisi
(őstag)

Én nem csak úgy gondolom, hogy nem érheti az enyémet hacktámadás, hanem tudom :-)

(#8) Sinisi


Sinisi
(őstag)

-

[ Szerkesztve ]

(#9) Sinisi


Sinisi
(őstag)

-

[ Szerkesztve ]

(#10) vandor01


vandor01
(senior tag)

igen... a buliwoody filmekben a bankos hakkerek 3 sec alatt elutalnak tobbezer szamlara tobbbillio dezsot... persze b+ mint a meseben..... en meg a banki szoftverjeimmel vert izzadok mire 1-1 utalast vegiggyotrok a rendszeren.... kene ide nekem ilyen hakker dolgozna helyettem 3secet en meg felvennem erte a 2 havi fizumat....

Na most ha a buliwoodos bankos resze ilyen? :F :F gyanitom hasonlo lehet a az autos szekcio is.... meghogy atveszik az uralmat 1xre valos idoben tobb ezer auto felett mint a halalos iram 28es fel ben?? :D :D :D valszeg persze meghakkelhetoek de messze nem ilyen hatekonysaggal mint a filmekben :DDD

[ Szerkesztve ]

(#11) bambano


bambano
(Jómunkásember)

ennyi marhaságot rég olvastam még pr cikkben is. mi van az nng-nél, már csak marketingesek nyilatkozhatnak?

"A lopásgátló feltörésére akkor van lehetőség": a lopásgátló feltörése, ha az mitm támadással történik, nem feltörés és nem hackelés.

"A navigációs rendszerek akár távolról is feltörhetők, és bár kritikus rendszerekhez ezeken keresztül nem lehet hozzáférni": de, hozzá lehet, "hála" az nng által fejlesztett autós platformnak. például ha megszűnik a gps jelek vétele (alagútban), akkor a blokkolásgátló szenzoraiból veszi a pozicionáláshoz szükséges adatokat. vagyis az abs hozzáférhető. az intelligens rendszerek egy része meg a naviból kap előrejelzéseket. például a kanyarfényszóró vagy a váltó. fals adatokkal etetve elég nagy bajt lehet okozni.

"a jármű számos ECU-jának (electronical control unit – elektronikus vezérlőegység)": ha a nyilatkozó tudná, hogy az ecu az engine control unitot jelent, akkor azt is tudná, hogy az autók elsöprő többségében egy ecu van.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#12) UnA válasza nubreed (#6) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Értem én, hogy menő dolog az öngyalázás, de ez mindenhol elég nagy siker volt. [link]

(#13) gabor7th


gabor7th
(őstag)

" A digitális megoldások terjedésével, ezzel párhuzamosan pedig a kibertámadások kockázatának növekedésével az autógyártóknak is egyre nagyobb hangsúlyt és erőforrást kell tehát fordítaniuk a területre."

Ő..., az a helyzet, hogy nem fog sikerülni megoldani ezt a problémát. Melyik netre kötött rendszer biztonságos; még a sokkal jobban védett katonai cuccokat is törik. Éppen ezért ez a dolog nem fog működni, mert nyilvánvaló lesz, hogy a biztonsági problémákat nem fogják tudni megoldani.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#14) gabor7th válasza vandor01 (#10) üzenetére


gabor7th
(őstag)

Ha minden össze lesz kötve a felhővel akkor a felhőt kell becélozni és ahogy most megszereznek akár milliárdnyi ember adatát, ha ilyen jövő lenne akár százmilliónyi ember autóját tudják majd befolyásolni a hackerek.

https://itcafe.hu/hir/ericsson_zenuity_felho_auto.html

A pénzintézetek biztonságát se kell túlértékelni:
https://www.hwsw.hu/hirek/57768/biztonsag-equifax-adatlopas-adatszivargas.html

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#15) gabor7th


gabor7th
(őstag)

Amúgy pedig ez egy új terület, de ahol nem új ott is a biztonsági helyzet egyre csak rosszabb. Már azok akik ezzel keresik a pénzüket se hitegetnek azzal, hogy meg tudják akadályozni a bejutást a rendszerbe.

"Az antivírus halott, a hackerek pedig úgyis bejutnak a gépeinkre"

"Egy meglepő bejelentést tett a napokban a vírusirtó szoftverek egyik legnagyobb szállítójaként ismert Symantec. A Brian Dye, a cég egyik elnök-helyettese ugyanis kerek perec kijelentette, hogy az antivírus technológia gyakorlatilag "halott", és bármit teszünk, a hackerek úgyis be tudnak jutni a gépeinkre."

"Így Dye szerint a cégeknek egyre inkább arra kell összpontosítaniuk, hogy olyan megoldásokat nyújtsanak, amik képesek a bejutás esetén keletkezett károk minimalizálására - mert magát a bejutást megakadályozni úgysem tudják az esetek legnagyobb részében."

Az emberek majd nem akarják kinyirni magukat a netre kötött csodaautóval.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#16) Snoop-y


Snoop-y
(PH! addikt)

Koszonjuk! Nem akarod mashol hirdetni az iget? Oszinten szolva kezdesz kurvakibaszott unalmas lenni a felhofobiaddal es azzal ,hogy barmilyen netes hirre (sajnalatos modon ez egy IT portal es van belole eleg) raugrasz es bebofogsz hireket mas portalokrol es cikkeket amik riogatjak az embereket.

Megertettuk ez a velemenyed de pihenjel egy kicsit :K

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#17) cami][us


cami][us
(senior tag)

Távolról is tuningolható ECU? Jöhet. :D

I'm ayy lmaoing at your life

(#18) st3v3np3t3r


st3v3np3t3r
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

nos azért a sci-fi filmeket ne keverjük a valósággal...a legtöbb autóban nincs okosított rendszer... fedélzeti gép távhackeléshez meg aktív online kapcsolat szükséges, amivel megint csak igen kevés autó rendelkezik...hamarabb be lehet jutni egy központi zár meg/és/vagy riasztó feltörésével... mellesleg nem kell messze menni, CSI: Cyber 1.évad egyik részében egy mezei okosított telóval az FBI-os hölgy meghekkelte bluetoothon keresztül Nelson Tesláját... akkor még a Halálos iramban 8 :DDD de már volt autóhack...

én úgy gondolom hogy nagyon kevés embernek van félni valója, legalábbis a lakosság többségének, ez inkább azokat fenyegeti, már ha fenyegeti. Felesleges pánikot kelteni a lakosság körében.

Előbb törnek fel a hackerek egy mobilt vagy számítógépet mint egy autót...

Ez az autóhackeresdi majd akkor lesz necces dolog, ha az autók 95%-a önvezetős lesz, akkor majd lehet rettegni ettől...egyenlőre talán 1-2 gyártónak van prototípusban önvezető autója, az egyik már ismert, említettem is, a Tesla az egyik...

Bár egy Bugatti Veyron-nal igen veszélyes lehet játszani...nem szívesen szállna el senki 400km/h sebesség mellett....

mondjuk én annyit hozzátennék a cikkhez, hogy azt állítják hogy elég ha felsőkategóriás.... ez ebben a formában nem teljesen igaz, ugyanis egy speciálisan kifejlesztett mikrovezérlő beiktatásával már egy középkategóriás autóból is lehet RC autót faragni akár... lehetne ezt részletesen tárgyalni, de ez egyszerű pánik keltés...felesleges ettől félni....persze az esély megvan rá, ugyan úgy arra is hogy valakinek feltörik távolról a telefonját vagy a számítógépét...persze...csak egyenlőre a nagy hal jobb fogás mint a kishal...

Ez az én szerény véleményem a cikkel kapcsolatban

[ Szerkesztve ]

Xperia Z1 C6903( ! ELADÓ ! )/ FS Esprimo Mobile V5515 W10x64_1607 /DIGI100PRO/Régebben Spityu27(#97246720) PH! addikt / Wismec ES300+Kage / Keep Calm & Vape On!

(#19) lexter00 válasza .LnB (#4) üzenetére


lexter00
(őstag)

És még a kb 15 éves Passatot is meg tuták hackelni :DDD Gyalázat az a film minden szempontból...

Nokia Lumia 625 WP 8.1 Denim white+ Nokia Coloud Boom, Jiayu G3T Black,Samsung Galaxy J5 Black,Sony KDL-40R450BBAEP

(#20) lexter00 válasza lexter00 (#19) üzenetére


lexter00
(őstag)

Tudták#

Nokia Lumia 625 WP 8.1 Denim white+ Nokia Coloud Boom, Jiayu G3T Black,Samsung Galaxy J5 Black,Sony KDL-40R450BBAEP

(#21) Sinisi válasza st3v3np3t3r (#18) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Jajaja nem olyan újkeletű a téma, "a férjem védelmében" (s07e07) is hackelés áldozata lesz egy autó (egy önműködésre képes vas)... persze a sori ezen részében inkább a felelősség kérdését boncolgatják.

[ Szerkesztve ]

(#22) bambano válasza st3v3np3t3r (#18) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

az, hogy kinek van félnivalója, attól is erősen függ, hogy mit tekintesz hackelésnek.

a cikk szerint az is hackelés, ha leszedik az ugrókódot a távirányítódról, és azzal kinyitják az autódat. ha elfogadjuk azt a véleményt, hogy minden hackelés, amivel kárt tudnak okozni a tulajdonosnak, akkor például ezzel a betörés-fajtával gyakorlatilag minden autó hekkelhető.

de hackelés lehetne a navi megbolondítása is, bevisznek a dzsindzsába vagy egy nogo zónába és véged. vagy kicsit megbabrálják az abs jeladót és nem fog többet megállni az autó.

de emlegethetném azt is, hogy az újabb opelekben már van mobilnet, ami mindenféle kacattal össze van kötve. ez annyira gyorsan terjedő "fejlesztés", hogy a mobilarénások külön rovatot indítottak neki.

de hekkelhető az autód úgy is, hogy a szervizben szándékosan rossz szoftvert töltenek bele.

szóval a cikknek, attól függetlenül, hogy bizonyításként pár veretes ökörséggel is próbálkozott, igaza van.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#23) fordfairlane


fordfairlane
(PH! kedvence)

A magyarok féltik autóikat a hackerektől

vs

Ami igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők jelentős része (63 százaléka – ez a lakosságra vonatkoztatva valamivel több, mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás.

De egyébként szinte hibátlan felmérés. :DDD

x gon' give it to ya

(#24) blackrulz


blackrulz
(PH! nagyúr)

Az a baj, hogy az autógyárak magasról sz@rnak a biztonságra sw szinten. Egész jól látszott pl priusnal, hogy szamulatlanul hordható alap cuccokkal. De a bmw is benezte, a telefonos okosappal, ami alvazszam alapján azonosítja magát, ha rosszal probalkoztal válaszban jött a jó és nyitható volt a verda, kpzarat lehet blokkolni pár modellnél mezei kapunyitoval, a másiknál eladás után hiába resetelte a követését a kocsinak, továbbra is látta hol áll, bele tudott nyúlni a klimaba, etc.

Én nem attól félek hogy valaki belerantja távolról a kocsit a korlatba, hanem hogy két mozdulattal lophato, vagy okozhato benne kár, pl leszivja az aksit

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#25) st3v3np3t3r válasza bambano (#22) üzenetére


st3v3np3t3r
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

persze...egyértelmű...ha már hackelés...akkor az se mind1 milyen hacker végzi... megjegyezném hogy a hakcelés nem minden formája illegális...

akinek vagy pici kis fogalma is erről a szakterületről az tudja hogy 3 féle hacker létezik és ebből a 3ból csak 1 végezhet legálisan hackelést,azt is kizárólag szerződéses meghatalmázzal...a másik 2 hacker által végzett munka illegálisnak mondható....

a hacker mint megfogalmazás úgy emlegeti hogy: az a hacker, aki számítógépekbe vagy számítógép hálózatokba tör be, a célja viszont a 3 fajta irány egyike

nos, már ha azt nézzük akkor már a navigáció is egy kis számítógép, tehát egy navi gyári állapotának módosítása is mondható hackelésnek.

"de hekkelhető az autód úgy is, hogy a szervizben szándékosan rossz szoftvert töltenek bele."
nem szükéges hogy integrált mobilnet legyen benne, elég egy zugszerviz is amúgy.
én erre mondok jobbat,kifejlesztett mikroszámítógép amit beraknak a autó számítógépéhez kötve és el van látva mobil jeladóval... és paff... csak ezzel ugye az a baj hogy a sim-et névre regisztrálják már, de ezt egy hackernek könnyű kijátszani,

vegyük példának okáért a bolond sorozatnak tituált mr.robot-ot, egy kis Rpi-vel megbolondították távolról a adattároló létesítmény klíma rendszerét...hasonló elven az autó is hackelhető...persze nem mind... egy Lada 2105-öt nehezen lehetne hackelni :DDD

Xperia Z1 C6903( ! ELADÓ ! )/ FS Esprimo Mobile V5515 W10x64_1607 /DIGI100PRO/Régebben Spityu27(#97246720) PH! addikt / Wismec ES300+Kage / Keep Calm & Vape On!

(#26) bambano válasza st3v3np3t3r (#25) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

én most nem akarok belemenni, hogy mit jelent a hacker, hackelés kifejezés. azt úgyis mindenki úgy értelmezi, ahogy neki tetszik (helytelenül).

A lényeg, hogy a poszter hogy értelmezte. Mert a cikkben egyszerre van benne egy értelmezés, meg egy felmérés eredménye.

"persze nem mind... egy Lada 2105-öt nehezen lehetne hackelni": már vagy 15-17 éve minden újonnan forgalomba helyezett autóban lenni kell obd csatlakozónak, amin keresztül az autó környezetvédelmi viselkedését ellenőrizni lehet. következmény: ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha az autóban egy csomó minden elektronikus. tehát ma már minden, 15 évnél fiatalabb autó hekkelhető. nekem egy 14 éves vectrám van, ebben a hamutartó alatt van az obd2-es csatlakozó. simán rá lehetne dugni úgy egy pic-et vagy egy atmega-t, hogy hónapokig észre sem veszem, és hamisíthatja az elektronikus kommunikációt.

például behazudik valami marhaságot a lambda szondákról és akkor az autó vészprogramra kapcsol. ami kifejezetten hasznos lehet előzés közben, jön szembe az M.A.N. felirat és leharmadolódik a teljesítmény. vagy kicsit csúszósabb úton mond valamit az abs jeladókról, amitől az esp eldobja az abs/esp vezérlést, és hirtelen ladakocsi lesz a vectrából. aki nem vezetett olyat, az nagyon meg fog lepődni, mikor egy autópálya acélkorlát darab átvillan az agyán... vagy feltekeri a befújó ventillátorokat, másfél óra alatt gallyra megy az akksi, reggel meg csak bámulás van, hogy nem indul. vagy menet közben lekapcsolja a benzinszivattyút, ami a mögöttem jövőnek majdnem ugyanaz, mintha nyomtam volna egy kövér féket.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#27) schawo


schawo
(Jómunkásember)

Megfelelő közösségben a válaszadók 95%-a valószínűsíti a jövő heti világvégét.

Win7 Pro (6,5k) Win10 Pro (17,5k) Office 2013 Business (22k) Office 2016 Business (30k) Server2012R2 Std Datacenter SBS2011 SBS2008 Project2010 Bitcoin elfogadás http://goo.gl/LRwqgW

(#28) k.feri80 válasza schawo (#27) üzenetére


k.feri80
(kvázi-tag)

Az én 1200 Lada személy-gépkocsimat elég nehéz lesz meg hackelni interneten keresztül :D Viccet félre téve, van is miért sajna aggódni, elég csak a taxisokkal beszélni, pár taxis mesélte hogy előszeretettel hackelik meg a kis tabletet amin keresztül kapják a címeket. Egyszóval, ahogy fentebb írta már valaki. Minden eszköz ami az internetre csatlakozik sebezhető, vagy sebezhetővé válik idővel. Ez valahol bosszantó tud lenni, és ugyanakkor elgondolkodtató milyenek lesznek az új generációs kis emberkék. Úgy gondolom, éppen itt lenne az ideje hogy az internet szolgáltatók is felnőjenek védelem téren. És természetesen a Magyar jogot is meg kell reformálni, annak érdekében hogy vélhetőleg csökkenteni lehessen az ilyen jellegű incidenseket. .

(#29) schawo válasza k.feri80 (#28) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Ettől függetlenül nem hiszem, hogy az témához hülye emberek véleménye bármit is számítana.

Win7 Pro (6,5k) Win10 Pro (17,5k) Office 2013 Business (22k) Office 2016 Business (30k) Server2012R2 Std Datacenter SBS2011 SBS2008 Project2010 Bitcoin elfogadás http://goo.gl/LRwqgW

(#30) vandor01 válasza bambano (#26) üzenetére


vandor01
(senior tag)

na az a probléma hogy a mai technologiaval épitett muanyag fosdarab 5 ev utan már automatikusan hackeli magat :D :D :D 100-150e km azt jon a sok okos (false) uzenet innet onnet aztan veszuzembe dobja magat a szerkezet csak gyozzed a pénztarnal kifizetni :D :D :D vagy kulonben jön a MAN felirat az arcodba :DDD :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

(#31) k.feri80 válasza schawo (#29) üzenetére


k.feri80
(kvázi-tag)

Nos ebben nagyon is tévedsz, minden vélemény fontos. Tudniillik a lakosságnak készülnek majd ezek az autók, és közeleg az idő, amikor új perspektívába kerül az autó, vezetés, közlekedési kultúra. Éppen azért a számodra megvetésre ítélt emberek igényeinek megfelelően fogják programozni ezeket az eszközöket. :D

(#32) bambano válasza vandor01 (#30) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

a mai fosdarabokkal nekem nem az a fő problémám, hogy elektronikusak, hanem hogy akkora motor van bennük, mint rendes helyen a fűnyíróban :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#33) RozogA87


RozogA87
(kvázi-tag)

"Ráadásul az autóval rendelkezőknek 90 (megközelítőleg 2,2 millió magyar), az autóval nem rendelkezőknek pedig 80 százaléka (2,7 millió lakos) mondta azt, hogy egy ilyen támadás akár már ma is valós veszélyt jelent."
Nekem ez sehogy nem jön ki. Mármint lakunk az országban 9,8 millióan.
Namármost a felmérésből kiindulva az autóval rendelkezők száma.
(1/0,9)*2,2 millió=X
Tehát X=kb. 2,45 millió
A másik oldalon az autóval nem rendelkezők 80%-a 2,7 millió
1/0,8*2,7 millió=Y
Y=3375000
Az annyi mint: 2450000+3375000= 5825000
A dolog akkorse jön ki ha a 18 év feletti lakosságot nézem mivel az ők száma közel 8 millió. A választásokra ennyi szavazólapot szokás kiküldeni belföldön. Az a 1,5 milla=63% meg aztán végképp baromság.

[ Szerkesztve ]

Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.

(#34) intelMMX válasza k.feri80 (#28) üzenetére


intelMMX
(senior tag)

Azt is meg lehet "hackelni"...kb úgy mint az enyémet...precíziós hardverekkel, mint pl: tégla :U

Alsó kategóriában azért annyi mindent meghackelni nem lehet még most sem. A rádiós központi zár machinálása meg nem hiszem, hogy olyan új keletű dolognak hatna....de arra meg megint ott a tégla :U

1991 Audi 80 B3 2.0E 113Le

(#35) gabor7th válasza bambano (#22) üzenetére


gabor7th
(őstag)

Nagyon jól írod ezeket, de még ezen is túl lehet menni. Mondjuk megállítják az autódat és körbeállják. Az önvezető autó nem indul el, mert érzékeli az embereket. A gond csak az, hogy ezek az emberek ki akarnak rabolni és inkább az kéne, hogy ments magad, de ilyet az önvezető autó meg nem tenne csak állna ott egyhelyben.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#36) Sinisi válasza intelMMX (#34) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Ezzel a precíziós hardveres megközelítéssel most elbizonytalanítottál. :DDD

(#37) cuebler válasza RozogA87 (#33) üzenetére


cuebler
(senior tag)

Biztosan kölcsönvették a Nemzeti konzultációs szoftvert a felméréshez :D

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#38) Sinisi válasza gabor7th (#35) üzenetére


Sinisi
(őstag)

Ilyen esetre jó lenne egy beépített, vészhelyzet esetére (vagy csak úgy nosztalgiából :-)), az irányítás átvételére szolgáló lehetőség.

(#39) vandor01 válasza cuebler (#37) üzenetére


vandor01
(senior tag)

akkor holnap putyin meghackeli fel mo gepjarmu allomanyat :DD
kulonben vehet mindenki ladat vagy zaporjoskat :DD

[ Szerkesztve ]

(#40) Béééla


Béééla
(őstag)

Ami igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők jelentős része (63 százaléka – ez a lakosságra vonatkoztatva valamivel több, mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás.
Elnézve az autók átlag korát nem is meglepő...

Ld. @ blackrulz és a BMW-s app.
Az a baj, hogy az autógyárak magasról sz@rnak a biztonságra sw szinten.
Jó dolog a connected car meg minden, de amíg pár éve még szervizbe kellett volna vinni a telómat hogy garivesztés nélkül androidot frissíthessek rajta ("házi firmware frissítés garanciavesztéssel jár" címszó, alaplapon BIOS/EFI frissítés is ebbe a kategóriába eshet...) addig nem akarom látni a kígyózó sorokat egy foltozókedd után a Porsche M5-nél mert ugyan Pesten van az üzlet de Kecskemétnél állna az utolsó.

Én tényleg tartok ezektől és nem a vidéki mendemondák hanem az ipari mendemondák miatt.
Amíg a legelterjedtebb CAN stack bugos (Vector) és amíg nem megoldott a gyors frissítés otthonról is, legacy autókba is (de nem a telefonoknál bevett módon hogy az új főverzió után darabosan mozog a kilóóra és többet fogyaszt kevesebb lovat produkálva) addig én kérem a lehetőséget hogy ezeket a kurva okos rádiós rendszereket hagyják ki.

@vandor01
kulonben vehet mindenki ladat
Én a mai napig szerelmes vagyok bele, csak hát 2017-ben 13 literes városi fogyasztás (új lada), hát kösz nem.

[ Szerkesztve ]

Bélabá - https://www.youtube.com/mod4 - Egy kis infó, egy kis programozás, egy kis Arduino

(#41) cuebler válasza Béééla (#40) üzenetére


cuebler
(senior tag)

azért a hackelés alatt sem mindegy, hogy mit értünk... az autóm felnyitását vagy éppen a fékrendszer felülírását. az autóm idei modell, de egy hacker maximum feltörni tudja, a többihez már csak fizikai kontakttal tud hozzáférni. amúgy meg csóválom a fejem, amikor az új audi/bmw/mercedes/volvo/lexus/vw folyamatos internet-kapcsolatot kér. mi a f****nak? nem mellesleg pont a prémium-autók azok, amelyekkel a "fontosabb" emberek is utazgatnak, szóval innentől már nyugodtan lehetne nemzetbiztonsági kockázatnak minősíteni az efféle gyári "húzásokat". a szememben az autógyártók lassan lesüllyednek a monsanto meg a bayer szintjére, ahol a profit mindenáron való hajszolása közben a környezetvédelem és a biztonság egyre inkább csak hangzatos jelszavak maradnak a nagy innovációk közepette (ld dízelbotrány, takata, fogyasztási normák és töréstesztek).

az egész felmérésben pedig a legszebb: könyörgöm, mielőtt kérdeztek, megnézték, átlagosan hány éves a magyar gépjárműpark? szerintem a magyar autók 97-98%-a nem alkalmas internet-kapcsolatra, már csak a kora okán is... ;]

[ Szerkesztve ]

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#42) Béééla válasza cuebler (#41) üzenetére


Béééla
(őstag)

azért a hackelés alatt sem mindegy, hogy mit értünk... az autóm felnyitását vagy éppen a fékrendszer felülírását.
Ha a hazai fizetéseket és a biztosítók fizetési hajlandóságát nézzük akkor az is baj lehet hogy egy OBD-be dugható "Motor indulj!" CAN üzenettel indítható a kocsi egy utolsó piti autótolvaj által is (ismerve hogy mennyire szarnak bele a buszokba, csak beledobálják "jóazúgy" mentalitással és a biztonságra meg nagy ívben...) nem csak a "három betűs szervezetek fának kormányozhatnak kikapcsolt légzsákkal" lehet probléma.
(hasból kitalált példák mielőtt alufóliasatyit kiált valaki :D )

A fizikai hozzáférés egy dolog (a trabant motorháztetője is nyitható volt ha megfelelő helyen nyúltál be, nem tudom melyik autón érhetők el a buszok ilyen könnyen) én inkább a rádiós dolgoktól fosok mert olyan rendszrek vannak kapcsolatban amiknek tényleg semmi közük egymáshoz (infotainment rendszer jó hogy halkít nagy sebességnél de na, másként nem lehet megoldani mint a sebességjel megadásával, és ez csak egy példa, hallottam már ezerszer cifrábbat is)

[ Szerkesztve ]

Bélabá - https://www.youtube.com/mod4 - Egy kis infó, egy kis programozás, egy kis Arduino

(#43) bambano válasza Béééla (#42) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)

"másként nem lehet megoldani mint a sebességjel megadásával": a vectrában három can busz van. miért nem lehet megoldani, hogy a fontosba a kevésbé fontosból ne menjen át can csomag? az ecu can buszából mehetne kifelé adat az infotaintment can buszába, de fordítva nem. ez akkora nagy truváj lenne elektronikailag? akár 5-10 centbe is kerülne megoldani nagy sorozatban?

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#44) Béééla válasza bambano (#43) üzenetére


Béééla
(őstag)

Meg szokták oldani, erre van a CAN gateway (főleg amikor kritikus cuccot kötnek össze kevésbé kritikussal, pl. közvetlen motorvezérlő cucc mint gyújtás buszát ami 100-125 kbps tipikusan és mást, 250-500-megás buszt, de nem minden üzenet megy mindenhova hanem ID alapján szűrnek) és a vicc hogy ennek ellenére ismerős CD-s fejegysége simán leállítja a motort.
Kéne egy olyan törvény hogy az ilyen szintű bugok kijavítására bejelentés után kapnak 10 percet aztán további 10 percenként 100e euró kötbér - a telkóknál látszik hogy kapnak valami jelképes enyjebenyjét amit a következő 10 percben kitermelnek, na ezen kéne változtatni.

Bélabá - https://www.youtube.com/mod4 - Egy kis infó, egy kis programozás, egy kis Arduino

(#45) csongi


csongi
(PH! kedvence)

A Magyarok 90%.
Tart egy meteorit becsapodastol. A vilag vegetol, a gonosztol...a.....
De leginkabb a valtozasoktol tart.

Egyebkent meg teljesen normalis ettol tartani, nem veletlen, hogy mar elore torvenyeket alkotnak. Hiszen nagy kepzelo ero nem kell ehhez, csak felidezni a tortenelmet, es elvonatkoztatni. Ezek a tamadasok, barhol barmikor, ezkoztol fuggetlenul megtortentek- megtortennek.

(#46) Béééla válasza csongi (#45) üzenetére


Béééla
(őstag)

Eszköztől függetlenül megtörténnek de nem mindegy hogy a gonosz feltört kenyérpirító megkormozza a reggelidet vagy az út szélés fekszel három darabban és a fejedet tartalmazó résszel még próbálsz elgondolkozni azon hogy megérte-e, legyen az sima bug vagy kihasznált biztonsági rés. (mesélték autóiparos kollégák hogy a szervó a tesztpadon egyszer csak gondolt egyet és rántott 90°-ot a kormányon)

Bélabá - https://www.youtube.com/mod4 - Egy kis infó, egy kis programozás, egy kis Arduino

(#47) csongi válasza Béééla (#46) üzenetére


csongi
(PH! kedvence)

A Volvo meg a sajtó bemutatóján ütött el két önkétes újságírót, a csoda vészfék rendszer bemutatásán.
XY meg infarktust kapott a pályán és 150-nél tömeg balesetet okozott.
A sima hidraulikus féken meg elment a fékerő, lemelegedett a rendszer, és ezért rohantak szakadékba.
A végtelenségig lehetne példákat, ellenpéldákat felhozni.

A lényege annyi volt, Bulvár szintű a hír, és bulvár szintű hozzá szólást is írtam :)

A téma nem bulvár szintű, és a témát ki lehet tárgyalni a megfelelő topikokban.
A gonosz kenyérpirító meg felgyújtja a házat.... :)
Három darabban feküdve meg már nem kell gondolkozni az adott testben, nagy valószínűség szerint :)

(#48) Lacok


Lacok
(őstag)

Amilyen korszerű a magyarországon futó autók többsége én nem tartok a hekkeléstől. Lassan európa roncstelepe leszünk[link]

[ Szerkesztve ]

(#49) Polllen válasza Lacok (#48) üzenetére


Polllen
(PH! nagyúr)

Dráma! Bár igazából nem.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.