Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #154 üzenetére

    Korábban leírtam, hogy az egységes szín például nagyjából minden nagyváros sajátja, nem kirívó eset. Az autók életkorára vonatkozó elvárás is. Az egységes tarifáról is leírtam, hogy nyilvánvaló marhaság, de az összes többi szabály indokolható. Vagy akkor kezdd el köpködni NY, London, Barcelona, stb. taxis szabályozását is!

  • nyisziati

    veterán

    válasz dabadab #154 üzenetére

    "Be kellene tartatni és ez az, ami egyáltalán nem történik meg."

    Nanana. Azért itt történt olyan eset is, amikor adóellenőrök fuvaroztatták magukat Über kocsival, majd amikor közölték, hogy na akkor adóellenőrzés, a sofőr simán kiszállt és rájukzárta a kocsit.

    Ami nemcsak azért gáz, mert jól jelzi, mennyire szabálykövető az egész vállalkozás, hanem azért is, mert:
    1) a szolgáltatás használatához regisztrálni kell.
    2) bankkártyát kell hozzárendelni a fizetéshez.
    3) személyreszóló értékelést kapsz.
    Vagyis az a néhány adóellenőr, aki regelt a szolgáltatásra, mindössze egy (!) alkalommal buktathatta le magát, hiszen utána őt (és a kártyáját) még a rendszerből is törlik.

    Ezek után óriási képmutatás arról beszélni, hogy "be kellene tartatni a szabályokat".
    Persze.
    Majd ha ők is nem cinkelt lapokkal játszanak.

    FaceBook csoportokban is ki szokták írni: aki az admint tiltja, az repül!
    Az Über pedig pontosan ezt csinálta.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz dabadab #154 üzenetére

    "Mert azt az elvárást, hogy a taxi elvigyen valahová korrektül, kiszámítható, normális áron, tudjak kártyával fizetni és még számlát is kapjak, az Uber gond nélkül produkálta ellentétben a sárga taxikkal és alapvetően ez az, ami számít, nem a mindenféle elméleti fejtegetés, amiknek a valóság totálisan ellentmond."

    Ezt a taxik is pontosan ugyanúgy szolgáltatják, mint ahogy az Uber esetében is akadnak szabálysértők (lást a feljebb linkelt lista). A különbség az, hogy a taxikat el tudja számoltatni a hatóság, az Ubert meg nem.
    Azon persze nincs köztünk vita, hogy ha a hatóság minden jogköre ellenére nem vág rendet a Keletinél a taxisok között, az botrány, és extra ciki, hogy ez ugye fővárosi hatáskör és ezek szerint még a főváros politikai irányításának lecserélése se elég, hogy a (fővárosi) hatóságok rendesen végezzék a dolgukat.
    De ettől még nem kell összekeverni a jogot a rendfenntartással, mert a jog szükséges de nem elégséges feltétele a rendfenntartásnak és ha a rendfenntartás rossz, akkor azt kell rendbe tenni nem még a jogalapot is kirántani mögülük.

Új hozzászólás Aktív témák