- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
válasz Busterftw #551 üzenetére
Nem fehér és fekete a világ. Meg kell oldani egy bizonyos keretből a dolgot, és ha van rá lehetőség, a gazdaságosabb megoldást választja az ember. Nincs mindenki szarásig pénzzel, sokaknak a családfenntartás mellett kell megoldani az ilyesmit. Ha nincs családod, fogalmad sincs erről.
#tarcsad
-
hobizoli
nagyúr
válasz Busterftw #551 üzenetére
azert ha egy villanykalyha helyett egy joval kevesbe energiaigenyes technikaval is megoldhato vmi, akkor valszeg Te sem a elobbit valasztanad
gondolj a nehai AMD FX-kre
a korabeli legputribb i3-i5-k is reggelire megettek fele fogyival
nem kellett hozzajuk toronyhuto sem igazan, meg a gyari huto is jo volt...max radobtal egy gyari rezmagos i7 hutot, amin a borda is par mm-l magasabb volt a nagy holeadokepesseg miatt, mint az i3-i5-k gyarija
nagy fogyival az is a baj, hogy tapegyseggel meg a hutessel is utana kell menni
pl egy ujabb generacios dVGA melle eleg lehet egy 450-500W-s tap is, a regebbi villanyrezso melle meg a 700W-s darab az ajanlottabb...az siman tobbe kerul barmelyik gyartonal
mikozben meg fps-ben meg a zsuga ~ugyanazt tudja
meg nagy hotermeles melle nagyobb haz kellhet tobb ventivel, hogy legyen eleg legterfogat meg legmozgas a ~300W hutesehez, ami megint plusz ammo
mikozben egy max "csak" 150W-t igenylo megoldas meg egy fruttibb aru kommerszebb hazban is tok jol elmuxik
szoval nem csak ott lehet sporolni, hogy az egyik 150W-l kevesebbet eszik es akkor masik 6-7 ora 100% load uzemido alatt eszik meg +40Ft-nyi aramot, hanem a koritesen istöbb drón kell ;P
-
-
Dilikutya
félisten
válasz Busterftw #554 üzenetére
Mondjuk én se vennék 3 játékra is alkalmas PC-t. Vagyis 4-et, mert egy normális gép apának is kell, ha nem is feltétlen játékra. És nem az áramfogyasztás miatt.
Viszont az RX6800-on én pl. magamnak is elgondolkodtam, kétszer annyit fogyaszt, mint az RX7600. Igaz, tápot mindenképpen cserélnem kell, a mostanin nincsen elég csatlakozó egy újabb VGA-hoz, de egy kazánt nem akarok a gépbe.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Dilikutya
félisten
válasz Busterftw #557 üzenetére
Nem mondanám, hogy gond a fogyasztás pénzügyileg, csak indokolatlannak tartanék egy 250W-os kazánt, ha kevesebb fogyasztással és hővel is van alternatíva. Meg akkor már nagyobb táp kell, a házat is meg kell nézni, elfér-e, meg az egész úgy van berendezve, a gépnek helyet adó szobát is beleértve, hogy lényegében az egész fogyaszt annyit most, mint egy nagy kártya. Ezért szavaznék újabbra, modernebbre. Pedig csábító a használt RX6800 ára nagyon.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Yutani
nagyúr
válasz Busterftw #557 üzenetére
Végletekben gondolkodsz.
Ha kell a családba 3 light gamer gép, amik fogyasztanak is, nem csak idlében vannak használva, akkor egy tudatos vásárló ugyanazt a teljesítményt próbálja alacsonyabb fogyasztással elérni. És nem arról van szó, hogy nem bírja kifizetni a magasabb fogyasztás költségét, hanem nem akarja.
#tarcsad
-
Vigneau
félisten
Amennyiben Full HD (és 60Hz) a cél, ez simán meg is oldható. Én is csak szimplán beleszédültem egy csábító RTX 3060 Ti-be annak idején, pedig pl. egy sima RX 6600 is sokszor bőven kiszolgálja az igényeket.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Yutani
nagyúr
Én fHD-n és 60Hz-en vagyok, nekem is 3060 Ti van a gépemben, és tökéletesen kiszolgál. Nem akarok sem magasabb képfrissítést, sem magasabb felbontást, mert akkor lehetne gyorsabb kártyát venni.
Egyébként valszeg egy 6600 XT is jó lenne, előtte az volt. Bár akkor az RT hiányozna néha.
#tarcsad
-
Vigneau
félisten
Lámlám, egy cipőben evezünk. Ettől függetlenül valahogy mégis vágyom idővel majd egy frissebb kártyára. A színét persze még nem tudom...
Egyébként az előd nálam meg egy XFX RX 6600 volt, nem véletlenül említettem. RT-vel viszont eddig még abszolút nem foglalkoztam. Ami azonban biztos, az UV nekem messze könnyebb a zöldeknél, mert az AB-t kedvelem és nem vagyok MPT/MCT párti.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
hahakocka
senior tag
Igen azèrt a 12-15% RT erő többlet pl megèri a 6700-6750xt ellenèben a plusz ugyanennyi előny raszter erő ès a +4gb Vram többlet S a 145e Ft os àra ellenèben? Te döntèsed persze. 6800 is bán mâr 190e körül új S az 16gb vram S +35% előny raszterben. S ha gyengèbb az alap raszter ereje egy kàrtyànak amiből az RT levesz 30-40% FPS t az se jó. Persze DLSS na de Fhd N 720p ről felfelè skâlàzni 2023ban gâz szerintem ezèrt többletet fizetni. Főleg hogy 4K rá jó igazàn a DLSS a kèpminősèg esetèn. Plusz az RT megesz 1-1.5 GB vramot .
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz hahakocka #566 üzenetére
Na most a 3060 Ti megvan már jó egy éve, még sok pénzért vettem tavaly. Ha most akarnék venni valamit, akkor csak használt piacon nézelődnék. Viszont nem tudom, mit vennék. Ha 100k körül választanék, akkor a 3060 Ti továbbra is jó lenne, de ha olcsóbban, akkor a sima 3060, vagy akár 60k-ért egy 6600. Itt az RT már felejtős, ezért még az 5700/XT is szóba jöhetne 50k körül.
100k fölé nem mennék, így bármi, ami drágább, no-go, mert nem játszom annyit, hogy érdemes legyen beletenni annyi pénzt. Szóval szerintem inkább az 50-60k ársáv lenne, ami valszeg egy 6600-ban végződne. Vagy még 2060 6GB, de az drágább és lassabb, de persze van RT meg DLSS. Esetleg 2060S.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
félisten
Épp nézegettem a használt Ampere árakat, brutálisan nagyot estek. 100 K ért már lassan 3070 van.
103 ezerért van már gari nélküli 110 K ért garis,115 ezerért 3070 TI 9 hó garival... és fene tudja lehet egy kis alku még abba bele is férne. 85 ezertől vannak 3060 Ti-k
Szerintem az én 3080 12 GB MSI kártyám már 150 ezer körül menne el gari nélkül, és olyan gyors, vagy még gyorsabb mint egy 4070 csak nincs DLSS 3.0[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dilikutya
félisten
3060Ti-t már nem vennék használtan se az RX7600 ellenében. Azt a szintet hozza simán, teljes garival. A 4060Ti meg már annyival drágább, cserébe 20% alatt van az előnye 50% felárért. Nem olyan rossz ez az RX7600, főleg ha azt nézed, hogy 110-120-ért 0km-es bolti garanciát is kapsz, meg mégiscsak újabb technika. Csak ez a 8GB VRAM ne lenne.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
félisten
válasz Dilikutya #572 üzenetére
Nyilvan felrertettel.A hasznalt 3060 Ti 85 ezertol vannak garival.Ujan a boltban 131 ezer de 122 ezerert is elhozhato.Új.10-20 % kal gyorsabb raszterben,RTben jobban, 30%,van DLSS stb.En siman a 3060 Ti-t venném ez helyett újan is.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
arabus
addikt
Ha a windowst és az adrenalint megfelelően beállitod ez mind nem igaz.
A 7600 erősebb a 3060ti-nál,rt meg semmit nem ér kivéve ha kinézetre mész.
Arról nem beszélve hogy az nv drivere leeszi a procidat.
Ha pedig lesz fsr3 is akkor nem kérdés mert mindenképp jobb lesz az amd megoldása.
Én rendeltem is egy ilyet,ha megjön megosztom a tapasztalataimat.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
félisten
FSR3 csak az új GPUk esetében működik, vagy a 6000es szériával is visszafelé kompatibilis!?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
arabus
addikt
válasz AxBattler #577 üzenetére
Állitólag csak 7000-ek fog működni.
Amúgysem vennék már 6000-es szériából semmit.
a 7600 meg szépen alulfeszelhető 130W-ra.
Akinek meg ez a kártya kevés annak nemsokára jön a 7800xt 16gb.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
félisten
100W körülre kellene alulfeszelnem, szóval 6600-vonalon maradnék... Nvidia kártyákon ugye alapból nem fog menni, de nagy kiszúrás lenne, ha csak 7000-es Radeonokon működne.
Bár ha RDNA3- on működik csak, akkor annyi...[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
arabus
addikt
válasz AxBattler #579 üzenetére
100w-ra is alul tudod feszelni csak akkor a boost-ot nem 3000mhz-re állitod.
A két kártya közti különbség ott van amit nem nagyon emlegetnek mert ugye a 6000-es szériában nincs Ai gyorsitás és valószinűleg az fsr3 ezt használja,nem véletlen a 2x fps az fsr2-höz képest.
Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
villamos
őstag
válasz AxBattler #579 üzenetére
Ellentmondásosak az információk. Annyit lehet tudni, hogy Frank Azor a PCWorld -nek adott egy interjút még tavaly novemberben, amelyben azt mondta, hogy a meglévő kártyákra is szeretnék megcsinálni. A kérdés az hogy ez a hozzáállás (vagy bármi más) változott e azóta.
[ Szerkesztve ]
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
félisten
No igen, azért itt lesz egy ugrás... bár a remény hal.
However, AMD might have an ace up their sleeve and that’s support for more than just one GPU architecture. This was indicated by Azor Frank in November last year, but the GDC update provided no further comments on this subject.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
villamos
őstag
Elég felemás a helyzet. Kaptunk alulra egy kártyát, illetve a zászlóshajókat a tetejére, de középre még nincs semmi, csak egy halovány pletyka a leendő 7800 -as GPU -ról...
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
Televan74
nagyúr
válasz villamos #584 üzenetére
De minek is mikor vannak még 67xx és 68xx -es készletek az AiB partnereknél. És az 7800XT kalkulált teljesítménye alig lesz gyorsabb 6950 -nél(RT nélkül). 2023 szeptember - október körül várják a 7700/7800 -as kártyákat. Addigra talán kopik a 6000 -es széria.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Kansas
addikt
válasz villamos #581 üzenetére
Azt is mondta, hogy nem terveznek "AI-t"(persze ez nem AI, NV-nél sem) használni az FSR-hez...
Valamint azóta is azt mondogatják, hogy az AMD nem vizualitásra szánja az AI gyorsítóját, hanem "valódi" in-game AI-ra.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
-
Kansas
addikt
De igen, hogy ha az a cél, hogy minél több kártyán támogatva legyen a feature.
Ők nem az NVidia, ha a kártyáik többségén nincs támogatva egy feature(vagy nem nyílt szabvány, amit más gyártók kártyái is tudnak, pl FSR), akkor a játékokban sem lesz. Ez az ára/következménye az alacsony piaci részesedésnek.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
"Valamint azóta is azt mondogatják, hogy az AMD nem vizualitásra szánja az AI gyorsítóját, hanem "valódi" in-game AI-ra."
erre utaltam. nem kell hogy válasszanak mire szánják a dolgokat.
Az FSR 3.0 állítólag csak 7000-es Radeon.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
"Az FSR 3.0 állítólag csak 7000-es Radeon."
Lehet eltanulták a DLSS3-tól... ahogy az FSR2 is eltanulta a temporális feldolgozást a DLSS-től... meg úgy általában, nekem úgy tűnik, hogy az AMD mintha csak követné az NVidiát felskálázók terén, azzal a kivétellel, hogy eddig szándékosan nem használtak hozzá machine learninget. Lehet, hogy az FSR3 RX7000-only lesz, de nem biztos, hogy az AI használata miatt(RSR is RX6000-only és abban sincs különösebb extra)Meglátjuk...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
A DLSS 3 felskálázás ( 2.4 stb ) generációk óta (ez a 3 generáció) ugyan úgy fut ugyan abban a jó minőségben egy Turingon mint egy Ada-n, az SDK ugyan úgy megy rajt akár csere útján is egy játékban egy RTX 2060 kártyán .
Ami nem fut a régebbi generációkon az a Frame generation.
Az FSR 3.0 tól sokan nem a FG szerű megoldást várják hanem a minőség javulását.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
És a DLSS3 az csak a DLSS2 + framegen + Reflex.
Az upscaling meg a kapcsolódó élsimítás a 2-es verzió és alverziói alatt fut, nem lépett főverziót. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy zéró különbség van a DLSS3 és a DLSS2 upscaling és DLAA közt.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Ez a lényeg,és ezt írtam én is hogy a DLSS 3.0 felskálázás minden RTX kártyán fut és a reflex is amúgy.
Folyamatosan fejlődik és ugyan úgy megy minden RTx generáción akár milyen régi és pont nem érdekel senkit, hogy azt Tréniggel érik e el.
Az FSR 2.0 elmaradott minőséget képvisel és egyre kevésbé releváns hogy megy Pascalon, egy 7-8 éves architektúrán és nem lesznek előrébb az Rx 6000 tulajok ha véletlenül a 7000 szériára korlátozzák az FSR 3.0 át. akkor nem lesz előrelépés.
Az FSR 3.0 ban nem a FG megoldás a lényeg hanem az hogy érje el végre az Nvidia és Intel szintjét alapból felskálázással, aztán ráérnek framet generálni...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
Azért mielőtt túl nagyot kortyolsz az NVidia Kool-Aidből, vizsgáld meg az általad leírtak valóságtartalmát. Ami elég véleményes.
Az FSR abszolút nem elmaradott technológia, sokkal jobb az NVidia saját ML-mentes felskálázójánál(NIS).
Emellett ha 4K-s célfelbontást használunk és nem megyünk FSR Quality minőségi szint alá, szabad szemmel(kikockázás és nagyító nélkül) nem igazán lehet megkülönböztetni a DLSS-től.
Ahol valóban jelentősebb a minőségbeli különbség, az az alacsonyabb felbontások, 1440p és legfőként FHD és az alatt - bár hogy ki az az állat aki RTX kártyán 540p-ben meg 720p-ben akar rendereltetni, azt nem tudom, ráadásul ezzel generál magának egy jó kis mesterséges CPU-limitet is(ami annak persze nem akkora gond, aki GPU helyett a CPU-ra költötte inkább a pénzt). De ki erre izgul, az vegyen RTX-et mindenképpen...
Szóval ebből leginkább a 1440p ami fájhat, de ott nincs még olyan drámai különbség, mint alacsonyabb felbontáson... mondjuk úgy, hogy akit az zavar, az ne akarja framegen bekapcsolásával 60 fölé tornászni a framerate-jét, mert ott is legalább annyi lesz a látható artifact(bár a framegen kiadása óta azért javult ezen a téren természetesen)."ugyan úgy megy minden RTX kártyán akár mylen régi"
És ugyanúgy nem megy semmilyen más kártyán, akármilyen új vagy erős is legyen. FSR megy GTX1080Ti-on meg GTX1660Super-en is... ahogy az XeSS is. Vagy 750Ti-on...Ez az "FSR elmaradott" kb. olyan kijelentés, mint amikor egy +2-5% GPU teljesítményelőnyre valaki olyan igéket használ, mint "elpicsázza, tönkreveri, lemossa" stb... lehet ilyet mondani persze, csak nem kell csodálkozni, ha ezek után kevésbé veszik komolyan a beszélőt... talán a zöld fanboyok kivételével.
A képminőség értékelése mindenképpen szubjektív, van akit az zavar ha nagyon éles a kép, mást az ha nagyon elmosódott, van aki behány a motion blur-től(nem biológiai hanem esztétikai alapon), stb, stb. szóval eleve nem hiszek e téren az abszolút objektivitásban, amikor a különbségek ilyen kicsik, és ehhez még hozzájön az, hogy adott játékban mennyire jól vannak paraméterezve ezek a technológiák, az is tud nem jelentéktelen különbséget előidézni pro vagy kontra...
Disclaimer: nem, nem szeretem egyik skálázós technológiát sem, se az AMD, se az NVidia, se az Intel által fejlesztettet. Amíg tehetem én maradok a natív renderelésnél és inkább kisebb felbontást választok, vagy másból veszek vissza. Ez a dolog szubjektív része számomra, de ez önmagában azt jelenti, hogy nekem aztán semmit nem fognak eladni újabb felskálázós algoritmussal, akár használ ML-t, akár nem.
Ami viszont objektívan szemétség, az az, hogy ezek a technológiák támogatják a fejlesztői lustaságot/flegmaságot azzal, hogy a fejlesztők megúszhatják annyiból a teljesítményoptimalizálás egy részét, hogy "úgyis bekapcsol a júzer majd valami felskálázást, ha nem megy elég gyorsan nála"...No azt hiszem, ennyi rant elég volt mára...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
"Az upscaling meg a kapcsolódó élsimítás a 2-es verzió és alverziói alatt fut, nem lépett főverziót."
Február óta az upscaling is főverziót lépett. Aktuális hivatalos verziója: 3.1.13
Sokan valóban DLSS 2-ként hivatkoznak az upscaling-re és DLSS 3-ként a FG-re ami félrevezető tud lenni. Ha pontosak akarunk lenni, akkor az upscaling is már a 3-as főverzióba lépett, mindössze visszafele kompatibilis, emiatt minden DLSS 2 implementációval is működik.Az általad linkelt oldalon sem ír sehol az NV DLSS 2-t, a DLSS 3 képlete így néz ki:
Ahogy a fenti hivatalos SDK-ban is jól látszik, az NV egységesítette a frame gen és upscale verziószámokat."Vagy mondhatjuk úgy is, hogy zéró különbség van a DLSS3 és a DLSS2 upscaling és DLAA közt."
Ez sem igaz, mert a DLAA nem felskálázás, hanem natív felbontáson fut, emiatt lényegesen szebb képminőséget is képes adni, tehát mind működésben mind képminőségben jelentős eltérés van DLAA és DLSS között.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Kansas
addikt
válasz huskydog17 #595 üzenetére
"Ha pontosak akarunk lenni, akkor az upscaling is már a 3-as főverzióba lépett, mindössze visszafele kompatibilis, emiatt minden DLSS 2 implementációval is működik."
Ha pontosak akarunk lenni, valóban. De ha tényleg pontosak akarunk lenni, akkor ez azért van, mert ez a komponens megegyezik a 2-es és 3-as verzióban. A DLSS3 tudtommal nem tud többet képminőség vagy teljesítmény terén, mint a DLSS2.1(bár a linkeden említenek performance fixeket, de ha főverziónyi különbség lenne, arról mindenki tudna, azt harsognák mindenhol), csak hozzácsapták a Reflex-et, ami előtte külön volt és a framegen-t ami viszont nem kompatibilis visszafele."Ahogy a fenti hivatalos SDK-ban is jól látszik, az NV egységesítette a frame gen és upscale verziószámokat."
Igen, a számokat. A kód nem változott főverziónyit."Ez sem igaz, mert a DLAA nem felskálázás, hanem natív felbontáson fut, emiatt lényegesen szebb képminőséget is képes adni, tehát mind működésben mind képminőségben jelentős eltérés van DLAA és DLSS között."
Már ha azt nem számítod hogy az összehasonlítást nem a DLAA és DLSS között, hanem a DLAA/DLSS v2 és DLAA/DLSS v3 közt tettem... bocsi, ha nem volt kellően világos.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Azt elhiszem hogy elég volt csak annyi ferdítést és tompítást félrevezető infót írtál le, hogy az ember csodálkozik, hogy te mondod mit kortyoltam én .
Csak simán vannak dolgok amiket el kellene fogadnod csak te nem az a típus vagy aki igazat ad bárkinek is.
A DLSS 2.1 már jó ideje óta túlhaladott és azóta már rengeteg új verzió jött 2.x ben is és most már 4 féle SDK verzió a 3.0 mellé.február óta hozzá teszem..A legújab a 3.1.13.. 3 hetes. [link]
elég durva különbségek vannak a DLSS és az FSR között minőségben mozgás közben is, nem 3-5 % meg ilyen értelmezhetetlen szám hanem szembeötlő különbségek vannak.
És igen az FSR elmaradott annak, aki használ DLSS-t főleg az új verziókat nagyon szembeötlő a különbség mozgás közben is. Persze hogy alacsonyabb felbontáson számít.
Miattam nyugodtan fogadd el hogy jó ez így nektek és fanatikus zöldhályog dumát olvasol.
Kiszálltam.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
"csak te nem aza típus vagy aki igazat ad bárkinek is."
De igen, láthatóan veled ellentétben. Azzal a feltétellel, hogy demonstrálja, hogy igaza van(más szóval meggyőz).Amúgy meg ha a szövegértésed azon a szinten lenne, mint az NV szereteted, akkor észrevehetted volna, hogy nem állítom sehol, hogy az FSR nem gyengébb, sőt, alacsony felbontáson kifejezetten látványosan rosszabb, minél alacsonyabb a felbontás, annál inkább. Amit én vitatok, az a mérték. Illetve az alacsony felbontás jelentősége RTX kártya mellett. 2023-ban engedtessék már meg, hogy nem tartom adekvátnak PC-n a 720p-ben vagy az alatt renderelést, bármilyen varázsporral öntik nyakon utána.
"fogadd el hogy jó ez így nektek"
Nem fogadom, mert szerintem nem jó. Nem is használom. Mert nincs RTX kártyám jelenleg(az egyik gépemben RX6700XT van, a másikban meg GTX1650), így az FSR-t nem használom. Ha épp RTX kártyám lenne, akkor a DLSS-t nem használnám. Mert nem jó ez így nekem. Meg másnak sem. Leírtam, miért nem. Nem jó ez az irány szerintem. Optimalizálni kéne inkább megtanulni.
Persze mindenkinek szíve joga, hogy nálam több/más kompromisszumot kössön képminőség terén... és azt higgye, jobb neki úgy. De hadd ne kelljen beszállnom a hozsannázó kórusba.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
"A DLSS3 tudtommal nem tud többet képminőség vagy teljesítmény terén, mint a DLSS2.1"
Rosszul tudod. Egyrészt a 2.1.xx már régebbi (kb. 2 éves) verzió, azóta rengeteg fejlődésen ment keresztül, másrészt két alverzió között is lehetnek lényeges eltérések. Már sokszor előfordult, hogy egy játékban bizonyos jelenetnél az egyik verzió valahol hibázott, mondjuk például nagyon ghostingolt, de a DLL kicserélésével (nem főverzió hanem alverziócsere) megoldódott a probléma. Érdemes a DF videóit nézegetni, ott már sokszor volt erre példa.
"Igen, a számokat. A kód nem változott főverziónyit"
Ez nem változtat azon, hogy az eredeti kijelentésed nem volt igaz, továbbá a DLSS kódja folyamatosan változik, folyamatosan fejlődik, amint írtam rengeteg alverzió van már, hiszen bizonyos játékokhoz speciális javításokat alkalmaznak, az a játék kap egy új DLSS alverziót, ami mindenki számára szabadon elérhető.
"Már ha azt nem számítod hogy az összehasonlítást nem a DLAA és DLSS között, hanem a DLAA/DLSS v2 és DLAA/DLSS v3 közt tettem... bocsi, ha nem volt kellően világos."
Még mindig nem teljesen világos, hogy hogy jön ide a DLAA, amikor az teljesen más technika. Annyit kell megérteni, hogy ami eddig DLSS 2.x volt az átköltözött a DLSS 3 családba és már DLSS 3.x.xx-ként fejlődik tovább. Az utolsó DLSS 2.x.x a februári verzióegységesítés előtt a 2.5.1 volt, ami a Portal RTX-hez készült és fél éve jött ki tavaly decemberben.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Kansas
addikt
válasz huskydog17 #599 üzenetére
OK, akkor röviden a lényeg, amit ezek szerint eddig nem tudtam kellően artikulálni(no majd most... remélem):
A DLSS(scaling) és a DLAA(antialiasing) tudtommal kód szintjén nem ugrott főverziónyit, azért kompatibilis a régebbi RTX kártyákkal, mert lényegileg ugyanaz a kód, nyilván alverziónyi különbségekkel, plusz hozzácsapták a Reflexet is(ezt nem követtem egyáltalán, szóval erről nem nyilatkoznék), de az egyetlen valóban új verziós elem a "DLSS3"-ban az a framegen. Ami viszont nem kompatibilis a korábbi RTX GPU generációkkal.
A többiben alighanem igazad van, azokat vagy nem követtem(Reflex), vagy alverzió szintjén nem követtem szorosan. A főverziós változásokkal alapvetően eddig is képben voltam, és szerintem az általad írtak se mondanak ellent az eddigi ismereteimnek, csak ezek szerint nem kellően közérthetően (aka. szarul) fogalmaztam meg a mondanivalómat... ha már olyan helyeken "kötsz bele" ahol nem volt szándékom az általad leírtaktól lényegiekben eltérni.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gitáros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- További aktív témák...
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Gainward Phoenix RTX3080
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen