Új hozzászólás Aktív témák

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz Gebriel #29238 üzenetére

    Ember, ne jogászkodj, ha nincs hozzá végzettséged! Pont az általad kiemelt részben van a lényeg:

    "ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől."

    Itt véletlenül sem az van, hogy nem tud eleget tenni a javítási kötelezettségének, hanem csak arról, hogy nem az általad elképzelt 15 nap alatt tesz neki eleget. Egyébként pont a lényeget nem másoltad ide, a (2) bekezdést:

    "Ptk. 306. (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."

    A határidő - mint látható - itt sincs taxatíve rögzítve, mint ahogy az általunk korábban idézett törvényhely is csak azt mondja erre a megfelelő határidőre, hogy TÖREKEDNI KELL a 15 napon belüli javításra. De hogy mi van, ha ez nem megy, arról már nincs semmi, joghézag, a vevő vesztett. Nekem már az is kényelmetlen, hogy egyáltalán be kell vinnem a szervizbe a készüléket, szóval arra kár hivatkozni, hogy mi kényelmetlenebb, az 5 nap, a 15 nap, vagy a 25 nap, mert mindegyik egyaránt kényelmetlen - ennyit érnek a törvények.

    "Lefordítom neked utcai nyelvre:
    - Ha nincs kész 15 napon belül, kérem vissza a termék árát!
    "

    Elmondom neked utcai nyelven mi lesz a reakció: a pofádba röhögnek és közlik, hogy a géped kész lesz, csak várj türelemmel, majd szólnak, ha kész lesz! Semmilyen törvényi határidő nem köti őket és ezt ők is nagyon jól tudják, a fogyasztóvédelem is jól tudja.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

Új hozzászólás Aktív témák