-
GAMEPOD.hu
PlayStation 3 összefoglaló.
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL:
Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
válasz rocket #29200 üzenetére
Fogalmazasi zavar, fel kezzel ettem eppen
ehelyett=és
Egyebkent a Sony gari papirt le lehet akar tolteni a netrol, vagy kerni a Sony ugyfelszolgalattol, ravan irva a hatuljan a vasarloknak szant kis leirasban.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29200 üzenetére
Ez így van, csak több esetben pont a Sony Hungária is elhajtotta a delikvenseket, hivatkozva a szürkeimportos termékekre. De ezzel igazából nincs is baj, teljesen érthető ez a dolog, a probléma azzal van, amikor mondjuk egy külföldi hivatalos kereskedőtől veszel valamit és azzal hajtanak el itthon, mert erre is volt példa. Nyilván nem attól lesz feketepiaci a termék, ha a jótállási jegyet a netről töltötte le a kereskedő, hanem attól, hogy nem épp tiszta forrásból származó terméket forgalmaz, amire - érhetően - a Sony sem vállal garanciát.
Get Moded!
-
#79125504
törölt tag
Mirror's Edge és az Assassins Creed 2 játékra elcserélni megéri ezeket ?
COD MW2 és RDR
most ne azt nézzétek , hogy kinek mi az ízlése hanem játékilag megérné e
-
TazLeacher
nagyúr
-
rocket
nagyúr
válasz DM-Fan #29202 üzenetére
Jogilag a lopott termeken kivul nincs olyan, hogy nem tiszta forras, igy ez mas esetben nem lehet indok a garancia elutasitasara.
Egyelore meg EU tagorszag vagyunk, ezt nem kene elfelejteni, szabadkereskedelem van.
El kell olvasni a leirasban a garanciara vonatkozo reszt, ha nem szerepel, hogy csak Magyarorszagon hivatalosan a Sony altal forgalomba hozott gepekre vonatkozik a garancia es/vagy kell hozza kitoltott garancia papir, akkor ha van eredeti szamla, akkor nem tudnak elhajtani senkit.
Ez a fecni amit a Sony garancia papirnak hivunk, azert lett kitalalva, hogy ahol a blokkon/szamlan nem szerepel a termek neve ezen lehet feltunteni, semmilyen mas esetben nem kell, sot ha a pontos termeknev szerepel, de szeriaszam nem a rendes szamlan, ez se lehet elutasitas alapja, ha maskent nem szerepel a termek melle kapott garancialis leirasban.Egyebkent ez a Sony garancials fecni egy x-akta, azzal, hogy a vasarlo letolti es kitolti mit tud kezdeni? mert pecset nelkul nem er semmit.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29208 üzenetére
"Egyelore meg EU tagorszag vagyunk, ezt nem kene elfelejteni, szabadkereskedelem van."
Ezt ne nekem mondd, hanem az olyan gyártóknak/azok adott országbeli képviseleteinek, akik ennek ellenére mégsem fogadnak be más országban vásárolt terméket javításra!
"El kell olvasni a leirasban a garanciara vonatkozo reszt, ha nem szerepel, hogy csak Magyarorszagon hivatalosan a Sony altal forgalomba hozott gepekre vonatkozik a garancia es/vagy kell hozza kitoltott garancia papir, akkor ha van eredeti szamla, akkor nem tudnak elhajtani senkit."
Az a baj, hogy a Sony pontosan azt valósítja meg, amit az imént leírtál. Egy napja sincs, hogy idézték ide a topicba:
"Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy jótállási feltételeink kizárólag a magyarországi, hivatalos kereskedésekben (melynek listáját a www.sony.hu oldalon megtalálhatják) vásárolt termékekhez biztosítjuk."
Ezért tud elhajtani, teljesen jogosan, még szót sem emelhetsz ellene, mivel még a figyelmedet is felhívta rá. Más kérdés, hogy ez mennyire van így jól.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rocket
nagyúr
válasz DM-Fan #29210 üzenetére
Termekhez kapott leirasban nem szerepel akkor nem hivatkozhatnak arra mivan a weboldalukon, a termek megvasarlasaval a termekhez jaro leirast (EULA-t) fogadtad el, nem azt amit utolag irnak weboldalukon, ez nem modosithato a felhasznalo szamara negativ iranyba egyoldalulag. (az mas ugye ha azt kozolnek, hogy 1 ev helyett 2 ev garit vallalnak.)
Azt kell elolvasni, ha abban szerepel akkor lehet problema, de nem arrol hiresek ezek multi milliard dollaros cegek, hogy jogos igeny eseteben, eredeti szamlaval elhajtanak.Megkell emliteni nekik a fogyasztovedelmet, persze lehet ok is jot nevetnek a nevuk hallatan mint a legtobb helyen, de lehet nem, egy probat meger.
Lehet meguntak a Sony gari melle mellekellt homebrew szamlakat, es nem akarjak ilyen esetben ok vallalni a gepek utan a felelosseget (vegulis ez logikus lepes a reszukrol) azert irtak ki ezt, atvitt ertelemben az orszag erdekeit is vedik, mert nagyobb esellyel az AFA a koltsegvetesben kot ki. (ahonnan meg masok lopjak el, de ez most nem ide tartozik.)
Egyebkent a lista vicc, egyetlen konzolokkal foglalkozo bolt se szerepel rajta, meg az 576 se, pedig az o nyelvuk aztan melyre nyulo a Sony hatsojaban
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29211 üzenetére
De, csak a te esetedben történt más, az alapján én nem általánosítanék, mert valószínű inkább az volt a kevés kivétel egyike. Több olyan esetről tudok, amikor erősen leellenőrizték a jótállási jegyet és hogy ki állította ki, mint amikor nem.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29212 üzenetére
"Egyebkent a lista vicc, egyetlen konzolokkal foglalkozo bolt se szerepel rajta, meg az 576 se, pedig az o nyelvuk aztan melyre nyulo a Sony hatsojaban "
Erre írtam azt a megjegyzést, hogy valószínű az a lista is úgy frissül és töltődik új tartalommal, ahogy a PS3 firmware-ek az utóbbi 2 évben. Egy kérdést megérne a dolog a Sony felé.
"Azt kell elolvasni, ha abban szerepel akkor lehet problema, de nem arrol hiresek ezek multi milliard dollaros cegek, hogy jogos igeny eseteben, eredeti szamlaval elhajtanak."
Ja, de mutatsz egy blokkot egy olyan konzolbolttól, ahol köztudottan tört gépeket is árulnak és nyilvánvalóan nem viszonteladói a Sony-nak sem. Még szép, hogy elhajtanak, nemhogy garanciális javítást intézzenek neked. Megintcsak teljes joggal.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Gebriel
veterán
válasz DM-Fan #29213 üzenetére
PS3 mellett az Xbox360-nál is elég a számla, de mind1. Te soha nem engedsz még akkor sem ha egyértelmű a másik igaza.
Ragaszkodj tovább azon elveidhez amit állítasz, nekem mind1.
De egy biztos a számla az alapja a gariztatásnak és nem a Sony cetli.
Mindenek mellett azzal egyetértek veled, hogy legyen mindenki körültekintő a vásárlásnál. De nem minden arany ami fénylik.
Továbbá a garanciajegy hiánya nem mentesíti a forgalmazott a jótállás érvényesítése alól a magyar jogszabálya szerint.Konzolboltok 99% töri a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29215 üzenetére
Már ne is haragudj, de mitől lenne egyértelmű az igazad? Te is tudod, hogy egy dolog, amit a jog előír, a másik meg, hogy a kereskedők/gyártók mennyire szarnak erre. Ha egyszer a garanciális ügyintézés feltételéül a számla + jótállási jegy megléte a megkövetelt (márpedig a Sony, a Panasonic, stb. gyártó mind ezt kéri), akkor hiába vered magad a földhöz is, hogy de a magyar jogszabály így meg úgy és elég kell legyen a kezedben levő blokk is, nem fogsz jól kijönni a dologból. Arra meg aztán végképp nem lehet alapozni semmit, hogy a korábbi gépedet megvevőnek szerencséje volt, több olyan példát tudok neked mutatni, aki pont ilyen helyzetben nem járt jól. Persze, lehet fenyegetőzni fogyasztóvédelemmel, meg perrel, csak ez egy évekig elhúzódó folyamat, aminek az a vége, hogy adott esetben megbüntetik a kereskedőt/gyártót, de neked ettől még nem lesz másik/javított terméked.
Akkor sem fogok senkinek olyat javasolni, hogy bizonytalan forrásból, sufniboltból, kéz alól garanciajegy nélkül vegyen gépet, ha ezerszer leírod is, hogy de tegye azt nyugodtan. Ráadásul az esetek döntő többségében semmilyen anyagi előnnyel nem járna az illetőnek sem, ha nem hivatalos forrásból vásárolna sem, akkor egyáltalán minek kockáztatni? Elég, ha egyszer jár valaki rosszul, akkor aztán menne a hallgatás ezerrel. Hidd el, nap mint nap látom a munkám során is, hogy ma már a papírról is papír kell mindenhová, különben egyértelműen te húzod a rövidebbet. Ráadásul egyre több esetben ma már az sem szent, ami le van írva, mert a papír is sokmindent elbír, aminek köze nincs a valósághoz, azt is.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rocket
nagyúr
válasz DM-Fan #29214 üzenetére
Semmi joguk nincs ilyen dolog alapjan a vasarlo jogait korlatozni, ha ilyenrol tudnak, tegyenek ellene, de az aki megtisztelte oket es megvette a termekeiket, ne azzal akarjanak mar peldat statualni.
Mivan akkor ha egy kereskedo a Tesco-ban (szerepel a listaban) vesz gepet, majd tovabb adja igy a garancia fecnin mar a sajat a cege pecsetje szerepel? (ugye ilyet se tilt semmi.)
Ezer sebbol verzik ez a tortenet, es biztos vagyok benne 10-bol jo esetben 2 konzolt vesznek a hivatalos partnereknel a magasabb arak miatt (amiknek a nagy resze nem abbol fakadnak, hogy gonosz Tesco 30%-os arressel dolgozik), es mivel jopar gep elromlott mar, tele lenne az internet azzal, hogy a Sony nem javitotta meg a konzolt, mert nem a Tesco-ban vettek.M$-tol kellene peldat venni, hogy is mukodik a 21. szazadban nem 1000ft-os zsebradio garanciaztatasa, kimozdulni nem kell otthonrol, szamlat csak akkor kerik, ha a gep gyartasi datuma es a garanciara bejelentett idopont kozott tobb ido telt el mint garancia ideje (magyarul mai nap elromlott, 2009.11.10-en gyartottak es a gari 2 ev akkor mar kell valami amivel tudjak, hogy nem mondjuk 2009.11.30-an vetted.), UPS viszi es UPS hozza, ennyi.
Nem kell mindenfele alvallalkozoknal koroket futni, hogy az igazat bizonygasd, akik raadasul nem is szervizelhetik a konzolokat, csak osszegyujtik elkuldesre.Igazabol a Sony-nak fulet-farkat bekene huzni a garanciaval kapcsolatban, mert azzal, hogy nem rogton kuldik ki a gepeket, jocskan kiesnek a 15 napbol, amin belul ugye torekedni kellene a javitasra, es nem lehet kifogas a kulfoldi javitas.
Rekordom 49 nap volt, 48. napon kaptam cseregepet, amit masnap vihettem vissza, ebbol is latszik mennyire kepben van a Sony serviz a Sony konzol garanciaja kapcsan, hogy elotte nap nem tudtak rola semmit.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Gebriel
veterán
válasz DM-Fan #29216 üzenetére
Válaszolva a először a második felére.
Egyetlen egy postban sem mondtam azt, hogy "bizonytalan forrásból, sufniboltból, kéz alól garanciajegy nélkül vegyen gépet.."
Annyit mondtam nem feltétel a garancia jegy csak a számla, és állíthatod Te az ellenkezőjét akkor is így van...a legbiztonságosabb ha mind kettő van
Egyértelműen kiderül, hogy az 576Kby boltnál sem szabad gépet venni, hisz nem hivatalos viszonteladó.
Kereskedelembe dolgozom én is jól ismerem a gyakorlati részét.Első részére meg csak annyit, hogy akkor neked elég peches ismerőseid vannak, hogy nem jól jöttek ki belőle..
[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29217 üzenetére
"Mivan akkor ha egy kereskedo a Tesco-ban (szerepel a listaban) vesz gepet, majd tovabb adja igy a garancia fecnin mar a sajat a cege pecsetje szerepel? (ugye ilyet se tilt semmi.)"
Szerintem ez eleve ott bukó, hogy a Tesco-ban PS3-at vásárló kereskedő véletlenül sem Sony viszonteladó, mert akkor nem ott venné, nem annyiért. Tehát elve nonszensz.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29218 üzenetére
"Egyértelműen kiderül, hogy az 576Kby boltnál sem szabad gépet venni, hisz nem hivatalos viszonteladó. "
Nem, csak az az egyértelmű, hogy a Sony nem töltötte fel a weblapjára (megszoktuk már), miközben köztudott, hogy az 576 kbyte hivatalos partner.
"Annyit mondtam nem feltétel a garancia jegy csak a számla, és állíthatod Te az ellenkezőjét akkor is így van...a legbiztonságosabb ha mind kettő van"
Ez viszont egyértelműen nem igaz, hisz a Sony maga kéri a jótállási jegyet, csak te általánosítod a saját esetedből, amikor valószínű hanyag volt a szervizes. Számos ellenpéldát tudok hozni, a neten is van bőven. A blokkod egyébként sem azonosítja a gépet semmilyen tekintetben, tehát a Te blokkoddal akárki tudná a saját gépét javíttatni. Szép lenne, mondhatom. Elég szomorú, ha a kereskedelemben dolgozol és ez nem világos. Ne vezess félre senkit vele, egyetlen fals példára alapozva!
"Első részére meg csak annyit, hogy akkor neked elég peches ismerőseid vannak, hogy nem jól jöttek ki belőle.."
Nem csak az én ismerőseim pechesek, olvasgass ezzel kapcsolatban kicsit még a neten, pl. a ma már linkelt forrásból!
Soha, semmilyen körülmények között nem hozok el sehonnan tartós fogyasztási cikket anélkül, hogy ne lenne mellette szabályosan kitöltött, lepecsételt jótállási jegy, mert a szerviz mindenhol ezt kéri először és nem a számlát. Több készüléket gariztattam már, mindig így volt, több gyártónál is, soha nem is volt semmi gondom. Ha nem lett volna jótállási jegyem, mindig megszívtam volna.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
kelzsoca
félisten
válasz rocket #29217 üzenetére
Igazabol a Sony-nak fulet-farkat bekene huzni a garanciaval kapcsolatban, mert azzal, hogy nem rogton kuldik ki a gepeket, jocskan kiesnek a 15 napbol, amin belul ugye torekedni kellene a javitasra, es nem lehet kifogas a kulfoldi javitas.
A helyzet az, hogy a SONY már nem javítja a gépeket (vagyis igen, de nem a Te hibás géped javítja és azt kapod vissza, azt majd más kapja meg) így nem is nagyon kell várni, ugyanis a kis hibás PS3 helyett, egy refurbished gépet adnak, az már régen volt, mikor Szlovákiába vagy Franciaországba küldözgették a konzolt.
Továbbá 3 helyen erősítették meg nekem, hogy a garanciális ügyintézéshez, kell az a "fecni" ahogy hívjátok
A Hireltech.Kft, Budapesti és vidéki SONY márkaboltban.
Akinek csak egy sima számla van a kezében, és esetlegesen garanciális ügyintézésre kerülne a sor, csak a szerencsén múlik, hogy állnak hozzá, a legtöbb esetben elhajtanak vele.
(#29222) Gebriel
Picit nehéz a felfogás
Teljesen mind1, hogy honnan van olyan "cetli" ha az ki van töltve és le van pecsételve, és a kitöltés egyezik a számlán lévő adatokkal.
[ Szerkesztve ]
https://vertigostore.eu
-
Gebriel
veterán
válasz DM-Fan #29220 üzenetére
hisz a Sony maga kéri a jótállási jegyet,
Azt a jótállási jegyet ami a SONY felhívása szerint le tölthető a netten vagy kérhetem a ügyfélszolgálatól.A blokkod egyébként sem azonosítja a gépet semmilyen tekintetben, tehát a Te blokkoddal akárki tudná a saját gépét javíttatni
Blokkról nem beszéltem csak számláról.
Számlák meg tartalmazzák a gyártási számot. Nálunk legalábbis.
Pl nálunk jöhetsz Te bármilyen garijeggyel, ha nincs számlád nyúlhatsz a szebbe.kelzsoca
Jó, hogy mondod. Elugrók ide a SONY Márkaüzletbe és letesztelem őket most így karácsonyra.[ Szerkesztve ]
-
zzola
félisten
válasz rocket #29217 üzenetére
"Igazabol a Sony-nak fulet-farkat bekene huzni a garanciaval kapcsolatban, mert azzal, hogy nem rogton kuldik ki a gepeket, jocskan kiesnek a 15 napbol, amin belul ugye torekedni kellene a javitasra, es nem lehet kifogas a kulfoldi javitas."
Ezzel felesleges vagdalozni, ha nem javitja 15 napon belul, akkor sincs semmi. Lehet 60 nap is, torveny nem kotelezi ekkor sem semmire, max. a johire megtartasa vegett lep 15 napon belul...ha lep egyaltalan.
-
rocket
nagyúr
válasz DM-Fan #29219 üzenetére
Akciokrol hallottal mar?
Saturn Mammut nyito akciojaban kb. 6 eve 29990ft volt a FAT PS2, akkoriban boltban 50000ft-hoz kozelitett az ara.De meg ez se kell, semmi nem gatolhatja abban a a kereskedot, hogy akar a Tesco-ban vasaroljon, es meg igyis akar arressel tovabb adja, mert mondjuk ahonnan eddig rendelt XY orszagbol eppen nincs, de lenne igeny ra, akar magasabb aron is.
Szoval semmi nonszensz nincs ebben.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29222 üzenetére
"Azt a jótállási jegyet ami a SONY felhívása szerint le tölthető a netten vagy kérhetem a ügyfélszolgálatól. "
Igen és majd otthon rányomod a kereskedő pecsétjét? Az nem neked van ott, hanem a kereskedőnek, ha kifogyna a készletből.
"Számlák meg tartalmazzák a gyártási számot. N"
Hát, rohadtul nem, nem is kötelező eleme a számlának! Egy termékmegnevezésnek és egy VTSZ számnak kell ott lennie, oszt jónapot! Ráírható, de nem jellemző és egyébként sem helyettesíti a jótállási jegyet.
"Pl nálunk jöhetsz Te bármilyen garijeggyel, ha nincs számlád nyúlhatsz a szebbe."
De ti gyanítom nem is vagytok hivatalos szervize sem a Sony-nak, sem a Panasonic-nak, semmi egyébnek. Csakmert nálam mindkét gyártó eddig csak jótállási jegyet kért és amikor kínáltam az számlát közölték, hogy az őket nem érdekli. Nem is kell, hogy érdekelje, mivel számára az infó a jótállási jegyen van: ott van a gyári szám, a vásárlás dátuma és az értékesítő bélyegzője. A számlát kettővel előttem levő tulaj is kaphatta, amit adott esetben nem köteles átadnia nekem (pl. saját adatai védelme érdekében), a jótállási jegyet viszont igen, mert az kell a garanciális ügyintézéshez minden valamirevaló cégnél. Van, ahol a számla is.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29224 üzenetére
"De meg ez se kell, semmi nem gatolhatja abban a a kereskedot, hogy akar a Tesco-ban vasaroljon, es meg igyis akar arressel tovabb adja, mert mondjuk ahonnan eddig rendelt XY orszagbol eppen nincs, de lenne igeny ra, akar magasabb aron is."
Ebben tökéletesen igazad is van, nem is gátolja őt ebben semmi. Viszont a garanciát szerintem neki már nincs joga továbbadni, mivel nem hivatalos viszonteladó/kereskedő, nincs joga rányomni a bélyegzőjét a netről letölthető jótállási jegyre sem. Pontosan ezért van annyi bolti garanciás gép.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29226 üzenetére
Nem, Te olvass utána! Hidd már el, hogy semmi nem kötelezi, minden hónapban egyszer elhangzik a híradókban is: a jogszabály úgy szól, hogy TÖREKEDNI KELL a 15 napon belüli javításra, de nincs semmi, ha ezt nem tartják be. Verheted a segged a földhöz, annyi. Mutass már nekem egy olyan szervizt magyarhonban, ahol 15 napon belül kész van neked bármilyen javítás! Látszik, hogy sokat nem szervizeltettél. Nekem idén is volt műszaki cikk javításom, ígérték a 15 napon belüli javítást, végül 23 lett belőle, sokszori telefonálás és sürgetés ellenére is. Pedig nem kis nevű márka. Ja és a jótállási jegyet kérték elsősorban, a számlára azt mondták, hogy ha gondolom, akkor vigyek egy másolatot, de neki igazából nem kell.
"Oké, akkor kérdem tőled mi történik ha elhagyod a garanciajegyet??"
Mi történne, semmi! Visszamész szépen a gépeddel és a számláddal a kereskedőhöz és kiállíttatsz egy újat a vásárlásod időpontjával. Ennyi. Mielőtt megkérded: ha a számlát is elhagytad a jótállási jeggyel együtt, akkor megszívtad!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rocket
nagyúr
válasz kelzsoca #29221 üzenetére
Persze, hogy ezt mondjak, ez az erdekuk, de ha ott vagy a geppel es tisztaban vagy a jogaiddal, nem tudnak elhajtani csak ha hagyod magad, ha megvan az eredeti szamla.
Olvasd el a fecni hatuljat, a tulajdonosnak szolo dolgot irnak rajta, mar eleve ez erthetetlen, azert mert akinek nem jart hozza fecni az nem tudja elolvasni rajta azt, hogy letoltheti, vagy kerhet az ugyfelszolgalaton, akinek meg jart miert akarnak letolteni, vagy kerni, de maga ugyse tudja kitolteni, igy teljesen felfoghatatlan mirol irnak ott.
"Teljesen mind1, hogy honnan van olyan "cetli" ha az ki van töltve és le van pecsételve, és a kitöltés egyezik a számlán lévő adatokkal."
Ilyet se kerhetnek, ugyanis a boltban adott szamlan nem kell szerepeljen minden adat, ugye sok bolt van ahol meg mindig blokkot adnak, amin meg a termek nev se szerepel, olyan nincs, hogy emiatt nem fogdja el.
Szerintem ez az egesz tortenet arra jo csak a Sony-nak, hogy elgondolkoztassa az embereket, talan erdemesebb a Tesco-ban vasarolni, es biztos van akinel bevallt, de aki csak kicsit is kepben van a jogaival kapcsolatban, azt nem lehet hasrautes szeruen felre vezetni az eredeti szamlaval (ez fontos azert hangsulyozom annyiszor) a kezeben.
De valojaban ok is tudjak semmit nem tudnak tenni ellene, ha valaki egy eredeti szamlaval besetal, es nem haggya magat lerazni az elso menetben.
Probalkoznak, azt lehet, bar erdekes felfogas olyan felhasznalokat tamadni ezzel akik megvettek a termekuket, azt meg, hogy ezt hol teszi meg, semmi kozuk hozza amig a kezukben a szent gral, az eredeti szamla.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29230 üzenetére
"Ilyet se kerhetnek, ugyanis a boltban adott szamlan nem kell szerepeljen minden adat, ugye sok bolt van ahol meg mindig blokkot adnak, amin meg a termek nev se szerepel, olyan nincs, hogy emiatt nem fogdja el."
Pontosan ezért kéri a jótállási jegyet, értsétek már meg! A blokk alapján nem azonosítható a termék, hiszen még lehet, hogy a konzol neve sem szerepel rajta, nemhogy a gyári száma. 100 kg kutyatáp ára is lehet az az 59.900 Ft, ami a blokkon szerepel.
Ráadásul így ha a havernak már lejárt a garanciája a saját PS3-mára, akkor majd Te odaadod neki a blokkodat, hogy javíttassa meg azzal? Persze! A gyártó sem hülye, erre találták ki a jótállási jegyet.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rocket
nagyúr
válasz DM-Fan #29231 üzenetére
#29208?
Idezem magamat:
"Ez a fecni amit a Sony garancia papirnak hivunk, azert lett kitalalva, hogy ahol a blokkon/szamlan nem szerepel a termek neve ezen lehet feltunteni, semmilyen mas esetben nem kell, sot ha a pontos termeknev szerepel, de szeriaszam nem a rendes szamlan, ez se lehet elutasitas alapja, ha maskent nem szerepel a termek melle kapott garancialis leirasban."Ez mar mokuskerek, ugyhogy en kiszalltam
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Gebriel
veterán
válasz DM-Fan #29229 üzenetére
Több gépet szervizeltettem mint amiről Te csak olvastál legyen az konzol vagy bármi más.
És mivel ma már a nagy multik nem is szervizelnek hanem cserélnek így a 15 nap simán tartható.#29229
Ha meg már tudja vissza vinni mert bezárta az üzletét mint nagyon sok nagy cég az utóbbi időben akkor megszívta a user mi??[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29233 üzenetére
"Te meg azt értsd már meg, hogy a blokk és a számla nem ugyan az!!!!!!!
Ráadásul a multiknál a blokkon szerepel a tétel neve."Na ne mondd, tééééényleg? Jelen esetben teljesen irreleváns, ráadásul hiába szerepel a tétel neve a blokkon, az NEM AZONOSÍTJA EGYÉRTELMŰEN a készülékedet. A logikád szerint a Te blokkoddal/számláddal bárki javíttathatná a gépét, mert az övét is Playstation 3-nak hívják. Nagyon-nagyon kevés helyen szerepel a számlán a termék neve mellett szériaszám is (talán ha 1 ilyen számlát kaptam életemben - ott is én írattam rá elővigyázatosságból), ezért totálisan alkalmatlanok bárminemű azonosításra. Nem is ez a blokk/számla célja.
De hagyjuk, ahogy kelzsoca írta, nehéz a felfogás.
"Több gépet szervizeltettem mint amiről Te csak olvastál legyen az konzol vagy bármi más."
Ja, én meg Elvis Presley vagyok, csak ilyen nick-kel írok. Messziről jött ember azt mond, amit akar. Ennek ellenére amúgy elég hiányosak a jogi ismereteid a témában.
"Ha meg már tudja vissza vinni mert bezárta az üzletét mint nagyon sok nagy cég az utóbbi időben akkor megszívta a user mi??"
Nem egyértelműen, mert létezhet jogutódlás, de alapvetően ez már egy olyan helyzet, ahol Te hibáztál (elhagytál egy anno szabályszerűen kiállított dokumentumot) és annak következtében áll be a joghátrány - sok ilyen van az életben. De ezt egy kereskedelemben dolgozónak kell magyaráznom?
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
zzola
félisten
válasz Gebriel #29226 üzenetére
Vissza olvastam...
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
Mutass ra egy rendeletre, vagy barmi masra, ahol le van irva, hogy 15. nap utan neked vissza kell hogy fizesse a vetelarat, vagy ujra kell cserelnie a termeket!
Nyilvan ha elmesz birosagra, megnyerheted, de hat az mennyi penz es ido?
-
Gebriel
veterán
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt a Ptk. 306. § (1) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás).
Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.
„Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.”
Jó napot!!
Lefordítom neked utcai nyelvre:
- Ha nincs kész 15 napon belül, kérem vissza a termék árát![ Szerkesztve ]
-
zzola
félisten
válasz Gebriel #29238 üzenetére
Ismerem, sz@rt sem er...
A vasarlo cseret vagy barmi mast ker, szerviz szerint tobbletkoltseggel jarna. A javitasra leadott berendezesed heteken at a szervizben van, Te intezkedsz Bekelteto Testulet es/vagy birosag fele. Meg az idopontot sem kapod meg ezekre, mikor mondjuk 35 nap javitasi ido utan visszakapod kijavitva a termeket...
Mit csinalsz?
Befogod a szadat, es orulsz...
Jo napot! -
kelzsoca
félisten
Mondanám, hogy hívjátok fel a SONY-t az egész garanciális dologgal kapcsolatosan, de azt mondanátok, ők csak azt mondják, amit mondaniuk kell, így értelmetlen a vita
https://vertigostore.eu
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29238 üzenetére
Ember, ne jogászkodj, ha nincs hozzá végzettséged! Pont az általad kiemelt részben van a lényeg:
"ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől."
Itt véletlenül sem az van, hogy nem tud eleget tenni a javítási kötelezettségének, hanem csak arról, hogy nem az általad elképzelt 15 nap alatt tesz neki eleget. Egyébként pont a lényeget nem másoltad ide, a (2) bekezdést:
"Ptk. 306. (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."
A határidő - mint látható - itt sincs taxatíve rögzítve, mint ahogy az általunk korábban idézett törvényhely is csak azt mondja erre a megfelelő határidőre, hogy TÖREKEDNI KELL a 15 napon belüli javításra. De hogy mi van, ha ez nem megy, arról már nincs semmi, joghézag, a vevő vesztett. Nekem már az is kényelmetlen, hogy egyáltalán be kell vinnem a szervizbe a készüléket, szóval arra kár hivatkozni, hogy mi kényelmetlenebb, az 5 nap, a 15 nap, vagy a 25 nap, mert mindegyik egyaránt kényelmetlen - ennyit érnek a törvények.
"Lefordítom neked utcai nyelvre:
- Ha nincs kész 15 napon belül, kérem vissza a termék árát!"Elmondom neked utcai nyelven mi lesz a reakció: a pofádba röhögnek és közlik, hogy a géped kész lesz, csak várj türelemmel, majd szólnak, ha kész lesz! Semmilyen törvényi határidő nem köti őket és ezt ők is nagyon jól tudják, a fogyasztóvédelem is jól tudja.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Gebriel
veterán
Szerződéstől való elállás milyen többlet költséget eredményezne??
Amit írsz azokkal csinálják meg akik nincsenek tisztábba a jogaival, ráadásul a válság utáni anyagi helyzetben a vásárlók nagyobb százaléka a végsőkig elmegy az igazáért, és a vissza eső fogyasztói mutató miatt a gyártok meg jobban megbecsülik fogyasztóit figyelve hírnevükre. -
zzola
félisten
válasz Gebriel #29244 üzenetére
En itt befejezem. Mar sz@rra van offolva a topic.
Aki nem tudja ertelmezni a dolgokat, az nezegesse a fogyasztovedelem.com oldalt...A lenyeg tovabbra is: hogy TÖREKEDNI KELL a 15 napon belüli javításra. .
Hiaba akarsz elallni, kirohognek...
Sajnos ez a 2003-as rendelet nem nekunk kedvez...fentebb irtak is.[ Szerkesztve ]
-
Gebriel
veterán
válasz DM-Fan #29242 üzenetére
a pofádba röhögnek és közlik, hogy a géped kész lesz, csak várj türelemmel, majd szólnak, ha kész lesz! Semmilyen törvényi határidő nem köti őket és ezt ők is nagyon jól tudják, a fogyasztóvédelem is jól tudja.
Te és ismerőseid pofájába röhögnek ember Te miről beszélsz? Nekem és környezetembe nincs gond a garancia érvényesítésével.
Okoskodj csak tovább hajrá hisz a gyakorlat Téged igazol....Te ne jogászkodj mert sok közöd neked nincs hozzá saját magad ellen beszélsz ember.
Kajak saját jogaidat ferdíted el, nem csodálkozom, hogy elhajtanak ha valamid nincs meg a jótálláshoz."49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2) legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."
"e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől."[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29247 üzenetére
"Te és ismerőseid pofájába röhögnek ember Te miről beszélsz? Nekem és környezetembe nincs gond a garancia érvényesítésével.
Okoskodj csak tovább hajrá hisz a gyakorlat Téged igazol.... "Aha, jól van! Ezzel az érvvel nehéz vitatkozni. Tudod: Elvis-szel beszélsz.
"Kajak saját jogaidat ferdíted el, nem csodálkozom, hogy elhajtanak ha valamid nincs meg a jótálláshoz."
Úristen, tényleg ennyire nagy a sötétség? Törvényi hivatkozást félig idézel? Epic fail!
"49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2): A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."
Ha az lenne ott a "törekednie kell" helyett, hogy "KÖTELES", akkor igazad lenne. Egyébként meg nincs és nem is lesz! Jó reggelt, erről a paragrafusról beszéltünk már vagy 20 HSZ óra. Erre hivatkozva elállni sem tudsz, mindenki ki fog röhögni, elsőként a fogyasztóvédelem.
Egyébként engem soha nem hajtottak el, minden javításom gond nélkül kész lett (nem 15 nap alatt, de kész lett), nem álltam el semmilyen szerződéstől, mivel jogom se lett volna és előrébb sem vagyok vele.
Részemről téma lezárva, látom, fölösleges bármit is írnom. Aki akarta már megértette.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rocket
nagyúr
válasz Edgeri #29243 üzenetére
Sajnos kapasbol ez mar user errorral indult tortenet, minden termeket ki kell probalni 72 oran belul, megha ajandek akkor is.
3 napon belul hibas termeket ki kell csereljek egy ujra, de a 4. napon mar javitjak, ami idobe tellik meg a M$ eseteben is.A sajat hibajan kivul egy kiskapu "aldozata" lett a kollegad, ott a linken szerepel nehany hozzaszolasban.
A tanulsag kozertben nem szabad konzolt venni, tejet, kelkaposztat annal inkabb.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."