-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frod
addikt
válasz erahurka #112337 üzenetére
Ha szeretted az alapot, akkor megéri, mert mindenből kapsz még egy kicsivel többet.
Régi klasszikus értelemben vett expansion lett, kb mint a Witcher 3 dlc-i, meglepően sötét és személyes sztorija van a főszereplő szempontjából.
Ja és ad egy új mitikus küldetést, aminek a jutalma elképesztően OP tud lenni, ha tudja használni az ember#112336 marinea2
A játék elején talán még normálon, mert ott azért ha többen jönnek rád hamar véget ér a móka, de aztán minimum Hard, mert az alatt konkrétan eltűnik a kihívás a játékból.
(pl amikor már olyan képességeid vannak, hogy sikeres hárítás esetén instant felnyársalja a delikvenst... így is azt sajnálom, hogy túl hamar véget érnek az összecsapások)[ Szerkesztve ]
Do you see the white shadow?
-
#72042496
törölt tag
válasz erahurka #117584 üzenetére
Én is így vagyok vele, 100+ órát nehéz is tartalmasan megtölteni. Néha játszom ilyen játékkal (Hollow Knight épp egy tipikus példa ), de általában a pártíz órás, vagy akár csak párórás címeket keresem. Ezeket próbálom is teljesen kiismerni, a "nyomj le mindenkit a legnehezebb fokozaton sérülés és mentés nélkül 1 óra alatt" dolgokat mondjuk biztos, hogy kihagyom.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz erahurka #117584 üzenetére
Engem egyszerűen az zavar hogy 200 órát fordítsak egy játékra
Miért? Ha jól szórakozol, akkor nem mindegy, hogy a 200 órát 1 vagy 20 játékkal éred el? Vagy az zavar, hogy mondjuk megunod 100 óra után, de végig akarnád játszani, és kellene még hozzá 100 óra? Nem éri meg 100 órát jól szórakozni, cserébe azért a rossz érzésért, hogy nem játszottad végig?Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz erahurka #117588 üzenetére
Érthető álláspont, de így tényleg ördögi körben tartod magad.
Egy időben engem is frusztrált, hogy mennyi játékkal "kellene" játszani, és ha már 1-2 hete toltam valamivel, akkor jött az érzés, hogy be kellene gyorsan fejezni, hogy jöjjön a következő. Aztán sikerült ezt elengedni, és rájöttem, hogy ameddig jól szórakozok valamivel, addig fölösleges mindig az újat hajkurászni.
Még így is nehezen vágok bele egy várhatóan 100+ órás kalandba, de ennek inkább az az oka, hogy a heti ~10 óra játékidőmmel az már tényleg annyira elhúzódna, hogy nem emlékeznék az elejére mire végigjátszanámDive ever, work never.
-
S e t h
nagyúr
válasz erahurka #117595 üzenetére
Az miért lenne a játékok hibája, hogy te mennyi időt tudsz velük eltölteni?
Azzal kell játszani ami kikapcsol és nem kényszer szülte indíttatásból taposni kifulladásig, szinte megváltóként várva a következő játékot.Az élmény számít, legyen az akárhány óra.
This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!
-
.LnB
titán
válasz erahurka #117584 üzenetére
De amit te leírsz, az csak az AC-kre igaz. Amiben nem is tudom milyen sztori lehet. Tippre tuti nem a legerősebb. Viszont ott van sok OW játék, aminek kiemelkedő története van, és nem arról szól, hogy tele van tolva a map ikonokkal, amik kitolják a játékidőt.
Szerintem az OW-val semmi baj nincs, amíg jól csinálják. De az AC az egy széria, és sokaknak pont ennek a mesterkélten elnyújtott játékmenetnek köszönhető az, hogy mostanra sokan beleuntak, és változást kívánnak. Ez az Ubisoft recept mostanra feküdte meg az átlag játékosok gyomrát is.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ρσгτσ
őstag
válasz erahurka #117603 üzenetére
Ghost of Tsushima nálam pont az a játék, amivel úgy érzem bármennyi időt el tudnék tölteni. Nálam a hangulat, a dizájn, a történetek nagyon betaláltak. Még ha némelyik történet egy kissé egyszerű is, mint a faék.
Nekem az egyik nagy kedvencem azok közül, ami az utóbbi években megjelent. Kb. már miatta is megérte PS -t venni...valószínű kicsit elfogult vagyok...
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Szabi®
addikt
válasz erahurka #117603 üzenetére
A Witcher 3 az egy külön kaszt, azt eddig a saját készítőik sem tudták megugrani. Tipikusan az a játék, aminek ha a végére érsz, csak ülsz percekig a stáblista előtt és azon agyalsz, hogy most akkor mivel kéne ezt az űrt betömni, amit maga mögött hagyott...
Kevés ilyen van, sztem ezekhez kár a standard gaming ipart hasonlítani. Az Ac-k egyfajta sztenderdnek próbálnak megfelelni, nem akarnak többek lenni ...[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
válasz erahurka #117823 üzenetére
Szerintem ezen mondanivaló, ilyen jellegű kivitelezése miatt lett megosztó a játék. Ez így sokak szórakoztatása rovására ment…
Többek között én sem örültem neki.
Ez olyan valami, hogy nekiállsz pizzát enni, majd valaki ráönt egy kiló mákos tésztát. Nesze, tudd ilyen a moslék.. Kösz, de sejtettem, de valahogy nem erre lennék kíváncsi.. Csak egy jót akartam enni…[ Szerkesztve ]
-
Peace
nagyúr
válasz erahurka #117939 üzenetére
Senki nem tud semmit. Szerintem az alapjáték foltozásával ment el az idejük 99%-a, nem az expansion fejlesztésre koncentráltak. Még ha közzé is tették a diagramot, hogy mennyien dolgoznak rajta. Vagy kiadnak egy 4-5 órás valamit és akkor letudták az ígéretüket és érkezett hozzá kieg., aztán végleg elengedik a játékot, vagy pedig tényleg összedobnak valami fincsi 10-12 órás cuccot tele melléktevékenységekkel. A megjelenéskor pörgettem ki a játékot, de megfogadtam, hogy csak akkor leszek hajlandó egy újabb körre, ha kinn az expansion. Addigra az új videókártya is meglesz, ha minden jól megy! Szóval adottak lesznek a feltételek. A játékmenet és a lore nekem elvitte a hátán, mert abba szerelmes vagyok, de félek kicsit, hogy második alkalommal is hagy majd kis keserű szájízt maga után. A 8 év alatt elhintett ígéretek/hazugságok azért elég rendesen beleégtek az agyamba, amit szerintem míg élek, nem tudok majd elfelejteni.
-
-
Peace
nagyúr
válasz erahurka #117955 üzenetére
Állítólag ez lesz az egyetlen. És igazából éppen ideje is lesz elengedni ezt a játékot 3 év után. Ugye a kiegészítő sem és több patch em érkezik már last-gen-re, szóval tényleg pápát kell inteni és a Witcher 4-re meg a következő CP2077 játék fejlesztésre koncentrálni. Nem hazudozni és beetetni, nem elkölteni dollármilliókat globális reklámra és nem beígérni őket megjelenésre 2 évvel a befejezésük előttre és akkor nem lesz gond.
[ Szerkesztve ]
-
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz erahurka #117954 üzenetére
Nekem ok volt. Egyiptom adja magát. Grafika pöpec még ps4en is, azóta jött rá valami grafikai tunning vagy valami hasonló, pontosan nemtom'. A jó ég tudja már mennyi idő alatt platináztam, de azt 100% hogy 60+ óra játékidő van benne. PS+ extrában benne van/lesz, próbáld ki
-
.LnB
titán
válasz erahurka #118081 üzenetére
A Call of Duty név pont nincs olyan jó passzban. A Microsoftnak is az lesz az első feladata, hogy kicsit gatyába rázza. Sokkal sebezhetőbb most, mint fénykorában. Ezért is felejtik el az évenkénti részeket.
Ráadásul mióta megvan ez a birkacsorda effektus a Twitch streamerek mögött, már nem olyan nehéz irányítani a CoD tábort. Ha a Doktordiszkóriszpekt azt mondja, hogy nem olyan jó, akkor a tinifelhő már követi is más játékba. Ugyan ez az effektus a Pókemonmoneymari-val is.
És tényleg nem kellene sokat tenni. A grafika sose volt szép, a játékmenetet meg lenne hova fejleszteni.Nyilván, nem arról van szó, hogy rögtön meg lehet szorongatni a CoD-ot. De ez nem egy 100m-es sprint, ez maraton. Fel kell építeni egy új brand-et. Kezdésnek lenne rá HÉT! évük.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ρσгτσ
őstag
válasz erahurka #118299 üzenetére
Amellett, hogy számomra a Ghost of Tsushima remekmű, szívesen látom a távol-keleti világot más játékokban is.
Mivel kevés olyan játék van, ami ezen a területen, és nagyjából ebben a korszakban maradandót tudott alkotni, így számomra már AC sorozatba illesztve is feláll a virtuális cerka.
Nyilván ezt is el lehet rontani, de azért bizakodó maradok.
Szerk.:
Amúgy ez inkább nindzsa, mint szamuráj. Tehát egy kicsit más a megközelítés.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
.LnB
titán
válasz erahurka #118667 üzenetére
Igen, de ez a téma onnan indul, hogy a Ms kijelentette korábban, hogy ő nem tekinti versenynek, mert külön utakon járnak. Ami már akkor is egy elég megkérdőjelezhető kijelentés volt. De ez a mostani, nem írja felül azt a kijelentést. Márpedig a komment erre vonatkozott.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
opr
veterán
válasz erahurka #118756 üzenetére
Nem. Azert nem, mert van relativ pozicio is a headset meg a controller kozott, es van ket egymassal abszolut nem kompatibilis tracking megoldas.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz erahurka #118770 üzenetére
Azert, mert:
A PSVR trackingje PS camera alapu.
A PSVR2 trackingje inside out.A PS camera nem tudja trackelni se az uj headsetet, se az uj kontrollereket.
A PSVR2 nem tudja trackelni a regi kontrollereket.Nincs metszet. Nincs olyan, hogy X-et hasonlitunk Y-hoz. Egyszeruen nincs mibol mit szamolni. Relativ pozicio alatt azt ertettem, hogy a kontroller pozicioja a headsethez kepest (es vica-versa).
Ehhez tegyuk meg hozza, hogy a PSVR1 az kamerahoz kepest relativ trackinget tud, fingja nincs a szobarol meg ilyesmirol, gyakorlatilag azert vannak a szines fura formaju fenyek, mert azoknak a meretebol tudja a tavolsagot, a melyikeket latom kerdesbol meg a poziciokat, plusz ugye a beepitett gyro-k is segitenek.A PSVR2 az inside out tracking, ott minden a headsethez kepest relativ.
Egyszeruen annyira kulonbozo technologiak, hogy konkretan nincs metszet a ketto kozott. PC-s vonalon talan meg lehetne oldani valami egyedi 3d-nyomtatott ledes cuccal, amit trackel a kamera, aztan ezt osszefesulik a kontik relativ poziciojaval, amit meg a headsetbol kapnak, es akkor so-so mukodne (de igazan jo igy se lenne sose), es akkor mar csak annyi a gond, hogy a PSVR-ra csinalt jatekok nem mukodnek amugy sem, mert teljesen mas libeket hasznalnak pl kalibraciora, pont a fenti okok miatt. Iszonyatos munka es szopas aran el lehetne erni, hogy legyen egy valami, ami olyan szarul mukodik, hogy jobban szidnak miatta a sony-t, mint a kompatibilitas hianya miatt.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
ImACeltic
őstag
válasz erahurka #118768 üzenetére
Amilyen kémia volt az utolsó 3-4 podcastben Phelan és Zoly között, az szerintem nem hiányzik sok embernek. Sasa igen, kicsit visszahúzódóbb több témában meg nem olyan temperamentumos, de még mindig jobb mintha egy laikus szintet megtestesítő ember próbálkozna belekötni majdnem minden, egyébként több oldalról alátámasztott dologba.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Frod
addikt
-
opr
veterán
válasz erahurka #118794 üzenetére
Ehhez nagyon mélyen bele kéne menni a dologba, de egyszerűen mondva többek között azért, mert a kamera egy kalap szar. Ezen felül indok még az, hogy a ledekkel elkerülhető volt egy raklap olyan probléma, ami minden kamerás tracking rendszert súlyt. Pl fehér headset fehér fal előtt, ilyesmi. A ledek színe és fényereje egy nagyon precízen kalibrált dolog, így meg lehetett oldani a relative pontos trackinget annak ellenére, hogy a kamera egy kalap szar. De tényleg, ez nem irónia, egy alacsony felbontású, alacsony dinamikájú... Kalap szar.
Én pl ezért is voltam mérges a sonyra, hogy a ps5 kamerát nem lehetett ps4 VR-hoz használni. Na az csak nettó lustaság meg spórolás volt. Pedig nagyon jól működhetett volna. De ez egy másik kérdés. Az új headseten nincsenek ledek, se látható, se infra, így kamerával nem megoldható a pontos tracking. És amúgy azért nincsenek ledek az új headseten, mert bekavarnának a saját kameráinak (plusz ugye extra költség, fejlesztési idő, komplikáltabb gyártás, stb, egy olyan extráért, ami nem igazán éri meg).
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
válasz erahurka #118798 üzenetére
Nem, kizárólag tracking szempontból igazából hatalmas előrelépés lenne. A probléma máshol van. A PSVR játékok az ahhoz kapható kontrollerekre lettek készítve. Plusz ott van az, amit fentebb írtak mások is, kalibrálás, ilyesmi.
Vegyünk pár egyszerű példát: Bármi PSVR játék úgy kezdődik, hogy állítsd be a cuccot, így meg úgy vedd fel a headsetet, stb. Namost ezek teljesen értelmetlen grafikák meg egyebek lennének, kellene hozzájuk patch. De... Simán patch nem elég, mert a ps4 verzióba ez nem kerülhet be, szóval ez egy patch és egy újrakiadás ps5-re.
De ok, tegyük fel, hogy ezen túllendülünk, nem akkora gáz. A következő akadály a kontrollerekben van, nagyon más.
Egy beat saber-nél sima ügy, de mondjuk egy astro, ami egy az egyben ds4 kontrollerre van kihegyezve, nem működne jól, borzasztó lenne a játékélmény, gyakorlatilag a nulláról kéne újracsinálni a játéknak ezt a részét. És ez igaz szinte minden másra is. Az aim controlleres játékok hogy működnének? A motion controlleres játékok még so-so, bár ott is idegesítő lenne, hogy van ugyan analóg, mégis teleportálgatni kell. Minden egyes játékot egyedileg kéne elbírálni, bő 90%-uk megbukna, akkor meg az lenne a sírás, hogy milyen bc ez. Ha meg már úgyis patchelni kell a kalibrálást is, meg az irányítást is, meg ennek megfelelően a játékmechanikát is, akkor meg minek bc? Akkor már egyszerűbb kiadni a PSVR2-re rendesen.És akkor ezen felül ott van még a felbontás kérdése. Mivel ilyen téren nagyon ergya volt a PSVR, ezt figyelembe kellett venni a játék tervezésekor. De ami ott és úgy megfelelt, az az új headsettel már közel sem biztos, hogy elég jó lenne, tehát kell kis grafikai finomhangolás is.
Egyszerűen akkora meló, olyan kevés pozitívummal, hogy nincs értelme szívni vele.
Kb jó hasonlat, hogy olyan, mint ha egy két méterrel a föld alatt lévő csövet akarnál nagyobb átmérőjűre cserélni. Persze, elméletileg megoldható úgy, hogy izomból végignyomsz rajta valamit, ami kitágítja, aztán imádkozol, hogy ne repedjen szét sehol, csak éppen értelme nincs sok. Egyszerűbb leásni és cserélni az egészet.
Egyszerűen vannak olyan helyzetek minden mérnöki tevékenységben, amikor az a jó megoldás, hogy csere. Ez most sajnos egy olyan helyzet.
Ne érts félre, én is nagyon örülnék neki, ha nem kéne megtartani a PSVR-t, mert sok helyet foglal, sok kábellel, egy hülye kamerával a TV tetején, amit papírral takarok le, mert zavar, hogy a rohadék bámul, plusz a compute box is hülyén néz ki a ps5 tetején, szóval igen, én nagyon örülnék neki, ha el lehetne engedni a kezét, de úgy, hogy tudjak játszani a címeimmel. De ez van, semmilyen szempontból nem lenne praktikus, úgyhogy nem lesz.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen