-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frod
addikt
válasz
Wesder #63344 üzenetére
Én ezt írom már hetek óta, hogy várom a day-1 apróra felrakott példányokat, meg hogy "20 percet ment a gépben" leírásokat hozzá, mert sokan annyit látnak, hogy "lÖvöDözŐs".
Lesz itt sok facepalm 30-án#63345 Ryu Hayabusa
Most ebbe kár belemenni az egy looter-smasher, ahol újra és újra tolod ugyanazokat az instákat, hogy essen a zöld/kék/lila/arany/bármilyen színű loot, hogy egyre jobb legyél, és egyre nehezebb szinten told le ugyanazt.
Ez már a rougelike stílus miatt is más, arról nem beszélve, hogy a 17 perces demóban annyit láttunk, hogy legyező alakban színes gömböket lőnek, de a korábbi trélereket látva, lesz itt egyszerre mindenféle alakzat a képernyőn, ahol ugrálva/dodge közben kell helytállni.
Az, hogy most a videóban talált egy fegyvert? Ettől nem lesz looter játék, nyilván a rougelike stílus sajátja, hogy minél messzebb jutsz el, úgy találsz erősebb fegyvereket és permanens skilleket/tárgyakat, de ettől még halál esetén előbbieket ugyanúgy bukod.Aki ennyire bizonytalan tényleg várjon a vásárlással, mert lesznek is nagy meglepődött arcok.
[ Szerkesztve ]
Do you see the white shadow?
-
blckhm
tag
válasz
Wesder #63358 üzenetére
Volt egy pár példa crossgen csonkításokra korábban is, itt is simán elképzelhető. Az a kérdés, hogy Miles Morales jellegű lesz, vagy ennél jóval drasztikusabb. Meglátjuk mennyire tudják skálázni az engine-t és mit lehet kihozni ~1.84 TF teljesítménnyel AAA first party stúdióként, hogy ne legyen belőle CP 2077 fiaskó és végre villantsanak is valamit.
-
válasz
Wesder #63371 üzenetére
...két hely összekötéséhez kell egy töltőképernyő, vagy sem, az nem a teljesítménytől függ...
Pedig pont ez lenne az egyik lényege az ultragyors SSD-nek (és a bekötésének), hogy ne legyen szükség töltőképernyőkre. De ehhez úgy is kell tervezni az egész játékot, különben megmarad a töltőképernyő, csak lerövidül a töltési idő. Ez összefügg azzal, hogy a real-time betöltés eléggé korlátozott egy mobilvinyóról, és így szükség van rá, hogy időnként töltőképernyőkkel megszakítva legyenek előre betöltve az adatok.
Ezt reformálta meg a PS5 I/O alrendszere, amire akár újfajta játékmeneti megoldások is építhetőek. Viszont nem úgy, hogy közben megmarad a PS4-gyel való kompatibilitás is. Mert ha kihasználod a PS5-ben rejlő új lehetőségeket, akkor a PS4-re ugyan tervezhetsz egy hasonló játékot, de az nem lesz ugyanaz. Ezért fogja vissza a next-gen játékokat az, ha az előző generációra is ki kell adni valamit.<-ƘƘ->
-
válasz
Wesder #63397 üzenetére
Az I/O alrendszer teljesítményétől igenis függ, hogy szükség van-e töltőképernyőre. Értsd, nem mindegy, hogy milyen gyorsan tudod behúzni az adatokat, az olvasási sebesség eléggé kritikus tényező itt. A lassú mobilvinyóról egy csomó mindent előre be kell tölteni a RAM-ba, az ultragyors SSD-ről pedig nem feltétlen, ha úgy van tervezve az adott játékmotor.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
polonic
félisten
-
blckhm
tag
válasz
Wesder #63371 üzenetére
Azért az erős túlzás, hogy nincs köze a kettőnek egymáshoz. Gondolj arra, hogy a HDD vs. SSD alapfelállásból kiindulva is egy repülés szintű feature-nél mennyire kell agresszíven bánni a LOD level-ekkel és a draw distance-el. Illetve ott a folyamatos data stream, ami a 8+ éves harmatgyenge SoC-vel még nagyobb erőfeszítésbe kerül annak függvényében is, hogy mindig csak egy "tölcsérnyi" képet rak eléd a Decima engine megannyi társával együtt.
Biztos vagyok benne, hogy a GG meg fogja oldani és a MM-hez hasonlóan jól fog teljesíteni mindkét konzolon, viszont _SZERINTEM_ nem ez a játék lesz az, ami elhozza az igazi nextgen érzést. Ne nekem legyen igazam és majd elégedetten dörzshessem a szakállam, hogy megint odatették a srácok.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Wesder #63402 üzenetére
Az egész összefügg, a grafikus számítási teljesítménynek is lehet szűk keresztmetszete a lassan betöltődő adat. Értsd, olyan rendszer kell ami minden szempontból kiegyensúlyozott. Sokan tévhitben éltek régebben, és úgy gondolták, hogy a minél több VRAM a kulcs a legütősebb videokártyához. Pedig hiába van sok VRAM egy videokártyán, ha az I/O sebessége nem optimális. Ugyanez igaz a konzoloknál is. Azért kell töltőképernyő, mert hiába számolna valamit ultragyorsan a grafikus processzor, ha nem kap hozzá elég adatot. Viszont ha megfelelő gyorsasággal van etetve, akkor nem kellenek hosszú töltőképernyők.
De ez fordítva is igaz. Mert hiába adagolnád túl feldolgozandó adatokkal, ha nem képes időben számolni, akkor csökken a megjelenítés sebessége.<-ƘƘ->
-
válasz
Wesder #63410 üzenetére
De értem, az előbb írtad. Azt állítod, hogy a számítási teljesítményhez nem ad hozzá az SSD, és nem amiatt szűnhetnek meg a töltőképernyők.
Pedig ha a grafikus számítási teljesítmény kellően magas, és megfelelő gyorsasággal van etetve adatokkal, akkor nincs töltőképernyő. És most akkor bemutatom a PS5-öt, és a legfontosabb újítását...<-ƘƘ->
-
válasz
Wesder #63414 üzenetére
Attól még fontos a számítási teljesítmény, játékmeneti megoldásokban is, és nem csak pusztán a grafika tekintetében. Egy csomó más dolgot is kell számolni a grafikán kívül, a központi processzorral, de részben a grafikus processzorral is. Pl. egy élőnek ható világ megteremtése rengeteg háttérszámolással jár, amit erősen korlátoz a PS4 gyenge processzora. A CP2077 is azért üres, és azért buta az AI mint a tök, mert nem kellett volna kiadni az előző generációra...
<-ƘƘ->
-
válasz
Wesder #63419 üzenetére
De ez már így grafikai elem is, mert az élőnek ható világot meg is kell jeleníteni. Összefügg az egész.
Ha a HFW megjelenik PS4-re is, akkor az befolyásolja az egész játék felépítését, és részben a kinézetét is. Persze a grafikát azt feltuningolják amennyire csak lehet, addig a szintig amíg az nem változtatja meg a játékot. Ha a PS4 pl. nem képes kezelni a repülést, mert túl lassan töltené be hozzá az adatokat, és így nem lenne képes időben megjeleníteni a tereptárgyakat, akkor a PS5-ös változatban sem lesz repülés. Mert úgy már egy másik játékról beszélnénk.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
válasz
Wesder #63432 üzenetére
Mert a felhős streamelés egyik legfontosabb része a hálózati kapcsolat minősége. Vagyis ha messziről jön a kép, akkor az erősen ront a játszhatóságon. Szóval az UK-s Now az teljesen jó ha letöltöd a játékokat és úgy játszol, viszont az 1080p-s streamelési lehetőség támogatása nem biztos, hogy nagyon érint minket...
<-ƘƘ->
-
axlfsi
veterán
válasz
Wesder #63561 üzenetére
Na, hat en pont egyikkel sem jatszom!
... amennyire el van mindenki ajulva az Outriderstol, en olyannyira vagyok rosszul tole; de elfogadom, hogy sokaknak tetszik.
Valoszinuleg a kozel 3000 ora Division 2 tett be egy kicsit es csomorlottem meg ezektol a looter-shooter csodaktol
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
RangerFox
Topikgazda
válasz
Wesder #63566 üzenetére
Az utóbbi időszakból három középszerű játékot tudok mondani, amik sok tekintetben megegyeznek: ezt a kettőt, meg a Godfallt. Mindháromnál láttál már szebbet, jobbat, átgondoltabbat, kreatívabbat már a saját műfajukon belül is. És mindháromban nem kevés arcpirítóan gagyi megoldás található. Az nem kérdés, hogy az Outridersben van a legnagyobb potenciál, hogy egy jobb folytatást tegyenek le az asztalra, és tekintve, hogy a régi árszabással érkezett (meg GP-ben ingyen), egy okés játékot kaptunk. De ahhoz, hogy ezeknél jobb játékokkal említsem egy lapon, számomra kevés. (És azzal ne érjük már be, hogy de hát haverokkal fun lövöldözni benne, hiszen ez a legtöbb co-op shooterről elmondható, ezt nem lehet erényként felhozni).
-
belan
addikt
válasz
Wesder #63632 üzenetére
Hát nem gondoltam volna ilyen lesz hat így nem biztos megveszem . Ford köszi infót .
Ryu nem olvastam végig mert pont utcán voltam és utána már nem olvastam vissza .
[ Szerkesztve ]
Playstation 5 slim & LG OLED65C9.Best games Last of us. Metal Gear Solid 1,2,3,4. ELDEN RING
-
-
Bencus88
nagyúr
válasz
Wesder #63882 üzenetére
Még nem találkoztam olyannal aki ne áradozott volna róla. Holnap kezdem én is már nagyon várom
Kendek: Nem tudom nekem melyik játék töltött el ekkora rajongással ami miatt nem tudtam várni. Talán a crash amit vettem azonnal, mert az a gyerekkoromat hozta vissza, de tényleg nem dőltem sosem a kardomba ha később tudtam kezdeni valamit. Szerencsére mindig volt mivel játszani
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
Wesder #63958 üzenetére
A semmitsecsinálás az erősen hungarikum, de őket ha érdekli, akkor hadd fejezzék már ki ebbéli szándékukat. Másrészt ettől kevesebb feedback okán a sony visszajött a ps3-vita store bezárásából, szóval egyáltalán nem fogadnék arra, hogy nem lesz ennek semmilyen hatása. Tudván azt is, hogy egy store-t nem-bezárni, és egy játékot elkészíteni erősen más kategória. Teljesen rendben van, és helyénvaló hogy ha ezt ők akarják, akkor megpróbálnak csinálni valamit. Legalábbis többre tartom, mint egy random világseggluka fórumán okoskodást. Én eléggé leszarom, hogy lesz-e DG2, jó vót, de azé annyira nem, hogy platinázzam, vagy a folytatását várjam. Ha lesz, valszeg beleszagolok, ha nem, akkor meg az is oké.
-
Moby
addikt
válasz
Wesder #64062 üzenetére
Dehát leírtam. Attól, hogy ebből játékonként egy van. És amiből egy van, az mindig különleges. Az sohasem egy statisztikai adat. Annak jelentése van. Ezt a különlegesség a sonynak is fontos, áttervezte a platina kupát, jelentősen mássá, különlegesség tette a többi trófeához képest. Ez a két acsivment rendszer közti jelentős filozófia különbség (ami egyben nagyjából a két cég közti különbséget is takarja). Az egyik abban motivál, hogy minél több játékot fogyassz. A mennyiség az érték. A másik azt mondja mutasd meg mi az, ami számodra különleges. Az elköteleződés az érték. A platina kupa kétirányú dolog. A játékost jutalmazza a játék a fődíjal, de ami ettől fontosabb, hogy tőlem egyfajta tisztelet a játék, és készítők felé. Csak a legjobbak érdemlik ki, hogy ott legyen a játék mellett. A napokban gondolkodtam el rajta, hogy kellene vegyem a sekirot ps-re (csak rohadt drága), hogy kiplatinázzam. PC-n kivan "platinázva", de ott annyira lószart se jelent ez az egész, hogy megérdemelné, hogy ott csillogjon a címe mellett. Ezek a kupák miatt sokkal értékesebb a psn profliom, mint bárhol máshol a többi, nem a rajtuk lévő játékok miatt. Azokat le se szarom, a játékot bármikor megveszem újra, ha kell. És ugyanezért nem platinázok minden szart, amivel játszok, mert azzal ugyanoda silányítanám az egészet, mint a százötvenezer pont mellé meglegyen a plusz ezer az akármiből. Húkerz.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
Wesder #64078 üzenetére
Nem én vagyok különleges tőle, de nem is a te hibád az, hogy én nem tudom valszeg ezt azon a szinten interpretálni, ahol ez neked be tudna menni. Engedjük ezt el szerintem. Maradjunk egyszerűen annyiban, hogy nekem ez jó, téged meg annyira nem érint, mint az itt zajló beszélgetések zöme, amiben valahogy mégis próbálsz jelen lenni.
-
Zoleee83
addikt
válasz
Wesder #64197 üzenetére
Engedd el, úgysem tudod megmagyarázni neki. (pláne hogy azok a stúdiók day1 pénzt termelnek azóta is, az aláírás percétől..)
Majd ha azok az ígéretek elkezdenek valóra válni kíváncsi leszek mi lesz az épp aktuális kifogás.* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Wesder #64206 üzenetére
már miért ne lehetne? simán 100 alatt lehetnek marketing nélkül. ha a ps3 érában egy 20-asból kihozták az unchartedeket (per rész) miközben pl. a bioshock ugyanabban az érában 100körül volt akkor tudjuk,hogy meg lehet oldani lehet költséghatékonyan is
egy gran turismo pedig tele van licenszekkel kitudja mennyi évre elōre 100+ cégtōl,megint más tésztaLife, Uh, Finds A Way
-
Moby
addikt
válasz
Wesder #64211 üzenetére
Helyezzük kontextusba az összeget: ha az igényeidnek megfelelő, mondjuk 150 misivel számolunk ex sony exet (ami nagyon durva), akkor 50 darab ilyet lehet legyártani ennyiből. Az egy generációra tekintve évi 7db uncharted, hzd, death stranding, stb. Hét. Évente. Sony firstparty játék egy komplett generáción át.
Bármit kaptak érte, egészen biztos nem ez volt a legjobb vétel :D Mármint pénzügyileg lehet, de ez engem egyik cégnél sem érdekel. Eredmény, produktum, érték, bármi onnan nem tud ennyi kijönni. Nincs és sosem volt ott. -
-
axlfsi
veterán
válasz
Wesder #64149 üzenetére
Na igen,... Egyszer valahol egy "prófétától" azt olvastam, hogy mire a nextgen (azaz, aktuál-gen) játékokra hardvert maximálisan kihasználni tudó játékokat fognak írni, eltelik két év is. Ezt talán konkrétan Series X-re olvastam, de gondolom hasonló a helyzet a Sonyval is... Talán mesterségesen van "visszafogva" játékok fejlődése. Nem tudom mennyire urban legend, de én simán hiszem...
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Milyen notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gaming notebook topik
- Wuthering Waves
- EAFC 24
- Mobilinternet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Slim 1TB fekete játékkonzol extrával garanciával hibátlan működéssel
- PS Vita Slim // Henkaku // Állapot Videó //+ Extrak (ELADVA )
- Nintendo Switch Oled + játék // SZÁMLA // GARANCIA
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 6 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Slim 1TB fekete játékkonzol extrával garanciával hibátlan működéssel