Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #187773 üzenetére
A sok-sok mérnökóra a környezetvédelmi normák betartását szolgálják.
Vagyis azt, hogy a mai autódnak 20-30 év múlva már jó eséllyel ne legyen használati értéke, mert kevésbé környezetterhelő eldobni, mint újat venni.
El ne mond már, hogy a mérnöki kreativitás szülte, hogy egy belső égésű motort 200 méterenként le kell állítani, majd újra beindítani a Hungárián ahelyett, hogy a folyamatos haladást oldanák meg.Valahogy a fogyasztói társadalom és a környezetvédelem fogalmakat szeretnék egy mondatba szuszakolni ráadásul úgy, hogy ezek egymást segítsék, de még senkinek sem sikerült...
Én úgy fogom fel, hogy az, amit megveszek, tartalmazza a vele járó hulladék kezelését is, benne van az árban. Tehát ha megveszek egy dobozos üdítőt 100 Ft-ért, akkor abban benne van a doboz és a szennyvíz újrahasznosítása, stb. Ugyanígy ha megveszek egy autót, akkor benne van a az autó által termelt környezetszennyező, környezetterhelő hatások feldolgozása, semlegesítése is. De sajnos nincs így, sőt, egyik vödörből a másikba lapátoljuk a szart, ami gyorsabban gyűlik, mint ahogy a vödrök mennyiségét növelni tudnánk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
válasz bitpork #187775 üzenetére
Az a baj hogy ezek az emberek akik meghozzák a környezetvédelmi normákat valamiféle álomvilágban élnek. Úgy akarnak jól lakni hogy a tányér is tele maradjon, márpedig ez csak úgy lehetséges ha a saját szarukat eszik meg.
Valós környezetvédelmi terheléscsökkentést két féleképp lehet elérni:
- Minél tartósabb konstrukciókkal amik helyett nem kell másikat gyártani mert kihúzzák 40-50 évig, ehhez pedig egyszerűbb technikára és kötelező baromi erős korrózióvédelemre van szükség.
- A jármű tömegének a csökkentésével ami ellentétes azok túlbonyolításával, már ott tartunk hogy egy B kategóriás autót lassan nem lehet másfél tonna alá szorítani mert hibridnek kell lennie meg minden lófüttynek.
Az emberek javarészt a munkahelyükre akarnak autóval eljutni, ez biztos hogy kiteszi a megtett kilométerek 50-80%-át. És ha egyszer nem hajlandóak közösségi közlekedésre felülni - mert én sem - akkor nem erőltetni kell és nem abba kell a pénzt önteni meg kampányolni mellette.
A legkörnyezettudatosabb jármű egyszemélyes lenne, hiszen a munkába igyekvő emberek általában egyedül ülnek egy másfél tonnás 5 személyes vasban. Persze léteznek ilyenek, mint a Renault Twizy meg az Aixamok de ezeket nem lehet személygépjárműként komolyan venni. Azért mert valaki meghozza azt a kompromisszumot hogy munkába menet beül egy egyszemélyes autóba nem jelenti azt hogy nem akar ugyan olyan biztonságban és kényelemben ülni mint egy 4 személyes autó vezetőülésében vagy hazafele ne akarna bemenni a lidlibe bevásárolni.
Igen is normális gyűrődőzónákkal, egy egyszerű szívó motorral, klímával, jó egyméteres kabinszélességgel(talán sokat mondtam), akár ennél szélesebbre kinyúló futóművel és jó areodinamikával, egy plafonig pakolva 5-600 literes csomagtartóval ami szükség esetén második üléssé alakítható ki lehetne hozni 4-5-600 kilóból, és biztosan nem enne 2-3,5 liternél többet.
Persze ezek csak személyes járművek lehetnének, ebből kéne egy apának meg egy anyának, és a rendes autót csak akkor vennék elő amikor együtt megy a család bevásárolni, kirándulni, rokonokhoz, vagy nyaralni.
Ha pedig annyira nyomják az elektromosat, az akkupakk egy akkora visszahúzó erő, hogy azt elmondani nem lehet, mintha betoncipőben akarnánk a felszínre úszni. Tizedannyi pénzből amennyi támogatást beleöntenek az elektromos autózás támogatásába el lehetne látni minden fontosabb utat, autópályákat felső(vagy oldalsó vagy alsó)vezetékkel, és a mostani akkupakkok tizede elég lenne arra az esetre ha letévedsz ezekről az utakról a kis utcákba vagy beállsz az udvarra.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #187871 üzenetére
Azt elhiszem. En mondjuk nem mernem beonteni az adalekot, ha nem javasoljak hivatalosan, inkabb az eleve adalekolt xado olajra cserelnek, abbol nem lehet baj. Persze mindenki mast ertekel kockazatnak.
Mondjuk arra kivancsi vagyok, hogy pl. egy reszecskeszurovel mit csinal a keramia adalek, mert az nem hangzik valami egheto dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
őstag
válasz bitpork #187977 üzenetére
Ezen táblázat alapján a HEX+Can ami nekem kell, és elég sok autóhoz jó még ezen felül.
Nade most ennek mi a kínai megfelelője?
Ezekből elég sokat adtak el gondolom, nem lehet olyan rossz, de a 4 típus közül melyik ami nekem jó lenne?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
őstag
válasz bitpork #187986 üzenetére
Ha jól tudom csak akkor van gond ha CD is van mellette feltört szoftverrel.
Így olyat vennék amihez nincs.
Szeretném autodidakta módon okosodni ebben a témában.
Igen ez egyértelmű, eleinte csak alap diagnosztikára szeretném használni.
Max ilyen olajcsere, fékbetét csere stb...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Doki16
addikt
válasz bitpork #188025 üzenetére
Ezt aláírom. 2015-ös kocsimon már csak olvasni tudok bizonyos hibakódokat. Mondjuk olyat még tudtam simán törölni a 2016-os Passatban, hogy lemerült a kulcsban az elem vagy amikor szereltem az ajtópanelt és le kellett kötni az ajtóelektronikát. Nagyon óvatosnak kell lenni vele és mindig alap egy komplett admap mentés az összes modulról.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz bitpork #188108 üzenetére
Ez amúgy a régi vagy már az új Q7?
(Acélgyapjúval 100%, hogy ki lehetne szedni a kulcs okozta karcokat, de meggyőződésem, hogy utána nem lenne egységes a felület. Ezt gyorsan felejtsük el!)
Reggie: A szálcsiszolt acél véleményem szerint lényegesen ellenállóbb az alumíniumnál, lásd konyhai gépek. De kevésbé májer és nehezebb, talán ezért nem alkalmazzák prémium autókban.
Olyan 5-6 évvel ezelőtt megsasoltam egy Touareg V10 TDI-t szegedi fórumtársunk részére. Abban nagyon mutatós és prémium az aludekor (besza-behu!), de sajnos viseltes állapotban volt pl. a vezető ajtajánál, tele apró kráterszerű horpadásokkal.
-
zoli121
aktív tag
válasz bitpork #188144 üzenetére
3 napja van nálunk az autó így nem tudom még :) Elmentünk eddig kb 130km-ert de így is még 750km-ert ír. Amikor félig volt a tank akkor 280km -ert írt.
Ha nem áll lángokban a számítógép, akkor szoftverproblémáról lehet szó./// GTA Social Club : zoli1233 Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/zoli121
-
zoli121
aktív tag
válasz bitpork #188150 üzenetére
Országút / autópálya. Csak mondom az a fura hogy tankolás után ennyit mutatott. Vezetek egy Transporter T5-t is annál azonnal mutatja, hogy tankolás után a megtehető km 1050km (ugye becslés)
Ha nem áll lángokban a számítógép, akkor szoftverproblémáról lehet szó./// GTA Social Club : zoli1233 Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/zoli121
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #188181 üzenetére
XC70 es nem 50-nel jott szerintem. Neki elfolyt a viz is. Meg szerencse, hogy nem tapostam a feket, akkor nagyobb lett volna a kar.
Amugy nem tudom mitol van ez, de ha betartom a sebessegkorlatozasokat akkor er baleset mindig 30km/h felett meg sosem torten semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Viperator
őstag
válasz bitpork #188050 üzenetére
Szép napot, Urak!
Melyik megbízható márkából érdemes venni teleszkópot a csomagtartó-ajtóhoz? (már elveszítette az erejét...)
VW Golf IV, 2000, kombi
Tud valaki ajánlani jó szakit Győrben?Előre is köszönöm a választ!
Szép napot!
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Pityke78
őstag
válasz bitpork #188217 üzenetére
Közben az egyik fórumtárs jelezte, hogy nála VW-nél működik a kihangosítás, illetve az alkalmazások értesítését is jelzi kihangosítón keresztül, olyankor a zene hangerő is lejjebb megy.
Én is ezt a megoldást keresem, de ezek szerint akkor van rá lehetőség, csak a kérdés a hogyan.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen