-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
Szombathelyen meg is oldották a hátsó ablaküveget, 8-ra érkeztem 11-kor már hozhattam is el ugyanolyan árnyalatú utángyártott Pilkington került bele az ablakfűtéses verzió, csak ajánlani tudom hamar kaptam időpontot is.
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #205326 üzenetére
Bizony halad a bódé megint, a történés után olyan jó fél óráig picit ingerültebb voltam majd rájöttem nincs mit idegeskedni ezen meg lesz oldva. A mókásabb az volt ma reggel 7 óra után picivel bepattantam a bódéba nagykabát sál miegyéb, felkaptam egy napszemüveget és jó 100-110-es tempóval hajtottam a 40km-t, hidegebbre számítottam viszont csak a mögöttem közlekedő járgányok motorhangja hallatszódott be néha.
-
imyourfriend
őstag
válasz realist #205337 üzenetére
Ki kell fogni a jó darabot és el sem akarod adni, nekem egy vénebb, 2015-os O3-am van kifejezetten meg vagyok vele elégedve olyan állapotban van 5-ert se adnám oda. Na persze aztan kifognek valami vackot azt meg szerelhetném egész tavasszal. Erre is kellett költeni nem arról van szó, de hoz visz az igényeimnek megfelel és ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Octavia Adok-Veszek csoportból J.Sándor leírása, párszor volt már szó DSG-ről:
Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.-
𝐃𝐐𝟐𝟎𝟎 𝐃𝐒𝐆 7 sebességes DSG kettős száraz tengelykapcsolóval. Ezeknek a sebességváltóknak köztudottan sok problémája van, különösen az elődjéhez, a DQ250-hez képest.A DQ200 (0AM) DSG sebességváltó a DQ250 (02E) továbbfejlesztése . A DQ200 fejlesztése során a VAG fő prioritása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Kifejezetten 250 Nm motornyomatékkal rendelkező járművekhez tervezték, mint például a Polo, a Golf, a Passat és a Touran. A DQ200 (0AM) volt az első 7 sebességes DSG sebességváltó, amely száraz, kettős tengelykapcsolóval volt felszerelve és elöl keresztirányban építették.-
𝐃𝐐𝟐𝟓𝟎 𝐃𝐒𝐆 (𝟎𝟐𝐄 / 𝟎𝐃𝟗)Az első DSG sebességváltót, a DQ250 (02E) az első sorozatgyártású váltó, melyet a Golf Mk4 R32 2003-as bevezetésekor mutattak be. A tervezés során a VAG a kézi és az automata sebességváltó előnyeit egy teljesen új sebességváltó-generációba ötvözte. : a közvetlen sebességváltó (DSG). Kifejezetten VAG járművekhez tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 350-380 Nm, mint a Golf sportosabb változatai (GTI és R modellek).-
𝐃𝐐𝟑𝟖𝟎 / 𝐃𝐐𝟑𝟖𝟏 𝐃𝐒𝐆 A DQ380 (0DE) DSG-t 2015-ben vezették be a kínai piacra, mint a DQ500 kisebb változatát . A 0Q azonosítójú DQ500 megalapozta az új sebességváltó modell kialakítását és működését. A DQ380-at kifejezetten olyan első kerekű meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, mint a Golf 7 GTI és a VW Magotan/Passat.Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás folyamatos csökkentésének célja szükségessé tette a VAG számára, hogy ennek az erőátvitelnek hatékonyabb változatot dolgozon ki az európai piac számára. Ennek eredményeként 2017-ben bemutatták a DQ381 (0GC) sebességváltót. Olyan elülső és összkerék-meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, például az Arteon, a Golf 7.5R és az Audi S3 facelift.-
𝐃𝐐𝟓𝟎𝟎 𝐃𝐒𝐆A DQ500 (0BT) sebességváltót a VAG a DQ200 és DQ250 sebességváltók tapasztalatai alapján alkotta. A DQ500 kettős kuplungos technológiát tesz lehetővé nagyobb járművek számára, nagy teljesítményű motorokhoz, akár 600 Nm-ig.A DQ500 (0BT) első debütálása a Transporter (T5) 2009-es modellel jött. Ezt követően a 0BH azonosítójú DQ500-at a 2011-es Tiguan modellben mutatták be.Ezenkívül a DQ500-at (0DL) olyan sportmodellekben használják, mint az Audi RS3 / TT RS.-
𝐃𝐋𝟓𝟎𝟏 𝐃𝐒𝐆 / 𝐒-𝐓𝐑𝐎𝐍𝐈𝐂 (𝟎𝐁𝟓) A 6 fokozatú DQ250 DSG / S-tronic sikere után az Audi A3 és TT modelleken az Audi AG úgy döntött, hogy a Q5 piacra dobása során még 2009-ben bemutatja saját fejlesztésű S-tronic készülékét, DL501 (0B5) néven A DL501 (OB5) az első 7 sebességes kettős tengelykapcsolós váltó, amelyet hosszanti irányban elhelyezett motorokhoz terveztek, legfeljebb 550 Nm motornyomatékkal, mint az Audi A5, Q5 és A6.¤𝐀́𝐋𝐓𝐀𝐋𝐀́𝐍𝐎𝐒 𝐃𝐒𝐆 𝐏𝐑𝐎𝐁𝐋𝐄́𝐌𝐀́𝐊 A DSG sebességváltónak különféle problémái vannak a vezethetőséggel és a váltási viselkedéssel. Ezek lehetnek szoftver eredetű problémák (erre készültek a visszahívásos frissítések is), vagy hardverrel kapcsolatos problémák. Ha bármilyen problémát tapasztal keressen minket bizalommal és/vagy foglaljon időpontot diagnosztikára/frissítésre.Pár általános hiba:- A DSG sebességváltó lefelé vált, amikor gyorsul („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon sebességfokozatban akar maradni- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kihagyja a sebességfokozatokat- A DSG sebességváltó nem kapcsol át a legmagasabb fokozatra- A DSG sebességváltó nem vált automatikusan, csak manuálisan („M” mód)- A DSG sebességváltó menet közben kiugrik a sebességfokozatból- A DSG sebességváltó szórványosan semlegesre vált, megszakítva a hajtást- A DSG sebességváltó semleges ("N") helyzetben hajt- A DSG sebességváltó „D” módban nem hajt simán- A DSG tengelykapcsolója csúszikEzen pár hibán felül előfordulhatnak kellemetlen zajok (zörgő, csörgő jelleggel), rezgések ls réngésok, melyekhez nagy tapasztalat szükséges a hiba megfelelő felismeréséhez.Ha váltója zajos vagy eddig nem tapasztalt hangot hall érdemes diagnosztikát végezni rajta.A DSG hibaüzenetei közül a legismetebb a műszerfalon villogó "PRNDS" felirat vagy értesítés az MFA-n. Nagyon sokrétű hiba, mely lehet akár mechatronika, olajnyomással vagy olajszivattyúval kapcsolatos általános hibaüzenet és még jópár egyéb hiba. Ilyen esetekben - ha egy esetleges ujraindítás után - ha eltűnik a hiba vagy tud közlekedni autójával a lehető leghamarabb diagnosztika szükséges.
Túl hosszú a mondandó akkor lehetne a topic elején is ezen hsz helyett.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
5e5 Oktav csomagtartó zárban mi hibásodhat meg? Kézzel könnyen tudom mozgatni a zárat, mikor lecsukom nem hajlandó bezáródni a szerkezet könnyen jár nincs oxidalodva a csati sem, ha kell akkor újat vagy használtat érdemes venni? Korábban már volt problémám az erkezelessel meg tél elején.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #205371 üzenetére
Szetburitottam, van benne egy matchboxot hajtó motor meg egy nagyobb fogaskerék az volt megszorulva és nem tudott visszamenni a helyére. Idő hiányában nem tudtam megzsirozni, így a hátsó burkolatot le kell szednem megint, meg a zárat takaró műanyagot is majd megegy burkolat 3 pici csavar és megzsirzom a motort. Ezzel lehetett a gond múltkor is, amikor télen írtam és beállt a zár.
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #205373 üzenetére
Magát a zárat három 8-as méret környéki csavar tartja azt még nem vettem le, előbb videót szeretnék nézni miként kell megfelelően pozicionalni a zárat visszaszereleskor, magamfajta hobbiszerelonek ez nem megy csípőből.
Amúgy hasonló lehet mindnek a zarszerkezete, valószínűleg a golfban is ilyen bohócmutatvány motor hajtja a zárat, aztán ha megszorul vagy meghibasodik cserélheti is ki az ember 15 pénzbe kerül kb bontóban.
Előbb utóbb kerítenem kell egy zárat hozzá, most jól működik de nem úgy van az kitudja meddig bírja.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #205380 üzenetére
Köszönöm, Lászlót sokan ajánlják és nála minden dolog megtalálható ami a skodaba beleepitheto.
-
imyourfriend
őstag
Picit jobb idő lett, a bódé valamivel kevesebbet fogyasztott, DPF is kevesebb kormot termelt ahogy néztem 2x15km-t hajtottam ma. A fiatalabb szekerekben elképzelhető, hogy automata szivató van? Gondolok itt arra, hogy bizonyos körülmények között ad plusz kaját a motornak a rendszer jellemzően itt 4-5 fok környékére vagy mínuszokra gondolok.
Azért furcsa számomra, mert nyáron jóval kevesebbet kajált ilyen 3.8-4 liter környékét ha pl beugrottam városba 90-es tempóval 2x15km, télen ez felugrott 4.8 környékére és ma reggel 4.3-at mutatott itthon, a vezetési stílusom nem változott csak az időjárás lett picivel jobb 10 fok környéke.
-
imyourfriend
őstag
Beadta megint a hátsó zárszerkezet, leszedtem a hátsó műanyagot, vagy túlzottan ki van kopva, vagy valami miatt a tengely túlzottan elcsúszik és beakad, a motor nem tud mozdulni mivel megszorul. Írtam Éberl Lászlónak van-e ilyen alkatrésze, egyelőre tettem oda szigetelőszalagot, hogy valamelyest beljebbtartsa a zárat, igyekszem tesztelni.. amennyiben nem oldódik meg akkor kénytelen leszek beszerezni egy használtat, ennek mechanikailag nincs baja annyi hogy kopott amit jó lenne valahogy orvosolni.
[link] a zár és az UTAH feliratos elem van megkopva picit ott van bent a szerkezet.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Ma az ország közepe felé kellett vegyem az irányt és kipróbáltam hazafelé jövet egy C180 T CDI szekeret manuális váltóval, 120 paripa hajtja hátsókerekes ráadásul kombi volt, egy megkímélt példány alig volt benne 150 méter. Kényelemre jóféle, méret, helykínálat szempontjából az Oktávot jobbnak találom, motorhangot szinte nem is hallottam közlekedni meg csakis 110 felett lehet vele, észre sem venni már nyargal is a bódé. 10 éves körüli darab, tény Merci az Merci azért nem cserélném le rá az Oktávot. Fogyasztása tempósan 6 liter körül alakult a 2.2-es dízel motorral, 5 személlyel.
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #205482 üzenetére
Ez már a gyárban így lett összeszerelve, a szerelés minősége miatt lett probléma? Azért 20ezer km környékén még nem lehetne baj, két olajcsere aztán mennie kellene gond nélkül a szekérnek. Hihetetlen amúgy, egy pitiáner dolog ami azért be tudja folyásolni az ember véleményét.
-
imyourfriend
őstag
válasz macilaci78 #205487 üzenetére
A gyártók kezdik lejjebb adni, motorgyárban dolgozom mint mérnök, nem vennék ilyen motort, főleg nem a fűnyírót. Mondhatnak amit szeretnének, jellemzően azért vannak, hogy garancia lejárta után 1 nappal már megálljon a szekér és kelljen venned egy újat.
-
imyourfriend
őstag
válasz TrollBalint #205519 üzenetére
2015 év közepétől szerelték a bódékat minden igaz MIB2-vel, személy szerint amit használok abban Mib2 amundsen fejegység van, a kesztyűtartóban a doboz mutatja meg, hogy miféle egységgel van dolgod. Valamelyest lehet látni, ha van NAV gomb a fedélzeti monitoron az jó eséllyel Mib2 ezek már 4-4 nyomógombosak, ahol 3-3 van azokban tudtommal nincs Smartlink. Amúgy Romániában van egy Angolul jól beszélő srác, [link] Raul Gherasim, 50€-ért megoldotta Smartlinket küldött patchet, szerelő csak nem 40 ezret kér el hanem kb a felét azért a 10 percért.
-
imyourfriend
őstag
válasz TrollBalint #205542 üzenetére
Személy szerint egy 5Q0035864A fejegységet használok ebbe 2 kártya fér, telepített SW változatnál MST2 = appareil standard MIB2 EU mutatja még, egy régebbi képem van ahol MST2_EU_SK_ZR_P0241T amit hoz, most 253-as van már rajt. Bizonyára mikor átnézed a bódét átnézheted ezt a részt is, most nézem ebayen 150 pénzt felett megy az 5Q-s fejegység.
-
imyourfriend
őstag
válasz szabonagyur #205559 üzenetére
Bizonyára aki automata váltóval szerelt bódét vesz az fel van készülve az ilyen javításokra, pontosan meg nem mondom melyik YouTube csatornán, de néztem videót róla mi mennyibe kerül és egy egy alkatrész kerülhet 2-300 ezerbe is. Nem tudni mikor romlik el, lehet hibátlanul megy 300 ezer km-t, de amikor a vezérlés vagy valami mechanika elszáll és elkezd rángatni, dobálja ki fokozatból, stb. stb. az egy olyan történet. Persze úgy gondolom aki megveszi a dsg-vel szerelt darabot annak nem mondok újat.
-
imyourfriend
őstag
válasz yodamester10 #205574 üzenetére
Nyaranta szoktam jó 2000km-t országútizni, tavaly átlagban elértem a 34km/h-t, nincs elektromos hajtás a kerékpáron.
-
imyourfriend
őstag
válasz Khaosz55 #205589 üzenetére
38.1g-nál jársz, az még bőven fele alatt van de amúgy vannak erre idehaza műhelyek bár nem tudom melyik a legjobb választás. 58g környékén járok, most tavasz felé 350-400km-enként regenerál a dpf érdemes nem megszakítani a regenerációját, jó ha a soot mass calc 5g környékére lemegy regenerálás után és legalább 400km-t bír a distance since last regen, mielőtt nekiállna regenerálni.
-
imyourfriend
őstag
[link] még mindig árulják a Horvátból behozott 1.6 cr O3-at, azt nem értem Borsodon kívül ez hol kap műszakit DPF nélkül.. majd 2.9M ami annyit takar meg akarom csináltatni + fél millió ezért alsó hangon ezért már van jóféle O3 szekér.. ezt linkeltem korábban akkor 2.1M volt minden igaz.
-
imyourfriend
őstag
válasz JSandor #205628 üzenetére
Direkt nem akartak visszajelző lámpát tenni, ez azt az érdeket szolgálja, hogy előbb tönkremenjen a szekér.. pedig nem sok idő egy visszajelzést adni akár a dashboardon, vagy bárhol a fedélzeten. Amúgy télen érezni a hőt is, 3-as Oktávban egyből a tűzfal előtt van a DPF.
-
imyourfriend
őstag
válasz Reggie0 #205630 üzenetére
DPF nélkül hangosabb a szekér, lehet hogy kihegesztett DPF-el is megfelel az előírásnak azért Ausztriában nem próbálnám ki, elkapnak valamerre távolabb Mo.-tól, kivisznek egy környezetvédelmi ellenőrzésre én kinéznék belőlük hogy elkobozzák a szekeret.
Amúgy némely cikkben olvasni olyat, pár értéket figyelmen kívül hagyva egy Euro6 megfelelne Euro7-nek dízelben.
-
-
imyourfriend
őstag
Fékkel kapcsolatos szintúgy, idővel cserélni kell a tárcsákat + betéteket és mivel az autószerelő jó eséllyel nem pucolja meg a kerékagyat, fék többi részét érdemes idehaza kicseréltetni? Csillapítást nem merem, de lehet a fékre azt mondom, hogy kicseréltem és akkor van 1-1.5 órám egyik kerékre pl. megpucolok mindent ott.. 7 éves az autó nem rozsdál nem rohad, de ha takarítás nélkül rakná össze a szerelő azt nem tudnám elfogadni.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz chopin42 #205695 üzenetére
Most érkezett be egy olyan négy tartozékú készlet amivel könnyebben és sérülésmentesen le lehet szedni a műanyag elemeket ahol patent van, az olyat tudom ajánlani. torx kulcsbol king tony-t használok, meg korábban motorfuresz/damilos fűkasza szereléshez szereztem be használom autóhoz is. + Parkside 100-400nm-es akkumulátoros csavarhúzó, van itthon villás kulcs készlet és crowa szett is bár ezeket ritkábban kell használnom a szekerhez.
-
imyourfriend
őstag
Kezdtem nézelődni a 2-es Oktav 1.9 PD bxe 105 lóerős autók után, egy ilyen kombiról mit lehet tudni mennyire problémásak? Méter van bennük nyilván, de kívül belül valamiben jobban tetszenek mint a jelenlegi 3-as. 2007 környékirk ha mind igaz, fogyasztás gondolom hasonló 4-4.5/100 rohadás előfordulhat egyéb tudnivaló? Nincs semmi gond a jelenlegi bódéval egyszerűen azok jobban tetszenek igaz közel sem olyan felszerelt autók.
-
imyourfriend
őstag
Lehet csak a szél fújt meg, de tényleg tetszenek az 2-es skodak az 1.9 PD meg kifut a világból, köszönöm mindenkinek a véleményt, raszanom magam nezelodom olvasgatok
-
imyourfriend
őstag
Átnéztem picit a járgányt, így kerekeken keresztül féktárcsa, fékbetét ilyesmiket, a két elsőt direkt állítják be ferdére a szervizben? Amúgy is egy szöget alkot a fékbetét a tárcsával, emellett a fékbetét nem párhuzamosan kopik az a rész amely a kerékagytól távolabb van jobban van elkopva.. normális ez a dolog, vagy úgy kellene legyen mint a hátsó betéteknél?
-
imyourfriend
őstag
válasz macilaci78 #205778 üzenetére
Nálam ez olyasmi kérdés, hogy mennyi időbe telt összerakni a pénzt a bódéra, nyilván ha dolgozik érte 1.5-2 évet valaki akkor jobban megbecsüli, mintha 2-3 hónapot dolgozik és vesz kis értékű bódét. Aztán mondhatja az autószerelő, mit számít az a rozsda, horpadás.. persze meg kell dolgozni érte, aztán fenntartani az állapotot.
-
imyourfriend
őstag
[link] Victor Reinz szelepfedél tömítés mennyire jó minőség, VW-nél mi a gyári e tekintetben? Tudom egyszer már nekifutottam ennek a kérdésnek, találtam egy munkatársat aki dyno-t csinálja a gyárunkban, egész nap motorokat szerel és autószerelő így átviszem hozzá és rendbeteszi a történetet. Annyira nem flusztrál a szivárgás, egy időben jobban csipegette az olajat, most mintha stagnálna viszont meg kell csináljam tavaszra.. nem szeretném ha valahol 250-300km-re innen Ausztriában kezdene el jelezni az olajszintjelző, vagy egyéb.
-
imyourfriend
őstag
Az újabb autókat nyitott szemmel figyelem én is, ugyan egy 2015-öst hajtok viszont fiatalabb példányoknál érdekes hibák jönnek elő.. az akkumulátor élettartam csökkenés csak egy csepp az egészben. Amúgy ha az 1.9 pd-ből indulunk ki, annak közelébe nem jár egy sem.. 5-600ezres futásteljesítmény eredeti bontatlan motorral aztán "észbekaptak" és gyártják a silányabb talicskát.
Gyula84: köszönöm, említem Elringet és Victor Reinzt akkor szerelőnek, rendeli amelyiket jobbnak látja.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
[link] minimális esztétikai hiba [link] szintúgy, számomra ez hátsó lökhárító, jobb hátsó sárvédőív, első lökhárító rács + króm léc és motorháztető aztán még írasd át mert most hozta külföldről így egyből a 3.1M-ből 4 lesz.. nem mintha vennék, de flusztrál hogy behoznak egy kotlát amivel foglalkozni kell nem keveset és írják minimális hiba.
-
imyourfriend
őstag
válasz gubabela #205824 üzenetére
A legújabb ECE AS A1 2023 map nem fér fel a 16GB-s kártyára, amennyiben szeretnéd megoldani, hogy bármilyen kártyát elfogadjon és tudsz angolul, van egy Raul Gherasim nevű illető, jól árasítva dolgozik. 50€-ért megoldotta a smartlinket és hogy bármilyen kártyát használhassak így most egy 32GB-s Sandiskről fut. Amúgy megfelelő mappaszerkezettel és filerendszerrel működnie kellene 64GB-s kártyával is, ugyanolyan kell legyen mint a 16GB-nél és jó eséllyel megy az 64-esen.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #205826 üzenetére
[link] legfrissebb mib2 térképek
-
imyourfriend
őstag
válasz gubabela #205835 üzenetére
Ezt az utat megjártam én is, amúgy másodsorban úgy gondolom nem jár az ember az oda feltöltött országok mindegyikében így egy kisebb csomag is jó lehet. Nem a világvége amennyiben nincs fent Svédország Finnország Norvégia és társai ezekben nem gondolnám, hogy járna az ember autóval EU-ból. Idei évig lehetett törölgetni a nyelvi és a hangfáljokat, de a legújabbnál már nem működik mert még így is túl nagy a file mérete.
-
imyourfriend
őstag
Fékkel kapcsolatban, érdekes az Oktavon trw feknyereg van, Zimmermann betét a tárcsa beszállítóját nem tudom megállapítani. Trw betéteket és tarcsakat rendeltem meg tavaly év vége felé, ezek a Zimmermanntól mennyire térnek el? Inkább a tárcsa kezd kopni, fékbetét van még, számottevő lesz az eltérés az új szettnél ha bekopik? Mikor megvettem a szekeret nyáron egész jó volt a fekhatás mintha télire picit gyengült volna.
-
imyourfriend
őstag
Nem jellemző hogy fékbe taposnék, mikor megvettem a bódét valamivel harapósabb volt a fék azóta elővigyázatosan közlekedem lehet ha megtaposnám fogna az úgy ahogy meg van írva. Fékfolyadék cseréről nincs különösebb infóm idén mindenképp cserés lesz, sőt szólok a szerelőnek nézzen rá mikor a szelepfedelet szereli. Az is lehet hogy megszoktam ezért nem tűnik fel, cserés a tárcsa meg a betét is következő cserénél ez legyen a legkevesebb, meg kell állítani a bódét.
-
imyourfriend
őstag
válasz rob210 #205861 üzenetére
Azt nem tudom visszaküldjem-e autodoc-ra, 19ezer volt előre hátra a fékbetét novemberben érkezett. Most 7900 hátra előre 19300 (GDB 1330 és GDB 1956). Megkérik az árát mit ne mondjak.. tárcsából se ajánlott? Tudja a fene amúgy, egész jó áron jutottam hozzá, főleg ezen árakból kiindulva. 4 tárcsa + betétek 62 volt.
Qru: a jobb féket oly hamar megszokja az ember, a 2-es meganeba nem lehet ilyen jó varázsolni, eleinte a Karoq féke tetszett meg, aztán apu Kodiaq-jában sem utolsó a fék igaz nekem az a b*szott nagy felni nem tetszik azzal az óriási féktárcsával.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz rob210 #205870 üzenetére
Fék egy olyan dolog melyet nem szívesen szerelek, nincs meg hozzá a kellő merészségem.. persze ha van ki megmutatja, akár pénzért is szívesen megtanulnám az alapokat (pl. beszerezve egy munkahenger visszatoló eszközt, pucolás, tisztítás, kenés majd összerakás). Egyik oldalról úgy gondolom itt egy dolgot elront az ember és előjel nélkül jön a bumm, másik oldalról persze lehet egyszerű, tűnhet annak főleg egy autószerelő szemszögéből. Elgondolva egyszerű mérnökként is mégis ott van a pici aggodalom mi van ha rosszul csinálok egy fél dolgot is..
Reggie0: ilyenben nincs részem, igaz néha amikor kevesen vannak az autóúton picit meghajtom a bódét én is de nem túl jellemző már túl vagyok ezen a korszakon.
-
imyourfriend
őstag
Jellemzően gondolom akkor alakul ki, mikor tartós lejtmenetben halad az ember, épített pályán használja az utcai féket vagy alul van méretezve az adott szekérhez képest a fékrendszer. Azt hittem már kiküszöbölték ezt a hősokkot.. annyira nem tartok tőle, Oktav nem egy nehéz darab, odafigyelve jól lehet menedzselni a vezetést persze jó tudni a lehetséges veszélyről.
iceQ!:
Ezen módszerrel, ha koszorulik, esztergaljak a tarcsat tulajdonképpen kapsz egy ismételten egyenes felületet amelyre felfekszik a fékbetét csakúgy mint új korában, kérdés megmarad-e a minimális tarcsavastagsag a művelet után. Amennyiben kisebb ott előfordulhat olyan hogy pl nem tud odáig kifutni a dugattyú, túlzottan kifut a dugattyú és megakad, jobban felmelegszik a tárcsa, hamarabb vetemedhet esatobbi, ilyesmivel nem próbálkoznék. Megtudják oldani és még használható marad a tárcsa akkor okés.
-
imyourfriend
őstag
válasz Kiskokó #205888 üzenetére
Szia,
lehet VIN-el is pl skoda oldaláról, de ha megbizonyosodva amundsen mib2 kell neked akkor innen leszeded, fat32-re van formázva a kártya és a maps mappa a főkönyvtár úgy kell felmásolni az SD-re amennyiben arról indul. [link]
[link] ezt Columbusnak írja ebben nem vagyok jártas, itt van cd olvasó sd kártya meg gondolom belső SSD a fejegységben és arra másolja át a videó alatt az adatokat.
Download the map update from https://updateportal.skoda-auto.com/en-US/Updates after keying your VIN no. I got a zip file of 26GB. Took a 32GB SD card and formatted it to exFat(right click on the drive in your computer > Format > exFat) . It was in FAT32 by default, and the files would not copy. It would error out saying not enough space. Unzip the zip file in step1 and copy the contents into the SD card. I initially copied the zip file, and the Columbus gave me an error when searching for updates. Put in the SD card into one of the available slots. Choose Navigation > Settings > Version > Update ( SD Card /USB) option. The system finds the files and starts updating. The complete update took abt 40 mins, the duration of my commute . All my personal POIs also still in place.
Itt pedig egy Briskoda leírás ahol exFat-nak formázza a kártyát és úgy fogadja el a rendszer.
egyéb: befutott az új hátsó ajtózár, sikerült felszerelnem és bezárni de hamar kioldódik, mi a helyes útja annak, hogy megfelelően záródjon és pici felfelé húzásra ne kezdjen el világítani a belső lámpa?
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #205891 üzenetére
Most szó szó be van állítva, magától nem csukódik be picit rá kell segíteni amikor 10-15cm-re van és minimálisan pattan mikor kinyitom, utóbbinál úgy vélem a zár nyit így, oldalirányba nem mozdul nyitás után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs