-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Tényleges presztízse már nincs a 10 éves audiknak, csak vélt, gondolt, képzelt. Ha valaki ettől többnek érzi magát, h audiban ül, ott baj van a fejben, meg ott is ha emiatt irígykednek rá. Jó autók az audik, félre ne értsetek, de nincs respekje. Ha valaki meglát egy audit a tükörben, nem az az első gondolata, h milyen jó autó, hanem, hogy hová siet a tahó ódis.
Sajna sok volt a rossz példa a mindenkitlenyomokmeraudimvan emberektől ezért van a rossz előítélet, mindenki azt csinálja amit a legjobban megvet, ismeretlenül ítél ruha, autó, telefon stb... alapján.
-
Mágus2
Közösségépítő
Tényleg elbeszéltünk egymás mellett.
Ebben egyet értek, írtam is, jó autó az audi, a konszernen belül a legjobb minőséget képviseli!
A hozzávaló alkatrészek árán is meglátszik, nem is a nagy melléfogásról van szó, hanem arról, hogy bármi elszállhat(ez is csak feltételezés, a szerencsések nem cserélnek semmit, de ha kifogsz egy igazi péntek délutánit, akkor szop...) egy 10 éves autóban(nem csak audiban, bármiben), ezek tömve vannak extrával, gondolom a többiek abból indulnak ki, ami nincs egy autóban az el sem romolhat.Bármi romlik el az drágább mint egy skodába, persze minőségibb is.
A másik nagy kérdés a futásteljesítmény, aki kifizette a felárat az audiért, nem arra vette, hogy otthon nézegesse, ezért sokkal sanszosabb egy olyan példányt kifogni, ami nem anniyt ment, amennyit a nagy, szent VDO számláló mutat.
#38048 -mindegy, csak 20-as felni legyen a tolókocsin.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #38059 üzenetére
No, tegyük tisztába a dolgokat.
A comp jelezte a hátsó féklámpa kapcsolót, ami a motorvezérlőben tárolódik, lehet időszakos hiba is. Ha működnek a féklámpák, nagy gond nem lehet(ha teljesen elromlik, akkor diesel autónál villog az izzítás, benzinesnél világít az EPC).
A féklámpakapcsoló az 2 darab kapcsoló egyben. 4 kábelel. Egyik kapcsolja a féklámpát, másik kör jelzi a motorvezérlőnek, hogy a user fékez, bekapcsolt tempomatnál ez elveszi a gázt.
Amire kíváncsi lennék az az ABS vezérlő hibatárolója, ezt olvastasd ki, ettől leszünk okosabbak. Lehet érzékelő hiba, bármi, de a motorvezérlő erre nem ad választ.
A xenon lehet maga a gyujtóelektronika,(kis dobozka a lámpában) vagy izzó is.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kiskokó #38075 üzenetére
Rosszul olvastad.
Amúgy nekem is megkotlott a katalizátorom, és vettem eredeti újat, akkor most hülye vagyok???
A DPF ezért kell, mert a diesel motorok odáig fejlődtek, h akkora részecskéket termelnek, amit nem tudnak megszűrni az élőlények, tüdőbe jutva rákot okoznak. Euro3-at teljesítő autó még relatjve nagy részecskéket bocsájt ki amit meg tudnak szűrni a szervezetek.
A DPF ezeket a kicsi részecskéket összegyűjti és elégeti, de ha kiveszed a DPF-t akkor nem véd meg minket semmi. Erre szoktam mondani, ha van audira, legyen a fenntartására is. 400 000? Na és? Tett valaki pisztolyt a fejedhez, hogy DPF-es autót vegyél? Nem?
Gondoltam.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kiskokó #38078 üzenetére
Nem vagyok fejlesztőmérnök, de ha károsabb lenne DPF-el mint nélküle, akkor nem lenne beépítve minden modern dieselmotorba, ennyi gyártó nem foghat mellé.
Tudom az emissziómérést még tanulni kell(olyanok szabályozzák ,akik motort csak fényképen láttak), mert a füstölést mérik egy dieselnél, álló helyben, terhelés nélkül, ami marhaság. A gázok összetételével nem foglakozik senki, ami szintén baj.
Arra akratam kilyukadni a magam sajátos módján, hogy nem lett környezetkjmélőbb az autód azzal, hogy kiiktattad a DPF-et.
Írtam, hogy ne vedd személyeskedésnek, ugyan ezt megkapta volna a toyota, ford, peugeot, renault tulaj is.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #38083 üzenetére
Már tudom miért nincs ESP a kocsimban, néha idegesítő.
Luiginak jobban állnak a nyári papucsok.
rob210 ha sokat mész, akkro kevesebbet szennyezel a diesellel, mert kevesebb üzemanyagot égetsz, van az az éves km arány, ahol megfordul a dolog, amennyivel több károsanyagot termel a diesel, annyival kevesebb kell belőle, persze csak a méretben, hengerűrtartalomban, és teljesítményben hasonló benzineshez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #38089 üzenetére
Mennyit fogyaszt egy 2 literes benzines 100km-n? Mennyi károsanyagot termel? Azonos évjáratokban gondolkodj. legyen 8 liter. Az utóbbi 30 000km-re az átlagfogyasztásom 5,6.
8 literes átlaggal 2400 liter benzin 30 000km-re vagy5,6 literes átlaggal 1680 liter gázolaj. Ennyivel szennyezőbb a gázolaj? A külömbség 720 liter. szerintem elég tetemes. Euro 3-as a taliga.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #38101 üzenetére
Ok, dögöljek meg én is, miattam fog elpusztulni ez a bolygó.
Tudod, h nem mókolok, és nem tuningolok, és a katalizátorom is új. Ha én benzinessel járnék tuti nem 8 litert enne alattam, hanem 10-et.
Ha mindenki leteszi a diesel vasat, akkor én is, becsszó. Babettával fokok járni, ja nem mégse, az füstöl mint állat. Gyalog, vagy lóval megyek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen dokumentumok tartoznak egy autóhoz nálatok?
Itt ez a 2 darab van, egy kártya a tulaj adataival, meg a VIN-számmal, meg az a széthajtható nagy technikai adatlap. Köznyelven kis és nagy technikai igazolvány alias forgalmi.
Ehhez jön 2 nyomtatott kártya a vizsgákról: műszaki, és emissziós, meg a zöld kártya- ami a kötelező biztosítás külföldön is érvényes példánya.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Nálunk ha nyitogatod a tanksapkát a
nemiszervek előtt akkor félreértik. Pont leszarják mi van oda nyomtatva, az a szentírás ami a forgalmiban van, ha nincs benne, és leveszed a helyszínen, minden OK, de pl. nem hiszem,h lenne nálad pont 4 rávaló felni, szóval bevonják a forgalmit a helyszínen.Külföldiekkel engedékenyebbek.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #38151 üzenetére
6,5J x 16 ET 50 a rávaló, én nem ajánlom rá az ET 37-et
bitpork Igen, egyszerű megállapítani, hogy legális méret van-e a gépen, de ha valami alternatív méretet akarsz, ami volt azonos márkájú de jobban felszerelt modellen, akkor szaladj a gyártóhoz, majd a körzeti közlekedési hivatalba és végül a rendőrségre, és sehol nem intézel ingyen semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #38152 üzenetére
A biztosítók is ezen lovagolnak, ha kibúvó kell, elég nekik a nem szabályos gumi, vagy felni méret, ET-szám, bármi. Ha meglátnak egy balesetet, az első fényképek a felniről és a gumikról készülnek, mindegy ki volt a vétkes, akinek ez nincs rendben, az máris megszívta.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz probizz #38219 üzenetére
Űgy értem, hogy nem mindegy milyen módszerrel cserélik. Ha kiengedik teljesen a kiegyenlítő tratályból a fékolajat, és levegő kerül a rendszerbe, sokkal rosszabb légteleníteni. Kell hozzá diagnosztika is, mert be kell kapcsolni az ABS pumpát légtelenítés közben, arról nem is beszélve, h a kuplung is ezen a körön van, amit nem szabad magas nyomásúlégtelenítővel légteleníteni, mert szétnyomja a tömítést a kuplung hengerben.
Egy igazi álom ezen a fékrendszeren olajat cserélni. Aki tudja, mit és hogyan, az nem fogja elrontani, de volt már olyan, hogy csere után jöttek panaszkodni az emberkék, h a fékpedál útja megnőtt, fékhatás csökkent.
Nekem van egy bejáratott módszerem, amivel tuti jó.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #38234 üzenetére
Ibike az olajkád alján méri az olajhőmérsékletet. Ha nem zavarod meg rendesen, akkor 15km is kell, hogy az olaj bemelegedjen. Épp a VGT-t mozgattam az enyémen(4 fok levegő, 6 fokos motor), amikor átjött a szomszéd, hogy a kisfia leforrázta magát, vigyem be őket a kórházba. 3km alatt 90 fokon volt a víz, az olaj hamarabb. Ilyet nem csinálok, csak ha muszáj, de az ember mindig fontosabb nekem mint a gép.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz probizz #38250 üzenetére
Nem kell annyit tökölni vele. Lényeg, hogy FMVSS 571.116 DOT 4 -ezt a gyári normát teljesítse, a márka teljesen mindegy, úgyis ledobod 2 év után. Ferodo, ATE, TRW -mind jó.
FoBCRaistlin nem értem miért csak 185-ös a téli. Télen simán használj
195/65/R15-öt, nyárra meg úgyis ott a 16-os. Bár, most ha jobban belegondolok, akkor neked 195/55/R15 kell, mert kissebb a kerék átmérője mint az A3 alvázas autóké.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #38255 üzenetére
Ez igaz, de csak térdig érő hóban, hányszor mentél az éven hóban 5x, 10x? A többit mind nedves, vagy jeges, esetleg száraz úton tetted meg, ahol minél szélesebb, annál jobb elv érvényesül.
Nem akarom elképzelni mi történik a 185-ös gumival egy kövérebb gázadásra, de szerintem te tudod, villog a műszerfalon az ASR, és fékezi a pörgő kereket.
MunezXBK
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz janos666 #38421 üzenetére
A leírás nem takar mindent, Az A4 motorvezérlőjét biztosan olvassa, de nem csak 1 vezérlő van az A4-ben, ha már kábel, miért ne olvasná mindet, gondolja az átlag júzer, az az igazság, h ezzel a dumával adják el a régi kábeleket, mert máskülönben nem vennék meg. Csak egy példa a SEAT és SKODA is szerepel a felsorolásba.
Namármost, a 16 szlepes 1.4-esek Magneti marelli ECU-val vannak "megáldva", ami történetesen K-line kábellal nem beszélget, csak CAN-BUS-on, szóval ez a felsorolás nagyon általános, és hiányos, fél igazságokkal van tele. Olvas 2003-as autókat, de nem mindet, és nem minden vezérlőt bennük.Higgy nekem, és VCDS kábelt nézzél.
bitpork: Pedig, ha tudnád, miket lehet varázsolni a klón kábellel is.
ESP, Mi ez a langyi arc???
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A fékekkel kezdek én is tanácstalan lenni.
Mindig ráz, és mindig a jobb eleje. Eddig cserélve lett a tárcsa párban, betétek párban, új eredeti féknyereg.
Kb 2000km alatt odáig fajul, h nagyobb fékezésnél este rázza a lámpákat is, kormányt is.
Még amit most cserélni készülök, az a csapágy a kerékagy és az egésznek a tokja(persze megint kell a tárcsát és a betéteket is), ha ez sem hoz eredményt, betolom a Dunába.
bitpork először én is viccesnek találtam, mondom kifli a tárcsa, előfordul a falábú felhasználónál, de amikor mindent kicserélsz, leméretsz, és úgy sem jó. Akkor megüt a guta.
Kaptam ajánlatot 288-as komplett első fékrendszerre. Lehet azt fogom berakni. Cseszek a 280-ra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomcsi23 #38439 üzenetére
Gumi felni kizárva téli -nyári szetten is csinálja. Így vettem a gépet, azóta javult valamit, de még mindig nem tökéletes, félre kopnak a betétek is.
janos666 ez a frissítés nálad valami mánia, gondolod a márkaszervizek csak úgy átadják neked a szoftvert? Ne frissíts semmit, az jó úgy, ahogy a gyárból kijött. Nem telefon, h mindig új soft van rá.
bitporkValamikor nyár eleje, június környéke, hamarabb nem tudok szabit venni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz janos666 #38443 üzenetére
Beállítást változtatni lehet, hibát olvasni, alapbeállításokat, ha komolyabban bele akarsz nyúlni, ahhoz Vag-commander, vagy supervag kell. Ezek már alkalmasak sok minden megváltoztatására, a szoftver cserére ezek sem.
A softvert csak a galetto és társai tudák menteni, felülírni, kicserélni, de ez már keményen chip tuningnak számít.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #38475 üzenetére
A vágott szemű Brembo max tökéletesen alkalmas a fékbetétek gyalulására is.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kiskokó #38502 üzenetére
DSG az elég jó, az kell bele, nem multitronic.
FoBCRaistlinBiztos azért jött ki a szeme a betétnek.
Tegnap hazafelé megnéztem milyen a gyári fék, hááát... kaka. 3x 150-0 satu után már olyan mint a rágógumi. Mellesleg kezdett furcsa hangokat adni, meg füstölni, hát befejeztem a tesztelést.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomcsi23 #38506 üzenetére
Hátul minden ATE, elől Ferodo. Itt nem a gyártóval, hanem a mérettel vana gond, ez a 280-as tárcsa lehet, hogy elég az 1.6-ra(1.4- en csak 256-os van ) De erre a kombi jószágra kevés, ha megrakom, akkor meg egyenesen veszélyes(nem a teljesítmény, hanem a súly miatt). Gondolkodok erősen egy 288-as, vagy 312-es konfigon, a 312 ellen szzól, h nem fér rá a 15-ös kerék, így a téli nyári szettet 16-osra kellene cserélni.
Ami még megoldást jelenthet, az a hátsó fékek beszerzése az RS octiból, ha jól tudom ott hátul is 280-as hűtött tárcsa van, azzal már elég tisztességes fékhatást lehetne elérni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
De szigorú ez az 5 perc.
Elfelejtettem, hogy mindenhol ATE volt, csak elől 6000 km után vette ki a kormányt a kezemből.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomcsi23 #38510 üzenetére
Elől 280 hűtütt, hátul 239 9mm vastag sima tárcsa, Nem fog semmit a segge, annyit fog, mintha ráhajtanál a lekváros kenyérre, és a mami lekvárja valamit fog rajta. Ezért is kapnak sokat az első tárcsák, ami még nagyobb maj, h az ABS modul egyben fékerő elosztó is, hátra nem küld teljes fékerőt.
288 van elől a 130 livas PD-n.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tomcsi23 #38514 üzenetére
Upsz, megnéztem rendesen itt is 232 van hátul, az 9mm vastag. Nem véletlenül érzem kevésnek rakottan lejtőn.
Kiskokó Ha cserélik benne az olajat és a szűrőt, akkor 400 000km-t is elmegy mindeféle gond nélkül, lásd német taxik, csak az mire ide kerül, addigra 180 000 van az órában, és 200-nál (420 a valóságban)kuka a váltó.
Van egy-két havernak, és semmi gond nincs a váltókkal. Ez a 170 lovas motor a mumus, de rendesen karbantartva, megelőzhető a baj ott is.
Hányszor volt olaj és szűrő cserélve a 140 000km alatt?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kiskokó #38517 üzenetére
Ja, 60 ezrenként van csere kötelezően, ami azt jelenti, hogy nem mindig a váltó hibája, ha meghal.
A szűrőt meg szokták spórolni, mert drága és a cseréje is drágább, és az eredmény magáért beszél.
140 000km-re már a 2. csere után kellett volna lennie, még most is menne.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kiskokó #38517 üzenetére
Automatában mindig is kellett cserélni, élettartam töltet a kézi váltókban van. Élettertama németeknek 10 év vagy 200 000km. Utána csere, csak ezt kevesen tudják, még kevesebben fogadják el. Automatában, DSG-ben ahol szuro is van, azt is cserélni kell legkésobb minden 2. olajcserénél, de ha jót akar a tulaj, akkor minde cserénél.
Én már úgy vagyok vele hogy nem dobok ki 80-100 ezer ftot az enyémre.
Te dolgod, mennyi is egy váltó Pénzkidobásnak tűnik az olajcsere, ilyen hozzáállással a motorban sem kell cserélni, az is pocsékolás.
Nem a te hibád, az ember genetikailag ilyen, aCarpe diem genetikailag belénk van ültetve, csak néhányan le tudjuk küzdeni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kiskokó #38522 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett, azt akartam csak megfogalmazni, hogy ez a rángatás is megelőzhető lett volna rendes olajcserével, most már mindegy? Szerintem egyáltalán nem mindegy, majd a következő gazdája meg fog dícsérni, amikor vásárlás után nemsokkal meghal a váltó.
VR6-Fan Most látod mit csinálsz, kiakasztottad, elment
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #38527 üzenetére
Csiga fújásról jut eszembe, hétvégén, ha ráérek, csinálok egy videót a hardcore csigám hangjáról, amikor hideg a motor. Nem sípol, hanem huhog. Hallani ahogy a VGT dolgozik és váltja a csigusz frdulatszámát.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FoBCRaistlin #38529 üzenetére
Bagoly nélkül nincs nyomaték, ugyhogy egyenlőre marad, meg van rendelve az utód, addig meg ez vígan elhuhog. amióta megvan, ilyen a hangja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs