Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz parkasz #35923 üzenetére
Miből van az a födém? Az antennák széthajtogatása nem segít?
A melléképülethez: a kábelezés a korrekt megoldás, és természetesen van kültéri UTP-kábel. A kérdés, hogy van-e értelme.
Eleve föld- vagy légkábelen vinnéd-e?
Földkábel esetén szerintem KPE-cső egy ásónyomnyira, és abba bármilyen CAT5e kábel.Őszintén szólva légkábel esetén sem lihegném túl a dolgot. Nálam éppen hét éve szolgál kifogástalanul egy ideiglenesre kihúzott legolcsóbb UTP vezeték, ráadásul esőnek, napsütésnek kifejezetten durván kitett helyen. Nem mutatja az öregedés jeleit.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz nimfas #35926 üzenetére
Melyik verzió?
Bár nálam éppen működik azon a Home / Starter verzión is, amelyiken eddig nem. Az okát én sem értem, nyilvánvalóan valami rendszerszintű korlátozás, hiszen a frissítéstől egyéb beavatkozás nélkül javult meg.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Tekmen #35952 üzenetére
Nem túl szakmai megközelítés, de az 1221 lehet a Te barátod. Ne ijedj meg, ha az elején rögtön közlik, hogy baromi sokat kell majd várni -- mindig ezt mondja az automata, de amikor nekem volt gondom pár hete, két-három perc alatt simán bejutottam.
Az már szerencse kérdése, hogy mennyire felkészült ügyfélszolgálatost fogsz ki, de egy hálózati tesztet el tudnak indítani. Simán lehet kábel hiba vagy egyéb gond az ő oldalukon.Egyébként milyen eszközről van szó?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz progamerzasd #35956 üzenetére
Ott kezdődik, hogy az 1043v1 szoftveres NAT-olással eleve kb. 150-160 Mbps WAN-sebességre képes. (A v2-től már hardveres a NAT-olás, ezért ezek már megközelítik a gigabitet.)
Ez persze még mindig több, mint amit mérsz, de a hiány jelentős részét már megmagyarázza.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz progamerzasd #35958 üzenetére
Gigabites portok vannak rajta (ez a LAN-oldali portsebesség), azért hívja a szájhagyomány gigabites routernek -- ami mondjuk valóban megtévesztő, hiszen ez gyakorlatilag egy gigabites swithcet takar...
Sajnos el kell olvasni a dobozon felsorolt részleteket -- anno én is beleszaladtam, bár csak öt év múlva lett jelentősége.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz nokia123 #35961 üzenetére
Az UTP kábelek csoportosíthatóak a szálstruktúrájuk alaján:
1. Patch kábel: sodrony, hajlékony, krimpelhető, nagyobb a csillapítása, drágább.
2. Fali / tömör kábel: egy szál/ér, merevebb, nem szerencsés krimpelni, azaz mechanikus csatlakozóba futtatandó, kisebb a csillapítása, olcsódd.
A fali kábel tehát arra termett, hogy behúzzák a falba vagy más végső pályájára, lehetőleg szűk kanyarok nélkül, aztán hagyják békén. Mivel tömörsége miatt nem szeret belelapulni az összeszorított dugóba, ezért a csatlakozónak kell hozzá idomulnia, amire jellemzően kapcsolódobozokban van hely, ahol rugós érintkezők szorítják.
A patch kábel strukturált elemi szálai jobban bírják az alakváltozást, ezért sűrűn mozgatott helyekre is megfelel, és mivel a szálstruktúra miatt a keresztmetszete rugalmasabb, jól rögzíthető az RJ45 dugóban. Elvben nagyobb a csillapítása, de otthoni körülmények között ebből nemigen lehet semmit érzékelni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz krealon #35973 üzenetére
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem az ördögtől valóak az alternatív kábelvezetési megoldások, különösen nem kisfeszültségnél. (Az UTP-hálózat nem kifejezetten nagyfeszültségű...)
Értem ezalatt a mindenféle szegélycsatornákat, amikhez utólag könnyű hozzáférni.Szerintem a végleges kábelezés kivitelezése elég kétséges, ezért, ahogy Te is írtad, a kábelezHETőség megteremtése, azaz a lehetőségek kiépítése a legfontosabb.
Már a villanyvezetékeket is érdemes modulárisra tervezni, sok szakaszolási lehetőséggel, hogy majd pl. egy világításvezérlést simán be lehessen építeni. Hasonló okból nem hülyeség a villanykapcsolókhoz is vinni egy nullavezetéket.
És ami nagyon-nagyon fontos: mindenről legyen fotó és térkép!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
Ez valóban elég "komplex" hálózat így, amin lehetne ésszerűsíteni.
Azt azért megkérdezném, hogy hogyan vannak ezek a routerek összekötve? Bemenetként ugye nem a WAN-portjuk funkcionál?
Az sem elhanyagolható kérdés, hogy kell-e a gigabites LAN -- ha igen (amint az azért valószínű), akkor eleve tisztázandó, hogy a meglevő eszközök támogatják-e ezt. Az Asus nem, és szinte biztos, hogy a 10 éves TP-Link sem.
Kell tehát legalább egy eszköz, ami gigabites LAN-t nyújt, és akkor esetleg már egyben wifit is az emeletre, bár ezt meg megoldhatja az Asus.
Nem tudom, hogyan megy a kábelezés, de egy lehetséges verzió az alábbi:
A HGW-ből 3 UTP megy 3 földszinti eszközökhöz, egy meg az emeletre. Ott belefut egy 5 portos switchbe, amiből az egyik kimenet mehet az Asus router egyik LAN-portjába -- ez lesz az emeleti wifi AP. Marad még 3 LAN port a switchen, amire mehetnek az emeleti kliensek.
Így egy switch vásárlásával megoldott a gigabites LAN mindkét szinten.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz pinnacle #36045 üzenetére
Mivel síkban kell az wifielérést biztosítanod (egyszintes lakás), jó minőségű (jelen esetben ugye gyári) nagyobb nyereségű antennákkal valószínű, hogy jól jársz.
A probléma a nem megfelelő minőségű, nem megfelelően illesztett antennákkal szokott lenni, illetve azzal, hogy nem számolnak azzal, hogy a nagyobb nyereségű antenna csak a tengelyére merőlegesen sugároz erősebben, a a tengelyre párhuzamos sugárzási szög csökken.
Én a nem kábelessel próbálkoznék (ha el lehet helyezni), mert önmagában a kábel is csillapít valamennyit.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
A modem LED-jei miről árulkodnak? Szerintük van kapcsolat? Ez el is dönti, hogyan tovább: ha nincs kapcsolat, akkor jó eséllyel ügyfélszolgálat, akik belülről rá tudnak nézni -- ha pedig a modem kapcsolata rendben van, akkor érdemes továbbkutakodni a routerben.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Vertigo18 #36060 üzenetére
Értem -- tehát tulajdonképpen nem is lett volna routerre szükséged, elég lett volna egy közönséges switch is. (Azt ugye tudod, hogy a 8-portos routered csak 100 Mbps-os?)
Persze a router is alkalmas portszaporításra: nincs más dolgod, mint elfelejteni a WAN-portját, és a LAN-portokat használni. Teljesen egyenrangúak, bármelyik lehet a "bemenet" az aktív routered felől. Elvben állítgatni sem kell semmit: bedugod, működik.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
A LED-ek jelzéseit (US-DS - upstream-downstream) a leírás 1.9 pontja írja le -- de ez nagyon hálózati vagy eszközproblémának tűnik. A szolgáltatói eszközök jellemzője, hogy a saját hálózatukhoz vannak idomítva, amibe nem is igen engednek belenyúlni.
Szerintem akkor jársz a legjobban, ha felhívod a UPC-t a 1221-en, és ők ránéznek a kapcsolatra belülről. Ez kb. öt perc (ne aggódj, a hosszú várakozásra figyelmeztetés csak blöff), aztán he szerintük minden rendben, akkor még mindig tudunk továbbgondolkodni.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Gubek-Einste #36068 üzenetére
Miért kell neki a TP-Linket állítgatnia?
Ha nem használja a WAN-portot, a LAN-portokba is belenyúl a router?
Ezt a típust nem ismerem, de eddig akárhány SOHO routerrel találkoztam (köztük TP-Linkek), a LAN-portok között sima switchként működtek. Most is van nálam egy D-Link, ami céges környezetben DHCP-t osztott kilométeres IP-reservation listával, itthon meg minden átállítás nélkül megy switchként, nem avatkozik bele semmibe.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Gubek-Einste #36079 üzenetére
Ez mondjuk igencsak logikus...
Akkor én kérdezek: miért van az, hogy nálam ez éppen nem okoz gondot? Az előttem elterülő D-Link saját környezetében DHCP-t oszt, illetve van egy csomó foglalt IP-je is. Itthon viszont úgy, hogy üres a WAN-portja, a LAN-ok között simán megy switchként, nem zavar be a DHCP-be. Van valami okosság, ami megakadályozza a konfliktust?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz MaCS_70 #36086 üzenetére
Hát igen, jó nagy hülyeséget írtam, elnézést kérek Vertigotól a félretájékoztatásért.
Hosszabb távon nyilván nem jó a két versengő DHCP-kiszolgáló, még ha első ránézésre nem is vesznek össze -- én éppen csak kipróbáltam az előttem fekvő darabot, nem is látom többé, mert egyébként rossz.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Vertigo18 #36093 üzenetére
De hát végig arról volt szó, hogy a TP-Link LAN-portjait használd, ha swithként akarod használni, sőt, még arról is, hogy mindegy, hogy a LAN-portok közül melyiket, mert egyenértékűek!!!
A lényeg az, hogy a WAN-port a bejövő hálózat, a router külső oldala. Maga a router ezt "alakítja át" belső, LAN-hálózattá azzal, hogy ellenőrzött körülmények között létesít köztük kapcsolatot. Tipikus felállás, hogy a WAN-oldalon az internet wan, az otthoni hálózatunk meg a LAN. Az internet oldalán maga az internetes (vagy a szolgáltatós) IP-cím található, a belső hálózatunkon pedig a saját kis eszközeink a saját címeikkel. A kettő közti átjárás nyilván nagyon szabályozott és korláozott: nyilván nem szeretnénk, ha az internetről közvetlenül elérjék mások a belső eszközeinket, és vice versa.
A belső címtartomány jellemzően a 192.168.xxx.xxx, ami ugye a LAN-oldalon érvényesül, és ugye itt kell lennie a routered adminfelületének is. Amikor a WAN-oldalról próbáltál ide belépni (egyéb belső beállítások hiányában) ezt nem érhetted el, tulajdonképpen egy másik hálózatról próbálkoztál. A LAN-oldal viszont már a Tiéd, és a router is innen konfigurálható -- gondolj bele, ha veszel egy új routert és bedugod, elég érdekes lenne, ha az internet felől kellene beállítanod!MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz tordaitibi #36304 üzenetére
Az AP nem router, értelemszerűen nem fogja a külső kapcsolatot (internet) összekötni a belső hálózatoddal.
MaCS
Szerk: Halgass a profira = Gubek-Einste...
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Gubek-Einste #36307 üzenetére
Persze, logikus. Nem tudom, hogy mennyire helyigényes a klasszikus routerfunkciók megoldása, hogy ha valamit AP-nak szánnak, mennyire marad benne hely...
Meg persze az is egy érdekes téma, hogy mennyire éri meg diverzifikálni a hardverkínálatot -- könnyen lehet, hogy olcsóbb a drágább eszközt gyártani nagyobb szériában, aztán egy részét lematricázni, mint megspórolni pár alkatrészt, de külön szériában rakni össze.
Volt jó 15 éve olyan fényképezőgépem, aminek a felokosítása annyiból állt, hogy egy forgókapcsolót erőltetve ki kellett törni benne egy határoló bütyköt, amire a kapcsoló továbbfordult, és voilà, ott voltak a drágább típus funkciói.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz szabi__memo #36323 üzenetére
Az Ubeet sajnos nem ismerem, de a UPC jellemzően publikus IP-címet ad (többet is).
Először ezt kellene tisztázni. Rá kéne nézni, hogy az Ubee adminfelületén van-e lehetőség bridge/switch módra.
A NO-IP-nél megjelenő IP-cím hogyan fest? Ha ott megjelenik, akkor eljut valahogy hozzájuk -- kérdés, hogy melyik szintről.
Eleve melyik eszközről kéred a NO-IP-t?MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz nimfas #36379 üzenetére
Lehet, hogy valamiért a netszolgáltatód ugrál az IP-címek között.
Az is lehet, sőt, tulajdonképpen valószínű, hogy valami hálózati zavar miatt kezdődik gyakran újabb menet.
Meg kéne nézni a naplót -- egyébként milyen neted van?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Talán nem túl sokakat érint, de fontos lehet: biztonsági gond Netgear routereknél.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz #79335424 #36386 üzenetére
Igen, Telenor az, beszélgettünk is róla.
De lehet bármi szolgáltatói érdekesség, esetleg vételi gond (bár közel van a torony), de legfőképpen talán az, hogy a router dobálja el pillanatokra a sticket.
És persze egy csomó dolog, amire nem gondolunk, a gyíkemberektől kezdve a szomszéd Pistike ármánykodásáig.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz parkasz #36501 üzenetére
A Technicolor 7200-ast biztosan lehet bridge-módban használni, az Ubee (3226?) emlékeim szerint legalábbis problémás volt, mintha a UPC-s rendszer nem engedte volna.
MaCS
Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek, külön köszönettel Intruder áldozatos munkájáért!
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Ciripke #36509 üzenetére
1. Maga a switch nem fogja érezhetően lassítani a hálózatot, a kábelezési útvonalat érdemes úgy kialakítani, hogy ha vannak egymással sokat forgalmazó egységek, azok azonos switchhez (maga a router is switchet tartalmaz) csatlakozzanak, hogy minél egyszerűbb, rövidebb úton járjanak a bitek, és ne foglalják egymás sávszélességét.
2. a link aggregationhöz a teljes érintett szakaszon ezt támogató (gyakorlatilag professzionális) eszközök kellenek, és még ha ilyenek is lennének Nálad, a két sebesség messze nem adódik teljesen össze.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz kinghaxor #36654 üzenetére
A jelerősítés technikailag nem erősítés, hanem az ősi hírtovábbító hálózatok modern változata: az eszköz még a jól vehető jel területén dolgozik, és a megkapott adatcsomagokat megismétli. Mivel egy rádiója van, ezért vagy jelet vesz, vagy jelet ad, tehát egységnyi idő alatt kétszer kell ugyanazzal a csomaggal foglalkoznia (egyszer, amikor megkapja, egyszer, amikor kisugározza), ezért elméletileg megfelezi az effektív sávszélességet. (Gyakorlatilag többet lassít.)
Ennek megfelelően csak akkor érdemes használni,ha már tényleg nincs más lehetőség.
Az Általad írt eset, amikor az alsó szintre nem jut el a jel, külön érdekes: a wifi frekvenciatartományában már meglehetősen irányított a rádióhullámok terjedése, az antenna tengelyéből merőlegesen lépnek ki, így a tengely vonalában a leggyengébb a vétel. Több antennás eszköz esetén érdemes lehet különböző irányokba dönteni az antennákat -- egy házon belül amúgy elég cifra visszaverődések jönnek létre, így eredményre vezethet az eszköz tologatása is, előfordulhat, hogy akár egy méter áthelyezés radikálisan ront/javít a helyzeten.
Talán-talán kisebb nyereségű antennák használata is jó lehet, de ennek már több a buktatója (ha egyáltalán lehetséges).Jelismétlő helyett (ha a döntögetés-tologatás nem segít) érdemesebb kábelen vinni le az alsó szintre a jelet, és ott AP-módban használni egy másodeszközt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
Én sem értem az egészet.
Az Általad linkeld box egy médialejátszó, tehát az az eszköz, ami az akár máshonnan kapott tartalmat megjeleníti a tévéden.
Emellett lenne egy médiaszerver ÉS egy NAS? A médiaszerver milyen funkciót töltene be, amit a NAS nem tud? Mert jellemzően a NAS szokott lenni a médiaszerver, ami a médiaanyagot tárolja, és a médialejátszót ellátja vele.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
Ez így azért nem igazán korrekt ám!
A powerline-megoldások nyilván nem vehetik fel a versenyt egy UTP-LAN-nal, de simán lehetnek jobbak, mint egy nem éppen optimális helyen működő wifi.
Nekem már lassan 10 éve is teljesen stabilan működött egy MSI powerline adapterpár, a maiak pedig nagyságrendekkel fejlettebbek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz stigma #36849 üzenetére
Kivonat egy éppen 9 éves jegyzetemből:
A felhasználható IPv4 címek lassan elfogynak, 2012-14 között várhatóan kifutnak a készletek, de mindez kiszámíthatatlan, mert nagyon sok teljes IP-címtartomány van, amit még a kezdetekkor kiosztottak, és a tulajdonosaik csak ülnek rajtuk, hogy aztán piacra dobhassák.
Az IPv6 hosszú távú megoldás lehetne, 2-3 éven belül be lehetne vezetni, de a szolgáltatók várhatóan a végsőkig fogják szabotálni az átállást, reálisan gondolkodva akár 2020-ig is.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
Egy hálózati eszközt keresnék -- helyesebben egy csatlakozót.
A lényege az, hogy RJ45 az egyik vége (az, hogy fiú vagy lány, gyakorlatilag mindegy), és az ereket a másik végen egy gyorscsatlakozóra vezeti ki, így maga a kábel könnyedén leoldható és viszonylag gyorsan visszaköthető. Gyakorlatilag a dugó rászorítását oldja meg egy rácsukódó, rugóval biztosított fedéllel.
Vajon hogyan keressem ezt, hogy hívják, hol lehet elérhető?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Lacielvtárs #36856 üzenetére
Nem, köszi, de sajnos nem. Ezt használom, ebbe késes érintkezőkkel kell bepattintani a szálakat.
Amit én keresek, abban befűzöm a szálakat, rácsukom a rögzítőfedelet, aztán ha kinyitom, oldja is a csatlakozást, tehát szerszám és végleges rögzítés nélkül magy a csatlakozás-oldás.Nagyon drága cucc mondjuk nem lehet, mert anno egy filléres kínai kütyühöz adták, csak valahol elkallódott...
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz MaCS_70 #36857 üzenetére
Találtam hasonló gyorscsatlakozású RJ45-ösöket a neten.
Valami ilyesmit keresek, de ennek az ára jóval barátságosabb.
Továbbá ez néz még ki ígéretesen, feltéve, hogy valóban nem késes, hanem rászorítós.
Mi lehet ezeknek a magyar neve, illetve tudtok hazai lelőhelyet?
Köszönettel: MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz Lacielvtárs #36862 üzenetére
Próbálgatásra, tesztelgetésre szerintem nagyon jó -- épp ilyen terveim lennének vele.
mezis: A 15+12 / 8 db. szállítási díjasra gondolsz? Nekem történetesen maximum kettőre lenne szükségem, de az nem lenne baj, ha viszonylag gyorsan meglenne -- ezért érdeklődöm, hogy itthon vajon tudtok-e forrást. És tényleg érdekes, hogy pont ezekből nincs ingyenes postás óccó kínai. (Azingyen posta lényege egyébként maga Kína, illetve a kínai állam önzetlen hozzájárulása.)
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz viperabácsi #36879 üzenetére
A router LAN-portjai a jelen esetben egyenrangúak, ha tehát az egyiken jó sebességet mérsz, akkor hálózati hibád a routerig már nemigen lehet.
A probléma tehát a router után, esetleg a routerben van.Én elsőre keresztpróbákat csinálnék: megnézném, hogy mi történik ha felcserélem a portokat és a kábleket.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
Ez elég gyakori dilemma.
Azt vedd figyelembe, hogy a switchcsel tulajdonképpen tehermentesíted az előtte működő hálózatot, tehát ha van két egymással sokat beszélgető eszköz egy switchen, akkor a forgalmuk ott fog átmenni, nem kell egy szinttel feljebb vezetni.
A switch persze áramot fogyaszt, 4-5 w körül, de ez talán nem olyan vészes.Az UTP-kábelek indukciós hatása elenyésző (minimális, talán -2/+2 v a feszültség), nem hiszem, hogy áthallást, zavart eredményezne egy másik, mellette futó csavart érpáron.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz SPeti1984 #36917 üzenetére
A lényeg az, hogy a kábel két végén egyaránt A-A vagy B-B legyen a bekötés, azaz patch, ne pedig crosslink kábeled legyen.
Én jellemzően B-vel találkozom pl. a gyári szerelésű kábeleken, de a lényeg az, hogy a kábel A-B szempontból legyen szimmetrikus -- bár már ez sem mindig lészükséglet, mivel az újabb eszközök ez magukban ki tudják bogozni, de legyen szabályos a kötés!Crosslink, azaz A-B kábelre jellemzően két gép között lenne (volt) szükség, ez nem az az eset, a hálózati infrastruktúra egyenes, patch- kötésű.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz SPeti1984 #36924 üzenetére
Ebbe a késes csatlakozóba elvben tömör kábel való, de jó eséllyel nem okoz gondot az ón, nincs olyan potenciálkülönbség, hogy galvánelemet képezzen.
Csináltunk már ilyet, úgy másfél éve gond nélkül elvan, 500 Mbps megy rajta stabilan.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Topikgazda
válasz SPeti1984 #36929 üzenetére
Tömör vezetéknél értelemszerűen nem kell lecsupaszolni a drótot, de sodrottnál erős a veszélye annak, hogy a vékony elemi szálakat elvágják a kések, a maradék pedig nem fog befeszülni. Ezért szokás szükségmegoldásként cinnel megerősíteni, kvázi tömör vezetékké változtatni.
Alapfelállásként a sodronyt préselt dugóban, a tömör drótot késes érintkezőkben szokás végződtetni -- erre vannak kitalálva.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Synology NAS
- EAFC 24
- Futás, futópályák
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik
- További aktív témák...
- ASUS ROG GTX 1060 OC 6GB Gaming (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) - Garancia + Számla, BeszámítOK!
- Intel Core i5-8400 6-Core 2.80GHz LGA1151 Processzor- Számla + Gari, Ár alatt! BeszámítOK!
- Gamer PC , i7 8700 , RTX 3070 Ti kijelzővel , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Kitűnő állapotú Macbook Pro 14" M1 Pro 16/512, teljeskörű Apple Care védelemmel 2024.10.27-ig eladó!
- XBOX Series S 512GB, 2025.12.30-ig gyári Microsoft garanciával Bp-i üzletből eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen