-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #44561 üzenetére
Maximalista vagyok Na meg szivesen elbíbelődök ilyennel, ez mondjuk nem is nagy meló pár óra alatt megvan.Két hátsó ülés lesz fűtve (elsők gyárilag fűtöttek), ülésenként külön biztosíték, az meg bekötve a biztosítéktáblába.
kábellel megy a táblába, külön biztosítékkal.
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44568 üzenetére
klíma nélkül csak a vízhűtő ventije kapcsol (nem tudom ha nagyon meleg van kapcsol-e a klíma venti).
Ha bekapcsolod a klímát akkor kell hogy kapcsoljon a klíma ventije.
Nálam mindkét venti több fokozatú, én spec azzal szivok hogy a klíma ventije nem akar magasabb fordulatra kapcsolni, így ha nagyon meleg van nem igazán hatékony... Ha esetleg van valakinek erre valami megfejtése szivesen fogadom. -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44573 üzenetére
Igen, én is ettől fosok, mert klímás mondta hogy a fene tudja milyen nyomás az relative nagy, viszont azt néztük hogy ha tovább megy a nyomás akkor kapcsol a venti és elkezd hűteni. Több kapcsoló van és bármelyik esetén kapcsol a venti, tehát több körös a védelem. Nálam egyik kapcsoló rossz, csak azt nem tudom melyik, ezt kéne kideríteni.
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz Doki16 #44588 üzenetére
Tankoltatok az autóba miután elhoztátok? Ha nem akkor marha nagy gáz van, ha igen akkor meg a tankolási blokkot kell megnézni. Pont egy ismerősöm járt úgy hogy beállt a kútra, a kutas meg szépen nyomta a benzint a dizelbe. Ő is ment kb 100 km-t miután megállt az autó. Zsir új mazda terepjáró valami 10+ milla. Ők megúszták 130k-ból mert egy üzemanyagrendszer mosás, meg szűrőcserék megoldották, természetesen szakszerviz hiszen új autó. Csodálom hogy az adagoló nem ment tönkre.
Ha nem tankoltatok, akkor ahogy Mohabá is irta, kell a francnak az a kocsi, adják vissza a pénzt, iszonyat sokat fogtok vele szívni ha rajtatok marad! És itt nem pár száz forintról van szó. -
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #44628 üzenetére
Én ha tele szoktam kérni, akkor kutas tankol meg lemosatom az ablakokat, viszont mindig ott állok a kocsinál, mert ha bezárom az autót akkor zárja a tankot is, viszont nyitott autót meg nem hagyok a kúton amíg bemegyek fizetni. De a blokkot minden esetben megtartom és elrakom.
-
F_Gergely
őstag
egyik haver ezt vette meg, sírok bazzeg sírok, hogy mennyire bestbuy vétel volt, gyönyörű autó...
Mire én eljutok oda hogy igy nézzen ki az enyém... -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #44647 üzenetére
Nekem a legjobb eddig 5.3 körül volt, a legrosszabb fogyasztás 6,7 liter nagy átlagban 6,4 szokott lenni.
Igen az indulásnál kicsit jobban kell neki nyomni na de akkor sem úgy mint pl egy benzinesnél, mert főleg klímával a benyás hajlamos befulladni ha nem tolod neki. Dizelnél meg az adagoló szépen korrigálja ha esne a fordulat, így elég nehéz befullasztani.Mondjuk a hátsó rugókkal nem vagyok most kibékülve sztem puhábbak mint amik voltak, igy megpakolva azért leül a segge. Majd úgy lesz meló a kocsival szólok is hogy rakják vissza.
Arra kíváncsi lennék hogy utánfutóval milyen lehet a vectramárkaszervízből opel gombos-t tudom ajánlani budán a 3. kerületben.
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #44656 üzenetére
ez a km mizéria valahogy magyar vonás, engem mondjuk sose érdekelt. 15 éves kombi dízelnél ne várjon senki 100e km futást.
Egy dizelnek ennyi km semmi...
Az egyest valamiért nem vette be a váltó, ami azért érdekes mert hazaértem, átjött egy ismerős helyből berakta egyesbe, és azóta is működik
Nyilván tudom mire van az egyes fokozat, de ha nem veszi be hiába magyarázom az autónak hogy "figyeljé má nyilván nem hülyeségből van kitalálva az egyes". Nem tudom benzines mennyire indul könnyen kettesből. -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44661 üzenetére
nálam a klíma nem ment, én már igy vettem hogy szar volt. 50-ért vettem bele egy új HELLA kompresszort azóta megy, igy én a klímát megúsztam 50-ből jó tény és való még szivok azzal a nyüves ventivel de próbálok szerezni egy másikat azt rádugni, ha azzal működik kicserélem a ventit azt ennyi. kb 5e.
Sztem csak rossz helyre vitted bááár hozzáteszem én is jártam úgy hogy elvittem a kocsit X hibával és mondja a szerelő hogy az kész de ő lát még itt Y és Z hibát is meg kéne csinálni azt is mert gond lesz vele. -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44666 üzenetére
tudom utólag mindig okosabb az ember, de mikor nekem is mondták mi meg mennyi, mondom bakker egyszerűbb egy új kompresszort venni mint felujítani a régit, az lett volna mindennel együtt kb 40 és 50 volt az új...
Kitartás, valahogy csak rendbe lesz a verda.nálad egyáltalán nem ment a venti, vagy csak az első fokozat nem működött? -
F_Gergely
őstag
Én a saját tapasztalatomból csak annyit, hogy nálunk a kocsi beálló egy relative meredek lejtő. Tesom beáll a benzines kocsival és utána félig leégetett kuplungal megy ki mert a motort pörgetni kell de ugye közben ott a kuplung...
Én simán egyik lábam a féken, másikkal engedem a kuplungot majd érzem hol fogta meg az autót. fékről le is léphetnék azonnal mert a kuplungal fogom az autót nem tud hátra gurulni. fékről rá a gázra és pici gázzal minden féle erőlködés és motorpörgetés nélkül kiállok.
Tesom meg kereket pörgetve felszántja a ház előtti részt
Vagy pl jövök pályán jön az emelkedő tempomattal megyek egyenletesen tükörből meg látom hogy pár autó elkezd lemaradni. Múltkor meg is kérdezte haver, hogy miért gyorsítok, mondom nem én gyorsítok ők lassulnak be -
F_Gergely
őstag
válasz Mikuland #44766 üzenetére
Én pontosan igy zártam be a kulcsot most a balcsin
Mentünk volna vásárolni, kulcs a gyujtáskapcsolóban, 4 ablak leengedve, véletlenül a vezetőoldalon gomb lenyom, ablakok fel, ajtók lezárnak és helló.... Fél napig próbáltam kinyitni, aztán mázlim volt mert a szomszéd jött le este és lehozta nekem a pótkulcsot (azóta is áldom az eszem, hogy mikor megvettem egy kulcsal a kocsit, első nap csináltattam egy pótkulcsot, utána meg rendeltem hozzá gyári kulcsot)Klímával nekem pontosan ugyan ez a bajom, hogy megnő a nyomás a rendszerben, mert a klíma venti nem akar 2-es fokozatban kapcsolni, csak 1esen forog.
(#44781) mohabá 007
Nálam a motor 85 fokra áll be, viszont ott már megy a venti is. 90 fokra megy ha városban tötymörgök a dugóban, de 90 fok fölé még nem igazán ment a vízhőfok. Azt nem tudom, hogy amikor a motort beindítom bekapcsol-e a venti... De majd megnézem.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #44798 üzenetére
Közben ezerrel olvasok utána, eddig annyit találtam, hogy 1-es fokozaton simán megy, 2-es fokozaton már az előtétellenáláson megy a cucc, igy elvileg ha az szar azért nem kapcsol kettesbe.
3000 Ft nem a világ vége veszek egy ventit azt lesz@rom, azt vagy jó lesz vagy nem
De a srác amúgy rendes, idáig bármit vette tőle mind jó volt pl: ABS kocka.
Hétvégén kicserélem aztán meglássuk. -
F_Gergely
őstag
Klimanal ha masodik fokozaton megy a venti azt honnan lehet eszre venni? Kicsit ha porgetem a motort tehat 1500-2000-es fordulat kozott hasznalom akkor mar hut a klima tolja a 7 fokos levegot. Most azt nem tudom hogy azert mert porgetem a motort vagy azert mert felmegy a vizhofok 90-re es bekapcsol a motor ventije is.
Tesom toyotajan ha felporog a venti azt hallom mert felhuzott ablakoknal is olyan hangja van mint ami mindjart felrobban. De a vectranak semmi hangja mincs, azt latom hogy forog a venti de hogy milyen fordulattal.... Fene tudja. -
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
általában az erősítőt szokták igy bekötni, ezáltal kapcsolható a mélyláda ki-be. Én gyári kapcsolóval oldottam meg, kipörgésgátló kapcsolóját kötöttem be a mélyládához
Ez azért hasznos mert ha családdal megy az ember vagy olyan utast visz akkor kikapcsolod és csak az ajtókban lévő hangszórók szólnak. -
F_Gergely
őstag
Nah a ventim jo, a hogomban is jo csak nem volt felrakva a hutore hanem oldalt "lifegett" majd holnam megprobalom a rendeltetesi helyere rogziteni. Igy maradt a nyomaskapcsolo megnezem milyen kell azt megrendelem az nem egy nagy osszeg.
-
F_Gergely
őstag
válasz szekfizsolt #44951 üzenetére
gyújtáskapcsoló!
-
F_Gergely
őstag
nem tud valaki pesten egy megbízható, normális klímást?
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #45024 üzenetére
vasárnap leszedtem a kocsi elejét. A klímahűtő zsir új, jó látszik hogy utángyártott de új nem koszos nem dzsuvás. Venti forog. A hibajelenség az hogy marha nehezen kezd el hűteni 18-20 fokos levegőt fúj... De ha meg megyek klímáshoz megyek kocsival 1 órát addigra meg hűt mint az állat, és hiába viszem azt mondja semmi baja mert hűt. Valami normális szaki kéne aki ért is hozzá és nem vállat vonogat plusz tud vele mit kezdeni...
-
F_Gergely
őstag
Este mérgemben rendeltem egy szárítószűrőt, azt mondják (jó ezt olvastam is) hogy kompresszor cserénél ezt is cserélni kell, nálam meg ugye elmaradt. Azt nem tudom hogy ennek a sz@rnak mi köze ahhoz hogy mennyire hűt a klíma....
-
F_Gergely
őstag
Szia, és üdv a csapatban
Hideg indításnál egyenletesen jár az autó? esetleg nem füstöl beindítás után 5-10 percig? Én izzítógyertyára gyanakodnék, de ilyen melegben elvileg nem kell (vagy olyan rövid ideig izzít hogy észre sem veszed) de ő jelzi hogy nem stimmel. Vagy pedig relé, de én gyertyára tippelnék. (dízelnél vásárlás után amúgy is szokták cserélni, kb olyan mint benzinesnél a vezérléscsere) 4 gyertya kb 20 ezer forint. De tudod ellenőrizni otthon is hogy jók e.
Ha fütyül a turbó... Nos ez problémásabb, mert ha előtte nem vezettél ilyet nehéz különbséget tenni. De akkor úgy mondom, hogy ha felhúzott ablaknál mész a kocsival nem igazán hallhatod a turbót. Ha éles sípoló hangot hallasz akkor valószínűleg kifúj. Ezt is tudod ellenőrizni, motorháztető felnyit, megkérsz valakit hogy indítsa be az autót te meg figyelsz. Ha többszöri indításnál sem látsz semmit a motortérben, akkor járassátok meg kb 3-4 ezerig pörgessétek a motort és nézd a motorteret. Ha kifúj látnod kell. Nem kormos a motortér?
Jellemzően egyébként a turbótól menő ág szokott ereszteni ami a kipufogóhoz csatlakozik. Ott van egy tömítés ami szétszokott menni kb ezer forint.
Remélem tudtam segíteni, ha kérdésed van igyekszem válaszolni -
F_Gergely
őstag
válasz haddent #45048 üzenetére
2000-es fordulatnál simán lehet vele előzni, kilő mint az ágyúgolyó
1700-tól szokott szivni (attól függ ugye milyen a turbó) 2 ezernél már olyat pippant hogy lehet menni.
Én mikor előszőr vezettem turbós dizelt, ugyan úgy előztem mint a benzinessel, hang alapján ugyan úgy váltottam, pörgettem (nem a műszerfalat néztem hanem éppen előzésben voltam és a forgalmat, gyalogosokat figyeltem.). Mikor visszatértem a saját sávomba akkor láttam hogy 110-el megyek
2 ezernél már lehet neki tolni nyugodtan, padlózni nem érdemes és felesleges, hanem szépen egyenletesen kell neki tolni a gázt, nem tol akkora koromfelhőt (vagy egyáltalán nem is füstöl), és ugyan úgy megy. Ha lepadlózza az ember csak annyi történik hogy feleslegesen kap több naftát a gép amivel marhára nem tud semmit kezdeni, kormol de nem fog jobban menni. -
F_Gergely
őstag
válasz haddent #45051 üzenetére
Hát hidegen, én 1800-ig szoktam pörgetni, max 2 ezer de az meg ritka max ha egyből pályára megyek fel, ott tud előfordulni, de általában mire kiérek a pályához bemelegszik.
De pl nagy hidegben letilt a turbó, valamennyit lehet hogy szív de sztem ilyenkor egyáltalán nem működik, aztán ha már valamennyire meleg az olaj akkor kezdi használni a kocsi. -
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #45071 üzenetére
Kiderülni kiderült, az én motoromnál (Y20DTH) kettő darab hőgomba van, és ez az egyik. Viszont a hűtőn nekem csak egy hely van (lehet a vízhűtőm nem gyári - a klímahűtő az tuti mert látszik hogy új és hogy nem GM), abban benne is van a gomba. Nem tudom miért van ráadásul egymás mellett két gomba (én arra tippeltem hátha tartalék és ha egy tönkre megy nem forr fel a viz de lehet ez hülyeség).
Én rábarkácsoltam a klímahűtőre (többet ér mintha lógna), igy ha megy a klíma tolja a hűtést rá. Tegnap leállítottam a kocsit és pörgött is utána a venti.
Én amúgy arra is tippeltem hogy a klíma hűtőjének a hőgombája - erre azt mondták az nem lehet annak nincsen - minden esetre én a klímára kötöttem rá, és kocsi leállása után a klímahűtő pörgött. -
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #45100 üzenetére
nálunk egyik volt sofőr vett igy bömöst.
Amit költött rá: váltó, kuplung, kettőstömegű, turbó, meg pár dolog a futóműnél -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #45121 üzenetére
feltéve ha a benzines nem turbós, én mondjuk sima szívót semmiből nem vennék.
Benzinesnél ugyan ott a kettős tömegű, lehet hajtókarcsapágy, meg a tök tudja. Szerintem ha azonos kategóriájú dízelt és benzinest vetünk össze, kb ugyan annyi a szívás esélye, mindkettőbe bele lehet nyúlni elég mélyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Kedvenc zene a mai napra
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Elite: Dangerous
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest