-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz steve1021 #52946 üzenetére
Benzinesben is van kettostomegu
Dizelt hosszu tavra erdemes venni tehat ha legalabb 5 evig meg akarod tartani, es havonta mesz vele 2-3 ezer kmt. Vetelnel kalkulald bele hogy tonkremehet a turbo, es az adagolo - egyiket sem tudod szerelovel sem kiszurni ugyanis rontgenszeme es jovobelato kepessege senkinek nincs, igy dizelnel ez mindig benne van a pakliban.
En a dizelt ajanlom foleg ha sokat palyazol es a futasteljesitmenyed legalabb evi 20 ezer kmt. Fogyasztasban 5-6 literrelneljarsz, van nyomatek, es palyan se robban szet a fejed a motorhangtol mert 130as utazoban is forog kb 2 ezret a motor. -
diablo1984
veterán
válasz steve1021 #52946 üzenetére
ez az 1,8as motor éppen csak viszi az 1600kilós kombi kasztnit, takarékosnak éppen ezért nem nevezhető!(tudtommal kettőstömegű nincs benne, ékegyszerű szerkezet, dízelel ellentétben ennek a fogyasztása a pénztemető)
nekem volt 1,9 cdti 150lóval(fiat motoros, a 120 lovas lengyel összeszerelésű), 6 sebességgel(kettős tömegű van benne, nagynyomású miatyánk is és részecske szűrő is), nagyon megy a kocsi, nagyon jó a fogyasztása, nagyon nagy a beltere is, csak nem árt, ha havonta egyszer pályázik az ember vele és kikormolódik!
a 2,2 es Dti az még adagolós,kissé rosszabul is megy mint a 1,9es 150 lovas, az adagoló ha behányik, akkor az egy vagyon, elvileg többszáz ezer a felújítása, a porlasztók viszonylag filléres tételek hozzá, kettőstömegűje van, részecske szűrő nincs(euro3), fogyasztása nem rossz, ezt a motort is ajánlani tudom.összességében ekkora km futáshoz meg a c vectrához ajánlom a dízel motorokat, csak megvétel előtt nézessétek át, mert ha egy lefingott motorú példányt sikerül megvenned, akkor lehet rá költeni bőven!
próbaút során kergesd meg a dízeleket, gyakori az egr lekormolódása és akkor bedob egy "csekkendzsin" hibát, nem nagy összeg a szelepet kitakarítani, ha még lehet.....
igen, az 1,9es szíjas, a 2,2-es láncos vezérlésű motor!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz steve1021 #52951 üzenetére
igen, bosch adagolós, a tipusszámát nem tudom, de neten rá lehet találni, sok pénz a felújítása.
a fiat motor előny, az opel saját dízelei rosszabbak az isuzu és fiat fejlesztésűtől, isuzu motorral ezt nem szerelték. valami nyűgre még hajlamos a 2,2 dti, de nem rémlik már, hogy mi is az, asszem a láncos vezérlésből adódik, de most nem ugrik be.....az egr szelep, amit írtam is, ezekben nem lehet csak lefalazni, ezek már attól fejlettebbek, de benzines és dízel motorjaira is jellemző az egr kokszolódás.
-
diablo1984
veterán
válasz steve1021 #52958 üzenetére
az utolsó 1,9-es, az szép és jó, ha benne is van, a német felejtős, 260e km-t ír, persze nincs szervízkönyv, bármennyi lehet benne.
még ez is izgalmas lehet, főleg hogy magyar, a központi rendszerben 600huf-ot megér a km lekérdezése, ebben lehet még kettős tömegű sincs, gazdától, nem neppertől
-
sitotomi
tag
válasz steve1021 #52974 üzenetére
Ismerőstől vettem, tudtam mit veszek. 2002-es évjárat, Y22DTR motorkód. ~245k km van most benne. Ez tuti. Én vagyok a második tulaj, nem behozott autó.
Mióta nálam van, havi 2500-3000km-t lemegyek, ez a minimum nagyságrendileg.
Melóba 50-50km Dabas-Bp. Lechner Ödön fasor. Meg azért mászkálok Pesten is össze vissza.Fogyasztást úgy mérem, hogy mindig kattanásig tankolok, liter/km*100.
Egy tank gázolajjal volt hogy 1100km-et elmentem nyáron.
Fogyasztásom volt már nyáron 4,7L is (ezt többször nem hitték el de hát ez van...), igaz akkor nem volt nagyváros benne, kb. végig főút. Nyáron átlagban 5.2, télen felmegy 5,8-ra is. (Ennél több még sose volt, akárhogy nyomtam)
Csak pályán használva, Dabas-Prága 5,4L-re jött ki pl., 140-150-el közlekedve, illetve itt kipróbáltam, hogy mennyi a vége 3 alkalommal... (Óra szerint 205, GPS szerint olyan 195... lejtőn megvan a 200 talán... )Olajat max. 15k km-ként cserélem, van hogy 12k km után. Erre elég háklis vagyok.
Szerviznél, ami nem a kopó, szűrő stb. nem szokásos alkatrész volt:
- Kellet cserélni a két kerékagyat, mindenestől, ez nem olcsó mulatság, de ha beülsz a kocsiba, az fix, hogy 100-120-nál rögtön hallod, hogy zörög-e. 50k/alkalom
- Ami a motort érinti, ott feszítőgörgő, hosszbordásszíj, generátor ékszíjtárcsa volt cserélve. A feszítőgörgő árára nem emlékszem, másik kettő 9-10k/db volt ha jól emlékszem. Fentebb linkeltem a legnagyobb számlámat valahol.
- Szélvédő csere 3x. Itt az 5-ösön rengetek nyerges vontató jár, már háromszor berepedt a kőfelverődéstől. 40k/db szereléssel együtt (ez elég szubjektív, mert van aki 80k-ért veszi magát az üveget )Hiba amiről beszéltél, szerintem az EGR szelepre gondolnak. Nekem is kipucolták egyszer. Ha jól emlékszem kb. 4-5 ezer forintot kért a szerelőm. Azóta semmi gond vele. Ha újat kell venni az 50k ha jól tudom. Vigyázni kell, mert lerakódik a korom rendesen, aztán nem tud nyitni-zárni az a szelep, és egyszer csak előzésnél azt veszed észre, hoppá nem megy az autó. Meg a szívósort is televeri retekkel.
Még ami szerintem fontos. Van egy mazdánk Xenon lámpákkal. Össze se lehet hasonlítani a vectra projektoros halogén lámpáival. Én már csak Xenon-t vennék, nem vakoskodnék...
A vectrának a lámpaburái amúgy is szar minőségűek, én 2 alkalommal políroztattam őket, meg a volt tulaj is 1x... Nagyon gáz látási viszonyokat produkál ez a projektoros lámpa, még egy megaultrablabla120 -as izzóval is, ha esőbe, ködbe, este (vagy ezek egyszerre) vezetsz.Ami a menetdinamikát illeti, szerintem napi használatra bőven jó, 92kw, 125le, jó nyomaték, 5 fővel is bátran lehet előzgetni. Ha egyedül vagyok, akkor meg oda férek be, ahova nem szégyellek. Olyan 160-ig faszán megy. Persze ne egy d4-cat 177 lovas avensissel hasonlítsuk össze, meg ne is valami 3.0tdi-vel, azok megeszik. A 2.3-as benzines mazdánk is megeszi 90-100 felett, igaz az is 166 le.
Hidegben (-10 fok) nekem pöccre indul, miután kialudt az izzító visszajelző kis ikon. Meg amúgy is, mindig pöccre indul
Azt hiszem szerelmes vagyok a kocsiba
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz steve1021 #53059 üzenetére
a bal hátsó lámpa nincs is egy vonalban az ajtón és a kasztnin, a jobbos a helyén. szerintem valamit kaphatott hátulról, de nem hinném, hogy pusztították volna.....
én anno jártam úgy, hogy Debrecen mellől lementem Pécsre, mert f@sza autót árult egy kereskedés, rákérdeztem még az indulás előtt, hogy akkor tényleg olyan jó mint ahogy mondják, mert nincs kedvem 6-700km-t kocsikázni feleslegesen, mondták, hogy király a verda, csak még nem volt idejük kitakarítani.....
lementünk faterral, egy olajsáros, belül teleszart autó, a csomagtartóban gázolajfolt, benne nem kosz, hanem föld mindenhol, ajtókárpit ajtónyitásra leesett a földre, alig indult be, a km óra kijelzője betörve...... hát mondtam, hogy nem éppen így képzeltem el az elmondottak alapján.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz steve1021 #53073 üzenetére
én kocsit nézni nem pénzzel megyek és kocsit venni megyek lóvéval! ha tetszik, akkor veszem a fáradságot és bemegyek a bankba kirabolni és megveszem az autót! minden idegenhez nem szaladgálok százezrekkel-milliókkal és még mutogatom is ahogy illik..... villanthatok egy bankkártyát, ha valaki arra csurran el....
kétélű fegyver ez, ha valaki elhajtott volna autónézés közben ezzel, akkor megsértődtem volna és elküldtem volna a halál faszára!
foglalót/előleget bele lehet tolni a verdába, illetve bank mindenfelé van és ha annyira sürgős, vagy a halál f@szán vagyunk az isten háta mögött, akkor keresünk egy bankot, pénz ki, odaad és elhoz!
-
diablo1984
veterán
válasz steve1021 #53077 üzenetére
hát én sem foltos gatyával nézegettem anno a gömb passatokat, úgy nem lehet autót venni! hideg fejjel át kell nézni, emészteni, ha reggel úgy kelek fel, vissza kell menni megvenni! ha kétely van akkor ugrani kell....
ha eladják, akkor annyi, lesz másik....
így néztem meg kb 30 verdát, szarabbnál szarabbak voltak, ami jó lett volna az meg kb 400-al volt több mint amit ért.....
untam már a végén a sok átcseszést, ez az arcomra is kiült, végül nem is vettem olyan kocsit..... -
gban
Közösségépítő
válasz steve1021 #53057 üzenetére
nem tudom mennyit lehet alkudni egy kereskedőnel
Ez is kétélű fegyver, ha sokat enged akkor miért is?
Lehet, csak nagy a haszonkulcs, lehet, rég ott van, és lehet hogy tudja hogy valamiért nem ér az többet annyinál.
Sarkítva, örülj ha nem enged az árból, mert akkor sanszosan jónak tartja ő is, vagy ő is sokat adott érte, mert jónak találta.Postázást nem vállalok.
-
szabonagyur
félisten
válasz steve1021 #53080 üzenetére
Szerintem zárni kellene most már ezt a témát, még ha OFF-ba is rakjátok nagyon eltértünk a témától.
Mindenki intézze úgy ahogy neki jó, legyen akár vevő, akár eladó. Ha lehet belőle alkudni annak is millió oka lehet, akár jó a kocsi akár rosszabb állapotú, és potenciális vevő lehet az is aki elmegy megnézi 2-szer vagy többször meg az is aki odaállít a kp-val és elviszi.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
szabonagyur
félisten
válasz steve1021 #53085 üzenetére
Olvass vissza, fentebb linkeltem pont ezt mivel nekem is ez volt a kérdésem, hogy mennyire használható?
Talán annyival lehet másabb, hogy ezt a véleményt az eladónak is el kell(ene) fogadnia, nem jöhet azzal, hogy sufni cég stb vizsgálta.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
félisten
válasz steve1021 #53123 üzenetére
Nalam pont ez a motorvezerlos hiba jott elo. Opel szervizesek jo ismeroseim, azt mondjak, 10-15 eves korban a legtobb DTI-n elojon a hiba a motorvezerlo/adagolovezerlo valamelyik vagy tobb pontjan. Azt mondjuk nem ertem, ha mar csinaltak egy ilyen popec konstrukciot, akkor a vezerloket miert a motorra kellett szerelni, mert igy az is rezeg veluk egyutt allandoan es a dizel azert nagyon tud rezegni. Talakoztam is mar forumon ilyen megoldassal:
Ennek gyarilag is igy kellene lenni, maximum mas megvalositasban.
(#53126) trassher Koszi szepen!
-
beg
veterán
válasz steve1021 #53871 üzenetére
Jó ez ebben a színben is, a feketét naponta lehet birizgálni mókusszőr ecsettel
Egy ilyen anyahajó kellene nekem is ha kinőnénk a G-t.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz steve1021 #53880 üzenetére
Hátsó ülések felől? Ott ki tudsz pakolni.
Nosztalgia ON
A trabantban elfordult a vezető oldali zárbetét. Azon kívül csak a csomagtartón volt kulcs hely (junioroknak: gyárilag 2 zárbetét volt a 3 nyíláson). Csomagtartó nyit, 10-es kulcs elő, Hátsó ülések ki (nem ám kallantyú, és dől), majd 187cm-el, 100kg-al be, előrenyúl a belső nyitóra, majd beszorulás miatt megfordultam !!!, és úgy másztam ki belőle. Mindez benzinkúton. Azt a fejet, mikor meglátták, hogy mekkora benga állat jön ki belőle
Nosztalgia OFFSzóval ha már egy valami nyílik, onnantól beférsz pakolni a javításig.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Petyyyyy
addikt
-
Petyyyyy
addikt
válasz steve1021 #62124 üzenetére
Ezt most teljesen komolyan kérdem: milyen gyakran és mértékben kerülget(ett) a szívinfarktus egy ekkora döggel az Astra után? Vagy hamar megszoktad a méreteit?
Csak mert nekem G Astra után egy 50 méteres távon is úgy tűnt, hogy ez az autó valami óriási - még csapott kivitelben is.
Egyébként meg szép darab. A porlasztóval kapcsolatos mért értékek nagyon rosszat jelentenek?Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
-
Declare
őstag
válasz steve1021 #62121 üzenetére
Grat a kocsihoz, ebbe mar lehet pakolni
Ez a porlaszto ellenörzes hogy müködik? Ezt barmelyik szerviz meg tudja csinalni, vagy valami specialis gep kell hozza? Mit jelent ez az eredmeny amit latni a kepen?
(#62140) Luck Dragon Gratula! Akkor sikerült pontot tenni az i re majd a belsejeröl/ülesröl löhetnel egy kepet
-
Doggy dog
senior tag
válasz steve1021 #62119 üzenetére
Nagyon szép!
Gratulálok hozzá!Lehet cuccolni@ Luck Dragon Neked is sok szép élményt az új gyönyörüséggel!
"állítható hátsó ülések" ezt hogy kell érteni? Mint az első üléseknél?Egy sínen mozgatható előre-hátra?Ha igen,meddig?Zafirában láttam ilyet.
Elég kevés 1.6-ost dob HAhu.Patika ahogy kinéz+felszereltség isAPA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Petyyyyy
addikt
válasz steve1021 #62245 üzenetére
Na, ez igazán jól fest.
Gondolom sebesség betartva és tempomat, ugye?Az Astra a szegény ember Vectrája: ha egyben lett volna 1,3 papírom, vehettem voln olyan jóféle járgányt, mint a tiéd. Így viszont feléből van autó, a másikat meg rá kell költeni lassan, hogy kész legyen.
Csak ott ütközik ki a diffi, hogy kb olyan átlaggal járok mint te, csak épp az egy C Vectra 1.9 CDTI.... #hellodarknessmyoldfriendSzemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs