-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #65846 üzenetére
Fater szabadidejében csinált nekem egy tartó oszlopot, amin a 4 kerék egymás felett helyezkedik el felnire szerelve, DE még így is el vannak választva, egyik sem a másikon fekszik, hanem mindegyik a saját felnijén.
Sajnálnám is az 1 éves nyári hankook és a vadizsír laufenn téli gumikat, ha pont állás közben mennének tönkre.Állítva, vagy egymáson fektetve nyomás nélkül tényleg tönkre mennek.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Mai vita téma: Ki lett volna a hibás?
Sebesség szempontjából szerintem én, kicsit túltoltam mert 60km/h körül voltam.
Ma reggeli felvétel.
12 hete gyártott új Laufenn téli gumik, első ránézésre száraz úton.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz #TOTTI #65929 üzenetére
Ezzel kvázi azt írod, hogyha párhuzamos közlekedésnél egy tempósabban haladó autó elé bevágódok és rám fut akkor ő a hibás.
(#65928) Chiftain, Trükkös szitu ... azt nem értem mi értelme volt neki gyorsan kikerülni a tanulót és bevágódni elé vissza. Így nem mögötte, hanem előtte állt a sorban, nagy előny. Az b*sz fel, hogy egyet villan az index és már húzza ki a kormányt, látszik amikor megpadlózza mert hátra billen az autója.
Én pedig azért soroltam a külsőbe, mert balra kanyarodás után nem sokkal le is fordultam jobbra a centrum parkolóba, és ez után a kereszteződés után már sokszor trükkös kisorolni a csúcsforgalomba azon a szakaszon.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #65931 üzenetére
Tempósabb voltam a többihez képest, gyorsítottam, hogy beférjek a külsőbe, de a korlátot nem léptem át. Mindig időben kiteszem az indexet, itt most 2-t tuti kattant mielőtt áthúztam, meg elég nagy hely is volt ott, nem kellett senki elé közel bevágódnom.
Eléggé kérdéses a helyzet, mert szinte egy időben értünk bele a sávba.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #65940 üzenetére
Nálunk is beleszól az elektronika a gyújtásba, ezért van a modul. X14NZ-n pl 0 és 30 fok között bármilyen előgyújtási szög megjelenhet, op-commal néztem már. Az egy másik dolog, hogy ettől függetlenül tudjuk tekergetni az elosztót, amiben a jeladó van.
Egyébként az X14NZ-n is van MAP szenzor, ez a motor majdnem teljesen ugyanaz, mint a C14NZ. A C12NZ pedig szintén kevésben térhet el a C12NZ-től.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #66222 üzenetére
Kutyaszőr ingyen van és biztosan működik.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
A bemelegítés témához hozzáfűzve:
Abszolút felesleges az alapjáraton ketyegtetés, de meg merem kockáztatni hogy ártalmas is. Minden motornak az a legjobb, ha indítás után pár másodpercig jár, míg felépül mindenhol a kenés, majd fokozatosan terhelve haladnak vele. Astra F könyve pl. azt írja, hogy 3000-ig simán lehet forgatni még hidegen is, de én mindig 2500-1500 között használom amíg hideg.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Petyyyyy #66424 üzenetére
Melegen maximum 2200? Jó persze neked dízeled van ... én melegen 5000-ig is ha elkap az agyfasz egy előzéskor. Jól ég ez az omv 95 maxmósön.
Após az X14XE-t 6325-re hitelesítette a múlt héten. op-commal figyeltem közben.Ui.:
Persze dízel már ejti a nyomatékát nagy fordulaton, nálunk is a 2.2 TDCi 1600-on adja le a max nyomatékot és 3500-on a max teljesítményt, felesleges üvegig pörgetni mert nem húz.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #66434 üzenetére
Éppen pár hete cseréltük az egyik transitban a kettőstömegűt. Kiváltó szettet tettünk bele, most egy ideig csak jó lesz.
Egyik reggel rendben beindult, kuplung, sebesség, kuplung fel és nem történt semmi. Se előre se hátra, a motor csendben járt. Megszűnt a kapcsolat a kuplung felőli "tömeg" és a motor felőli között, teljesen simán elforogtak egymáson.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Egy kis élménybeszámoló.
Múlt héten cseréltem megint olajat a kis öregen. Minden alkalommal mást próbálok ki. Most Liqui Moly-ra esett a választás, abból is az Mos2-vel adalékoltra, Bosch szűrővel. Azt kell mondjam eddig ez a legjobb. Persze bővebben majd 4 hónap múlva tudok nyilatkozni amikorra letelik megint a 10e km.
Csendben indul, szinte rögtön elalszik az olajlámpás is. Eddig volt már Q8 10w40, Eneos 5w40, Castrol Magnatec 10w40, Valvoline MaxLife 10w40 (ez is majdnem ilyen jó volt), és most Liqui Moly Mos2 10w40. Ezek közül a Castrol volt a legkakább, hangos volt vele a motor, pedig hologrammos mindenes eredeti olaj volt.Eddig jól bizonyít ez a molibdén-diszulfidos csoda, tettem ilyen adalékot a váltóba is. Megérdemli a gép, minden nap 93km-t hajtom, felét pályán. Most majd figyelem, hogyan fogy. 5 liter kompletten el szokott fogyni 1 cserével.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #66753 üzenetére
Úgy értem veszek 5 litert, ebből a csere alkalmával bele megy 3,6L a maradék 1,4 pedig elmegy utántöltésre a 10e km alatt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Az minek számít, amikor az eladó elhallgatja, hogy a bal első rugó törött? Csak mert barátnő vett egy b corsát, motor minden fasza, de azért ugye előjött 1-2 dolog. Ja és olyan kitétel nem volt a szerződésben, hogy nem vállal szavatosságot az eladó.
Mennyire éri meg ráijeszteni az eladóra ilyen-olyan következményekkel? Kvázi veszélyes autót adott el. Nem látszott, hogy törött a rugó és nem is lehetett hallani, mert betekerte valami kötél darabbal.
Nem volt nagy költség a 2 rugó, de azért a miheztartás végett na ...
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #66888 üzenetére
Fénykép készült, de műhelyben nem jártunk. Gyakorlatilag gyerekjáték kiszedni egy b corsa gólyalábát, meg amúgy sem sűrűn járunk szervizben, szinte mindent otthon szerelünk.
Kép van és ennyi, meg pár családtag aki látta élőben.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Luck Dragon #66890 üzenetére
A törött rugó meg a budákolása csak 1 héttel az adás-vétel után derült ki, amikor elöl kerékcsere volt. Amúgy a rugó a legtetején tört el, és a kötél csak zajcsillapításul szolgált, elnézve a dolgokat. Egyébként tényleg nem nagy dolog a 2 rugó ára, 12000Ft volt a pár, de azért inkább elittuk volna azt a pénzt na... egyelőre jön nekünk az eladó 4 felnin lévő nyári gumival, de nem veszi fel a telefont. Tudom hol lakik, tudom honnan származik, tudunk mindent, de van olyan hülye hogy megpróbál mégis elbújni. Elég ha csak egy hivatalos levél formájában kicsit megfingatjuk, legyen pár álmatlan éjszakája. Na meg kapjuk meg a 4 beígért kereket.
(#66892) Declare: ha nem működik másképp, akkor nem feltétlen ragaszkodom a hivatali fingatáson, nekem elég ha retteg hetekig, hogy kiütöm, persze nem fogom (mert a tervezői jogosultságomhoz szükségem van az erkölcsimre), de ő ezt nem tudja.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Luck Dragon #66894 üzenetére
Válaszút elé állítjuk, vagy odaadja a 4 kereket és felejtsük el egymást, vagy továbbra is játssza a bújócskát és akkor kap pár hivatalos levelet a kvázi közúti veszélyeztetés amiben meglebegtetik felette a felfüggesztettet.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #66896 üzenetére
Valóban, kopó alkatrészért nem lehetne reklamálni, DE ez már jelen volt akkor amikor eladta és nem szólt róla és tett róla, hogy ne is halljuk meg. Ez itt a probléma.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz szabonagyur #66898 üzenetére
Mert nem mutatta meg magát amíg fel nem emeltük.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Habos olajbetöltő nem feltétlenül átszakadt hengerfej tömítést jelent ugye? Barátnő B corsája, c12nz. 6-7 kilométereket jár naponta munkába, igazán sosem meleg. Víz tiszta, motor szépen indul, jár és jól is megy. Olajcsere volt, leengedett olaj nem volt vizes, új olajjal is habosodik egy idő után. Termosztát jó mert ha van ideje bemelegedni akkor tartja is a meleget.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz szentkuti11 #67125 üzenetére
Víz tiszta és nem is fogy abszolút. Kellene neki egy pályás út de utána ugyanúgy heti 5-ször csak munkába gurulgatna. :S
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #67140 üzenetére
Köszi megnyugtattatok.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #67144 üzenetére
A háznál van egy rövidtávos F astra ecotec motorral, az is patyolat tiszta. Úgy néz ki a modernebb motorok nem olyan érzékenyek erre, zártam lehet a rendszer, nem jut be talán annyi pára. Az én X14NZ-m sem éppen korszerű motor, rövidtávokon enyhén habosodott az is.
Ráadásul neked bödönöd is van, ha jól emlékszem. Az nagyban segít megelőzni a habosodást, nem?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #67645 üzenetére
Elég ha egy közúti veszélyeztetést rögzít a kamerád, csak mivel bűncselekmény így bizonyítani is kell, hogy ki ült az autóban, ilyenkor nem érvényes az objektív felelősség elve. Szóval nem kell, hogy baleset történjen, elég ha veszélyes helyzetet idéz elő valaki. Pl az előbbi sztori simán az, ilyen kormány ráhúzásokért, satuzásokért felfüggesztettet lehet kapni.
Én is gondolkodtam egy jó kamerán, aztán inkább a telefont használom egy dashcam alkalmazással.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #67651 üzenetére
Most nálunk úgy áll a dolog, hogy baleset esetén mindenképpen számít. Most azt olvastam, hogy az osztrákoknál tiltott a kamera, nálunk viszont nincs rá szabályozás. Arról semmit sem találtam, hogy felvett veszélyeztetés esetén mit kezd vele a rendőrség. Ami biztos, hogy csak úgy publikálni egy felvételt amin arcok vagy rendszámok látszódnak nem szabad. Ez az egy ami biztos.
Minden esetre én alig vártam ősszel, hogy kiforduljon a kamerám előtt az útra egy sáros traktor és meglegyen a rendszáma, nyomtam volna föl azonnal a rendőrségen. Kivan a tököm, hogy sokszor vastagon állt az úton a sár. Kanyarokban ez különösen vicces tud lenni a taknyosabb időkben.Egyébként, ha veszel egy kamerát abból bajod nem lesz, ha ott használod ahol nem tiltott. Én ha veszek akkor mindenképp olyat aminek hátsó egysége is van és GPS-szel rögzíti is az útvonalam.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #67696 üzenetére
Az én álláspontom a témában (ha beleszólhatok) az, hogy inkább legyen felnin 4 téli és 4 nyári (nekem pl Laufenn téli és Hankook nyári van). A 4 évszakost pedig hagyjuk meg a volánbuszoknak.
Akkor kell csak gumishoz menni mikor felnire szereli, utána évekig nem kell. 20 perc a csere félévente, ha elkezd rázni egy kicsit is valami akkor úgyis elviszem gumishoz.
Minimális zajokra és rezgésekre hiperérzékeny vagyok. Így nyáron szépen pihen szakszerűen tartó oszlopon egymástól elválasztva, agynál felfogatva a sötétben a lágy téli szett és télen sem lesz gyötörve a rideggé vált nyári. Én így használom őket, évi 25ezer km mellett.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #67760 üzenetére
Milyen motorja van? motorkód pontossággal
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #67765 üzenetére
Hát igen, ezen és az enyémen is ami X14NZ le kell szedni a vezérlést. Illetve a vez.tengely kerekét leoldva el lehet húzni annyira, hogy kiférjen a termosztát. Videón láttam én is ... de nem tudom egészséges-e.
De ha a legolcsóbb megoldást választod akkor beépítesz egy csőtermosztátot a hengerfejből kijövő csőbe.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #67831 üzenetére
Amikor a benzines dadog hidegen ott gyújtás gondok vannak. Gyertyahézagra nem árt odafigyelni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz #45553408 #67883 üzenetére
Én egy bluetooth-os fejegységet vettem anno, Pioneer mvh-x370bt. Van AUX, Bluetooth kihangosítás funkció, rádióról tudok turkálni a telefonkönyvben és a hívásnaplóban is valamint zenét hallgatni telóról, akár offline akár streamelve. Így hallgatok mostanság Rádió 1-et is a Reggeli Show miatt.
Egy dolgot kellett behúznom az a mikrofon, bal A oszlop kárpitja alatt vittem fel és a napellenzőre csíptettem.
Úgy néz ki a dolog, hogy az okosórám miatt amúgy is folyton aktív a bluetooth, így rádió bekapcsolásakor automatikus csatlakozik is és ezzel együtt úgy van beállítva a telóm, hogy indul a dashcam alkalmazás is.
Tehát minden automatikus, csak a tartóba kell tennem a telóm és bekapcsolni a rádiót.Így egy F astra is tud eléggé kényelmes és okos is lenni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Luck Dragon #68249 üzenetére
Újkora óta egy hulladék
A mi boxerünk az utóbbi időben havonta lett hengerfejes. Egyetértek. Francia ...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #68323 üzenetére
Havi 1... naponta megyek egy 100ast, felét pályán. Mindig meleg motor, 3500-as fordulat tartósan, drága MoS2-dal adalékolt olaj... Arany élete van. Mégis zakatol, ha olyan a kedve. Hidegen brutál kemények a munkaütemek. Gázadáskor hidegen olyan, mint egy dízel, motorféken kussol. Drágább naftával halkabb.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
A múltkori autós kamera témára:
Nekem úgy tűnik, hogy a felvétel alapján került bajba a tag, szóval talán ér valamit a kamera.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Chiftain #68517 üzenetére
Nem lenne probléma, hogy ő a rádiós megmondóember, csak 0 az olvasottsága a témában és a fél országot félre vezeti a hülyeségével. Hiába van a részecskeszűrő is a modern dízelekben, lehet hogy 200km-en keresztül nem kormol, de utána egyben okádja ki az egészet amit addig kiszűrt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Hogy lehet kiszedni B Zafirából a diag csati mögötti lyukon beesett ELM327 kütyüt? Sebész vagy miféle csipesszel nem jött ki, ott bent van valahol a középkonzol alatt...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs