- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Alkoholista nevelde
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Elite: Dangerous
- PlayStation 5
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #39728 üzenetére
Ha ellenőrzéskor nem koszos az olaj, akkor valószínűleg nem lebegteti és így leül a teknő aljára ahonnan a szivattyú szipkázza.
(#39729) Skizz Nem tudom, van-e olyan, hogy nem koszolódik el. Dízelnél erősen fekete szokott lenni a koromtól. Benzinnél is kell valamennyire koszolódnia, mert olyan szerintem nincs, hogy 10k km-en keresztül olyan marad, mint ahogy belekerült.
(#39730) tboy93 Eneos Premium Hyper 5W-40 van benne. Talán valamennyivel szebben jár tőle a motor, de még mindig kicsit zajos. Dugattyú lehet kopott és valószínűleg kicsit oldalra billeg amíg hideg. Viszont se hidegen, se melegen nincs kartergáz, illetve nagyon kevés. Láttam már olyat, hogy sok volt, szóval tudom mennyi a kevés.
Q8 10w40-ből max 3 deci fogyott 5000km alatt folyamatos rövidtávokon a télen. Eneosból eddig nem fogyott semennyi, igaz még 1000-t sem ment.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #39732 üzenetére
1liter/1000km-ig még akkor sem reklamálhatnék ha új lenne az autó. Ha 1-2 deci fogyott volna 1000-en akkor se lenne semmi bajom, mert ez eleve 5-ös olaj, de ha nem az lenne akkor sem lenne sok ez a fogyás, tekintve, hogy 6-10 km távokat megyek. 1-2/1000km az kb 1 liter lenne a periódus alatt. Kb max-ról min-re esne. Szerintem bőven belefér.
Egyik ismerősöm Vito-ja pályán hazafelé elkezdett annyit fogyasztani olajból, mint gázolajból. Nem viccelek. Lehet, hogy leragadt neki több gyűrűje is, de amikor tankolt, kellett olajat is venni pár litert.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #39765 üzenetére
Tegnap pályán jóféle hurrikán szélben nyomtuk Pécs felé 130-140 körül. Jött egy domb ahol 3 sávra váltott a pálya. A legbelső asszem minimum 90km/h, középen 70, kívülre nem volt minimum írva, de gondolom a 60-at ott is tartani kéne.
Nos hát nyomhattam én akárhogy, 140-ről a domb tetejére már csak 100-at mutatott a zeiger ötödikben.
Szóval ez a 60 ló elég karcsú, a Rijeka körüli emelkedőkön igencsak bevérezne a szeme.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #39776 üzenetére
Pedig nem olyan rosszak azok. Persze előfordulhatnak hibák 200e km-ként, főleg ha fusi kúton tankolsz bele.
A turbó hibákat ne vegyük számításba, mert az a sima TD-n is elvérzik, ha elvérzik a sokadik kilométernél. Azt is tudni kell kezelni. Nem úgy van az, hogy pályázunk 150-el, majd a pihenőbe beérve azonnal leállítjuk. Így hamar tönkremegy.
A common rail rendszert pedig tényleg csak a szar üzemanyag tudja tönkretenni, vagyis az, ha nincs kenése a nagynyomású szivattyúnak a víz miatt és ugyancsak a víz teszi tönkre a porlasztókat is.
Az "olcsóbb egyszerűbb" turbó dízel adagolósunk adagolója egyébként másfélszer drágább, mint egy nagynyomású szivattyú a másikba.
Egyébként az első ilyen nagynyomású rendszernél tényleg voltak komolyabb gondok. Asszem az alfánál fordult elő (ők JTD-nek nevezik), hogy nem volt nyomásszabályzó szelep a nyomócsövön és egy-egy hirtelen padlózás tönkretette a dolgokat.
A mi common rail-ünk 260e km-t ment eddig szépen, gond nélkül.
Cimborám egy 319-es sprintert vezetett sokat pályán, szinte újan kapta meg, Skócia, Spanyol, Dánia, Francia helyekre és 800e km-nél jött elő az első hiba, a V6-os motor egyik oldali nyomócsöve megrepedt, ennyi. És 800e km nem kevés.(#39779) SPF:
Ne a könyvet nézegesd, hanem szedegesd ki a biztosítékokat és nézz át rajtuk, látnod kell melyik szakadt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Persze, de azt írta, hogy " Isten mentsen meg minden ÚJABB NAGYNYOMÁSÚ csoda dízeltől".
Pedig, ahogy Te is írtad, zsákbamacska mindkettő 2-300e km után megvéve, ergo a mechanikus turbós se olcsóbb és ugyanúgy le tud dögleni. A kettős tömegű még gond lehet, de az már a mai benzinesekben is megvan, úgy tudom.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #39791 üzenetére
Évi 25e km felett éri meg dízelt venni.
Amúgy az enyém is sáros a sapka alatt... pedig állítólag 8000-ként cserélték előttem. Legutóbb wynns öblítőt tettem meleg motorba csere előtt, azzal csalinkáztam a városban 10 percet, aztán rögtön leengedtem. Aztán küldtem bele az eneos 5w40-et.Az olajnyomás mindkét motorhoz be van állítva, olyan nincs hogy az ecotec mivel jobban pörög, ezért magasabb a nyomás és jobban ken vagy tisztul. A 8 szelepes is megkapja azt a nyomást alacsonyabb fordulaton, ami kell neki. Alapjáraton ez kb 1,5 bar. Inkább a sok rövidtáv koszolja be és vizesíti az olajat.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Zolee #39816 üzenetére
Nem az 5°C-on van a hangsúly, hanem azon, hogy az 5-ös jobban keni a hidegben. Nem az a jó a motornak, ha jó magas az olajnyomás, hanem az, ha van áramlás. Pl lehet, hogy a 10-es magasabb nyomást produkál hidegen, de nem halad úgy a járatokban, mint az 5-ös.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #39851 üzenetére
Hát, én ezért lehet, hogy nem szedném szét a motort. Töltsd maxra olajjal. Maximum egyszer - kétszer kell rátöltened cserék között, ha jól gondolom. Az is lehet, hogy nem a gyűrűk miatt eszi, hanem a szelepszáraknál kapkodja be.
(#39853) tresh persze, de Ő a városi benyásat hasonlította a pályás dízelhez. Nem kérdés, hogy a pályán használt 400e km-es dízel jobb állapotban lehet, mint egy 150e km-es városi benzines. Városba nem ajánlott dízelt venni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #39855 üzenetére
Én nem szedném szét egyelőre. De ha meg tudjátok oldani akkor egy szelepszár szimering cserét meg lehet ejteni. Nem egyszerű hengerfej leszedés nélkül de nem lehetetlen. Vezérlést szerintem szét kell szedni hozzá.
Biztos, hogy megeszi az olajat és nem elcsöpög valahol? Kékes a füst?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #39905 üzenetére
Szerintem nem azért választják a 4 helyett a 3, és 6 helyett a 4 hengereket, mert az olyan jó. Inkább azért, mert így tartani lehet az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásokat. Ugyanakkor nem nézne ki jól, ha visszavennének a teljesítményből, szóval turbóval agyon kell tölteni a hengereket + agyon kell porlasztani az üzemanyagot a minél jobb hatásfok eléréséhez.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz sziku69 #40046 üzenetére
Nem rég vettem Pioneer MVH-X370BT-t. Na az pont tud kihangosítóként is működni. Ma sikerül befűzni a mikrofonját is. Tud usb-t is, lemez nincs, viszont amikor csatlakozva van a telóhoz, akkor tud benne turkálni, látja a zenéket, hívás listákat, névjegyeket. Szépen szól, jó sok beállítása van, sok funkció. Szerintem szépen is szól.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Ablakos #40058 üzenetére
Samsung Galaxy Note 2-m van. Nem volt még eddig probléma.
(#40059) F_Gergely Én azért húztam be a mikrofont, mert ennek az előlapján nincs.
Amúgy az enyém bármikor, bárhogyan bekapcsolható. Gyújtás nélkül nem akart menni, akkor se ha felcseréltem a piros és sárga szálakat, szóval fogtam és fix 12V-ra tettem mindent.
(#40065) AMD Power Miért baj az, hogy kaptál új szelepeket? Benne szokott lenni az árban, pénzbe szerintem nem került, cserébe megint új szeleped van. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor minden szezonban gumiztatás van? Gumi felniről le, felnire fel újra? Az nem használ a gumiknak, ha folyton szerelgetve / feszegetve vannak.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #40075 üzenetére
Volt hozzá csomagolva egy kis mikrofon amit végig vittem a műszerfalva, majd fel az A oszlop burkolat alatt és rá csíptettem a kalaptartóra.
Nekem ehhez hasonló van a kocsiban:
Sajnos pont olyat nem találtam most, de az elve ugyanez. Elég nagy mértékben állítható a pofák távolsága, viszont többen panaszkodtak már rá. Volt akinek a pofákat reteszelő kis műanyag vacak belül eltört szétugrott az egész.Fater autójában viszont ilyen van:
Ez viszont faék egyszerűségű, és az enyém is belefér. Igaz, rendesen ki kell nyitnia a pofáját, de befér.(#40076) Kickass Nálam a duda egy 30 Amperes relén és biztin van. Dupla szólamú Hella.
Amúgy a rádió csatiban lévő sárga szálat osztottam 2 felé, abban van fixen 12V és az ment a rádió piros és sárga szálára is.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #40089 üzenetére
Ezért cseréltem le a dísztárcsákat ezüstre fújt lemezfelnire.
Mikor vettem az autót akkor fekete dísztárcsák voltak rajta, amik a rozsdahalmokat takarták.
Vettem OLX-en még 4 db lemezfelnit 3000Ft/db áron, felújítva, ezüstre fújva. Ez lett a téli garnitúra, a rozsdahalmokat meg eltettem nyárra.
Azokat pár hete vakartam ki a rozsdából, drótkorong, csiszolópapír, rozsdaoldó, majd 2 réteg ezüst tesco-s rally spray. Másnap rájuk lettek pattintva a 4 db vadizsír Hankook nyárigumik.
Szerintem nagyon jól néz ki az autón. Az enyém színe Marseillerot, amihez különösen jól megy az ezüst.
Igaz, kezelgetni kell őket, főleg a téli garnitúrát mert megeszi a só lé.Elegem lett a műanyag vackokból, akárhányszor csináltam valamit a kerekeknél mindig le kellett feszegetni aztán visszanyomorgatni. Előbb-utóbb valahol valamije engedni fog. Megvan még mind a 4 darab, de nem akarom többet az autómon látni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Szerintetek hogyan lehetne pontosan kiméretni, hogy jól keveri-e a naftát az ECU? Kipufogóba feldugós műszakis szondával vagy diag kütyüvel? F astrám nem tudom jól dolgozik-e. Nincs hibakód vagy ilyesmi, nincs dadogás. Néha leengedi az alapjáratot 600 környékére de vissza emeli hamar.
A fogyasztás legutóbb túlnyomó többségben városi/szinte végig hideg motornál + 2 adag rövid padló gázas pályázás után 8.4 literre jött ki. 1.4 központis motor.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #40194 üzenetére
Még az F astrámba sem tankolok sima 95-öst. Mindig Nitro+ megy bele. Azzal nincs hidegen alacsony fordulaton "lyuk".
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Shellen kívül max OMW-re mennék, de az meg nincs a közelben. MOL féle sima 95-től olyan az autó mint a gőzmozdony. Nincs akkora nyomatéka, de annyi gőzt ereget.
(#40203) diablo1984 Pedig érezhetően jobban harap a Nitro+-tól. Az is 95-ös, csak van benne adalék. Amúgy igen, oktánszám dugó van benne a kiegyenlítő mellett, sárga dugó. Ha azt megfordítom akkor nem elég bele a 95, mert korábban fog gyújtani, ekkor kell a 98. Amit ma már nem is nagyon lehet kapni.
Amúúgy, a 16v F astrák gyújtása elektronikus, van bennük kopogásérzékelő és mindig kopogáshatárra állítja az ECU a gyújtást. Ergo abba sem felesleges a 98-as benya, mert hozzá állítja magát és jobb tőle a kondija.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #40205 üzenetére
A sok rövidtáv rohasztja nagyon a benzines kipuff dolgait. Nem tud felmelegedni, nem tud kiszáradni és vízzel keveredve a benzin füst fasza kis savat képez ami megeszi a rendszert.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #40211 üzenetére
Nálam is most lesz 1 éves a hátsó, a középső már foltozva van, de 1 éve múlva biztos szétrohad. Rengetegszer megyek 6-10 km-ket. Havi 1 max 2-szer van pályázás.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz tibee77 #40214 üzenetére
Hááááát ezt hallani kéne. Talán féltengely, talán kerékcsapágy, talán más... csapágy inkább morog és azt belül is jól lehet hallani.
Itt állítólag a féltengelyt hallhatjuk.
Csak itt a srácok azt hiszik, hogy ettől ki fog esni a kerék.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #40762 üzenetére
Így nem lesz tükrös / még rosszabb??
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #40872 üzenetére
Az indítóáramot csak nagyon kevés ideig tudja leadni, első pár pillanatban, szóval annyira nem is fontos az. Inkább legyen minél velikósabb Ah-ban.
Faternak egyik hosszú hétvége alatt kinyúlott a 82-es akkuja az egyik Fordban, de annyira, hogy semmi nem villant fel amikor elfordította a kulcsot, tele lett a töke, vett 100-ast. Tekeri a 2.2-es dízelt, mint a bajnok.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #40897 üzenetére
Szíjat 10 évente kell cserélni minimum, nem 5, vagy ha megvan a kilométer, akkor akkor.
(#40911) F_Gergely :
"nem érdemes berakni pl: 100 Ah generátorhoz hülyeség 120-as akksit berakni"
Olyan nincs, hogy 100 vagy xxx Ah generátor. Egyébként az előírtnál simán lehet nagyobb aksit belerakni, ami fizikailag belefér az mehet bele. Az akkunak is annál jobb, minél kisebb árammal töltjük aránylag. Úgy értem, az a jó, ha 10%-os árammal töltjük a kapacitásához képest. Pl Nem jó 70A-el tölteni egy 55Ah-s akkut. Viszont, ha a 100-asat töltjük 10Amperral, az a lehető legjobb az aksinak. A generátornak semmi baja nem lesz, ha nagyobb akkut kell töltenie, maximum nem tölti fel teljesen. De még mindig jobb egy 70%-ra feltöltött 55-ös akku, mint egy csurig töltött 35-ös.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #40956 üzenetére
Akkor rendben van.
Egyébként én Dayco cuccokat vettem amikor vezérlés csere volt. Bementem az egyik helyi autós boltba, és mondtam, hogy kell ez az. Adták a dayco készletet + valamilyen pumpát mondván jó minőség, meg a szerelők is ezeket viszik. Nekem ennyi elég volt. Amúgy is általában jó áraik vannak, nem bajlódom a netes rendelésekkel, ha nem muszáj és annyival nem olcsóbbak.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nálunk szerintem a benzin tisztítja a szívószelepeket. Tuti nem kormolódik el, már csak azért se mert nincs EGR, tehát nincs füst visszavezetve.
Viszont annál jobban aggódom a 2 turbódízelünk miatt... kíváncsi lennék a szívóoldalakra
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs