-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #70652 üzenetére
Te tudod,hogy neked mi van a spajzba. Sima mezei légtelenítő csavar van benne,mint a fékeknél.Minden olyan műanyag cső jó, aminek a furata min 6mm. Ha nincs, van a gépsasban is.A legegyszerűbben ezt tudod kikapni:
Ui: az olajleválasztód hogy szuperál?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #70679 üzenetére
Kezd átmenni tragikomédiába
Nemrég ismét autóba szálltam, és már indításnál észrevettem, hogy nem emelt ki a kuplung teljesen... leállítottam, újra indítva viszont már jó volt. Tehát maga a kuplung szettnek nincs baja, vagy a pedálnál lévő munkahenger vagy a kinyomócsapágy ami megszorul néha. Szerelőm is említette, hogy előfordulhat, hogy csak néha csinálja ezt a szorulást, beakadást, persze ő is inkább cserélne mindent a hibakeresés helyett ami részben érthető is, csak ha pl a pedálnál a munkahenger halott ami kb 20e - kedvezmény és ennek ellenére is kicserél mindent az kapásból 80e - kedvezmény... Jó persze előbb-utóbb minden cserés lesz
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
#81556480
törölt tag
válasz _seth_ #70682 üzenetére
kicsit félinformációim vannak, mert nem mindent olvastam a problémádról, de az hogy leállítottad meg beindítottad nem biztos hogy közrejátszik, csak az hogy előtte már egyszer benyomtad vagy 2x és ezzel felpumpáltad. Szerintem az eddigiek alapján simán elszállt a munkahengered.
yrtad korábban : kijött 1-2 buborék de semmi extra - de az lehet "extra" mert egy ilyen rendszerben 1-2 bubi is sok. Az már lehet hiba jele.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #70682 üzenetére
A buborék az extra Ugye azért szóltam,hogy mielőtt szétszeded nézd meg nem levegős e.Szerencsére,csak levegős volt.A kuplung munkahengere is a főfékhenger tartályából kapja a fékfolyadékot,azzal működik.Ha fogyna a fékfolyadék,bárhol elfolyhat,az meglátszik.(csak a szintre kell vigyázni,de jelez,ha alacsony)Ha a légtelenítés után is időnként rakoncátlankodik,jelzi,hogy csereérett lett,ha ismét belevegősödik,egyértelmű.Nézd meg, nem e levegős megint.
Megvenném a kuplung főhengert a kezébe adnám,és csak ennek az alkatrésznek a beszerelését kérném.(hacsak nem akarod sk megcsinálni.) Szerencsére a kuplung részbe nem tud belenyúlni,csak bontással,de ne hagyd neki, hogy kárt okozzon.
A sebváltót felfogató 2-3db csavart fesd meg valami buta színű festékkel,ha hozzányúlt kulccsal a csavarhoz,látszik a festéken.
Ha van kedved,végig bogarászhatod a képet,(tájékozódás képpen ) minden benne van, ami kell:[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #70685 üzenetére
Ha ismét belevegősödött,egyértelmű a csere.
Igen,kb:3 hete dexos2-t tudó olajat 6 litert,olajleeresztő csavart,tömítőgyűrűt,mann olajszűrőt.24 órán belül a posta házhoz hozta.Cakk-pakk volt 10ezer.
Jók az árak,de azért 5csillagosat vegyél.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #70690 üzenetére
+ 2db 5* szimeringet is néztem hozzá, összesen 67e, ugyanez a bárdinál 124e, de oda lehet tudtam volna kedvezményt intézni, bár még akkor is drágább maradt volna.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #70679 üzenetére
"...a szívótoroknál még így is van olaj, tehát nem választja le..."
Ott lesz is olaj,mert az az olajleválasztó (kartergáz lecsapató) "részmunkaidős"csak az olajteknőben keletkezett kartergázt szűri mielőtt a gáz a szelepfedélbe jutna.Kartergáz meg máshonnan is bejut a szelepfedélbe.Onnan meg az elmenő kartergáz egyenesen vissza van vezetve a szívótorokba,meg alá.
Meggyőztél, nem kell,tökéletesen elég az nekem amit csináltam.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #70690 üzenetére
Te tudod mit csinálsz.Én max a szükséges dolgokat megvenném(ócsóbb nem lesz)De a jól működő kuplungot még nem bántanám,majd csak akkor ha megadja magát.(az is lehet,hogy röhögve kibír még több évet)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #70694 üzenetére
Rendbe lesz téve akkor, a "fülétől a farkáig" .
Ha rendszeresen,hosszabb távon használod az autót,akkor valóban szinte semmi nem gyűlik össze.
Én csak városban,rövid 4-8km távon hidegben,kb 1200km-en bő 2,5 decit kicsapattam.(épp most tettem tisztába)
Ennyit számít a rendszeres rövid táv.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
trassher
addikt
-
Petyyyyy
addikt
válasz _seth_ #71634 üzenetére
Én sem szerettem kifizetni még így kedvezménnyel sem, de részben muszáj, részben sokkal jobb érzés így.
Ugyan ma is lesz egy hosszabb etap, mert dobozokon lévő cikkszám egyezett, de a dobozokban két balos első gátló volt.PC szerelőmé lett.
trassher - Látszat csal, sajna tisztítás után látszik hogy kezdi ledobni a fényt. Kövi szezonra homokfuvallat+szinter.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #71836 üzenetére
Egész felidegeltem magam.Ilyet még nem láttam. A nagy német precizitás,pontosság,minőség,megy a duma ezerrel,a valóságban meg azt látom,hogy a készre munkált felület tele van öntési hibával,lunkeros, ami a minőség ellenőrzés szerint beépíthető,jómégaz. Milyen lehet a nem látható rész
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #71838 üzenetére
Azért szörnyűlködök, mert használat közben nem tud kopni mivel nem mozog,sík felület,stiftek,és a hengerfej csavarok tartják a helyén.Ha mozogna,vele együtt mozogna a vezérlés,vezérműszíj.
Azért vannak kritikus pontok szerintem,ahol a hengerfej tömítés nem sokáig marad százas.A nyilaknál jelölt részeknél.Kérdezd meg a szerelőt,hogy nem volna e célszerű fémes tömítőmasszával gyógyítani a nem normális helyeket.Ha ezek nem öntési hibás felületek,akkor csak az lehet,hogy régen voltak olyan olcsó fagyálló keverékek,amik ették az alut,és ez is kapott belőle bőven.
(A dugattyú is alu,és mozog,mégse lesz anyaghibás,lunkeros)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #71850 üzenetére
Igen. Ha már így kézre esik,én megcsinálnám,sima lesz a felület,a tömítés széle jobban tud tömíteni.Nem kötekedni akartam, csak azért szóltam,hogy ne hagyd,hogy tovább romoljon a helyzet,ha lehet gyógyítani is.Én is a rózsaszínű alubarát fagyállót rakok bele.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
#81556480
törölt tag
válasz _seth_ #71863 üzenetére
Elvittem telefonon a hengerfejed fényképét autószerelő haveromhoz ( profi szakszervizben dolgozott, most jól menő vállalkozást üzemeltet) ő azt mondta a paszta amit ő használ 16e ft egy tubussal, azzal kenné be, de nyilván Neked nincs olyanod így amiket linkeltél az is megfelelő ha visszacsiszolod, de nagyon oda kell figyelni hogy jó legyen. Viszont ő inkább nem is kenné be ezeken a helyeken mert ezt simán megfogja a tömítés is, mivel olyan helyen vannak.
-
_seth_
veterán
válasz _seth_ #71871 üzenetére
A fém ragasztó megkötött a hengerfejen, finom csiszolópapírral átmentem rajta, így olyan sima mintha az a saját anyaga lenne, és egész keménynek is tűnik.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
realpopek
tag
válasz _seth_ #71931 üzenetére
Szia,
Én még tavaly az A Merivába cseréltem:talpast,stabilrudat(kutyacsontot),első gátlókat, valamint toronycsapágyat.Igen rugó összehúzó kell hozzá, és egy kis kézügyesség sem árt.Nekem ez a mutatvány oldalanként 2-2 órámba került.Bilstein gátlókat tettem bele,nem tudom milyenek mert miután kicseréltem két hónap múlva lecseréltem egy B Merivára az autót.
Jani
[ Szerkesztve ]
,, Kis munkát kis ívben,nagy munkát nagy ívben kell elkerülni. ''
-
mohabá 007
aktív tag
válasz _seth_ #72117 üzenetére
A lengőkaron lévő vezetőcsukló (talpascsapszeg) rögzítését nézd meg.Ha még a gyári szegecselt,
(ellenőrizd le,jó szorosan mozog e, vagy könnyen,lazán mozgatható)valszeg megérett a cserére.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #72218 üzenetére
Nekem a C20NE felújítása után ( gyürüzés, csapágyak cseréje, HF felújítás, összes tömítés, stb. ) kb. 1000 km bejáratás Volt, ezalatt a mindig 2-2500-nál elváltogatva, tovább sosem pörgetve, utána olaj+szüröcsere, azután én már " rendesen " használtam - nyilván nem üvegeltem el rögtön az elsö utcáig -, de el-elforgott 3-4000-ig, egyszer-egyszer 5000 fölé is.
Nekem azóta belement kb. 30.000km a felújított motorba, és egy nyekkenés nélkül türi, hogy hétvégente bántva is van, igaz, én 8 de max. 10 Ezer Km-nél cserélem az olajat-szüröt minden esetben.
Olajból mindenki másra fog esküdni, én nekem bevált az NE-be a Liqui Moly arany dobozos 10W40-je, de nyilván a gyár által elöírt viszkozítást kell beletenni.
-
WP14
őstag
válasz _seth_ #72234 üzenetére
GM MINŐSÍTÉSEK
GM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.GM-LL B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A diesel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.DEXOS 1
Észak-Amerikai piacon használatos minősítés, az ott futó benzin-, gáz- és etanol-üzemű motorokhoz. Európai típusok üzemeltetésében nincs szerepe.DEXOS 2
2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
#81556480
törölt tag
válasz _seth_ #72274 üzenetére
Világítanak a hátsó kapaszkodók, meg 3 izzó van a felső - belső világításban. Ebből a két szélső kapcsolható "térképolvasó" lámpa. Mind a 4 ajtóban van kilépőfény, bár ez nem kifejezetten 100-as extra.
Szóval ezek alapján, 9db izzóval több van benne mint az előzőbe, mert abban csak 1 volt
Ezen felül én még akarok majd lábtér világítást, csak nem tudom milyen színű legyen.
A vezető és anyós ülés háttámláján van ilyen újságtartóféle tároló
-
beg
veterán
válasz _seth_ #72279 üzenetére
Na igen. Zsiguliban széria volt a motortér csillár, kár hogy ez is eltávozott az olajnyomás, olajhőfok, töltésjelző mellé a feleslegesnek tartott műszerek vadászmezejére.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Petyyyyy
addikt
válasz _seth_ #72301 üzenetére
Tisztelettel kérdezem nem lett volna egyszerűbb ha mondjuk szerelőd rendeli meg? Csak mert ha gebasz van, akkor nem neked kell szuttyogni a cserével. (A kedvezményt most hagyjuk)
A múltkori balhén is megszívtuk az első gátlókkal. Dobozon jó cikkszámok voltak - egy jobbos, egy balos - dobozban meg két balos volt.
Az ábra jó - műszaki rajz rulez.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen