-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz Tikakukac #93322 üzenetére
+1
főleg, mivel a kapcsolás ugye nem azonnal teljes keresztmetszeten tolja át a villanyt, így lassan elkopik és elég a kis gombóc a csúszkán
Ráadásul DC áramot kell megszakítani, ami sokkal rosszabb az AC-nál, annak legalább a nullátmenete kioltja az ívet (mert ív mindig van, hiába nem olyan feltűnő) cosfi=1 esetén, de ebbe ne menjünk bele.
Vegyük alapul a hagyományos elrendezést, 2db 55W-os izzót kell csak lekapcsolni, ami kb 9-10A 12V esetén, nem mértem még izzó ellenállást, de 14,4V esetén még több is lehet az áram. Nem tűnik soknak, de sok az, amikor meg kell szakítani.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Ismerősöm venne 2014-es Insigniát, 2.0 CDTI 160 ló körül. Van valami komolyan típushibája a gépnek?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Már jó régen írtam ide.
Valószínűleg a közeljövőben lecserélem az olajzabáló rozsdakupac F astrámat, bár nincs szívem eladni, de 3 autó nem kell (asszony szerint...).
Szóval vennék H astrát vagy B zafirát, mindenképp 1.8 benzinmotorral.
A kérdés csak az, hogy mit kell tudni a hagyományos automataváltós verziókról?
Belefutottam egy ilyen hirdetésbe és elgondolkodtam, mivel ez nem a robotizált szinkronváltó, hanem régimódi automata. Egyébként manuális vonalon indult a keresés, de atomkényelmes a céges automata VW.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz csoszogi #100886 üzenetére
Amelyik nem eszi az persze nem eszi. Ez többet kér már, mint 1l/1000km. Szelepszárszimeringes, indítás után pár méterig szúnyogirtás van. Ha megcsináltatom, akkor már az egyik csapszeges dugattyút is meg kéne csinálni, és akkor már rendesen ki is kéne hegeszteni. GTK.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz molnarpeter #100889 üzenetére
Egy petákot nem teszek bele, és időt sem. Megy amennyiért megy.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Ez a Liqui Moly olaj jó lehet Z18XER-be?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nem sajnálnám rá, ha tényleg jó. 10w40 Liqui moly-val hajtottam az astrát, azzal volt a legcsendesebb. Úgy tűnik jó állapotú a zafira motorja, évente ennyit megérdemel, ha ezzel legalább 5 évig jó autó lesz.
Most ez nem nagyzolás, de nekem a Mannol nem jött be. Kicsit csattogósabb volt vele az astra, de mivel zabálta az olajat így kb mindegy volt. Próbáltam bele Castrolt, Valvoline Maxlife-ot, Eneost, stb. Ezek közül a Liqui Moly volt a legjobb, fülre.Másik szempont, hogy az Zafira nem fog menni minden nap, kb csak hetente. Szeretném elkerülni az indításból adódó kopást. Ugye ilyenkor nagyon le tud csorogni az olaj a hengerfalról, stb. Az MoS2 adalék pedig talán segít ebben.
ivana:
Gondolod eszi?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Dehogynem.
De volt benne 5w40 is télen.
10w40 volt a gyári olaja is.
De egyébként nem azért eszi az olajat mert szar a blokk, hanem szét vannak kopva a szelepvezetők, és kiverték az új szimeringeket is. A blokknak semmi baja, szét volt bontva.
Szóval ez a duma, hogy a 10w40 " köztudott hogy hamar kinyírja a motort" már meg is dőlt.
Egyszer hengerfejes lett, a gyári HF-et síkolás után nem tudták visszatenni, túl sok jött le belőle. A bontott HF-en meg szarok a szelepvezetők, ami azután derült ki, hogy használni kezdtem.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bercsi #101015 üzenetére
Nálam is a kiegyenlítő retkes a vízszint felett, a víz szép rózsaszín, a tetején van 1-2 csepp ami úszkál. Én ezt a helyszínen észrevettem, és bele is alkudtam a szerviz árát jócskán. Haverommal alaposan "szétszedtük" az autót.
Nekem kedden jön meg az olaj amit rendeltem, majd én itthon lecserélem légszűrővel együtt. Vezérlést megnézetem, hogy csere érett-e, mert a szervizkönyv szerint 20e km-rel ezelőtt cserélték, ha igaz akkor nem kell cserélni. Aztán novemberben lehet mégis csere lesz, hogy nyugodtabb legyek.
10e km-rel ezelőtt volt minden szűrő csere (kivéve benzin), gyertya, fékolaj, váltóolaj, motorolaj csere. Májusban történt mindez. Nem tudom, hogy ezekkel mit tegyek.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz molnarpeter #101023 üzenetére
Egyelőre nem fúj ki, hatóságin is átment így. Kösz a tippet.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bercsi #101044 üzenetére
Én jövő hétre jelentkeztem be. Olajhűtő csere lesz kompletten, tuti ami tuti. Szelepfedél tömítés csere, középső dob csere. Meg persze minden bontott helyen új tömítés, leömlő, kipufogócsonk stb. Megvan az olaj, de addig nem teszem bele amíg nincs rendben az olajhűtő, majd a műsor végén a szerelő beönti, friss vízzel együtt. Persze nem ugyanoda.
Meg tudnám csinálni otthon a dob meg az olajcserét, sőt talán az olajhűtőt is, de apám telepakolta lomokkal az aknás garázst.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz FoLey-v #101052 üzenetére
Az se rossz, kicserélted már?
F_Zolee: Úgy fogom fel, hogy valós a kilométer, mert eddig nem kellett ezeket javítani. Ez a toronycsapágy a legkevesebb, az olajhűtő jobban zavar amiért le kell bontani a leömlőt. Ott van 3 összegyógyult csavar a kipuff csonknál.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #101063 üzenetére
Ez milyen doksiból van?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #101164 üzenetére
Hol van az amelyik a sütőben van?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #101173 üzenetére
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Tamagocsi123 #101200 üzenetére
Régóta csinálja vagy most kezdte? Teljes gázon hűt már hidegen is?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz manoarc #101230 üzenetére
JP Group-ost vettem most a Zafirához (2900Ft körül/db, bárdinál céges kedvezménnyel), és szerintem 7 éve az astrához is valami legolcsóbbat vettem. Hibátlan. 3 perc kicserélni, ha 2 év múlva mégis megszarna, de kétlem.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Hallottatok már ilyet? Most figyeltem fel rá, 1 hónapja van nálam az autó, sokat nem használom, 1.8 B zafira, 2007.
Műszerfal mögül ilyen halk faxsípolás hallható, motortérben is lehet hallani.
[YouTube]Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz SPeti1984 #101482 üzenetére
Digitklímás B zafirán pl a nagy kerek gomb (amivel kiválasztod, hogy hova fújja) benyomásával lehet belépni a klíma menübe és engedélyezni az AC-t. Ha be van ikszelve akkor folyamatosan megy a klíma (motortérben látom is forogni a kompresszort, és hallom is mikor bekattan a mágnes kuplung) nálam, télen nyáron. Hőfok függetlenül. Kell is, mert hidegben is lehet bent párás a levegő és le kell szárítania.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nálam is kattan indulás után a B zafi. 1.8 benzines, és olyan halk, hogy mindent hallani ami esetleg nem normális. 😀 Beindítás után, kb egyes sebesség elváltasa után hallok a motortér felől, a pedálok felől egy tompa kattanást. Legközelebb levideózom. Én is gondolkodtam mi lehet ez, de most itt olvastam a megfejtést.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101627 üzenetére
Nálam például felkapcsolt világítás mellett nem működik a bal kormány "görgő".
Frissítve még nem volt a CIM, nem tudom elég-e...egyelőre lesz*rom, minden más működik.
Az akkuzabálást nem a kábelsérülés szokta okozni, az inkább kiveri a biztit, de kitudja nálad hogy volt ...
Nálam 2-3 nap alatt lemerült az autó a garázsban, már éppen kezdtem agyf*szt kapni, új akku is volt benne, mikoris isteni sugallatra kivettem az infotainment system biztosítékát, láss csodát 60mA-re esett az áramfelvétel 0,4-0,6A-ről. A gyári CD30 MP3 egy elfáradó mikrokapcsoló miatt folyton cd-t akar enni és ez zabál.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz toompa #101651 üzenetére
Nem megoldás, próbáltam. Kicseréltem droidos fejegységre és megszűnt a merülés.
mephi666: vedd ki az infotainment biztit 1 napig (nálam a 35-ös számú, de 2 fajta biztitábla is létezik), ha 24 óráig ugyanannyi az akkuban a fesz akkor tuti az a ludas. Más nem nagyon szokott meríteni. Még a generátor diódahíd lehet hibás, de az ritkább.
Egyébként gyári rádió beépítéshet kell opcom, igen. Letanított rádiót kell venni és kell a feltanításhoz a sajátod pinkódja, ami a carpass kártyán van.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101660 üzenetére
Nálam is ki volt ikszelve a gyújtás logic, de az nem azt jelenti, hogy csak akkor kap powert sajnos, ugyanúgy be tudod kapcsolni manuálisan. Én végigmértem az egész autót, az összes biztit és csak a rádiónál esett le az áramfelvétel. 0,06 vagy max 0,1A lehet a nyugalmi áramfelvétel.
Amúgy ezzel a kicsi lakatfogóval az lesz a bajod, hogy nem éred át a kábelköteget, de elképzelhető, hogy a negatív sarura rá tudod akasztani.ui: rádió tanítgatáshoz elég a 10ezres kínai opcom?
Elég, az összes tag aki megcsinálná neked 99%, hogy kínaival operál.
Én egy ilyet tettem be, plug & play, nem kell tanítgatni. Viszont ezzel elestem a lehetőségtől, hogy belépjek a rejtett menübe.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- NETATMO időjárás állomás eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen