-
GAMEPOD.hu
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
daneel_hu
addikt
válasz rothfb #32638 üzenetére
"Ez egy pofon egyszerű üzletpolitika.
Mivel az LG saját maga gyártja az oled paneleket, szinte korlátlan mennyiségben áll rendelekezésére tartalék. Sőt én azt is simán el tudom képzelni, hogy a selejtes paneleket sem egyszer használják fel. Ezért van az, hogy ha te bejelentesz egy hibát, szinte mindenféle vizsgálat nélkül ükre cserélik a paneleket. Kicserélik egy másik hibásra, amit már másnál lecseréltek. Vajon miért vannak még ebben a szűk fórumban is többen, akiknél többször volt panelcsere? Ekkora véletlenek lennének?
Vagy újrahasználják a már lecserélt gyengébb minőségű paneleket, vagy iszonyú alacsony minőségben gyárt az LG oled panelt és a minőségellenőrzés nagyon megengedő vagy "elengedő". Vagy mindkettő."Jófelé tapogatózol, azt felejtik el sokan, hogy a szerviz nagyon sokszor egy itteni cég amely elnyerte a kizárólagos javítás jogát a márka felé. Magyarán van a gyár, a fogyasztó és kettejük között legtöbbször van egy harmadik fél, jelen esetben egy magyar cég.
Amennyiben főalkatrész csere zajlik le, akkor a gyár kompenzációt fizet a magyar cég (szerviz) felé, de nem térítik meg a teljes árat.Az is meg van határozva, hogy az adott modellek eladásait figyelembe véve hány százalékban kell tartaniuk főalkatrészeket (nevezzük egyszerűen panelnek), ezeket előre be kell rendelniük, hogy zavartalan legyen a szerviz tevékenysége amint megjelennek az újabb modellek.
Viszont mivel nem térit teljes összeget a gyár, a magyar cég érdeke, hogy minél kevesebb veszteség érje a panelcsere végett. Ezért a "trükközés"... egyrészt igazad van abban, hogy refurbished(!) cuccok is visszakerülhetnek hibás főalkatrészek helyett, egyszerűen nem érdekük egy bizonyos pont felett újabbakat berendelni mert - vagy nincs, vagy - gazdaságtalan lenne a készülékek javítása.
Szerintem egy 55-ös B7-hez kvázi csak refurbished panelek keringenek a magyar rendszerben. Annyi volt a téglalap-hiba anno.Viszont ha jól tudom akkor itthon az LG Electronics Magyar Kereskedelmi Kft. jegyzi a forgalmazását és a szervizelését is a készülékeknek, tehát ez egy jó pont. Azt nem tudom vidéken mi van, de a fővárosban ez a helyzet.
"És még a vásárlók is elkönyvelik, hogy milyen rendes ez az LG, hogy 1-2 éven belül 5-ször is szó nélkül cserél panelt. Így az ügyfelek is elégedettek és a gyengébb minőségü panelek sem maradnak a nyakukon. Két legyet egycsapásra. És ne mondja nekem senki, hogy minden egyes legyártott panel, ami lejön a gyártósorról ugyanolyan minőségű, mert ez lehetetlen. Ez fizika, matematika. Nincs két tök ugyanolyan minőségű panel. És ezeket a paneleket is meózzák valahogy, létezik az oled panel gyárakban is minőségellenőrzés és miért? Mert vannak gyengébb és jobb minőségű termékek. Illetve selejtek is."
Biztosan van valami minőségellenőrzés. Csakhogy itt néhányan abból indulnak ki, hogy X éves készülékek főalkatrészére hibás vagy refurbished cucc érkezik (és milyen furcsa), az is szar... ezért biztosan a gyárban nincs meó. Persze.
A fentiekből blődség következtetni a gyár minőségellenőrzési szokásaira, azt inkább az újonnan forgalmazott készülékekből lehetne leszűrni.A másik fontos dolog, hogy senki nem kényszeríti a fogyasztót arra (EU-ban!), hogy 5x cseréltessen panelt egy modellben. Már az első olyan alkalommal amikor a szerviz nem tudja megoldani a problémát (vagy új keletkezik), a felhasználó cserét kérhet, avagy a szerződés előtti állapot visszaállítását.
Ráadásul aki közel két éve vásárolta a készülékét, még meg is éri a csere. Jobbat kap helyette, az tuti biztos. Azt mondom, egyszer belefér a panelcsere, de tudod ki szenvedne vele másodszorra...?Egy közel két éves készülék panelcseréje (hacsak nem refurbished vagy van bontatlan panel raktáron) teljesen gazdaságtalan javításnak számít, abban biztos lehetsz.
Azt sem tudjuk, hogy a cégek miféle viszontbiztosítással rendelkeznek ilyen esetekre.[ Szerkesztve ]
-
YxVs
senior tag
válasz powerup2 #32366 üzenetére
Szia,
Esetleg a HDMI kábelek cseréje nálad megoldotta a dolgot? Milyen szoftver van a készülékeden? Nem tudom, hogy egy szoftverfrissítés megoldaná-e a dolgot?
Neked B7 van, ugye?
Másnak nincs ilyen problémája, hogy a TV nem viszi HDMI-n keresztül a hangot az erősítő felé? -
alaves
addikt
válasz daneel_hu #32652 üzenetére
Az is elgondolkodtató, hogy az LG a 2017-es modellek firmware-jébe utólag nem tette bele a logó védelmet, pedig több száz felhasználó kérte (0 költségbe került volna).
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
Celtis
veterán
válasz daneel_hu #32652 üzenetére
Azért ezt a ruszkicsere megoldást te sem gondolod komolyan, ugye? Vagy van itt valaki, aki bontott, maszatos, beégett cserepanelt kapott?
Azt sem értem, hogy milyen megváltásról beszélsz. A szerviz csak az LG-től kaphat panelt, nem a piacról veszi. Azt sem tudom elképzelni, hogy a szerviznek vesztesége legyen egy garanciális panelcserén.
Hogy a lecserélt panelekkel mi lesz, azt nyilván nem tudhatom, de hogy a szerviz nem szerelheti be más készülkékbe az biztos. Vagy bezúzzák vagy a gyárban átvizsgálják, és refurbishedként visszakerül, de utóbbi elég költségesenk tűnik lévén már átment egy procedúrán is hibásnak találtatott. Mennyi lesz ezekből használható? 1-2%? Kinek éri meg a szállítás, vizsgálat költsége?
Azt kell megérteni, hogy az OLED paneleknek van egy kihozatali aránya. 2015-ben ez 65% volt. 2017-ben már 85%. Újabb adatot nem találtam. Ehhez képest az a pár garanciális csere nem oszt nem szoroz.
Az LG üzletpolitikája pedig az, hogy az OLED továbbra is prémium. Nem a TV-ben reklámozzák, ahogy a prémium autókat sem. A reptereken szoktam látni, ahol van Merci meg Audi is kiállítva. Vételne lenne? Nem hiszem. A prémium kategóriához pedig a prémium kiszolgálás is jár. A suttyóság pedig marad a Samsungnak és ez így tök jó.
-
nagyúr
válasz daneel_hu #32649 üzenetére
Már mért ne lenne értelme?
Megmutatja, hogy kellően vegyes használat mellett nulla a gyakorlati esélye bármiféle "beégésnek"... ráadásul már 10.000 óránál járnak... annyi idő alatt kb szokták cserélni a tévéket majd minden családban ahol megtehetik hogy OLED-et vesznek.
Napi 6 órával is több, mint 4.5 év...
Ráadásul 200 nit-el, ami kb 60 oled fény... ha a többség ez alatt használja, pl 30 körül akkor még jobb a szitu valszeg... és ha bízunk abban hogy az LG nem lett rosszabb, nem spórolt el valamit, akkor ez a mai tévéken még jobb... akár nagyságrendekkel is.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
daneel_hu
addikt
válasz Celtis #32657 üzenetére
"Azt sem értem, hogy milyen megváltásról beszélsz. A szerviz csak az LG-től kaphat panelt, nem a piacról veszi. Azt sem tudom elképzelni, hogy a szerviznek vesztesége legyen egy garanciális panelcserén."
Panelcsere esetén lehetséges, de amikor a teljes szerdődés előtti állapotot visszaállítják (nálam ez volt), akkor az valamennyire bukta a magyar cégnek is.
Szétszedik, bevizsgálják a készüléket, amely vásárláskori fogyasztói ár egy részét téríti csak meg a gyár. (nekem ezt szervizes mondta, és az EPSON magyar szervizénél is pontosan ugyanígy működik a rendszer) -
daneel_hu
addikt
válasz Celtis #32657 üzenetére
"Azért ezt a ruszkicsere megoldást te sem gondolod komolyan, ugye? Vagy van itt valaki, aki bontott, maszatos, beégett cserepanelt kapott?"
Nem erről beszéltem.
De van olyan aki pixelhibás panel után kapott még jobban pixelhibásat, vagy olyat ahol más szembetűnő gond volt.
Ez akkor most vagy az, hogy nem tesztelik a paneleket tüzetesen vagy szart akarnak beépíteni, hátha elfogadod. Mindenképpen gáz, tökmindegy milyen üzleti mentalitásról beszélsz... -
veterán
válasz daneel_hu #32660 üzenetére
Erről beszéltem. Suttyóság vagy sem, multicég az LG is. Minden fillér számít. Ez jó neki, mert könnyedén cserélgeti a paneleket, ráadásul valamiféle Teréz anyaként gondolnak rá és azt hiszik a naív vásárlók, hogy mekkora jó fej ez az LG, hogy szó nélkül cserélget paneleket, "prémium" szolgáltatást nyújt...😃
Jól ki van ez találva. Mindenki boldog. Csak az nem, aki szereti várni a szervízt. Pl én. Meg az sem, aki nem szereti, ha hülyének nézik. -
krx21
nagyúr
válasz rothfb #32661 üzenetére
Azért csak úgy mellékesen megjegyzem, én is már a 2. LG Oled-em koptatom és nem kellett várni a szervizt 1x sem. Viszont ha kell, nem mindegy milyen hozzáállás és szolgáltatás van mögötte...
De ha valami mégis szokatlanul kiváló, azt is “megvilágítja” valaki úgy, hogy mégse...[ Szerkesztve ]
-
veterán
Te azt tök természetesnek és kiválónak tartod, hogy egy több százezres tv-nél panelt kell cserélni? Netán többször is? Nem az lenne a kiváló, ha nem kellene szervízzel bajlódni? Furcsa az értékítéleted... Esetleg ne jelöljük az LG-t az év gyártója díjra?
Valami oka van annak, hogy ilyen könnyedén cserélget panelt az LG és nem az, hogy rengeteg kidobni való pénze van, vagy, hogy annyira gazdag és rendes, esetleg modern Robin Hoodként viselkedik. Hány éves is vagy? És még hiszel a mesékben?
Ja és, hogy ne úgy tűnjön, hogy az LG-t ekézem, a többi multicég ugyanez, csak pepitában. A többi gyártó sem szent, egyiket sem kell úgy beállítani, mintha a vezetőiket nem anya szülte volna...[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz daneel_hu #32664 üzenetére
Igen, én is visszakértem egyszer ilyen esetben a pénzem. Pont egy LG tv esetében. Igaz hetek kellettek. Igazolás kellett a szervíztől, amivel vissza kellett mennem a boltba, ahol vettem tv-t és ott visszaadták a teljes vételárat. A gondom az eltelt idővel volt inkább.
-
athomi
veterán
Debreceni MM-ben az 55AF9 410.000 Ft. Viszont valószínűleg kiállított darab volt, mert ki is van írva hogy kiállítási vagy utolsó darab. Szerintem valamikor ez volt kiállítva az áruházban, állandóan ment, most BF-re előszedték a raktárból, hisz valamit ki kell tenni jó árban. Nyilván nem vettem meg.
[ Szerkesztve ]
-
allein
addikt
Urak, Philips oledben melyik modell ajànlott? Van bárkinek Philips oledje?
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein
-
proly01
őstag
LG C8 tv jelzi valahogy ha atmos tartalmat kap?
....Pr:)ly....
-
powerup2
addikt
Szia már müködik kábel csere volt és most jó B7 tv-m van és az utolsó fw van rajta
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
-
renatto
őstag
válasz proly01 #32670 üzenetére
Jobb felső sarokban "Dolby Atmos" feliratnak meg kell jelennie pár mp-re. Mint ahogy HDR tartalom esetén a "HDR2 felirat.
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
renatto
őstag
válasz allein #32669 üzenetére
A 754 a legolcsóbb, idén jött ki, azon talán nem is android van. Utána a 804 jön (803 a tavalyi) míg a 9-es sorozat hangzásban (soundbar) és dirájnban jobb, ahogy a 854 is (káva és talp). Szerintem mind Ambilight-os, ami kikapcsolható.
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
salapp
addikt
válasz allein #32669 üzenetére
Nem-OLED Philips kapcsán: a menüje szerintem picit idegtépő és nem evilági logika szerinti. BT kapcsolat nehezen megy androidos telefonnal. Nem tévé kapcsán: a Philips szervíz kifejezetten jó, pláne, ha budapesti vagy és a Szervíz Kft-be tudod vinni.
Viszont nekem már foltos háttérvilágításos Philips VA LCD esetében is nagyon tetszett az ún P5-Engine által alkotott kép. 65-ös átló mellett, 2 méterről nagyon jó volt a 720p kép is (ami egy M5 HD-ról származó mkv anyag volt). Gondolom, OLED esetében még jobb az eredmény, mivel nincs háttérvilágítás, ami rontja az összképet.Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
allein
addikt
válasz rothfb #32672 üzenetére
Igen. Szemezgetem az idén megjelent 934 szériával, főleg az ambilight miatt, nekem nagyon bejön ez feature. Volt már amúgy több ambilightos Philipsem: régebbi modelleken a saját rendszere lassú, android is az volt(6. széria). Ezért tartok egy kicsit az android rendszertől. De gondolom a 9. szérián nem lehet annyira gáz az android.
Online vásárlás esetén 14 napon belül el tudok állni a vásárlástól, ez helyes? Milyen indokkal lehet elállni?
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein
-
YxVs
senior tag
Nézem a B8 sw change log-ot:
[04.10.65]
1. To improve no audio issue when changing sound out from ARC to TV Speaker in QSM Mode OnItt mit jelent a QSM Mode On?
Nem lehet, hogy ennek van köze a HDMI ARC problémához? Esetleg ez javíthatta?
Én még 04.10.35-ön vagyok. -
krx21
nagyúr
válasz rothfb #32663 üzenetére
Most akkor az a baj, hogy az LG cseréli a hibás panelt és ráadásul túl könnyen? Itt valami gyanús... 😁
Figyu, ha ennyire LG ellenes fóbiád van, akkor lehet nem kellett volna LG paneles TV-t venni...
Az hogy milyen jellegű és mennyi hibás panel van, az egy egészen más téma... De nehogy már ne örüljünk, hogy az LG igyekszik ezt megoldani...
Annak idején próbáltál volna szervizelni egy Panasonic plazmát...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz allein #32678 üzenetére
Igen, az Android rendszer miatt kérdeztem, amit kérdeztem, hogy Philips-et akarsz e. Így már értem, Ambilight miatt többek között. Egyébként simán elképzelhető, hogy a 9-es sorozat rendszere sokkal jobb lett már, utána kell olvasni. Amikor a Panákat vettem, a Philipstől az tartott vissza, hogy sok rosszat olvastam a rendszerükről. Plusz nekem nem kellett az Ambilight.
-
salapp
addikt
válasz allein #32678 üzenetére
14 napon belül indok nélkül, csak a visszajuttatás költsége, módja a vevő oldalán van.
Nagyon tetszik a 65-ös LCD esetén is barátunknál az ambilight. Amúgy a jelenleg 400-ért kapható 55-öst szemelted ki, vagy a nagyobbat?
A P5 enginnnel szerintem nagyon komolyat alkottak a mérnökök, tényleg van mélységérzete a képnek, 1080p anyag már pazar volt az 55-ösön két méterről is.
Esetleg nézd meg a HDtvtest csatornán Vincent Philips oled tesztjeit. Általában elég objektív a manus.Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
Pityu89
senior tag
Sziasztok! WebOS 3.5 ön létezik valami gombzár? Gyerekzárnál csak csatornát lehet blokkolni, de én azt szeretném, hogy a tévén lévő gombot ne nyomogassa a lurkóm.
-
allein
addikt
válasz salapp #32685 üzenetére
Voltam Pólusban MM-ban, nincs kirakva. Azt mondták, hogy ők nem is nagyon foglalkoznak Philips márkával, ami a TV készülékeket illeti. Csoda, hogy az a pár ki van rakva. Jó lett volna megnyomkodni egy kicsit, megnézni milyen a menüje. Nem merem látatlanban megrendelni. Vittem magammal demó anyagokat
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein
-
daneel_hu
addikt
640 rugót azért csak nem adsz egy 55 colos oledért.
-
renatto
őstag
Bejáratás. Az új panel nyilván nem százas, de ilyet az enyémen soha nem láttam:
Kb 1 órát ment a Rádió 1, minden mindegy alapon. A régin az első 2-4 hétben ilyet nem csináltam, viszont utána rendre ment 1-1 órát. Vagy ez a hibás panel miatt ilyen érzékeny vagy az első pár hétben a panel tényleg érzékenyebb. A 4 órás frissítő "törölte".
KLIPSCH DOLBY ATMOS 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monoprice Monolith 12 THX Epson TW9400 4K HDR - Yamaha RX-A2080 - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
veterán
válasz tutitibi #32694 üzenetére
Akkor a GZ sorozatban van már logo halványítás? Na ma is tanultam valamit...
Semmi különösre nem kell figyelni, a beégés elleni védelmek legyenek bekapcsolva, ne húzd ki, ne áramtalanítsd használat után, hogy le tudjanak futni a kompenzációs ciklusok. Esetleg ne használd túl magas oled fényen eleinte. Nem mintha a későbbiekben szükség lenne rá.
Ja és szerintem a mozgásmegjelenítést rakd maxra, akkor teljesen folyamatos lesz mindig, de ez már ízlés kérdése...
Az overscan nálam is be van kapcsolva, mert pár tv adásnál látszik felül, alul csík. Pl digis film+hd. De nem zavaró, sokat nem takar ki a kép széléből.[ Szerkesztve ]