Új hozzászólás Aktív témák

  • i-sti

    senior tag

    válasz i-sti #2206 üzenetére

    Csak nem hagy nyugodni ez az olaj téma.
    [link]

    Ez ment bele:
    A1/B1
    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 2.6
    Ez ugye az A1 szabvány alja. (2.6 - 3.5)

    Előnyöket amiket tapasztaltam azokat leírtam a Honda topicba, röviden: jobban melegedik, csökkent a belső ellenállás.

    Viszont, sok helyen olvastam, néztem YT videót, hogy az ilyen alacsony HTHS szám sem jó, főleg olyan esetekben mikor igénybe van véve a motor.
    Jelen esetben, nagyon tetszik a motor karakterisztikája és elég sokat forgatom 6000 fölé és megyek 5000 fölött.
    Természetesen csak meleg olajjal. Hidegen csak tojás héj.
    Manuál EU motorokhoz A3, A5 enged meg, viszont EU-n kívüli motorokhoz (Engine (for Service Reminder System non-applicable EU countries)) az A1-et is. [link]

    Fő szempont, hogy hidegen is jól kenjen, de azért mikor 6000 főlé pörög akkor sem akarom, hogy fém fémen menjen. Fogyasztás nem szempont. Ha jól tudom az A5 azért jött létre, hogy lehessen tartani a fogyasztás normákat.

    Túl sok cikket-videót kerestem, ahol mindenféle véleményeket láttam. :R

    Kikérném az itteni nagyérdemű véleményét is.

    Novum Forum Siculorum

Új hozzászólás Aktív témák