Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Motion_Blur #1461 üzenetére

    Olaj hőmérsékletek mérése érdekes jelenség, mert pl. anno a céges pdtdi-ben is nézegettük mit ír ki, de a normál országúti szüttyögésnél 97-98 °C-t mutatott, tempósabb haladásnál meg 104-et. Nem mindegy hol méri, mivel méri.

    Ha megnézed a totalcar 1,33-as Toyota motoros cikksorozatát, abban is benne van, hogy az alacsony viszkozitású/üzemanyag takarékos olaj használata mellett az időnként magasabb hőmérsékletű használat (pl.autópályatempó tartósan, vagy autópályán kívül alacsonyabb fokozatban történő használat=magasabb fordulatok, magasabb hőmérséklet) segítik elő pl. az olajgyűrű öntisztulását, aminek hiánya az adott motorban pl. gyakoribb problémát is okozott.
    De pl. változó szelepvezérlésű motorok, vagy elektronikus fojtószeleppel, változó hosszúságú szívócsővel rendelkező motorok esetében is javasolt időnként hosszabb, magas fordulatú/magasabb terhelésű üzemben használni, hogy pl. a szelepszárak a teljes, mélyebb nyitású hosszukban tudjanak járni, a szelepvezérlés teljes funkciójában legyen használva(nagyobb/hosszabb nyitást létrehozó VTEC/VVT/valvetronic szabályzó rendszere, csapjai, olajfuratai, szelepeken lerakódások, szívócső lerakódások, szabályozó (pillangó-) szelepek) melyek mind meg tudnak "szorulni", koszolódni, szennyeződni, le tudjanak tisztulni. A kétállapotú szabályzású egységek ha rendszeresen csak az egyik állapotban vannak, a másik állapotban soha vagy ritkán, azok is meg tudnak úgy "macskásodni", hogy utána esetleg már nem tudnak üzemmódot váltani. (Példaként az R18A motor vezérlése olyan, hogy 1000-3500 között részterhelésen alacsony szelepnyitású profilt használ, teljesen nyitott pillangószeleppel, és hosszú szívócsővel, míg ugyanezen intervallumon nagy terhelésen, vagy 3500 fölött már minden esetben nagyobb szelepnyitást, pillangóval szabályzott fojtást, és rövid szívócsövet állít be. Tehát pl. ennél a tartós 3600-as fordulaton haladás már segít az öntisztulásban, bejáródásban)

    Jó állapotú, hibátlan kenési rendszerrel rendelkező motor esetében a magasabb fordulatú üzemmeleg használat kevesebb hátránnyal jár olaj elhasználódás szempontjából vizsgálva, mint az alacsony fordulatú, vagy hideg üzemű járásból adódó problémák miatt. Természetesen más szempontból lehet találni hátrányt, pl. gyűrűk, hengerpersely fokozott kopása, de ha üzemórában azonos két motor közül az egyiket stabilmotorként padra állítanák magas fordulatra, akár terheléssel, a másikat hétköznapi használatba vennék, üzemóra szerint azonos időben azonos szervizperiódussal, akkor nagy eséllyel a stabil magas fordulatú motor lenne kevésbé elhasználódott. Magas fordulatokon mondjuk a nyomatékmaximumhoz tartozó fordulatszámot kell érteni, vagy a nyomaték és teljesítménymaximum közötti munkapontot, nem a leszabályzás közelit.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák