-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cicero
őstag
Közben megint megmértem az olajszintem, most centivel, mérőpohárral estem neki. 950 km-en 0,7 dl tűnt el a motorból. Ezt szerintem egy vastagabb olaj sem fogja már megoldani.
-
tboldi
nagyúr
Amúgy lehet, hogy tényleg csak bemelegedésről van szó, nem arról, hogy milyen csodaszer lenne. A videó elején, amikor mutogatják a motorokat és hangjukat, akkor több esetben is egyértelműen hallani, hogy kisebb lett a fordulatszám, vagyis a hidegindítási üzem befejeződött.
Ha nagyon akarod, csinálok neked ugyanilyen videót a saját Jazzemről, amiben nincs semmilyen adalék, kizárólag Motul 8100 Eco-nergy 0W30-as olaj.
-
tboldi
nagyúr
Tehát azt mondod, nincs ilyen?
-
Cicero
őstag
Nincs! Azt hallottam, hogy ha a szelepszár szimmeringel van gond nincs kék füstje az autónak. Esetleg lehet a PCV szelep meghibásodása is az olajfogyás oka.
Mindenesetre most az jön, hogy megpróbálok egy vastagabb olajat. Eddig 5W30 volt benne (Total Quartz NFC), most 5W40-et fog kapni, abból is egy vastagabbat. Tudtok ajánlani? Mazda2, 1.3 liter, benzin.
-
Cicero
őstag
Úgy döntöttem megpróbálom a Total Quartz 9000 Energy 5W40-et. Jól látom, az Energy vastagabb, mint a sima Quartz 5W40?
Az Energy 5W40 kinematikai viszkozitása 14,7 mm^2/s, eddig ami benne volt Quartz 5W30-nak 9,9 mm^2/s.
A hsz-ek alapján néztem még a Mannol Elite 5W40-et, de annak csak ~12 mm^2/s volt.
Félek, ez sem fog rajta segíteni, max. nem 7 dl fog 1000-en fogyni, csak 4, de egy próbát megér. A szimmering cserén gondolkozok, szerintem beszélek is egy autószerelővel a héten...
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Vettem a Kovács Alkatrésztől Total olajat és nincs matrica a kupakon.
-
tboldi
nagyúr
Nem mindegyik gyártó tesz rá, bár azt hiszem, pont a Total igen. Mondjuk hallottam már panaszt Kovácsékra olajos rendelésekkel kapcsolatban.
-----------------------------------
Más: újabb videó Gajdán Miki bától - Ne keverj az olajhoz semmit, egy jó kenőanyagban már minden megvan[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
Pedig a Total olajon van ... Kaufferből vettem
Ha már kékes szürkés füst, én azt vettem észre hogy ha kicsit odalépek az autónak mondjuk 4000 fölé pörgetem és agresszíven megyek vele akkor utána kicsit füstöl, majd szépen alapjáraton megszűnik ez a jelenség, az mondjuk igaz hogy picit túlöntöttem az olajat ... benyomja ilyenkor a kipufogóba és ott ég el ?
Olajat nem eszi, 12 ezer km alatt 8 dl -t evett, amennyi maradt a 4L kannából !
Még amire gondolni tudok a 98-s Auchan benzin
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Cicero
őstag
Igen, egyébként pont a te posztod volt a referencia, mert ugyanazt vettem én is. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, a srác azt mondta, hogy szállítás közben eshetett le a védjegy - amit én egy kicsit nehezen tudok elképzelni, mert ezeket a védjegyeket nem lehet nyomtalanul leszedni a kupakról -, de cserébe küld egy olyat, amin van. Jövőhéten jön. Most vettem még 1L-es 5W30-at a Bárdinál, azon volt védjegy, le is ellenőriztem, bár nem teljesen értem, hogy működik a rendszer. Akkor tudom csak meg, hogy hamis az olaj és csak ráragasztottak egy védjegyet, ha valaki elhasználta már ezt a kódot az oldalon. Szerintem kevesen vannak, akik nekiesnek QR kód olvasóval és bepötyögik a PIN kódot is.
Na mindegy, majd meglátjuk...
-
forceberg
veterán
Egy humbuk az egész, a Kaufernél is kb. a fiókban vannak a matricák.
Én úgy képzelem el, hogy a TH a hivatalos eladóinak küld az olajszállítmánnyal zárjegyet.
Aztán, ha eladnak hivatalos olajat matrica nélkül, már meg is nyílt az út, hogy a hivatalosan beszerzett olajoktól megmaradt zárjegyek rákerüljenek a szürkeimportos termékekre.
Szóval nincs megoldás...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
w333
félisten
Megcsináltam az érvényesítést ... és nekem bizony eredeti
Próbáltam leszedni a zárjegyet, hát ez nyom nélkül magától csak úgy biztosan nem esik le, nagyon oda van ragasztva annyi biztos !
Annyi az egész hogy a sorozatszámhoz tartozik egy pin kód és annak egyeznie kell, ha hamis akkor nem tudod érvényesíteni, ha eredeti akkor igen !
(#870) Kornel
Total.hu -tól van a matrica ... különben a Total.hu oldalán nem tudnád érvényesíteni, hiszen a kereskedő honnan tudna az olaj sorszámának a pin kódját ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
forceberg
veterán
Elővettem egy Elf kannát, beregeltem, de még csak azt sem írta ki, hogy ez egy 5l-es Full Tech FE.
A zárjegy nincs párosítva a kannához. Ezt a matricát egy locsolókannához is beregisztrálhattam volna.
Szóval ez így halottnak a csók.
Úgy tudom, a Filterabc nem közvetlen Total partner, így ők valakitől kapják már, lehet náluk ezért van mindig zárjegy.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Cicero
őstag
Hát igen, valószínűleg szereznek rá egy matricát nekem...
Amúgy sajnos tényleg az a helyzet, hogy a zárjegy nem a kannához/flakonhoz van rendelve: bescanneled a QR kódot, a Total oldalán pedig beütöd azt a sorszámot, ami szintén a QR kódon van. Az adatbázisnak lövése sincs róla, hogy milyen olajról írtad be...
Na nem baj... itt tart ez az ország... -
veterán
Ha normális helyen vettétek, rendeltétek az olajat, akkor felesleges ennyire parázni.
Kauffer, FilterABC, stb. mind normális hely.
Ne a Vaterán vedd Pistikétől, fele áron.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
30 éve motorokat szerelő csóka esküszik a XADO-ra. Volt egy motor, amin a gyári 13 helyett 11 bar-os végnyomást mértek. Tettek bele XADO-t és 1000km hajtás után újra 13 lett. Persze azt ő is megmondta, hogy nem lehet elhagyni a XADO olajat, mindig ezt kell használni utána, különben a beépült anyag kikopik a pi**ába.
Nyilván egyik csodaszer folyadék sem generálozza a motort...
Nekem most 10w40 XADO-val a 20 éves Astrám sokkal csendesebb, mint eddig.
Legutóbb ilyen csendes Liqui Moly MoS2 10w40-essel volt.
Volt előtte Castrol Magnatec 10w40, Eneos 5w40 valamelyik, legutóbb pedig Mannol Elite 5w40 és Extreme 5w40 is. Mindegyikkel hangosabb volt, mint most.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
TFSi
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata Castrol Edge FST 0w40 vagy Mobil 1 ESP Formula 0w40 olajokkal? 1.6 benzinturbós Opelba próbálok váltani 5W30-ról.
Köszi előre is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Gyula84
veterán
üdv ez mehet a 2.5TDI V6-ba?
[link]Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
TFSi
őstag
Elvileg nem, mivel a jóváhagyás engedélyszáma VW 504.00/507.00. Keress inkább ez utóbbihoz illeszkedő, longlife olajat, ha kímélni szeretnéd az autót. A linkelt Mobil olaj már egy elég régi fejlesztés.eredménye.
Az olajtársaságok honlapján szinte kivétel nélkül van olajválasztó, sokat tud segíteni, ha beírod az autót pontos paramétereit.
K Norbi: Castrol Edge 0W40 FST Titanium (ACEA C3) lesz ősszel beleöntve, addig pedig a friss Mobil 1 5W30.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Roxbury
őstag
Sziasztok. Szerintetek olyan autoba, amibe C3 olajat ir elo a Shell olajkereso, oda jo lenne ez a C2/C3 as megjelolesu olaj is? Vajon mennyivel lehet kisebb a HTHS-e, mint 3.5? Amugy az adatok alapjan jo olajnak tartom nagyon, csak ettol felek egyedul, hogy mivel ra van irva a C2 is, igy nincs meg a 3.5 os HTHS. Egy Swift MK4 1.3 M13A benzinrol (2006) van szo amugy, ehhez az ECT C3-as 5W30-as olajat irja premiumkent a Shell lubematch. Errol a 0W30-asrol emlitest sem tesz. Amugy a gyari eloiras 5W30-as olaj. Csakhogy 3.5-os HTHS-el, amit a C3 tud csak ugye a C2 nem.
Szerintetek ez az olaj jo lehet egyaltalan bele?
SHELL HELIX ULTRA C2/C3 ECT 0W-30[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
TFSi
őstag
Jelenleg ehhez a motorhoz a szalonokban gyári 0W20-ast öntenek, vagy 10W30-at. A családban volt Swift (2005, 1.3) a 0w20-ast egyáltalán nem ette, és szép hangja volt tőle. Télen is flott indulás és kenés. A Shell ahogy írod, ezt ajánlja a kocsihoz: Helix Ultra ECT C3 5W-30.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
M13A-ba kizárt, hogy értelmes szerviz 0w20-at tölt, ugyanis nem bele való.
A megengedett legkisebb viszkozitas a w30 bele, bár ugyanezt megtetszik a Boosterjet-nel is, hogy 0w20-at töltenek bele az 5w30 megengedett legkisebb viszkozitasu olaj helyett.Amibe a 0w20 való Suzuki-nal az az újabb (2009 utáni) M16A, és a K10/12B/C motorok.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
-
Kornel
veterán
Könyv szerint nem.
Gyár szerint sem.
ENEOS egy vicc, az olaj keresőjével együtt. Nem véletlenül rúgta ki a Suzuki, mint gyári olajszállítót.
Én nem kísérletezgetnék, maradnék a gyár által ajánlott 5w30-nal M13A esetében, sőt a többinél sem a legjobb választás a 0w20, amennyiben nyáron nagyobb terhelésnek van kitéve, mert könnyen megszakadhat az olaj film.
K12B-ben használtam ENEOS 0w20-at, amibe az az ajánlott viszkozitas, nálam jobban bejött az 5w30.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
Valahol olvastam, hogy a modern olajok viszkozitási értéke már rég nem az, amit eddig tudtunk. Az adalékoknak köszönhetően nagy terhelés esetén is stabil marad az olajfilm a fémfelületeken. Elővigyázatosságból az 5W30 lehet a legjobb megoldás. Most nézem a MOBIL 1-nél, 0W30-ast ajánl.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Roxbury
őstag
Koszonom Uraim 😊
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
5w30 elég bele, ha 3,5 körül van a HTHS viszkozitasa.
A Sustina igazából inkább w20-as olaj, azért is lett vége benne.Egy erős menet után (50+km végig tiltás közelben) erős égett szag jött a motor felől, aztán 1000 km alatt megevett egy litert belőle.
Normális olajra való csere után ismét semmi baja nem volt.
-
Roxbury
őstag
Nezem en is a Mobil1 ajanloban, hogy engedi a 0w30 at. Raadasul az is C2/C3-as.
Akkor szerintetek amelyik olajnal, mint peldaul annal a shellnel ra van irva, hogy C2/C3, azt nyugodtan rakhatjuk 3.5-os HTHS-es kocsiba, mint a swift, amibe ugye C3 olaj kell. Csak akkor kivancsi lennék mennyi tenyleg a HTHS, ha C2 esbe is engedi.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Kornel
veterán
Nem lényeg, bármelyik 5w30 olaj megfelel a Swift-be, nem kell bele semmi extra.
Tényleg, API SN/SM, amit mindegyik tud.Fontosabb, hogy maximum 15.000, de inkább 10.000 km-enkent le legyen cserélve.
Ha szereted hajtani, akkor nyilván jobb egy magasabb HTHS viszkozitasu olaj bele.
-
Roxbury
őstag
"The Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 also meets ACEA C2, ACEA C3, and API SN specifications."
Szerintem ez alapjan siman bele kene, hogy lehessen rakni a swiftbe nem? Ugye irja, hogy teljesiti a C3-at ami alapjan okes. 30-as melegoldali viszkozitas, ami gyari ajanlas. A hidegoldali meg minel alacsonyabb, annal jobb, mindenhol azt irjak. 0W is mehetne bele nyugodtan, hiszen sokkal surubb igy is, mint melegen ugye, tehat nyugodtan hasznalhato, cserebe még az 5W-nel is hamarabb korbe er az olaj inditasnal, ami lenyeges dolog.
Szerintem jo kene, hogy legyen az M13A-ba ez az olaj (SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30). 😊
10 ezrenkent van cserelve. Csak a legjobbat akarom neki, ami még engedelyezett. 😊[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Kornel
veterán
Ez teljesen jó bele, sőt az egyik legjobb.
C3 és 0w szerintem ritka kombináció, rakd bele.Nekem sajnos sima ECSTAR F9000-et kell garanciaidő alatt a Boosterjet-be raknom, de 7500-ankent ledobom és kész.
TFSi: egyszer kétszer használtam, semmi gond nem volt velük.
Nekem eddig a legjobban a Liqui moly jött be, a Swift Sport
-ban az bírta a gyűrődést, az ENEOS nem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GOODYEAR NYÁRIGUMI - 205/55 R16
- ( Csere is érdekel )Eladó laufenn G FIT 4S Négy évszakos gumi Felnivel 175/65R14
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Foxwell NT301 - OBDII/EOBD hibakódolvasó / törlő / diagnosztiaki eszköz
- Roborock S7 Max Ultra Robotporszívó és felmosó (2in1)