-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
A gyártó max 1 liter / 1000 km olajfogyást határoz meg normálisnak de az már szerintem nagyon durva. A tiéd meg nem olyan vészes ehhez képest de lassan érik egy motorgenerál. Minden esetre érdemes gyakran ellenőrizni az olajszintet, biztos ami biztos alapon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Qru
MODERÁTOR
-
#03969024
törölt tag
Egyszer az életben jó lenne már látni egy gyakorlati példát, hogy a mi éghajlatunkon azért kopott gyorsabban egy motor, mert 10-15W-s olajat kapott! Olajgyártói maszlag az egész... Az előző autóm több, mint félmillió km-t futott ilyen kenőanyagokkal, nulla olajfogyasztással. Persze, a gyártóknak jobb, ha minél drágább anyagokat adnak el. Megint leírom: Pl. a Detroit Diesel kétütemű dízelmotorjának gyári előírása 40-es egyfokozatú motorolaj. Van rajtuk Roots-fúvó és turbó is, mégis vígan elpöfögnek több tízezer üzemórát...
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #659 üzenetére
Rakj bele egy modern, főleg dízel és vagy közvetlen befecskendezéses motorba 10 de inkább 15w-s olajat, lehetőleg 40 vagy 50 melegoldali viszkozitassal.
Szerintem a garanciaidőt sem éli meg.
Nem 1990-ben vagyunk, ne feledd el.Nem kell nagy szakmai felkészültség sem ehhez, hogy belátsd.
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #664 üzenetére
De nem 10w40.
Meg 15w40
Meg 50...Egyébként 5w30 a gyári ajánlás. Tudtommal.
Sőt egyértelműen jobb egy ugyanolyan melegoldali viszkozitasu, de kisebb hidegoldali viszkozitasu olaj, mert hideginditaskor hamarabb jut el az olaj a kenesi pontokig.
De kinek pap, kinek papne.Kemény 4000 Ft 4-5 liter minőségi mannol 5w30-as olaj, biztosan sokba kerül megvenni.
-
Cicero
őstag
Olvasgatok közben: az olajfogyást PCV szelep is okozhatja...
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #668 üzenetére
Kína problémád vele?
Inkább egy eredeti, a gyári előírást teljesítő olaj, mint egy "márkás", de a gyári előírást nem teljesítő...
Vagy tévedek?
Arra buzdítod az embereket, hogy térjenek el a gyári ajánlástól, és tegyenek nem megfelelő, de számodra minőséginek hitt olajat? -
Qru
MODERÁTOR
válasz #03969024 #659 üzenetére
10W40-es olaj ment egyszer a Hondámba, olyan hangja volt tőle hidegen a láncnak, hogy rossz volt hallgatni. Ha már hallható az régen rossz...
Ezeket az amcsi motorokat meg ne keverd a kényes európaiakkal. Teljesen más feltételrendszernek kell megfelelniük. Ott elve nincs 95-ösnél jobb benzin a kutakon és az olajaik is sokkal "gagyibbak".
Nyáron voltunk amerikában, mondja a kinti rokon, hogy megy olajcserére (egy Mazda MPV 2.5i motorral). Mondom mit tesznek bele? Kiderült, hogy ásványi olajat. Ott az a standard még ma is. Szerencsére rá tudtam beszélni a full synti 5W30-ra. Mondta is a szerelője, hogy akkor ezt ráér 10 ezer után cserélni (az asványit 8k után cserélik).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
DeathAdder
veterán
Jujj de jó hogy nyílt ez a topik
Igazából minden tavasszal (amikor eljő nálam olajcsere) felteszem magamnak a kérdést, hogy jól teszem-e hogy a dupla észteres 300v motult tankolom?
Igazából kevésbé a magas ára zavar, inkább az hogy lévén versenyolaj, nem-e nyíródnak el idejekorán a szénláncok, gyengülnek el az adalékok, romlik el a viszkozitás etc..egy év alatt? Évi 5-7 ezer km megy bele, ezért évente csak egyszer van csere.
Nem versenyautó, de egy magas fordulatú 200 lóerős 2 literes szívó motor [link], amit leginkább élményautózásra használok nem ritkán magas fordulaton
Régóta gondolkodom már a kommerszebb 8100 X-max 0W40-en.
Ilyen viszkozitást használok 300v -ből, csak kicsit fúrja az oldalamat hogy 1 éves távlatokig vajon megmarad-e minden jó tulajdonsága?Vélemények?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeathAdder #676 üzenetére
1 évig bőven jó az az olaj, ne aggódj.
Mivel hobbi gép, gondolom nem is jár sokat hidegen tehát a savasodás is csak marginálisan van jelen.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van még kb 4000km-em olajcseréig, de addig is szeretném felmérni a terepet. Az alany Renault Megane 2 1.5dCi 106LE 2007-es. Ebbe keresnék olajat.
Az előző tulaj Castrollal itatta, én viszont már az előző autómnál is lecseréltem (akkoriban volt a hamisítási dolog). Most ELF Evolution SXR 900 van benne, 5w40 (ezen szerintem nem kellene változtatni, valamint a könyve is ezt írja).
Viszont így, hogy elment eddig kb 6000km-t, olyan mintha legalább a duplája lenne benne, tehát nem igazán vált be (igaz ez az első adag). Cseréljem le ugyanerre majd, hátha "hozzászokik" vagy van esetleg jobb, ajánlottabb?
Olajat nem eszi, ~97e km van benne, elvileg nem dpf-es, napi használatban van (csak városon kívül, 90-100km), hidegen nincs hajtva, 10 ezrenként cserélném az olajat.Renault Megane IV Limited
-
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Fuchs Titan GT1 mennyire ajanlott olaj?
1.9 PD Passatba menne.Köszi
-
MPowerPH
félisten
Hali, Liqui Moly olajokhoz konyit valaki? Csak mert bepotyogve az autom rendszamat a keresobe megjelent egy tucat 5W30 -as olaj, ami BMW LL04 -es.
Sorban:
SYNTHOIL HIGH TECH 5W-30
TOP TEC 4200 5W-30
LONGLIFE III 5W-30
TOP TEC 4600 5W-30
TOP TEC 4605 5W-30
LONGTIME HIGH TECH 5W-30Ez azert igy nem keves...
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Itt kint UK -ban rendszam alapjan tudsz alkatreszt keresni az autodhoz. Van is egy olyan opcio, ahol bepotyogod, itt. Ird be, hogy LA12CAU, es mar irja is, mibe milyen olaj kell. Pontosan 8 fele jon fel, tehat nincs megkonnyitve a valasztas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
i-sti
senior tag
2013 Jazz-be, 1.4 (motorkódot még nem tudok)
[Mobil 1™ 0W-20
Advanced Fuel Economy, Advanced full synthetic engine oil]
Ilyen olaj megfelelő lenne? Vagy inkább 0W-30at?Novum Forum Siculorum
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #686 üzenetére
Nem voltam lusta, irtam tegnap a supportjuknak, es mar valaszoltak is.
Belinkelem, hatha valaki masnak is hasznos lesz."Dear Mr. Ryczek,
thank you for your inquiry and your interest in LIQUI MOLY products.
Basically, all mentioned oils are allowed for your BMW, because all fulfills the required specification BMW Longlife-04.
But i recommend you the LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W-30, since this synthetic oil is due to its formulation from all this oils the best choice for you.
The Top Tec 4600 ensures a fast lubrication of the engine and provides a stable oil film, even under extreme conditions.Additionally, i recommend you also our LIQUI MOLY Cera Tec.
By a combination of a synthetic friction modifier and a ceramic solid lubricant prevents the Cera Tec the direct metal-to-metal contact and reduce so the friction and the wear.
Especially modern turbo charged engiens benefit from the properties of the Cera Tec.
I send you our product informations in the attachment.
Should you have any further questions, please contact us.
Freundliche Grüße / Best regardsi. A. Roman Göser "
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- PlayStation 5
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- 3D nyomtatás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MILC felhasználók szakmai topikja
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000