-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
Pont ezt mondom. A gyári sem jobb, mint a többi ún prémium olaj.
Csak az üzlet miatt lesz a gyár által ajánlott és használt olaj az ami.
Én is használtam Castrol Magnatec 10W-40-et. Teljesen jó volt úgy mint a Total quartz, vagy a Valvoline, a Shell stb.Viszont a Motul 2T olaj tényleg jó. Fűkaszába használom és tényleg nem füstöl vele. Vagy csak alig egy Mol 2T-hez képest.
Nem tudom normálként mit tud a Motul. Kipróbálnám, de az ára taszít kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem magamtól jött a gondolat.
Motorversenyzők, olajtéma, még régebben....Verseny előtt úgymond "betörik" az olajat, ( mennek vele pár kört) mert a friss olajnak nagyobb az áramlási ellenállása valamivel.
Hasonló történik olajcserekor. A kopott, fáradt olaj viszkozitás módosító adalékai kikoptak már, ezért olajcsere után halkabbnak hallod a motort. -
félisten
válasz Tothgera30 #11117 üzenetére
Ez elég szomorú. Dolgoztam elég sokat a "szakmában" és tapasztalatom szerint az alco eléggé lent van minőségben.
-
Asbee
veterán
Tennétek 0w-30-at 2.0 dízelbe? (507.00). Erősen gondolkodom rajta, lehet meghálálná hétköznapokon a napi 2 rövid útra városban. Zsu.hu-n elég jó áron van a SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L.
-
Asbee
veterán
válasz Morgenstern #11125 üzenetére
Ezeket a Total Longlife olajakat nagyon eltalálták. Simán ottvannak a toppban. VW minősítésen belül, nagyon jó adalékcsomaggal rendelkeznek és az alapolaj is jó. A gyári olajban ugyanaz az adalékcsomag van mint az Ineo LL 5w-30 és 0w-30 ban. Mobil 1 ESP ami top volt 5w-30-ban, de azt meg nagyon kiherélték.
#11124focvis , #11123Rocky975 : Valamiért több panaszt hallani ebben a motorcsaládban (EA288) a 0w-30-ra. Pályán csipegetés, főleg ha már van pár ezer az olajban. Ezért vagyok bizonytalan. Lehet inkább maradok annál ami bevált. -
Asbee
veterán
válasz Tothgera30 #11134 üzenetére
Na ezt jó tudni köszi, elég szép készlettel dolgoznak ahogy néztem.
-
Brumi˘
addikt
Sziasztok, Audi TT 8n 1.8t APX-be milyen olajat tennétek, ha néha "bántva" is van (pályanap, szerpentinezés). Elméletben gyári teljesítménnyel fut és 149k km van benne.
-
AIex
tag
Sziasztok !
Szeretném a segitségetek kérni,
Rendelkezek egy magasnyomású mosóval, amiben szeretném lecserélni az olajat,
A gyártó nem árul hozzá külön olajat, hanem lentebb látható táblázatban megadott egy ajánlott olajat, illetve egyéb olajakat, amikkel kiváltható,
Az alapvető problémám az, hogy az olajak tulnyomó többsége univerzális mezőgazdasági gépolaj (hajóműbe, hidraulikába stb), ebből adódóan az itthon elérhető kiszerelések jellemzően 5-20-60L-esek a gépbe, pedig kell 3-4dl.
Ezen felül, a gyártó ad meg 15W40-es olajakat, amik "szemre" hagyományosnak tűnő / klasszikus értelemben vett motorolajok,
Szerintetek mennyire jó ötlet motorolajjal kiváltani, egy hajtóműolajat, viszkozitás, adalék csomag különbsége miatt ?
-
molnarpeter
nagyúr
TL;DR: olcsón ami hasonló viszkozitású és nagyságrendileg ilyesmi előírásokat teljesít, bizonyára ugyanolyan jól működne vele, mert az igénybevétel csekély.
Manualt be tudod linkelni, vagy a feljebb lévő táblázatról egy screenshotot bedobni (aminél csak hivatkozik erre a listára)?
Traktorolajból 2 fő irányzatot különböztetnék meg, egyik a 3 funkciós (motor, hajtómű, hidraulika), a másik a 2 funkciós (hajtómű, hidraulika, igazából ezek szoktak egy olajteret képezni gyakorlatban).
FDX Xtreme leírását nézve a típus függvényében van vagy 15W40, vagy UTTO. Ha motorolaj, akkor egyszerű a dolgod. UTTO esetén pl ahogy nézem, a Castrol Agri Trans Plus 80W az a fajta, ami mondjuk motorba pont nem való - olcsóbbik opció. Fő kérdés az adalékolás, de alapvetően egyszerű ásványi olaj a bázis. Na most, a pumpa egy viszonylag egyszerű szerkezet, gyanúsan a majdnem mindennel elmegy kategória, különben magasabb követelményeket támasztottak volna. Mi membrános (olaszt is, szlovént is) szivattyúkat használunk, 2-30 bar között nagyságrendileg, és rendes igénybevétel mellett gyári olajjal abszolút hibamentesek voltak, gyanúsan a membrános felépítés miatt - amíg az üvegpohárban szép színe van az olajnak, jó is, csak membrán hibánál kellhet cserélni, mikor víz(+vegyszer) kerül bele. Gondolom itt sima dugattyús technika, és szennyeződhet jobban a kenőanyag, de ott is akad bőven, ami évtizedekig hibátlanul teljesít, kicsi a fordulatszám, stb. Ha abszolút biztosra akarsz menni, valami ilyesmi traktoros előírást teljesítsen a cseréhez felhasznált olaj is (mint amiket a felsoroltak - M1145, Zetor...), de amúgy az említett egyszerű 80W-től sem félnék, sok gép kompresszorát is csak az keni, ami oda löttyen a váltóból, vagy ami kering a motorban, nem olyan igényes jószágok ezek általánosságban, kevés az üzemóra két csere között, szennyeződést meg akkor egyben ki is viszi, elvégre szűrő sem nagyon van. Arról nem is beszélve, hogy sok régi masinához elavult szovjet szabványok helyett (amik talán az adalékokról sem hallottak) gyakran olcsó motorolajjal helyettesítenek, függetlenül attól, hogy épp váltó vagy hidraulika a betöltés helye, csak legyen benne valami.[ Szerkesztve ]
-
AIex
tag
válasz molnarpeter #11145 üzenetére
Köszönöm a választ neked is !
Manual , az olajról a 25. oldaltól esik szó, azt a gépet, amivel én rendelkezem LW szériás fejjel szerelték.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Mini-ITX
- Videós, mozgóképes topik
- Parfüm topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest