Új hozzászólás Aktív témák
-
NoLF
addikt
válasz FehérHolló #63402 üzenetére
az emelkedőben?
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
-
válasz Cicero #63404 üzenetére
Ez nem azért van, mert gyenge az autó, hanem mert balfasz a sofőr. Németeknél ez úgy néz ki, hogy egyik autópályáról váltanék a másikra, lelassítok 100 körülre a lehajtósávban, 140-160 között az utolsó métereken beesik elém egy prémium tédéíszuv, majd szikrázó tárcsákkal lefékez valahova 40 és 60 közé, óvatosan beveszi a 6 méter széles, egysávos kanyart, majd besorolás címén vészfékezésre kényszeríti a külső sávban érkező kamiont, és ezt elégedetten nyugtázva egy diszkrét füstpamacsot maga után hagyva rászabadítja az útra mind a 300 lovat (vagy amennyi még él belőle). De a németekre nem merek semmit szólni, mert amúgy is jó eséllyel valami balkáni, káeurópai, vagy közel-keleti figura volt, füstölgős német prémiummárkákban ők a felülreprezentáltak.
Asszonnyal azon szoktunk amúgy röhögni, hogy most nem megyek ki előzni, mert Passat/A6/E Merci/520D jön, ez biztos siet, utána jön egy Porsche, az tutira kienged. Valódi luxusautókban (Range, Bentley, G Merci, Jaguar, Aston, Tesla, de akár egy 7-es bömös) meg lehet mindig bízni, jellemzően ők mennek a legvisszafogottabban, legcivilizáltabban, legelőzékenyebben. Ugye, ahol nem kell kompenzálni...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
na jó, remélem, mindenki kiengedte magából a vezetéssel kapcsolatos frusztráltságát.
Most mindenki menjen levezetésképpen egy Szeged - Nagykanizsa kört, hogy megnyugodjon, a román kamionok és vendégmunkások segítenek ebben--------------
Én amúgy heppi vagyok, mert ma feltámadott a Nexusom, pedig tegnap már azt hittem, hogy meghalt. : )
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz parandroid #63409 üzenetére
Egyébként a nagy autó megtanít úriemberként viselkedni. Amióta ilyen nagy szarokkal járok elhatalmasodott rajtam a defenzív vezetés és előzékenység.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz bitpork #63413 üzenetére
Nem a méret teszi, itt pont az a konkrét típus az egyik legsúlyosabb potenciális veszélyforrás, amit te hajtasz. Attól kezdve, hogy elérnek egy bizonyos kort, illetve futásmennyiséget, ezekből is kompenzálós verda lesz. Aztán amikor a hülyegyerek rájön, hogy a szerviz is drága, meg egy garnitúra új nagyonperes gumira sem telik, akkor az első súlyosabb szerviz helyett mennek tovább keletre.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
Azért, mert az emberek egy része gyorsít egyenesben, és ezt a szokását még akkor is megtartja, amikor éppen előzöd. Ami amellett, hogy kresz szerint is tilos, még irgalmatlan méretű tahóság is. Ilyenkor pedig másfélszer akkora belátható szakasz kell az előzéshez, mint normális esebten szükséges lenne, mert gyakorlatilag le kell nyomni erőből.
Same rules apply!
-
bobsys
addikt
válasz FehérHolló #63402 üzenetére
nem tolni kell emelkedon, de meg se probaljak tartani a tempot, pedig minden autoban van sebessegtarto automatika tehat meg nagyon dolgozni sem kene a dolgon.
Itt van egy pelda, a mapsen alig latod, hogy emelkedik az ut.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
válasz parandroid #63415 üzenetére
Ez itthon is jelen van és nem csak ebben a kategóriában, sajnos. Az én lelkiismeretem mindenesetre tiszta. 2, 5 hónap alatt kapott majd 2000€ törődést - igaz hogy soha nem fizetik meg eladáskor
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Cicero
őstag
Kanyarban előzésnél nagyobb a sansz a megdöglésre, mint 90-es táblánál 100-al haladva, azért'.
Megjegyzem továbbá, hogy száraz útkörülmények között simán hozható kanyarban az óra szerinti 100 km/h-s sebesség. Egy olyanban is, ahol az előzést már nem feltétlenül csinálnám (mivel nem látom be).
Az meg a legjobb, hogy általában a kanyart 60-al bevevő delikvensek az íven kezdenek intenzív fékezésbe és kényszerítenek engem is bele, amitől hideg verejték jelenlik meg a hátamon. Mondjuk arra már rájöttem, hogy az ilyet a leghamarabb el kell hagyni a látótérből- még ha emiatt az egyenesben 130-140-es sebességet is kell elérjek...
-
válasz Cicero #63423 üzenetére
Kiszámoltad már, hogy 10 km-en mennyit nyersz időben 80 helyett 100-as átlaggal? Olyanokba bele se menjünk, hogy mibe kerül ez fogyasztásban, kopásokban, élettartamokban, igénybevételben (no meg stresszben, főleg) a másik oldalon. Én is csak azért nem szeretem az ilyet, mert megtöri a saját ritmusomat, amit autóznék, fölösleges lassításokra-gyorsításokra kényszerít, meg mert ki-be kell kapcsolgatnom miatta a tempomatot. Ugyanez létezik amúgy autópályán is, amikor stabil, tempomatos sebességgel utolérem a delikvenst, kis gyorsítással megelőzöm, hogy tudjak menni a saját tempómban tovább, és vagy már előzés közben eszébe jut, hogy ő is gyorsabban menne, vagy 1 percen belül visszaelőz, aztán megint elbambul, és kezdődik minden elölről. És se kanyar, se domb sehol, és még alulmotorizálva sincs...
Mindezzel együtt értem én, hogy teli van az út hülyékkel, és mivel te nem veszed a lapot, meg amúgy is én vagyok a topik tahója, hadd mondjam ki, amire a többiek is célozgatnak, miszerint te sem teszed azt egy nyugodtabb, együttműködőbb, stresszmentesebb hellyé, szóval az általános benyomás alapján a közlekedés azon résztvevői közé tartozhatsz, akit én is inkább hagyok, hadd menjen, csak ne mögöttem agresszívóskodjon. Ne érts félte, én is voltam fiatal, és bohó (hajjaj), de már elmúlt. Majd te is felnősz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Cicero
őstag
válasz parandroid #63424 üzenetére
Nem vagy attól tahó, hogy leírod a véleményed, azért jöttem, azért írtam, hogy beszéljünk róla.
Amúgy el is hangzik a lényeg, amit én ezek szerint két kommentben sem tudtam összefoglalni: "...megtöri a saját ritmusomat, amit autóznék, fölösleges lassításokra-gyorsításokra kényszerít".
Hajrá Belgium!
-
NoLF
addikt
válasz parandroid #63424 üzenetére
szerintem nem számolta ki, mert nem megy 10 kilométereket, és sosem menne 80al, mert az óra szerinti 100 a ritmusa. annyival szeret menni, és kész. nem tart vele fel senkit, és nem gyötri a technikát.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Olyan nincs, hogy mindig a saját tempódat tudd autózni. Ezt is meg kell tanulni kezelni, hogy ilyenkor ne guruljon el a gyógyszer, és ne hajszolja bele magát az ember a hülyeségekbe, a fölösleges veszélyhelyzetekbe, meg a relatív gyorshajtásba (örök igazság ugye, hogy a balesetek mindig akkor történnek, amikor megszűnik a dugó, vagy forgalmi akadály, és mindenki beleszabadul a nagyvilágba). Persze, bosszantó, de én ilyenkor inkább lejjebb veszem a tempomatot egy tizessel, hallgatom a zenét, élvezem a napsütést a tetőablakon keresztül, és lemegyek zenbe, olyan 40-es pulzusig. Felőlem mindenki menjen, amilyen gyorsan csak akar, csak nekem ne jöjjön. Elég volt tavaly autót cserélni emiatt, még mindig lóg a biztosító vagy 1500 Euróval.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
NoLF
addikt
Lelked rajta
Mikrobi: majd megtanulja o is, hogyan es mikent erdemes, nomeg hogy hulye mindig volt, van, es lesz.
Mint pl ma en, akinek elege lett a totymorgo fustokado szarbol elottem, leeloztem jol megkuldve a toyotat, meglepo modon a rend eber orei epp akkor bukkantak elo a bomor mogul a trafival, ugyhogy varom a csekket nyugalomban
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
nagyúr
Na, megállították Brüsszelt.
while (!sleep) sheep++;
-
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #63427 üzenetére
Ez egész addig működik, ameddig autópályán nem kezdődik meg a hülyeség, mert amikor a 80-140-60-140 pulzálást játszuk a belsőben (egyértelmű okból, követési távolság zéró, tükörhasználat zéró, így amikor valaki bevág a külsőből, akkor az egyik fékez egy kisebbet, a mögötte jövö meg egy satut rúg, mikor ezt észreveszi), ember legyen a talpán, aki ezt 40-es pulzussal viseli. Leginkább nettó életveszély az egész.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
tbs
addikt
Lelekvandorlas. Cicero <-> Inti..?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Azért ezen kiakadtam.
És ez most nem politika, hanem a véresen komoly magyar valóság.
"Törvényi védelmet a magyar szinkronnak!"
Ha Magyarországra jössz, nem veheted el az unott hangú szinkronunkat..!Az eszem megáll, de tényleg, hogy ezt így, ebben a formában, ezzel az indoklással, a 21. században, így ki merték adni.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
66zio
aktív tag
válasz fokukac #63436 üzenetére
Én inkább semlegesen állnék ehhez. Szerintem is tekinthető a kultúra részének.
Manapság egyre többször nézek én is inkább feliratos filmeket, de ami a lényeg. Erre megvan a lehetőség. Tudom, hogy van aki utálja a szinkront de nem kötelező úgy nézni a filmeket.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Senki nem mondja, hogy nem a kultúra része.
Viszont, tekintve, hogy a szinkron aránya kb. 99,9%, arra a felvetésre, hogy adjanak eredeti nyelveken is filmeket, ez a reakció, egy elképesztően kicsinyes, buta, szűklátókörű, és önző dolog.
Nem kötelező úgy nézni? Valóban, de azért elég kevés legális lehetőség van.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Cicero
őstag
válasz fokukac #63436 üzenetére
Csak pár gondolatot a cikkel kapcsolatban:
- nekem az a tapasztalatom, hogy az új, moziban adott filmek közül nagyon nehéz eredeti nyelves vetítést találni. Többek között ezért sem járok moziba, vagy ha igen, akkor az vagy művészmozi (bem, toldi stb.) vagy gerilla mozi (régebben a retek filmklub a müsziben, vagy a budapest rooftop)
- az ismerőseim közül egyet nem tudnék mondani, aki pl. botladozik az angollal. Minimum társalgási, ha nem tárgyaló vagy készség szinten beszélik a nyelvet. Ez nagyrészt az internetnek/számítógépnek (youtube, játékok) és nem a TV-nek köszönhető. Tehát azzal a gondolattal, hogy a fiatalok nyelvtanulását lehetne segíteni egy azt propagáló környezettel teljesen egyetértek.
- a kulturális örökségen nagyot derültem. Miről beszélünk? Azokról a külföldi filmekről, amelyekről Aczél elvtárs úgy döntött, hogy mehetnek a népnek, mert a nyugat hanyatlását mutatják be? Vagy a Macskajajról? Mert az kivételesen jól sikerült, sőt a Pofa be! és a Taxi is hiányozna. Viszont amit pl. a natgeo vagy discoverys dokumentumfilmek szinkronizálásánál csinálnak, az valami katasztrófa és totális szégyen. -
erdey_a
őstag
Tegnap felavattam az új rekortán futópályát a közelben. 400 méter egy kör.
Úgy csináltam, hogy 1 kör futás és 1 kör séta. Összesen 3,5 kört futottam (az utolsóban kiálltam lökni a gyerekem a hintában...)
2:08, 2:17 és 2:30 voltak a teljes körök idejei.
Természetesen a futás után meghaltam, most is a túlvilágról írok.
De valami miatt egész jól esett, lehet hogy belevágok és rendszeres rendszertelenséggel eljárok majd pár körre.
Köszönöm, hogy elmondhattam.Vérboci
-
NoLF
addikt
válasz fokukac #63436 üzenetére
az, hogy körülöttünk szinte senki nem szinkronizál, és ennek (is) köszönhető, hogy minden környékbeli országban bármelyik 12 éves társalgási szinten beszéli az angol nyelvet, nos... senkit nem érdekel. nekünk kultúra kell és kész, nincs választási lehetőség! nem tudunk útbaigazítást adni egy túristának? leszarom, jól le lehet húzni legalább. nem tudunk egy kávét kérni egy nemzetközi repülőtéren? kit érdekel... majd viszünk rántotthúsos szendvicset azt jóvanaz'
őrület.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
addikt
válasz erdey_a #63440 üzenetére
wow. kíváncsi lennék az én 400as teljesítményemre, szerintem bőven 2 perc lenne az is
titán koromban 56 másodperc volt, az tuti mert a 10x400as váltón mindig elsők voltunk a sulival és 56-al én voltam a második leggyorsabb.
de ez már a múlté... most már egy sziget kör is igen megterhelő :/
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
addikt
válasz concret_hp #63443 üzenetére
én úgy érzem ennek lehet köze ahhoz is, hogy akkor 75 kiló volt a versenysúlyom, most meg 95-100 között
nomeg hogy nem futok szinte soha, nincs rá időm/energiám.
eljárok kosarazni, pingpongozni, meg nyomom a bellt...
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
erdey_a
őstag
hát igen, én is 100 felett vagyok, a gyerekek születése előtt (úgy 5-6 éve) még eljártunk a feleségemmel szkvassolni hetente kétszer, de azóta csak a munka miatti napi 10km gyaloglás van.
fun fact, hogy tegnap először megittam 2 korsó sört a krimóban, aztán 30 perc múlva meg mentünk futni... nem éppen volt tervben még a futás amikor a sörözés történt
Vérboci
-