Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #20396 üzenetére
A fizika azért tűnt el, mert a hagyományos API-k limitálnak. De ahogy ezeket eldobják visszatér, hiszen hozzáférhetővé válik egy rakás processzoridő.
Akik nem kötöttek szerződést, így szabadon véleményt mondhatnak. Az ENBSeries fejlesztője ilyen. Az én szerény véleményem szerint mindkettőnknél sokkal okosabb, bár ettől persze még tarthatod hülyének.
Vannak egyébként az RT-re nagyon jó ötletek: [link]
A reddit fórumokon. A legtöbben a textúrarészletességgel és a geometriai részletességgel elégedetlenek. Előbbivel kapcsolatban én is az vagyok.
Az ENBSeries fejlesztője nem egy szimpla modder. Ő injektál programokat a játékokba. Kb. annyira tisztában kell lennie a dolgok működésével, mint egy motorprogramozó, másképp nem lenne képes fejleszteni az ENB-t. Mellesleg tényleg nem nehéz kiszámolni, hogy nyersen mennyi sávszél kell, hiszen BHV-ról tudni, hogy 80 bájt az igénye, plusz a háromszögek csúcspontjai. Volt már aki jobban belement Twitteren. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz Crytek #20361 üzenetére
Az eredeti Far Cry kiadója az Ubisoft volt.
A folytatás elkészítéséhez a Crytek valamiért kiadót váltott (valszeg kaptak egy visszautasíthatatlan ajánlatot), és átmentek az EA-hez, a Far Cry jogok meg maradtak az Ubisoftnál, ezért lett a folytatás neve Crysis.
A Crysisnál még kb. minden rendben ment, de azzal hogy kiadót váltottak és átmentek az EA-hez, gyakorlatilag már megpecsételődött a sorsuk, csak ezt akkor még nem tudták, mert az EA (kiadóként) minden stúdiót és franchise-t tönkretesz. Pár franchise példa:
Crysis
Dead Space
Mass Effect
Medal of Honor
Mirror's Edge
Titanfall -
veterán
válasz huskydog17 #20396 üzenetére
A fizika és az AI ezért nem fejlődött semmit az elmúlt kb. 10 évben, mert a konzolok procijai sem léptek előre érdemben teljesítményben.
Az új konzolgeneráció eljövetele után ez változni fog, mert végre lesz nagy előrelépés CPU teljesítményben, amire ezeket építeni lehet. -
-
Crytek
nagyúr
Sajnos nem csak a EA csinál ilyet...Lásd ubisoft pl Prince of Persia.. De érthető is mindegyik csak az aranytojás tojó gameket erőltetni....amik n+1-edszer is biztos eladást hoznak bármilyen copy/paste..
Csak ilyenkor azt nem értem ok EA nek nem pálya 1-2 milliós eladású Crysis rész akkor miért nem adja el a jogokat? Deep Silver pl csont nélkül rávetné magát erre is mint kb minden másra
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hátha kettőt lefake-eznénk.
(#20407) Crytek: Mert az a pénz sem igazán téma nekik, amit a jogokért kapnának. Értsd ezt úgy, hogy amennyiért megvennék tőlük, annyiért nem adnák el, de amennyiért eladnák, annyiért meg nem venné meg senki. Szóval végeredményben ülnek rajta.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
NightGT
senior tag
Crysis-t anno végigtoltam egy A64 3000+on, és egy Inno3d 6600 non-GTn (igen, tudom, non-gt abból, évtizedes fail...) Node asszem 1024*768ban egész játszható volt
@BiP: úúú, köszönöm hogy mutattad, Cyberpunk 2077 nagyon várós. RT sokat adhat hozzá, de így is király. Nem kérünk sokat, csak egy jó, immerzív, fasza mechanikájú, gazdag világú játékot De arra, amire a vid közben gondoltam, hogy egy ilyenben minden fényforrás valós legyen, mindegyikről le legyen számolva h mit világít meg mi mit ver vissza, hogyan esik a fény stb stb...az ég, mint fényforrás...ahogy írtad, világ összes hardvere kb. Vagy 50-100x 2080Ti? Inkább ez, mint a bánya.
Egy full realtime valid világításmodell az isten tudja mennyi objekttel fénnyel és textúrán...ááá
Megcsinálják nekünk, csak fizessük Ééééés jelentem, beszívott a hype
Speed is the only truly modern sensation
-
->Raizen<-
veterán
válasz NightGT #20412 üzenetére
Fizessed az 1300 eurot ki szepen az rtx 2080 ti-ert. 😁 Cserebe kapsz egy 1280 720 ban elegendo fpst-t kipreselo kartyat rtx on-al. Elmondanam hogy 4k tv-n borzalmasan fest az a felbontas. 😂 De biztos elvezni fogod a szep arnyekokat meg a tukrozodeseket a pixel hegyek kozepette. A fhd 30 fps koruli tempo az uj tomb radirban nem eppen acelos teljesitmeny ettol a szeriatol. 🤣
-
NightGT
senior tag
válasz ->Raizen<- #20413 üzenetére
MoneyGun.gif
Nagyon egymásnak ellentmondó infók vannak arról, hogy mit fognak tudni...SEMMIT se tudunk biztosra. Azt leszámítva, hogy egy valódi RT-s környezet az mindent megfog. Pedig amennyi pénzt Moria törpéi belenyomtak/átlapátoltak a VGA bizniszbe...kár, hogy nem direkt vót, egy hatalmas trollface kíséretében. Mert mostabból mehetne a forradalom. Aztán részemről spekuláció off.
Egy biztos, lassan a mediterrán partyzás, meg az autóépítés költségeit üti a PC-s móka...
Edit: 4k TV-t kihagyom, nagyon boldog lennék ha rá tudnám tenni a kezem egy olyan 27es panelra, ami a: gyors, b: tudja a már nemisemlékszemmilyen csöves high-end CRT monitorom (ócsóé mikor már a lapos volt rég a divat, kiszórták őket, máig sírok érte) színeinek 60-80%át c: ez így együtt quad-HD v UHD 200 körül
Én csak azt tudom elmondani, hogy a Sunshine c. sci-fi a rengeteg sárga, vörös, arany tónusával milyen rettenetes egy AKÁRMILYEN panelen ahhoz képest...bár elvileg van vmi über RGB-s 24es Samsung, de az csak fotót szerkeszteni, és másra felejtsd el (bár monitorban is le vagyok maradva)
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Felvettek vagy száz animációt csak erre, és random játsszák be, minthogy inkább a 0,1 ms-nyi számítási kapacitást sem igénylő rigid body fizikára építenének. Okosak ezek a Sony-nál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BiP
nagyúr
válasz NightGT #20412 üzenetére
Pont azért linkeltem, hátha valakit érdekel.
Amúgy azon gondolkodom - lehet, hogy tévesen - hogy ha már RT, akkor nem tökmindegy, hány fényforrás van a játékban, hiszen a gyakorlatban visszafelé számolnak?! Tehát a kamerából indítják a fénysugarakat, és azt nézik meg, ütközik-e fényforrásba.
Tehát ha nem csal a logikám, akkor az indított fénysugarak mennyisége a mérvadó,(meg a várható objektumok részletessége/mennyisége, amibe beleütközhet, tehát kalkulálni kell vele), ill. az, hogy meddig követik a fénysugár útját, nem pedig az, hogy a végén hány db fényforrást találhat meg. Nem?
Valaki okosítson már ki.(#20414) Loha: Ööööö. A Havok 15 éve tudott ilyet, most gondolhatod, mennyi prociidő kell ennek a számításához. kb. 0. Felesleges és felesleges ezt scriptelni.
Max. azt tudom elképzelni, hogy a környezetnek csak megválogatott elemeire van érvényesítve a fizika, (pl. a kövek le tudnak csúszni, de az egész hegyet nem tudod elbontani) ezért tűnhet neked úgy, hogy scriptelve van.[ Szerkesztve ]
-
LionW
tag
A kocsis rész jól néz ki, a víz nekem sima textúra effektnek tűnik, szikláknál kb 10 darab fizikai elem van amit szimulál, a víz alatti növények jól meg vannak csinálva(olyan mintha a haj szimulációt használnák erre is). Azért semmi eget rengető fizika terén, bár tény hogy eléggé igényes a játék.
Fizika akkor poén egy játékban hogyha mindent szét lehet lőni darabokra, és a darabokat is kisebb darabokra.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ribi
nagyúr
válasz Puma K #20419 üzenetére
Szépnek szép, de fizika nem sok van benne.
Kocsi jól láthatóan a középpontja körül fordul, hátsó kerék szűk fordulásnál oldalra csúszik.
Autó amikor leugrat egyik helyen "normálisan" előre bukik, másik esetben meg vízszintesen repül.
Víz "fizika" mint 10-15 éve, vagyis 0.
Stb stb...
Full script az egész, 95%-ban semmi köze a fizikához.[ Szerkesztve ]
-
carl18
addikt
-
veterán
Anno megmondták a fejlesztők, hogyan működik a kövek lecsúszása:
"The rocky sections where players are asked to slide take an interesting approach where, upon contact, chunks of rocks are spawned and proceed to realistically slide downwards. When combined with the motion blur and particles, the effect is convincing."[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem sok játékot ismerek amit a fizika adott volna el... szóval ez nem prioritás...
Bár ugye a következő konzolra beígérte a procierőt a MS például... szóval a Sony is ott lesz.
A PC meg majd megkapja a portolást.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Max500
tag
Szerintem azért ezekben nem olyan rossz a fizika:
Konzolra (és PC): Spintires: MudRunner
PC: BeamNG.driveAlá van írva!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz atok666 #20427 üzenetére
Mihez van köze?
(#20418) LionW: Valószínűbb inkább a tesszellálás a vizen, plusz a becsapódásoknál egy textúraeffekt. Ez elég olcsó is, és igen jól szokott működni.
Ha nincs több szikla, ami rigid body modellel lecsúszhat, akkor ez van. Ettől még PC-n nem látni ilyet. De a rigid body motor alapvetően jól működhet, mert amikor átmegy a piacos részen, akkor sok bódét felborít és széttör.
Valamiféle vertex shader dolog lesz a növény. Majdnem az egész játék vertex shader trükközés: [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BiP
nagyúr
Ez jó kis videó. Trükkös fiúk ezek a DICE-osok. Jó kis optimalizációkat vittek bele.
kb. 11:30-tól beszél arról a megoldásról, amire én is gondoltam, hogy lehessen állítani a RT minőségét, pl. magasabb felbontásban megy a játék, pl. 4k és csak az RT-t számolja fullHD-ban. Esetleg kihasználni a hardver új képességeit, és azt felskálázni jó minőségben a végleges felbontásra. Vagy állítani a számolandó sugarak mennyiségét, stb.[ Szerkesztve ]
-
h4mi1
tag
Sziasztok sokszor látom hogy van pl egy 1070 ti 8gb és van egy 1070 ti 8gb mini , a mini sokkal olcsobb a kérdés az ez csak méret beli kisebbség vagy teljesítmény beli is?
-
LionW
tag
Nem semmi, még pár év(5-10?) és brutálisan fognak kinézni a játékok. Ezen a videón van 1-2 furcsaság, pl néha vibrál a tükröződés + 13:37 körül látszódik hogy a tükröződést temporal effektekkel feljavítják.
Screen space reflections-t + screen space ambient occlusion-t remélem kukázzák majd a jövőben, ezeket helyettesíti a ray tracing, + a temporal aa is mehetne a kukába mivel elmos minden részletet a textúráról.
Ez a kártya mindenre megoldás ami jelenleg bénán néz ki a játékokban, csak sajnos még gyenge. -
-
addikt
válasz Dandris #20438 üzenetére
Kötekedni jársz csak ide és fényezni az Nvidia-t, mit vársz?
A lényeget nem érted. Még a RT mellett is csak kamu tükrödőzése van a karakternek. Éppen erről volt szó ma, de te csak azt ragadod ki amivel Abu-t tudod sározni. Gratulálok..5600X 2x16GB 6800XT | ASUS Zenbook 14 UX425 | iPad Pro 12.9 | iPhone 15 | iMac e2008
-
Callisto
őstag
Annyira nem egyszerű a ray-tracing. Egy pixelből mennek visszafelé, de egy pixelbe nem csak egy fénysugár esik be, hanem végtelen. Több fényforrásból és tulajdonképpen végtelen szögből. Mit gondolsz, miért olyan számításigényes?
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
LionW
tag
A belsőnézetes kar + fegyver teljesen külön van a teljes alakos modelltől, ezért másabb a mozgása.
De minden más azonos, igazából erre sincs szükség hogy a kar és a teljes alakos 3d modell máshogy nézzen ki, de ez évtizedek óta így van megcsinálva a játékokban, mivel így fps nézetben kevésbé zavaró a karakter animációja. -
BiP
nagyúr
válasz Callisto #20440 üzenetére
Ezt tudom. A RT mindig is az volt.
Inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy a fényforrások száma mennyire befolyásolja a teljesítményt.
Mert azt tudjuk, hogy a felbontás nagyon, a geometria nagyon. Az indított fénysugarak száma nagyon. De a fényforrások száma is ennyire fontos teljesítménytényező, vagy inkább a már felsoroltak a mérvadóak? -
huskydog17
addikt
Semmi olyat nem mutat ez a játék, amit ne láttunk már volna PC-n.
Külön vicces a víz fodrozódás, ami nagyon sok éve van PC-n is, sőt még DX9-ben is szebb megoldást láttam, mint ez.
Lökéshullám? Ne röhögtess már! Far Cry 2 10 évvel ezelőtt sokkal szebben csinálta.
Leomló harang szép szkriptelt jelenet, de ilyet is láttunk már multiplatform játékban évekkel ezelőtt.
Sarat pedig a Spintires 4 éve tudja DX9-ben.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Callisto
őstag
válasz huskydog17 #20444 üzenetére
You are the joke of the decade. Mert a legfontosabbról feledkezel el. Nem mondom meg mi az.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Jack@l
veterán
válasz Dandris #20425 üzenetére
Tudta, csak nem sejtette
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yutani
nagyúr
Tehát mostantól minden RTX játék zivatar utáni városi környezetben fog játszódni, hogy meglegyenek a RT leglátványosabb elemei, a realisztikus tükröződések?
Egyébként szerintem nem csak a tükröződésen kéne lennie a hangsúlynak, hanem a scene realisztikus bevilágításán is, csak ezt nehezebb megmutatni, mint a tükörképet.
#tarcsad
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest