Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FireKeeper #11169 üzenetére

    Ki lehet majd kapcsolni, de nem érdemes, mert a vízfelület csak egy háló, vagyis nagyot lehet nyerni a vertex re-use képességgel, ami a Radeonok tesszellátorának legnagyobb erőssége.
    Az NV-nek a tesszellálás már nem téma a GCN óta. Az AMD on-chip bufferel a GCN-nel, vagyis a legbonyolultabb felületeket le is tudják menteni, és sosem számolják újra, amíg a képen van. Ezért annyira erősek az új Radeonok a sok tesszellálást alkalmazó környezetekben a Crysis 2 alatt. Többek között ezért hagytuk a fenébe a Crysis 2-t, mert a nem hivatalos benchmark az eléggé random dobálta az eredményeket. A belső játékban pedig benchmark nélkül, egy olyan terület tűnt a legkézenfekvőbbnek, ami sajnos sok tesszellálást alkalmazott és ilyen sorrendet kaptunk. [link]
    Ezután jött némi levelezés a gyártókkal, hogy miért, stb. Akkor felmerült a kérdés, hogy az csalás-e, ha a Radeon lement számos bonyolult a felületet, így megkíméli magát a hardver a képkockánkénti újratesszellálástól. Ezen a ponton azt vettük figyelembe, hogy a képminőség ettől nem változik, vagyis ez egy olyan trükk, ami képminőségvesztés nélkül gyorsít. Ellenben ugye ott volt az, hogy a HD 7870 is verte az 1 GHz-es órajel miatt a gyorsabb Radeonokat, vagyis a rendkívül torz volt a felállítható sorrend. Meg lehetett magyarázni, csak senki sem értette volna, hogy amíg a régebbi termékek agyondolgozzák magukat a tesszelállással, addig a Radeon csak bekéri az előbbi kiszámított felületet, és addig teszi ezt, amíg az a képek megtalálható. A funkcióval nincs gond, de a fairplay megkérdőjelezhető, mert így sokkal kevesebbet dolgoznak a GCN-es Radeonok. Ezért hülyeség ez a mesterséges dolog, mert még házon belül is felbomlik az erőviszony. Gyakorlatilag a GCN az NV ellen fordította ezt a tesszellálást. Ezért nincs a Crysis 2 óta ilyen akció, mert az AMD játszva megoldja a felületek lementésével.
    Ugyanez a gond a benchmarkokban is. A Tessmark fejlesztője például direkt kérte az AMD-t, hogy ezt ne vesse be, mert nem arra kíváncsi, hogy az AMD az első képkockánál kiszámolja a tesszellálást, majd az összes többi képkocka alatt szimplán csak betölti. Ezzel így az egekbe szökne az fps. Ugyanez a gond felmerült a 3DMark esetében is. Ott a Futuremark is azon gondolkodott, hogy a képminőségben nem lesz változás, de fair-e egy benchmarkvan, ha az egyik hardver kevesebbet számol. Ott az oldotta meg a helyzetet, hogy az AMD megígérte a Futuremarknak, hogy a 3DMarkra nem alkalmazzák ezt a megoldást.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák