-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #13316 üzenetére
Ezen ne stresszelj, felesleges. Aki a TC hez fordul kerdessel, tegye meg . Japan buzuals megy? Mennyen, nem erdekes, ne foglakozz vele nem eri meg a kinlodast . En nem olvasom a tesztjeiket sem, semmit mondoak, probaljak majmolni a Top Geart. Az Erdelyi gyerek szamomra kimondottan idegesito, leptetem a csatornat is tovabb legyenek barhol is.
Egy ertelmes robogo tesztet nem lattam meg toluk sem. Az auto tesztekbe is 2kamera allas van oszt jonapot.
Lehet megerne egy youtubos teszt csatornat nyitni, pont a regi vasakbol, ezek a kelendobbek. . Nezettsegbe tuti lenyomna oket. -
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #13316 üzenetére
Ne vedd belepofázásnak, de felbuzdulva a többiek kommentjein: túltoltad!
Már csak azért is, mert azt állítod, hogy a szakportál így, meg úgy, mikor a
linkeltcikketbocs, tanácsot egy magát becsületesneppernek mondó akárki
írta, még véletlenül sem szakmai alapokon, le is szögezi, hogy a véleménye.De ha már autós OFF, akkor kíváncsi lennék, "Arnó" nem büntetőfékezett-e
a seggében haladó Bosch-os autónak az eset előtt, mert az se mindegy.Ui: amúgy ez a pedelec érdekes állatfaj, pont most olvastam egyről, ami vmi
3 MFt, viszont legalább nagyon megy/nagyon tapad, csak a szikla borítja fel.
(Véletlenül sem a vezető hibájából, hanem az a rohadt szikla, "eléugrott".) -
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #13506 üzenetére
Szerintem te nem cihopata mód hajtod multivarral.
Amúgy meg 10 perc kinyitni, és felmérni az állapotát.(Azért 3 éve elsőre félreértettem a hézagoló szerepét.
Meg belekeveredtem a varió működésébe is kicsit.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #13506 üzenetére
Nem tudom, gondolom szíjtól is függ. A Mitsu szerintem azért jobb lesz, most Dayco volt benne, ha jól emlékszem (Athena-t nem akartam bele). 10k-t ír a szervizkönyv, multivarral (főleg, hogy picit kapott már, amikor a szabadon futó csavarok szabadon futkároztak), és némi állandó nyelezéssel azért gyorsabban kopik...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #13512 üzenetére
Csak nem, bár Maja szépen felpörgött, egy ferde főtengely azért adna némi hangot szvsz.
Tact ma megint meghalt, hajtás... Majd kiderül, ha szétszedjük. Vagy elviszi Marcell, még ő nem tud róla.tigipuf: Sorrendben: Mitsuboshi, Dayco, Athena (utóbbi kettőt tudok kedvezményes áron a Citybike-ból) a részleteket privátban, ha érdekelnek.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13526 üzenetére
Nagyobb gyorsulás = nagyobb terhelés, szóval az egész hajtást jobban igénybe veszi a dolog szerintem. Hosszú távon nem biztos, hogy megéri, de ezt lehetetlen előre megmondani, ha nincs bajod a gyorsulással, szerintem nem érdemes piszkálni, ha meg van, akkor nincs miről beszélni.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #13526 üzenetére
A szíjat tudják koptatni végsebességen, ha ki van centizve a dekli mérete,
mert nagyobb áttételt ad, a nagyobb kiemelés miatt. Cserébe nagyobb ez
a végsebesség is! Csak az nem életbiztosítás, ha belenyomja a deklibe.
Ebben az esetben szükség lehet némi hézagolásra a két tárcsa közé: van
robogó, ahol gyárilag is van ilyen. (Kivettem: csökkentette a fogyasztást.)Ha betartod a Dr. Pulley ajánlását, robbanékonyabb lesz a motor, és nő a
végsebessége is, cserébe nagyobb fogyasztás + nagyobb kopás várható.
Ha nem tartod be az ajánlást, és csak picivel könnyebbet veszel, mint én
tettem elsőre, kevesebb plusz erőt (gyorsulást) ad, cserébe nem növeli a
fogyasztást, végsebességen viszont lehet gond a szíjjal, hézagoló nélkül.Ha ugyanolyan súlyút veszel, mint a gyári, csökkenti a fogyasztást, főleg
nagyobb tempónál (kisebb fordulatszám!), de a gyorsulásod nem javul...
Ha nehezebbet veszel, egy lusta döggé válik a motorod. Nem ajánlott.Nekem 17 gr volt a gyári súly (8 görgős varió), 16 gr Dr. Pulley egész jól
teljesitett, a szíjjal sem volt baj... Cseréltem Multivarra, amiben 15 gr-os
a gyári (Malossi!) súly, s eleve nagyobb áttételt tud valamivel a gyárinál.
Na, ebbe már gondot okozott a 16 gr Pulley végsebességen (150 körül):
most a 15 gr Malossi van benne, ezzel jól gyorsul, de a végsebesség f.s,
130 fölé nem is húzattam, mert feleslegesen pörög 7500 fölé. (Mondjuk
régen pörgettem 8300-on gyári hajtással, de azóta tudom nem éri meg.)Hétfőn jön elvileg a 14 gr Dr. Pulley, arra nagyon kíváncsi leszek.
Ha esetleg túl könnyű lenne, még mindig játszhatok: 4×14 + 4×16=8×15Burt: nem biztos az. Próbáld meg a dízel autódat berakni 5-be 50-nél, és
lepadlózni. Elég szar lesz a gyorsulás, viszont attól még nagy a terhelés,
ez konkrétan motorgyilkos dolog: alacsony fordulaton pl. az olajnyomás
sem a legmagasabb. Ott kell használni a motort, ahol nem szenved.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #13536 üzenetére
Ugyan már...
Maján a főtengelyre tekeredett a kevláros szíj... Szóval centrírozni kell a főtengelyt, most még használható Marcell szerint megvan az időpont mikor döntjük szét. Akkor kiderül, hogy főtengely milyan állapotú, hajtókart kell-e cserélni (azért sok a km)... Szopás hegyek jönnek most, műszaki előtt... Elgondolkodtam az eladásán, de 3 kilóig nem igazán találtam normális motort, se váltósat se robogót...www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #13563 üzenetére
A GS-re 50 ezer körül jön ki a rátehető "legjobb" gumiszett: Michelin Pilot Street Radial. (ilyen, null kilométeres gumiszettel vettem tavaly). Mondjuk a vacakabbak sem sokkal olcsóbbak, max. egy tízessel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #13565 üzenetére
Nem is azért sokallottam a gumiszett árát a Csótányra, hanem mert egy járatosabb mérettel szerelt "szokvány" 125-öst (CG125, YBR125, stb.) fel lehet gumizni 20-25 ezerből. Ehhez képest volt sok (első 10k, hátsó 23-25k, ez a ritka méretű). Ráadásul ebben a méretben (110/90-16, REAR) nincs is választék, a drága Metzeler meg elég sz*r volt minőségre, és akkor finoman fogalmaztam...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13641 üzenetére
Világos, voltam Olaszországban, tetszett a sok SH. Szívesen kipróbálnék egy 125-öst, hogy mit tud. Azért hozzá kell tenni, hogy 300-asból is nagyon sok van. Nekem tavaly még volt autópályamatricám Pest megyére, de havi egyszer se hajtottam fel a pályára, autóval kétszer is meggondolom, hogy merre menjek, a városban menve 10 km-rel rövidebb az út, mint a pályán, robogóval szeretem a dugót, ma is volt, mert esett és mert bombát találtak a Petőfi és a Rákóczi híd között. Jó szlalomozni a kocsik között, egész nap csinálnám.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #13713 üzenetére
Szerinted.. Mellé lőttél.
"Ma beszéltem egy pizzafutár cimborámmal, és náluk volt egy ilyen esemény az egyik Innován. Az óra kiakadt, és vígan ment(megy) tovább számolatlanul...."
"Ui/szerk: az előző képen az óráról a kép Angliában készült, ennek megfelelően az adatot mérföldben kell érteni! "És egy okosságot is találtam.
" Négy tanulság van:
- a karbantartás a legjobb tuning
- a minőségi tuning elég hamar nagyon drága lesz
- szarból nem lehet várat építeni
- ami olcsó, az gagyi is"[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #13715 üzenetére
Hiszed vagy sem fogalmam sem volt ki a gyártója az Innovának..! Itt nem az volt a lényeg, hogy milyen márka/tipus hanem az,hogy mennyit km-t használja kint futár/ok. Mint mindig, most is sikerült a lényeget megértened.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #13719 üzenetére
Teljesen felesleges összehasonlítani. De ezt már mondtam neki. Más motor,
más hajtás, de ő már tudja, hogy az ő motorján milyen a fordulatszám - LOL
(Amúgy kb. 20-25K egy KOSO fordulatszámmérő, ha nagyon kíváncsi rá.)
Persze vannak egyszerűbb modellek, olcsóbban, de hát adjuk meg a módját. -
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13764 üzenetére
Azt nem róhatom fel neki, hogy 201 centivel nem olyan, mintha rám öntötték volna. Egyik gyári motor se ilyen, mert akkor a 180 centis ember se tudna felülni rá.
Attól még, hogy kanapérobogó a robogó, nem lesz nekem kényelmesebb, sőt, nem tudom előrerakni a lábam, mert a kormányba beleér a térdem folyamatosan. Az ülést lehet módosítani, de elférek így is, jobban meg nem fogok kinézni ezáltal.
Tényleg nincs semmi gond az SH-val, olvass el róla egy tesztet nyugodtan, városba a legjobb robogó elvileg és én se tudok rá rosszat mondani. Az meg, hogy az én 5 éves, 26 ezret futott példányom hibátlan, nem nagy szám.(#13767) Hauptmann: Ez a Hondás, Yamahás duma viszont nettó hülyeség, nem azért jó az SH, mert Honda, le se szarom, hogy Honda. Nagy a kereke, kellően erős a motorja, jó a szélvédelme, olcsó a fenntartása, alacsony a fogyasztása, jó a rugózása városban, jól lehet vele manőverezni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13773 üzenetére
Nem emlékszem, biztos csak viccelődtem, ritkán számít a márka, plusz mindenkinél más stádiumban van ott a robogó, nálam ez még elég új, így mondhatok róla (csak erről az egy példányról) véleményt, de egy 15 éves, behozott, széthasznált példányról nem érdemes túl sokat beszélni, annak a motornak az állapota már csak a karbantartástól függ.
Látom, van az első hsz-ben képes motorbemutató. kcsa-nak a korábbi motorja van ott, ki frissíti ezt? Most, hogy van egy menő képem az enyémről, berakhatná valaki.
-
-
Grillo
senior tag
válasz Hauptmann #13873 üzenetére
Sajnos ezen a robogón így 12 év után nem nagyon látszik meg egy-két új horzsolás. Csaj is meg volt ijedve, meg igazából tanukkal sem lett volna olyan egyszerű a dolog, ha bizonyítani akarom a hibáját, meg nekem nem is ér meg ennyi hercehurcát.
A csaj abból a szempontból volt hibás, hogy bejött a körforgalmon belülre, miközben elsőbbséget kellett volna adni. Igaz, hogy megállt úgy, hogy akár el is fértem volna tőle (autóval már nem), de akkor már nyomtam a féket, mert úgy tűnt, nem fog megállni. Lehet, ha idén már április óta úton lennék, akkor ez egy sima lassítás, kerülés lett volna, de így, hogy október óta nem motoroztam, nem volt alternatíva. Meg nem mondom, hogy azért borultam, mert besatuztam az első féket, vagy a hátsót, vagy mindkettőt, de kanyarodás közben voltam, az biztos, bár csak kis ívben.Asszonynak meg sem merem mondani, mert hazafelé pont a ma meghalt két motorosról beszélgettünk, aztán eléggé parázott.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Hauptmann #13882 üzenetére
Volt a Blahán meg egy Hejőkürtnél. De volt valami pittyputty Veresegyházánál is, oda is szállt le helikopter (nem feltétlen motoros). Szóval a tegnapi nap az elég hard volt, mondom én is láttam egy jó kis esést itt mifelénk.
Szopóroller sokadik fejezet: tegnap bejelentkeztem szerelőhöz: gázkar, fék karmantyú, szelephézag, meg pár ilyen apróság. Megérkeztem, leszállok, erre kifosott vagy három deci hűtővizet valahonnan. Éljen az olasz karbantartás
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13900 üzenetére
A márkaszerviz tényleg nem olyan jó sajnos. A futárok viszont sokat mennek, ha nem sajátjukként bánnak a motorokkal, gyorsabban elhasználódnak, ilyen komoly igénybevételnél jobban kell figyelni, de valszeg szarnak rá, mert új motor, azzal nem lehet gond (tipp, remélem nem igaz). Lásd a vw mentőkben 100 ezrenként kell motort cserélni, mert az amúgy elég megbízható 2.0 tdi nem bírja azt a nagy terhelést a 3 tonnás tömeg mellett, oda már 6 henger kell. Ha 300-as sh-t vesz a futárcég, az biztos jobban bírja/tartósabb, csak persze drágább is, így nem feltétlenül éri meg. Nehéz ebbe belelátni és ilyenekből mélyreható következtetéseket levonni.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13905 üzenetére
Lehet, hogy nem megbízható, nem mondtam ilyet, csak azt, hogy ennyiből mégse kéne általánosítani. Szerintem nem arra tervezik ezeket a "kihegyezett" 125ösöket, hogy egész nap menjenek. Mondjuk a kormánycsapágy elég gáz, a teleszkóp lehet a rossz utak miatt. A lényeg, amit mondtam, hogy a 300as sokkal robosztusabb, ilyen használatra biztosan alkalmasabb.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13908 üzenetére
Nem istenítem, de lehet, hogy annak tűnik, sorry.
Nézz el Olaszországba, ott eléggé veszik az SH-kat, amúgy egyáltalán nem érdekel, hogy te/ti mit gondoltok erről a robogóról, én is csak azért szeretem, mert jól működik és jó vele menni a városban, ezen kívül egy sima robogó, nem egy nagymotor, nem lehet beleszeretni, egyszerű igásló.
Ui.: Én nem szaroztam semmit, veled ellentétben, csak annyit mondtam, hogy biztosan strapabíróbb a 300-as a kisebbeknél, már csak a nagyobb teljesítmény miatt. Mindegy, ilyenekről nem szeretnék vitatkozni.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13910 üzenetére
Azért mert a kereső neked ezt így kidobta, nem ér.
Lefingott régi, rommá tört robogókra gondoltam, nem arra, hogy az SH-kon kívül mind szar.(#13911) DigitXT: Nem szembeállítom, csak jeleztem, hogy a futárkodás komoly igénybevételt tud jelenteni, főleg, ha a futár nem a saját robogóját használja, ilyenkor azért nem figyel oda annyira. Pl kormánycsapágy vagy teleszkóp tönkremegy, ha fel-le csapatják a padkákon. Még egyszer: csak annyit akartam mondani, hogy én nem adok annyit egy ilyen futárflotta vezetőjének szavára, tudom, hogy hogyan működik ez. Nem mondtam, hogy vegyél SH-t, senkinek se ajánlgattam, nem kell ez a nagy felháborodás.
De akkor fordítsuk meg, szerinted ebből a mintából kiindulva, a Honda kisebb nagyrobogóinak 90%-a selejt?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Hardcore café
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Spórolós topik
- EA Sports WRC '23
- Hobby elektronika
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó