-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91714 üzenetére
Ki cserélte azt a turbót 😱
Komolyan egyre több kókler van.
Ma már elment a vas szépen csendben egyenletesen járt a motor.
Jó nagy szívás volt, de ez is meg lett 3 nap alatt.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91716 üzenetére
Igen muszáj volt .
Nem lehet vonalba fúrni olyan mély a barázda. 2 mm.
Kivenni meg 0.1 a max amit ki lehet venni.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #91716 üzenetére
Egyébként milyen állapotban van a motor belül? Lerakódások, csapágyak, stb.?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz molnarpeter #91721 üzenetére
Javítás sajnos nem opció
Állítólag valamilyen nem bevallott konstrukciós hibájuk van, már létezik belőle módosított széria.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91719 üzenetére
K9K generál kérdés - kétféle gyűrű garnitúrát látok. Az olcsóbb molibdén, vagy a drágább krómozott kompresszió gyűrűs fajtát vegyük? Szerelés egyszerűsége miatt króm lett rendelve (könnyebb megkülönböztetni), de még nincs átvéve.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91727 üzenetére
1.5 dci olajpumpa lánc cserére létezik határérték esetleg? A gyári pdf-ben nem találtam erre semmilyen infót
Az olajfogyasztás és füstölés elsőszámú gyanúsítottja az eltömődött lehúzó gyűrű lett. Mozgott mind a 3 gyűrű, de ennél a furatok teljesen el voltak záródva, és a spiráljába is beleégett már a koksz.
Maradt a krómos/drágább gyűrű (022 01 N0) - a tudományos döntés alapja, hogy a Mahle officiális katalógusban ennél írt gyári cikkszámokat, a másiknál meg nem.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91762 üzenetére
Netán a felmenetelés következtében spén került a rendszerbe. Mert ezért nem szívóztak az én meglátásom szerint.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91745 üzenetére
2004 Scenic II 1.5 dci (K9K 728, 74 kW)
Delphi HDF917 szűrő helyett HDF942 jó lenne, vagy tilos/lehetetlen?
Eredetileg 5 mikronos szűrő van benne, helyette 3 mikronos gondoltam jó lenne - de ha nem szabad, akkor elengedem a kérdést Egyik 2004. 12-ig volt, másik 2005. 1-től. Mindkettő víz jeladós.
PDF Delphi szűrők mikron szerint [link]Motor alakul, hengerfej fent, jön a vezérlés...
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91779 üzenetére
Na én most pont egy vezérléssel szívok és nem tudok rájönni mi az isten van. Sok hibát megoldottam már, de most tanácstalan vagyok.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91781 üzenetére
12 szer próbáltam meg összerakni, úgy néz ki a nagynyomású tengelye lóg, nem lesz boldog a tulaj.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91786 üzenetére
Ott a kép leviszi a vezérműszíjat .
De csak addig a belső szélére.
Ott van a központ a tengelylógás miatt.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91779 üzenetére
Vezérlés felkerült, kézzel sokszor átforgatva, aztán porlasztók nélkül önindítóval is (5-10x, pontosan nem tudom). Indult ahogy kell, szépen jár, füstölés eltűnt. Lesznek utómunkálatok, de ez így már elősegíti a nyugodtabb alvást
Megjelent egy új zaj a motoron - kompresszió mérés történt szétszedés előtt, emiatt az egyik izzítógyertyánál kifújhat szerintem, ezt még meg kell nézzük. (Van is szivárgás kereső spray illetve szappanos víz bekészítve itthon.) Sofőr ülés alatt vezeték forrasztás projekt van még most folyamatban, de arra már nem vagyok hivatalos elméletileg. Aztán a többit meglátjuk.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91798 üzenetére
Dokumentáció jelleggel.
2004 Scenic II 1.5 dci K9K 728 74kW/101LE
Hajtókar csapágyak így néztek ki 280e km után (dobozon meg az új csapágy szett cikkszáma):[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #91799 üzenetére
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
malwy
senior tag
válasz molnarpeter #91806 üzenetére
Nincs benne start-stop, lehet vmi védőréteg.
Igazából lehet a színe (és a kosz/olaj maradék, szerelő fotózta) miatt gondoltam, hogy ez már durvább.
Nem volt valami drága összeg a csere, ha a kocsi élettartama alatt cserélni kell 3x, feltételezve egy elég szuper 450 000 km-es futást, akkor ez bőven belefér. Legalábbis nekem azt mondták, hogy 150 ezrenként lenne jó cserélni.
Kérdés van-e még ilyen megelőző karbantartási feladat, amit érdemes beiktatni.
-
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91779 üzenetére
1.5 dci Scenic II gázolaj szűrő témában sikerült utánajárni, valóban adott a finomabb lehetőség, összesen 3 fajta szűrőt lehet hozzá kapni:
HDF917 - gyárilag 2004.12-ig, 5 mikron (👎)
HDF942 - gyárilag 2005.01-től, 3 mikron (👍)
HDF937 - török piacos típusok, 2 mikron (👍👍)
A legfinomabb esetén rövidebb a csereperiódus, ezt én az üzemanyagnak tulajdonítom, nem pedig a benne lévő szűrő anyag felületének... Viszont ilyen Delphi most nincs a Kauffernél, majd még meglátjuk mi lesz belőle.
Köszönöm forceberg kollégának az index topik ajánlást -
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91836 üzenetére
Ha elkezd haldoklani, nem érdemes szarakodni vele 4200.- egy normális márka.
Renault power
-
tycon
tag
válasz molnarpeter #91836 üzenetére
Szedtem szét ilyet. Szétfűrészeltem. Elég a kapcsoló rézszalagja. Az alátét a Lagunánál nem játszik, be van kenve a nyaka ruglmas tömítővel, alátéttel elmegy a pozíciója.Középső érintkező idetesz odatesz a kapcsolásnál.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91820 üzenetére
Scenic Saga folytatódik... Futott pár tesztkört az autó, füst megszűnt mire bemelegedett (gondolom akku levétel után porlasztók is betanultak)... de a gyűrűzés óta eltűnt a töltés. Először azt hittem, lehet köze az ülés alatti beázós R2 csatlakozóhoz, aminek a javítása párhuzamosan történt, de minden szál összeforrasztása után sem javult meg. Fordulatszámtól függetlenül nem emelkedett a feszültség, visszajelző vezetéken megvolt a 12V. Így hát kiszedtük a generátort, tekercs folytonosság ellenőrizve, viszont a feszültségszabályzó házán volt repedés+csatlakozónál letörve egy darab, ami miatt a gumi tömítés nem tudta ellátni a feladatát. Kapott újat, így máris meglett a 14,6V az akkunál, visszajelző kialudt. A blokk szétfűzése előtt alaposan le lett mosva a motor, szerintem akkor ázott be, mert különben furcsa egybeesés lenne (#EverSinceYouChangedMyOil)
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91840 üzenetére
Na én is megosztom a kálváriámat, ha már ez egy ilyen hét volt 🤣
Akár mit csináltunk a sceniccel mindig lelógott a szíj 0.2 mm ert.
Kiderült a fent lévő és az utángyártott bord@skerék sem ehhez a kocsihoz való.
ez volt az alap állapot a friss vezérléssel
Ki kellett 0.5/0.5 mmert esztergáltatniba bordáskerék álló részéből, meg a külső kerékből.
Így most 0.8mmel beljebb van a szélétől azaz adom vissza a kocsit. végre.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91842 üzenetére
Amikor veszik le és nem jól tartanak ellen akkor az ék ki szokott törni belőle, mert ezek anyagukban ékeltek.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91840 üzenetére
Ha már említettem, hogy Scenic 2 ülés alatti csatlakozó probléma merült fel, a beázás miatt elporladt vezetékekhez kellett kapcsolási rajz. Csatlakozó bekötés pdf emerre, hátha valakinek hasznára válik:
https://www.renaultforums.co.uk/threads/renault-scenic-r2-connector-diagram.368882/ -
dik
őstag
-
norbert1998
veterán
válasz molnarpeter #91856 üzenetére
Én még 2,8 dollárért vettem Choice-ban. Ha feltanitod az utánad kémkedő algoritmust, akkor neked is bedobja oda is jó áron.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91846 üzenetére
Scenic jól muzsikál, viszont elpakolás után az asztalon maradt valami... 😅 Honnan hiányzik ez a "tripod"? Rajta lévő szám: 151583 044
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91886 üzenetére
Megfejtve, váltónál lévő katalizátor támasztó. Vagy alulról, vagy földön jobb első keréknél hozzáférhető.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91946 üzenetére
Rózsaszín szürke az gyári rugó.
A kék csillapító az meyle.Renault power
-
South Velen
addikt
válasz molnarpeter #91955 üzenetére
Köszi! Némileg megnyugtató. Ebbe a motorba elvileg 8.2 liter a töltet (814-es kódszámú motor.) Ez is kicsit megnyugtat.
Az RN0720-ról tudtam, de azon belül is szeretném a legjobbat adni neki
De akkor ezek szerint nincs nagy különbség a márkák között. Eddigi japán szívókban az Eneos/Motul vált be, de lehet az is csak placebo volt.[ Szerkesztve ]
-
tycon
tag
válasz molnarpeter #91955 üzenetére
10000km után én mindig utánatöltöttem. 5 litert, a régi helyére.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
AthlonXP
őstag
válasz molnarpeter #91979 üzenetére
Megrendelem...
-
senior tag
válasz molnarpeter #91991 üzenetére
Ezen a megoldáson is agyaltam (sok alis értékelésnél így van megoldva) vagy pedig hogy a rendszámtábla tartóba van beépítve. Mindegy igazából, majd amikor eljutok oda hogy be legyen szerelve kiderűl melyik megoldásnál maradok.
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #91999 üzenetére
Hát akkor inkább megvárjuk az emag rendelést. Bontós ugyanúgy kopott lesz.
Switch Tax
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #92023 üzenetére
A torziós futómű ilyen szempontból nem hülyeség.
Szerintem sokkal stabilabb egy spirálrugós felfüggesztésnél.más:
A magyar valóság, szakadásmentes beltér.
[link]
🤣🤣🤣Renault power
-
zeon.hu
nagyúr
válasz molnarpeter #92120 üzenetére
Ja, ezt találtam én is, de hogy mindent ki kell szedni miatta...
#?*@&!
-
zeon.hu
nagyúr
válasz molnarpeter #92122 üzenetére
Délután nekiesek.
De ha sok a torx csavar, csúnyán fogok káromkodni#?*@&!
-
Bass
addikt
válasz molnarpeter #92147 üzenetére
2015-s Megane 3 kombi Gt,sajnos eddig ülést nem találtam hozzá,elvileg javítható de ha lehet inkább újat vennék vagy szép bontottat
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #92203 üzenetére
Húú, meg nem mondom, lehet hogy az.
diablo1984 #92195 Számomra ez még magas. Ha a gyűrűk lehúzzák a felesleget, hézagokat fel lehet(ne) tölteni, az olajjal áztatott hengerfalon, stb hogyan marad meg az anyag tartósan?
Jó, százával vannak olyan vegyületek, amikről nem is hallottam. -
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #92212 üzenetére
Amiért a használt piacon a 10-15 éves autók között is sokan a kopásmentes állapotot keresik.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
prandris
tag
válasz molnarpeter #92236 üzenetére
Igen, valószínűleg ezek közül valamelyik lesz a megoldás, köszi a tippeket.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91958 üzenetére
Scenic 2 saga: légzsák átvezető hiba, villogó műszerfal. Ács Márton javította, gyors, profi, stb
-
creed33
aktív tag
válasz molnarpeter #92408 üzenetére
Köszönöm!
2011 es 1.6 benzines Scenicet akartam venni,de végül nem került sor vásárlásra.Most már ez a két faceliftes változat érdekel benzines motorral.Melyik motorral ajánlanátok ezeket leginkább főleg városi használatra? -
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #92471 üzenetére
A 4 ből 1 volt kritikus, 3at elég volt tisztítani és frissíteni. A 4ik az támasztó csavar, szóval a teherviselést a másik 3 látja el. Azokat sikerült nyomatékra húzni. A 4.ik viszont a hengerfejben van, azt nem mertem piszkálni, felfúrni nagyobbra. Hengerfej öntvényen átalakítást én nem csinálok 😉
Renault power
-
Gombinyó
őstag
válasz molnarpeter #92477 üzenetére
Áhh, céges, nem fognak ilyesmivel foglalkozni. Nem tudom mi lesz a sorsa, talán majd valamelyik dolgozó megveszi két krajcárért.
diablo, de ez egy szívóbenzines toyota, automatával.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #92537 üzenetére
A petec egy fos.
Abból 3 at elnyomsz mire eléred azt a hatást amit a manollal.
Renault power
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #92537 üzenetére
A petec szerintem jobb, a mannnolosnak fura hígítós szaga van, és nyomot is hagy száradásnál (Montage Cleaner).
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #92577 üzenetére
Szerintem a csúszósaruval nem igazán lehet mellélőni, de szigetelt legyen és figyelni kell a szakszerű krimpelésre.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
-
prandris
tag
válasz molnarpeter #92580 üzenetére
Nekem wago-zva van kb 2 éve, hiba nélkül megy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Mini-ITX
- Videós, mozgóképes topik
- Parfüm topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen