-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
205/55 R16-ban a fentebb említett Semperit és Uniroyal gumi 18k és 20k. Ha már Uniroyal, akkor inkább a RainSport 3 19-19,5k-ért
Na most a Vredestein Sportac 5 18.900 Ft. Nemhogy ennyiért, de ennél többért sincs ilyen kiegyensúlyozott gumi.
Amiket te említesz, RE002 19.600 Ft, ez minden tekintetben elmarad a Sportrac 5-től, a T001 19.800 Ft, ez már tapadásban hasonló, de kopásban, és egyéb tulajdonságokban jóval gyengébb, a Blue 19.650 Ft, ez sem egy rossz gumi, tapadásban hasonló a Vredestein-hez, viszont a többi tulajdonságban szintén elmarad, az SP Sport 01 20.800 Ft, de az tapadásban is és mindenben nagyon el van maradva. A P7 18.400 Ft, a Dunlop SP 01-hez hasonlít a legjobban, tapadásban is egyéb tulajdonságokban is lemarad jócskán. A Conti PC5 viszont tapadásban Vredestein szint, talán még jobb is egy picivel, de a kopása valami kegyetlen rossz, eszméletlenül kopik...
Nem véletlen írtam, hogy Sportac 5-öt vegyen, nem kerül többe, mint az általa említett Semperit vagy Uniroyal, annál sem kerül többe mint amiket te említettél, viszont tapadásban is a legjobbat nyújtja, és kopásban, úttartásban, közvetlenségben, mindenben a legjobbak között van.
Tehát mégegyszer kiemelem FRENK1988-nak a Vredestein Sportac 5-öt, nehogy mást merjen venni, jelenleg ebben a 195 és 205 méretben ez a legjobb, legkiegyensúlyozottabb gumi.
Ilyen értékelése nincs egyiknek sem, az újra megvenné 95% pedig mindent elárul...
-
giigz
veterán
Azért, mert nem olvasod tovább, még továbbra is igaz marad. Nem rossz a Bridgestone sem, senki sem mondta, de a Vredestein Sportac 5 gumija nagyon el lett találva, nyilván általában az ember arra törekszik, hogy adott áron a legjobbat vegye, főleg ha az adott árnál még drágábban sincs jobb, de ha manapság nem ez számít, én kérek elnézést.
19600-ért ilyet kapsz (RE002):
18900-ért ilyet (Sportrac 5):
"Ja jólvan már emlékszem, neked az van (vredi) így az a legjobb."
Miért, most mondjam azt, hogy nem az a legjobb, csak éppen több száz ember szerint az a legjobb, az ára is a nagyok közül a legolcsóbb. Akkor mi, ha nem ez a legjobb választás? Nem azért mondom, mert nekem is ilyen márka van, hanem azért, mert feketén-fehéren ezt olvasom ki a véleményekből.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
A grafikon van a saját tapasztalat alapján, ugyanis az emberek véleményezik a gumikat, és abból lesz a grafikon.
Szerinted mit jellemez egy gumiról az, hogy 10-ből 9,5 ember újra megvenné?
Az általad említett DRÁGÁBB gumikat 10-ből 8,2-6,3-6,7-5,8-6,2-6,4 ember venné meg újra... Szerinted jó egy olyan gumi, amit a felhasználók szűk fele nem venné meg újra? Elárulom neked, ilyen gumit nem célszerű venni. Az a jó gumit, amit ha megvesz valaki, újra megvenné, mert meg van vele elégedve, és nem más gumit kell keresnie, hanem bátran azon a véleményen van, hogy újra megvenné. Ez a Vredestein ST 5 esetében 95%, valószínűleg nem véletlen, bár szerinted biztos mindenki hülye.
Észrevetted egyébként, hogy semmi kézzelfoghatót nem tudsz írni, csak annyit, hogy én hülyeséget írok? Szerintem meg te írsz hülyeséget, lerí rólad, hogy fogalmad nincs a témához, semmit nem olvastál utána.
-
(#32251) mycso Ne vitatkozz mar vele! Tapasztalatbol mondja! O hasznalja minden nap ezt a gumit a vegsokig terhelve, 13 colos kerekeken 1.4-es 95Le-s kocsival... mar lassan fel eve. Ennyi ido alatt latja, hogy mennyit kopott.
Mar masik 20 markat/tipust kiprobalt, es ez valt be neki.Szerk: Amugy ezek a FredEinstein gumisok nagyon jo soforok lehetnek, egyik velemenyezo ezt irta: Nagyon halk,kényelmes. Nagyon erzi a kocsit, hogy mennyire kenyelmes neki a gumi
Vagy lehet, hogy mashova huzta fel a gumikat ?!
A masik meg ennyit irt:
A tesztelő újra megvásárolná a gumit? semmi esetre sem[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
Ez rendben van, viszont miért kapott a Vredestein sokkal jobb értékeléseket, mit a többi? Én elhiszem, hogy mind jó gumi, egyedül azt nem értem, hogy a Vredestein miért jó mindenben.
Mert pl. mint te is írod, van amelyik nagyon gyorsan kopik, van amelyik esőben nem tapad, van amelyik hangos, tehát mindnek van valami hibája, ezzel szemben nekem úgy tűnik, hogy a Sportac 5 jól tapad esőben és szárazon is, viszont a kopása sem túlzott, és nem is hangos, az ára is rendben van. Tehát egy kompromisszummentes gumi, és talán ezért értékelik olyan jónak, de ez azt is jelenti, hogy én is ajánlgathatom, mert azért az árért tényleg nincs jobb.
Az autós topicban pedig azért tartanak hülyének, mert Swift és Civic helyett Megane-t mertem ajánlani, sőt ki is álltam a véleményem mellett, vagy pl. azt írtam, hogy 5W30-as olajat nem minden esetben kötelező 10k km-enként cserélni. Ja igen, és a legfőbb hibám, ami miatt én lettem az utolsó hülye, hogy szerintem a francia autó semmivel nem rosszabb mint a japán...
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Képet...
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
g.gergo
senior tag
Üdv,
Valakinek esetleg tippje az alábbi hibajelenségre? Tankolás OMW kúton, majd kb. 50 km országúton, normál tempóval. Kocsi lerak, másnap nekiindulok, minden rendben, majd kb. 20-30 km után nagggyon elerőtlenedik. Olyan parton felfelé, ahol simán kimentem >100-al, ott most a 70-el küzdöttem. Sík terepen vissza kellett sorolni az előzendő autó mögé, mert nem bírta. A 70-et alig bírtam tartani. Majd 50 km és helyrejött és azóta sincs gond. Motor szokásos kultúrált járású volt, semmi rendellenes hang vagy hibajelzés. Nem rángatott, nem nem füstölt, egyszerűen csak nem ment. Olajcsere: 10e km-el ezelőtt, gázolajszűrő 15e km-el előtte. Rendesen karbantartott autó (2004 Thalia 1.5 dCi). Esetleg kifoghattam a tankolásnál a tartály alját? -
Laraxior
titán
uhhh, szép darab
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
tresh
addikt
Viszont a 120lovast ajánlották, mert állítólag az jobban megy, erősebb a 130 lovast nagyon visszafogja a részecskeszűrő.
Pöstön vagy megyünk egy kört van 120 lovas és 131(6) lovas a családba
Amúgy eu normák végett lett módosítva. Általában a 120-ast köpködik azok mind magyar gépek...131 lovasat keressen és kintit azokkal nincs baj..
(laguna fórumon is megmondják a srácok én is tőlük tudom )
Legelső dci laguna m1 ph2
1.9 dCi F9Q 1,870 cc I4 SOHC 8v Common rail direct injection 107 PS (79 kW; 106 hp) @ 4,000 rpm 250 N·m (184 lb·ft) @ 1,750 rpm 11.8 s 190 km/h (118 mph) 2000–01Második kiadás laguna 2 ph1/ph2
1.9 dCi F9Q-T752 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 74 kW (101 PS; 99 hp) @ 4,000 rpm 200 N·m (148 lb·ft) @ 2,000 rpm 13.0 s 185 km/h (115 mph) 2001–05
1.9 dCi F9Q-T754 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 79 kW (107 PS; 106 hp) @ 4,000 rpm 250 N·m (184 lb·ft) @ 2,000 rpm 12.3 s 190 km/h (118 mph) 2005–07
1.9 dCi F9Q-T750 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 88 kW (120 PS; 118 hp) @ 4,000 rpm 270 N·m (199 lb·ft) @ 2,000 rpm 10.7 s 200 km/h (124 mph) 2001–07
1.9 dCi F9Q 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 93 PS (68 kW; 92 hp) @ 4,000 rpm 0 N·m (0 lb·ft) @ 2,000 rpm 14.2 s 185 km/h (115 mph) 2004–05
1.9 dCi F9Q 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 93 PS (68 kW; 92 hp) @ 4,000 rpm 0 N·m (0 lb·ft) @ 2,000 rpm 13.6 s 185 km/h (115 mph) 2005–06
1.9 dCi F9Q-758 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 96 kW (131 PS; 129 hp) @ 4,000 rpm 300 N·m (221 lb·ft) @ 2,000 rpm 10.2 s 185 km/h (115 mph) 2005–07 -
#42667776
törölt tag
Keverőmotor alatt azt érted ami a lamellákat működteti? Lehet, hogy a motor működik, csak épp a kis műanyag kar ami valóban mozgatja a lamellákat "hideg- meleg, külső- belső" az ki van akadva, vagy meg van szorulva és nem nyitja a meleg útját a radiátortól, csak amikor végállásban van. MII-öt nem ismerem de LagII-nél hasonló probléma volt az egyik ismerősömnek, csak neki a szellőzés irányát "láb-szélvédő" stb. nem lehetett szabályozni. Be volt keményedve a gyári zsír ami a műanyag alkatrészt keni. Szervizbe azt mondták neki, ki kell szedni a műszerfalat és cserélni a szellőző rendszer egy horribilis összegért. Jobb megoldást mi sem találtunk, mint hogy kiszedjük a műszerfalat és egy tisztítás újra zsírozás óta rendesen működik. A képen látható kis fehér kar a végén egy bütyökkel egy tárcsába megy bele amiben van egy spirális horony, úgy mozgatja a lamellákat.
-
giigz
veterán
Én nem tudom, mióta nálam van a kocsi már 2x cseréltem fagyállót, és mindig koszos lett utána, pedig ioncserélt vízzel "átmostam", de nem volt elég jó a tisztító hatása... Úgy döntöttem, hogy most már szakival csináltatom, be is jelentkeztem egy hűtőshöz, a vezérléscsere után fogja megcsinálni, egyébként is lyukas a hűtőm, azt megcsinálja, meg átmossa az egész rendszert, utána feltölti
Nem tudom mennyibe fog kerülni, nem hinném, hogy túl sokat kér majd érte, és így precíz a dolog
-
sladka_pani
aktív tag
Szerintem ugyanúgy gondolkodunk, én is napi 25-25km-t taposok a kocsiba, ez éves szinten a heti 6 nappal 15ezer és 20ezerre jövök ki 1 évre az egyéb mászkálásokkal. Azért írtam, hogy 25 ezer, mert az ár különbség kb. ennyire jön ki -ha csak nem fogsz ki egy ugyanolyan árú és állapotú dízelt-, tehát ha nem mész vele annyit, nem jön vissza a fogyasztásból a vételkor kiadott összeg. A szervizelésről nem is beszéltem, ehhez sokszor mázli kell. Új autónál meg egyértelmű ez a 25 ezres berögződés, mert sokszor 1 millával drágább a legkisebb dízel azonos felszereltség mellett, szóval inkább 25ezer+, hogy visszajöjjön az árkülönbség. Egyébként nagyon szívesen visszaváltanék dízelre én is a vezethetőség miatt, de ez egy ideig nem fog megtörténni :/
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
addikt
Simán lehet, viszont én meg mindig úgy gondolom hogy evvel a1.5 dci diesel motorral semelyik más gyártó nem alkotott ilyet, nagyon sokat fejlődtek és a remek fogyihoz jó dinamika és megbízhatóság társult. Egyik barátomnak is nem rég hoztunk kintről egy m2 kombit 1.5 dci 275k van benne de motorikusan olyan mint a Svájciora
Engem megvettek vele bármikor vennék ilyen motorral szerelt gépet mondjuk ami igazán izgatja a fantáziám az az 1.6 dci ami gondolom az 1.5ot fogja ill hivatott levaltani..de az meg új nagyon
Cellpeti: röviden sz@r
sokat fog enni a dinamika meg a béka popoja alatt lesz...automata váltó nagy cm3-is gépek alá való..
[ Szerkesztve ]
-
Sly189
senior tag
Igen, az a szivacs már kiszáradt, és porlad
Zoli azt mondta hogy ők kiszokták nyomni valami tömítő anyaggal...
A LED megköszönném, jövőhéten szabadságon leszek
bár most a kocsit begurítottam a garázsba, jó lenne nem menni vele nagyon
Te hogy dolgozol? Mert akkor annak fényében legurulok (a BC Hotelhez pl. )
-
cellpeti
veterán
oké, a pollenszűrőt kicserélem akkor
lehet itt is terelőlapát probléma lesz, azt hogy tudom megnézni/megnézetni?
az ajtóknál mivel tudom leszedni ezt ami még még rajta van. Karbon fóliára gondoltam első körben az ajtókra a kézifékre, hogy azt kellene rá tetetnem, csak nem tudom mennyire venné be a meleget illetve még nem tudom, hol csinálnak ilyet.
Tigris, tigris, csóvafény...
-
-
#42667776
törölt tag
Leírom, bár lehet, hogy túl vagy már rajta, mivel első körben már biztos próbáltad, de lehet, hogy levegős a rendszer. Lagunáknál több ismerősnél és nálam is volt hasonló jelenség, fűtés és vízhőfok ugyan így viselkedett és csak többszöri légtelenítés után jött helyre. Az egyik barátomén 1,9 dti pedig a tágulási kupak volt a hibás, ha úgy döntesz cseréled akkor csak a motorodhoz megfelelőt vegyél mert különböző nyomáson nyitnak, illetve fűtőradiátor is el lehet dugulva ami van amikor átenged, van amikor nem és az áramlás, nyomás is változhat. Egy próbát megér mielőtt levennék a hengerfejet.
-
rob210
Topikgazda
Rossz hírem van hengerfejes.
A hőfok ugrálás a biztos jele.
Ha beindítod az autót és megvárod nyitott kupakkal amíg bemelegszik akkor ott meg fognak jelenni a bubik, mert beledolgozik az égéstér a hűtőkörbe
Sajnálom ez gépműhely lesz és még jó ha lehet hegeszteni.
Mielőbb állítsd le a gépet, mert ha így használod nem fogják tudni javítani csak cserélni az pedig morcos drágaRenault power
-
Coyot
őstag
Mi is így jártunk a clioval, talán még emlékeztek a kálváriámra.
Szóval az alapjáraton nyitott kupakkal nem biztos hogy látni fogsz bubikat. Nálunk úgy volt hogy semmit nem láttál viszont terhelés alatt nyomta bele a kipu gázt a hűtőrendszerbe - alapjáraton semmi. Eleinte csak kicsit aztán párezer km után már nyomta szét a vízcsöveket is. Ha nagy nyomás van a mikor letekerd a kupakot az megintcsak igazolja hogy hf. Vízcsövek kemények (bocsi nem olvastam vissza) ?
Azt javaslom ne várj sokáig, nagyon gáz mikor forr a víz a kiegyenlítőben és mindig 5literes desztvízes palackkal jársz mindenhova
Mi motort cseréltünk inkább mint szétszedjük. 150ért találtunk komplett motort. Ez ha 100km után tekerem le a kiegyenlítő kupakot egy ici pici szisszenést hallani, csövek puhák - ez legalább nem hf bajos. A passatom ugyan így kezdődött: keményedő csövek, 2000km alatt 1-2 deci víz elfogyott de ott csak a tömítést kellett cserélni azóta ez is éppen pisszen egyet a kupak letekerésekor melegen.
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
A hengerfej ha lent van mindenképpen nyomáspróbáztasd.
Dieselnél nem szokott elég lenni a tömítés csere.
A vezérlést ha nem fér bele az anyagi keretbe nem kell cserélni.
Viszont hengerfej csavarokból újat kell venni a régivel nem lehet újra lehúzni.
A régi csavarok alatt lévő alátétekre viszont nagyon vigyázz, mert nem lehet kapni és anélkül nem lehet összerakni.Renault power
-
Coyot
őstag
Ahogy rob mondja nyomáspróba mindenképp az én szerelőm sem engedte hogy nyomáspróba nélkül visszategyük a hengerfejet, bár nekem a paszulyon nem volt semmi durva jele hogy hf baj van csak szép lassan fogyott a víz meg kicsit keményebbek voltak a csövek mint kellene - inkább megcsináltattam jobb a békesség. A tömítés amugy teljesen épnek látszott de mégis az volt a gond, szerelőm is mondta szemmel soha nem fogom látni hogy az adott tömítés jó-e vagy sem, ezért kötelező a nyomáspróba - ami amugy a helyzet súlyához mérten nem nagy költség, nekem 6ezer ft-ért csinálták.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
kk831228
addikt
Talán úgy lehetne hogy a kegyenlítő túlfolyóját belevezetnéd valami üvegbe, amit felfogatsz ideiglenesen... Nem tudom renaultnál hogy néz ki a kiegyenlítő... Majd mész vele kicsit húzósabban is... Ha megtelik az üveg... 99 % hf. Lehet álló helyzetben terhelés nélkül nem látszik a bubi... Menet közben meg nyomja...
Amúgy látszódnia kell a túlfolyó alatt is hogy fagyállós minden...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
cellpeti
veterán
azt olvastam, hogy ezt elég nehéz leszedni. a szoknyát is meg kell bontani meg ilyesmi. Meg figyelni kell, mert 2 féle van, van aminek sima az alja és van aminek ilyen fogas... Lehet csak a belét cserélem majd
Más:
Rádióval kapcsolatban érdeklődnék. Nincs itt valaki aki fehérvári? a rádióm alja nincs a helyén és nekem nincs ilyen amivel le tudnám szedni az előlapját
[ Szerkesztve ]
Tigris, tigris, csóvafény...
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Projektor topic
- Mobil flották
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!