-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #1447 üzenetére
Karcol úgy is, csüccs, kettőalá. Az ötös még messze van.
Nem csak ennyi a lényeg egy obiban, hogy karcol-e.. -
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #1458 üzenetére
TE nem vennél. Ő vett. Ő olyan mint én: van, vesz. Nincs, nemvesz.
Volt, vett. Ilyen egyszerű. -
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #1462 üzenetére
Középen mindkettő éles, a Nikkorok szélek fele haladva is, ahol a Sigmák jobban "puhulnak" - persze minden relatív. Bokeh-ban nekem szebbek a Sigma-k, a Nikkorokban marad mindig mákszemnyi "valami". De ez teljesen szubjektív. Ehhez hozzájön a kedvezőbb ár, és lehet máris mérlegelni, kinek kellhet melyik, tökéletes obi úgysincs.
Pont ma agyaltam azon, vajon lesz-e a Sigma-nak az "A" (Art) szériájában is 70-200-a és hasonlók, egyszóval egy komplett vérfrissítés, illetve Canikon mostmár kijöttek az f/4-es 70-200-akkal, ideje a 3rd party-knak is elgondolkodni ezen.. amekkora árkülönbség van a gyári 2.8-as és 4-esek között, ugyanez arányaiban Sigma/Tamron házatáján komoly vevőhadsereget produkálna sztem, ha jól sikerülnek.
-
#40935168
törölt tag
válasz dabgergo #1500 üzenetére
Ha veszteséges (lossy), nem tudom. Elvből ki sem próbáltam. Olyan lehet, mint egy 320kbps-es mp3 egy CD-ről frissen rippelt wav-hoz képest. A JPEG meg mint egy 128-as mp3 Én "zip"-ben lövök, azaz veszteségmentesen tömörítettbe (lossless compressed). Abban megvan minden infó és 1:1 az eredeti, tömörítetlen raw-val.
[ Szerkesztve ]
-
-
#40935168
törölt tag
válasz atok666 #1512 üzenetére
K*ra nem 1/30-on voltam mindig, VC-vel a Tami 70-ére is jó a 30 simán, illetve az alá is.
Előtte a 90-essel meg 1/125-ön csak mostanában a 24-70 eléggé felgyógyult a vázra..
Néha esti állványos épületezésre átváltok natúr ISO100-ra (auto nélkül), de amúgy az auto iso az 1/30-assal tökéletes volt eddig.Az a helyzet, hogy nagy mozgást nem is fotózok sosem. Lehet hagyom is, mert ha 1/80-ra
felviszileviszi 70-es állásban kevés fénynél a záridőt, a VC miatt nekem oda elég az 1/15-30 is, ne tornássza nekem az iso-t feleslegesen. Azért átgondolandó ez..Szerk.: mekkora zsiványság lenne, ha a VR/VC/OS dolgokat is belekalkulálná. Lenne ott is egy középérték: 2 stop feltételezett nyereség (rövidülés) az auto iso auto záridejének középértékén Balra egy állítás az auto iso VR menüjében -> 3 stop nyereséget feltételez, mert azt mondom neki ezzel, marha jó a VR-em. Jobbra egy állítás - gyenge VR, 1 stop nyereség csak. Háh. Bilibe lóg a kezem. Majd a D900.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz atok666 #1515 üzenetére
Hát ha kosárlabdát fotóznék pont egy 24-70-nel, nekem is így kéne. De általában lassan mozgó vagy abszolút nem mozgó dolog a téma, így közelíthetek a VC miatt a jóval engedékenyebb értékekhez és alacsonyabb iso-n tartom magam. Mennyi a max-od, 3200 ? Mármint amit kézzel beállítottál neki.
-
#40935168
törölt tag
Kukucs..
-
#40935168
törölt tag
válasz Santiagain #1565 üzenetére
Egyszerű: ez királyabb.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #1692 üzenetére
A lábadra ügyelj..
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #1695 üzenetére
Nem tudom, keresgélj. Valahol ott lesz. Ugye első regivel kap az ember tán 2 Gigabyte storage-ot, de ha hitelesíted Magad USB kábellel a gépvázaddal, hogy Te tényleg Nikonos vagy (és azt a vázat még senki nem adta hozzá a profiljához) akkor kapsz talán 10 vagy 20G-t ? Nem nagyon emlékszem már.. anno megcsináltam az account-ot, de nem használom, tegnap regiztem 500px-en, szimpibb. Az Image Space sztem kicsit mellélövés, bonyi, lassú, nyögvenyelős erőlködés.
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #1699 üzenetére
Ne, mindjárt fülemen a német 8-tól.
De tudok írni közben ...Szóval, következő történik: adott ugyebár egy FX lapka. Van adott pixelsűrűsége, megapixeltől függően annyi, amennyi. Lősz egy képet vele 3200-n. Képződik zaj, lesz rahedli zajos pixel. A képet valszeg nem a teljes méretben nézed, hanem leméretezed, fullhd-re vagy még kisebbre, ki mennyire, attól függ (ritkán tárolok jómagam is fullhd-nél nagyobb JPEG-et, persze a NEF megvan ha kellene).
Leméretezéskor a teljes megapixel állományt (D600 esetében 24-et) méretezed le, a zajpixeleket beleinterpolálja a képbe, picit "kisimul" a kép és a zaj nagy része "eltűnik" illetve az egész kép átalakul olyan "krémessé".
D600/24MP-nél ha DX módot választasz, úgy 10MP körülnyi pixelmennyiséged marad. Egy kisebb szenzorterületből dolgozol ki képet (teszemazt, ismét fullhd-re), nyilván így relatív nagyobb pixelekkel dolgozol, nagyobb a zajpixel is, kevésbé "tűnik el", több marad belőle meg a végső képen.
Ez nem a szenzor hibája vagy nemhibája.
Nálam 36MP FX-ből 16MP DX lesz (tehát egy D7100 pixelsűrűsége nagyobb, mint a D800-é) . A 36-os képből ha csinálok egy 1920x1280-at és a kép mondjuk zajos (iso3200), ennek jó része eltűnik, a maradékot egy light-os Topaz DeNoise-al ki lehet szedni, vagy akár nem is.. pici korrekció itt-ott és kész, jónap. Ha a DX 16-osával csinálom ugyanezt, nagyobbak a zajszemcsék, nagyobb a gríz, a kása, az 1920-as képen is -> jobban kell szűrni. Ez pl. előnye a sok MP-nek - az egyik legalábbis. (A másik, hogy a portrékgyönyörűre sikerülnek úgy, hogy a szempillák tűélesek maradnak, a mitesszerek meg eltűnnek).
-
#40935168
törölt tag
válasz #40935168 #1700 üzenetére
Egyszerűbben: a pixelek - tehát a zajos pixelek is - mérete a teljes képmérethez viszonyítva nagyobb DX módban, mint FX módban, ugyanakkora nézet esetén. (Mert amúgy nem nagyobb, miért lenne) Ezért tűnik olyannak, mintha egy FX gép DX módban több zajt produkálna: önmagához képest ugyanakkora zajt produkál, csak kisebb megapixel a DX kép ugyanolyan pixelsűrűség mellett -> látványosabb a zaj.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #1702 üzenetére
Képzeld el, ha lenne egy D600 zajszintet (melyet pixel szinten értelmezünk) tudó gép 100MP-vel. Egy megadurva Hasselblad, akármi (vagy pár év múlva Nikon) Te továbbra is fullhd körüli méretre fogsz kidolgozni-megosztani valszeg, nem lesz 2-3 év múlva falnyi monitorod. A 100-at leviszed ilyen picire, szerintem még a 6400-es iso-t sem kell majd zajszűrni, úgy eltűnik a semmiben a zaj (Persze beleépül leméretezéskor a képbe, hiszen a szoftver ezt is információként értelmezi.. de nem gríz lesz belőle, hanem kontrasztot és szingazdagságot csökkent, de ez sokkal "humánusabb" képroncsolás szerintem, és ha jó a szenzorod, ezeket az hatásokat 1-2 csúszkával lazán visszakorrigálod, csókolom).
No, dógozzunk
-
#40935168
törölt tag
Úgy tudom, az expókorrekció szinte ugyanaz, mintha iso-t növelnél. Hiszen a szenzor attól nem lesz érzékenyebb, hogy Te a gépvázban magasabb iso-ra állsz - a szenzornak van egy natív érzékenysége és kész, csak vázon belül "realtime" erősíti fel Neked a jelet a gép (pl. liveview-nál is) + taggeli be a NEF-be, hogy milyen iso-ként akartad azt lőni, de az eredeti jel-adatod, ami benne van a NEF-ben, tökugyanaz 3200-n, mint 100-on. A vázon állítható iso-nak a záridő és az expó kiszámíthatósága miatt van létjogosultsága/fontossága, igazából "iso 100"-on (vagy 200-on a régebbi Nikonok) lő a gép magasra állított iso-n is, csak az expót teszi kiszámíthatóvá egy "virtuális iso" értékkel (pl. mikor megadod neki a 3200-at), így lesz kalkulálhatóan rövid záridőd, hogy mondjuk egy gyors 1/2000-es jelenetet (madár, ember, stb) élesen tudj rögzíteni. Utána a váz ezt a natív 100-200 körül rögzített szenzoradatot, a sötét "semmit" (bár ez még nem kép, de legyen sötét) on-the-fly felkorrigálja (erősíti) és megkapod az értelemszerűen zajosabb 3200-es verziót - ez történik a vázban a másodpercek törtrésze alatt.
Ha komolyan alulexpózott iso100-as képet elkezdesz cibálni PS-ben, pár fényérték után (gépe válogatja) elkezd előjönni a zaj. Erről szól a dinamikatartománya egy váznak, ugye mikor Shadow-t húzunk, mert bebukott valami a képen, de a többi része jó, azzal az adathalmazzal ugyanez történik, csak szelektíven: őket erősíti a raw feldolgozó és ha nagyon világosra húzod, akkor a nappal szemben fotózott, vaku nélkül derítetlen alany fekete körvonalaiból előbukkan ugyan az ember, a bőre, ruházata, mindene, csak éppen a táj, felhők, égbolt stb. minden iso100-as értéken lesz, míg az alany lehet már 1600-2000-nek megfelelő "iso"-n (bele zoom-olva látod, hogy zajosodik fel, 4-5 FÉ környékén egyre inkább). Ezért jó szemből deríteni (de én sem szoktam, amíg 1-2-3 FÉ-el letudható szenzordinamikából, mert a vaku könnyen elcseszheti a képet, ha nem értesz hozzá, lásd színhőmérséklet kapásból + sminken becsillanás, egyebek).
Régen, kisebb vázon, ezért nem érdekelt engem, milyen léptékekben lehetett iso-t állítani. Utánakorrigáltam. A tökéletes expó szempontjából fontos persze (a záridő miatt, lásd fentebb).
-
#40935168
törölt tag
Urak, Sigma AF 150mm f/2.8 EX DG HSM APO Macro OS milyen TC-t szeret igazán ? Nikont, Sigma-t vagy Kenko-t ? (Tul.képpen a 3 telekonverter márka képminősége érdekel, kevésbé az üvegé). Canon EF TC-vel nagyon szépen teljesít, de hát az nem opció..
-
#40935168
törölt tag
De kellene. Minden képed egyfajta ISO-val készül natívban, csak a gépváz (vagy az ACR) húzza fel nagyobb iso-ra. A gépvázas erősítés annyiban különbözik, hogy ELŐRE tudod, hogy felhúzod majd később az iso nevű paramétert, ergo rövidebb ideig exponálhat a gép és megmerevíted vele a mozgást.
Tehát nem azt mondtam, hogy 1/10-en fotózol mindig iso100-on és beton, hanem hogy a rögzített nyers képadat eggy iso100 natívnak megfelelő szinten rögzül a NEF-be is, eltekintve attól az apróságtól, hogy kap egy "iso3200" tag-et, ami miatt eleve úgy jeleníti meg már minden (a felhúzott állapot lesz a kiinduló nulla mondjuk ACR-ben) illetve a záridőt annyival lerövidíti már fotózáskor.
A mintád jó, máshol lesz akkor az eb elhantolva. Ha rájössz valamire, oszd meg velem pls, mert utálok bután meghalni - lehet elektronikusan erősít amikor vázon állítasz iso-t, ahhoz képest, amit utólag ACR-ben húzol fel több EV-vel.. ? Nemtom.
-
#40935168
törölt tag
Mert a magas iso zaja is többféle színű pixelekből áll, mikor ilyen, mikor olyan, és ezek egyvelege "lekicsinyítve" amikor eléd kerül a kép, növelik a kiindulási "tiszta" alapot, amihez képest egy használható, értékelhető jel valóban az. Öööö.. hogy is mondjam. Zaj, na. A delta a használhatatlan massza és a használható infó között kisebb. Olyan, mint a plazma vs. lcd tv vs. projektor feketéje. A projektornak nem koromfeketéje van (sosem lesz az): egyfajta alapzajnak felfogható, a képek fakóbbak, színek nem olyanok, míg egy plazma pofáncsap, ha jó féle, akkora dinamikája van. Vhogy így próbálom értelmezni.
-
#40935168
törölt tag
Nem, ők mk2-ősök.
Nem vagyok nagy video-s, talán ez segít: [link] De rengeteg D800 videós link van, a tömörítetlen kimenet miatt szeretik. Engem annyira nem fogott még meg.. majd egyszer lehet bekattanok. Házi bohóckodásra overkill, de mégis: VC-vel funHa jól kitanulod, mire vagy kíváncsi, köv. talin ha ott lesz Ropi is és én is, összenézheted Magad is élőben.
flash- : ja, záridőt, hiszen az "A" az rekeszprioritásos mód, azaz a rekeszt NEM bántja, azt TE állítod a tárcsával, az iso meg fix (vagy auto, de az a szememben igazából fél-fix). Tehát a záridővel játszik először, azután nyúl az iso-hoz csak (auto iso-nál). Ha fix iso-n van, akkor nem nyúl tovább semmihez, csak záridő.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Utóbbira a manuál a jó, de amúgy az Auto ISO egy istenkirály dolog. Az expó meg simán az iso, a rekesz és a fényerő szorzata, egy egyenlet: bármelyiket tekered a háromból (iso nélkül kettőből), a másik ellenkező irányba KELL hogy elmásszon ugyanahhoz az expóhoz. Egy egyszerű egyenes arányosság.
Apropó, én is fáztam fél éve az auto iso-tól, de mióta egyszer belőttem, uhh Szeretni fogod. A manuál iso lesz kényelmetlen, csodálkozol azon ritka alkalmakkor, mikor fixre kell belőni (pl. este épületfotó állványról - neeeem 3200-n akarom lőni, hanem 100-on. Auto off).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Manuál módban csak az iso-val babrál, ha az auto-n van. Rekesszel és záridővel már nem. Stúdióban jártam úgy pont két hete a vodkafotózáson, hogy nézem, nézem, túl világos.. vesz le a vakuból, jó, lövi, Mark2 kép jó, D800 kép világos. Mi az isten.. nézem nézem.. AUTO ISO..
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Van az alap iso ugye. "A" modban (rekeszprio) adsz a gepnek egy rekeszt, preferenciaid fuggvenyeben, majd a gep mutat neked hozza egy zaridot. Ha az Neked megfelel - happyness, katt. Ha nem - elkezded emelni az iso-t kezzel, majd ujra meres es katt.
S modban ugyanez csak forditva, zaridovel jatszol kezzel, rekeszt ad melle a gep, de ha tul alulexpos lesz a kep, emelsz kezzel iso-t.
Nappali eros fenyben atlag temahoz nemerdekel az iso senkit, 100 fix es meglosz mindent, ami atlag tema, jol besuti a Nap vagy az eros szort feny. De arnyekban? Lehet nem adja ki... iso200 kell.. 400..
Auto iso: beallitod a vazad iso100-ra, ez lesz az auto iso minimum erteke. Ugye az iso-t erdekunk alacsonyan tartani. Es kulon menupontban adhatod meg, hogy adott szituban (vagy ugy altalaban) mennyi legyen a vaz altal valasztott max iso, ameddig felhuzza azt a helyes expo erdekeben, mielott csokkentene az ugyanitt megadott minimum zaridot. Nalam 3200, Atok talan 6400-be is beleengedi, mintha pont dumaltam volna vele errol nemreg. Izles dolga, en a VC miatt engedek neki hosszabb zaridot, de 3200-be a dolgok 99%-a belefer, amit fotozok. egy kezemen meg tudnam szamolni a nem tesztjelleggel lott, 3200 iso feletti nefjeimet. De ez total izles dolga, lehet 2500 is vagy 4000.. amit a vaz enged.
Tehat, legyenek auto iso beallitasaid: iso100 alul, iso3200 max es 1/30 zarido egy standard VR zoomhoz pl.
Ha megvan, mi tortenik ? Fotozgatsz, turista vagy pl, mentek hegyekben, erdokben.. obid legyen egy standard zoom VR-rel..fotozol tajat napsutesben f/11-en, lesz hozza egy zarido, hasrautve pl. 1/250. Ez a zarido a beallitott 1/30-nal gyorsabb, ergo a gep hagyja az iso-t 100-on - olle.
Beertek erdobe, arnyekba. Kevesebb feny. f/4 mehetne, hogy 1/30 korul lohess, de akkor nincs eleg melysegelesseged. Rekeszelsz f/9 korulre - akkor meg a zaridod esne le iso100-on a beka segge ala (vagyis none meg) Adna a vaz fix iso100-on mittomen, 1/15-ot. Na az auto iso ekkor kezd mukodni: 1/30-at tartani kell, ez a parancs. Ergo: emeli az iso-t, hogy meglegyen adott rekeszen az 1/30. Kapsz egy iso200-at valszeg, v tobbet, fenytol fugg. Kijottok a szabadba megint - eros feny, iso vissza 100-ra automatan. Tura vegen felszalltok a buszra, par poenos kep a haverokkal, feny keves, 1/30-at tartani kell: ad a vaz egy hasrautok iso 2400-at es katt.
Nincs gepbabralas, szenvedes, nyomkodas, nem maradsz le a pillanatrol, mindig megvan minden.
Ha a beallitott max iso sem eleg adott rekesz mellett a szituhoz, CSAK AKKOR noveli megjobban a zaridot, tehat nem bebukni hagyja, hanem nagylevego es full tagon, iso3200-n ki kell tartanod Akarcsak egy fix iso beallitasban Kenyelmi funkcio az auto iso, de nagyon jo.
Egyes vazakon fix az ertek, amit megadhatsz neki mint tartando maximum zaridot. Kevesbe praktikus, ha az obid tud 24mm-t is es 70-et is: elobbire jo az 1/30 beallitas, utobbira nem (tekintsunk el vr-tol, allvanytol...). Fejlettebb vazakon be lehet allitani egy auto iso-n beluli auto modban azt, hogy gyutav fuggo legyen: ekkor mindig a reciprokszabalynak megfeleloen lovi be a minimum zaridot, ahelyett, h Te adnad meg. 24-nel 1/24, 50-nel 1/50, stb. Ezt tudod meg finomhangolni a vazban ket extra lepessel lassabbra v gyorsabbra: 24-re 1/12 es 1/6 illetve 1/48 es 1/96 (ezek zarido-kerekitett ertekeire, azaz 1/50 es 1/100).
Freddy, bocs.
-
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen