Új hozzászólás Aktív témák

  • FrigoCoder

    csendes tag

    válasz #71562240 #7583 üzenetére

    "Nyilvánvaló, spanyolviasz. Semmi köze a mondandómhoz, mégis úgy írod, mintha köze lenne."
    Nem világos számomra miért is ne lenne témához tartozó hogy az összes analóg technológia komoly hibáktól szenved. Vagy csak fókuszáljunk pont arra a részére a feldolgozásnak, az A-D és D-A konverzióra, amit te kifogásolhatónak vélsz, és ahol az analógnál nincs semmilyen jelveszteség mert csodák csodájára ott nincs jelen ez a rész, de hagyjuk figyelmen kívül az analóg feldolgozás összes többi köztes rétegét, ahol meg éppen a digitális jeleskedik? Kicsit szűk látókörű megközelítés, nem?

    "Négyes pont értelmetlen, ahol értelme van, ott nem igaz, legalábbis a zenefelvétel-tárolás gyakorlatával kapcsolatban semmiképp."
    Bocsánat, "sávlimitált", nem "frekvencia limitált". Esetleg a tranzies jel fogalma ismeretlen számodra? Az N-S értelméről és következményeiről csupán annyit hogy teljesen megcáfolja az alapvető állításodat, miszerint a digitális jelből "szintetizált" jel nem olyan jó minőségű mint az "analóg". Ha nem hiszel az analóg-digitális konverzióban, akkor szépen vegyél elő valami célszoftvert amivel meg tudod nézni hogy pontosan milyen hatása van egyes antialiasing és reconstruction szűrőknek, illetve magának a mintavételezésnek.

    "milyen célból kellene a zenerögzítés-tárolás-hallgatás folyamán "valami feldolgozást (EQ, effektek, akármi)" alkalmazni?"
    Nem is tudom. Stúdióban felvett hangsávok másolása, keverése, pitch correction, hangszín szabályozás, compression, egyéb mastering teendők, masterről másolás. Tudod, az a rengeteg feldolgozási réteg amit ha analóg felszereléssel csinálnál akkor csak nőne mindenhol a jelveszteség.

    "Az ilyesmik károsak a zenerögzítésre-tárolásra-hallgatásra, tehát nem alkalmazunk ilyeneket, ezért az erre való képességet sem kérjük számon az adott hangtechnológián - amellett, hogy a téma szintén nem vonatkozik a mondandómra, mégis úgy írod, mintha vonatkozna rá."
    Uh-huh.

    "Ezeket a mondatokat mondhatnám kikérem magamnak, az "audiofil társadalom" nevében is."
    2007-ben készült egy tanulmány az Audio Engineering Society által. Kettős vak vizsgálat keretén belül 60 szakember és audiofil 554 próba során próbált különbséget tenni normál CD minőség (44/16) és 96/24 között. Nem sikerült nekik. Miből gondolod hogy neked menne?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák