Új hozzászólás Aktív témák

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz Ribi #35596 üzenetére

    Kicsit elbeszélünk egymás mellett.
    De gondold át miért nem lehet kapumultiplexelés nélkül megoldani a 2 kimenet 3 tulajdonságát :R
    Segítek egy normál jack fülesen a hegye és a karika az egy-egy csatorna és a test a föld. Egy balanced dupla jack csatis fejes pedig > egyik jack hegye jel + karika jel - test föld másik jack másik oldal csatorna.
    Na most ha fix a kimenet kapumultiplex nélkül. Akkor egy balanced jack kimenetbe bedugva egy sima 1 jack-es fülest mit kapsz? :))

    Ez a dac chip digitálisan konfigurálható V kimenetre vagy I kimenetre. Ha V kimenetre konfigurálod akkor nem kell I/V konverzió... A DAC hangerő szabályzója nem analog. Ők leírják hogy analog hangerőszabályzás van a kütyüben mer az kell az audiofeel népnek.
    Infók headfi (gyártóval interjú alapján) > gyári honlap > kickstarter.
    A végső állapotú cucc képei alapján látható, hogy analog OPA van a jelútban (ezt be is ismerik).
    MIvel digit szabályzós hangerő beállítás van (softverből) és leírják hogy analog hangerőszabályzásuk van ezért csak létrás hangerő IC marad. (csak stereo típus létezik, így kettő kell.) Mivel ezeket az IC-ket OPA-val kell hajtani (datasheet) és utána is buffer kell ezért is már sejthető, hogy miért van OPA.
    Az hogy a kimeneti buffer és az I/V konverzió milyen diszkrét kapcsolást használ azt nem tudjuk tény. De látszik nem tanultál az egyetemen rendszer szemléletet. Mert blokkokban kell gondolkodni és felépíteni a rendszert. Egyik blokk követi a másikat. Ha analog hangerőszabályzás van digitális vezérléssel akkor kell létrásIC (nincs más megoldás). Ha nem V-re konfigurálod a dac chippet akkor kell I/V konverzió (ellenben nem). Ha 2db stereo kimeneted van és azoknak a fukncióit így úgy akarod váltani akkor kell kapumultiplexelés (Nincs más megoldás megint csak). Ha 3.3V fix tápod van és elakarod kerülni a kondi csatolást a jelútba (ezt is leírják) akkor vagy balanced meghajtást használsz vagy az unbalanced meghajtáshoz egy kvázi balanced rendszert csinálsz csak a föld pont az két táp felén csücsülő erősítő lesz. Így már látható, hogy minden esetben a fülesek/fejesek egy hídkapcsolt erősítővel működnek csak egyik esetben a híd mindkét oldala meg van hajtva (balanced) másik esetben csak tápföld felén ülnek.
    Sajnos ha innen közelítjük meg akkor már 2*0.7V minuszt számolhatunk az amúgy is kevés 3.3V-ból és végül marad egy 1.9Vpeek ami 1.3Vrms ami elég kevés... Számolj utána dinamikatartományt, hogy egy 32Ohm-os 96dB/mV érzékenységű fejes mire képes így (DT770/32Ohm)
    Ezek alapján ugyan a két diszkrét részt még mindig nem tudjuk de nem olyan bonyolult hogy egy mérnök ne rajzolja fel egyből a rendszerrajzot...
    Leírt funkciók és kijelentések alapján elég jól lehet következtetni hogy az a cucc ami gurul az motor vagy kocsi esetleg kamion.

    De ez már nagyon off, úgy hogy priviben szívesen folytatom az eszmeváltást,de ide már ne írjunk. :R

    [ Szerkesztve ]

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

Új hozzászólás Aktív témák