Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz akela91 #2440 üzenetére

    Ez is az oka, de amit én mondok, annak a fő oka az, hogy a fejhallgatók többsége úgymond "túl informatív", "túl transzparens", legalábbis a valósághoz képest. Olyanok a fejhallgatók, mintha az élőzenét nem a nézőtéren ülve hallgatnád, hanem mintha minden egyes hangszer mellett ott állnál egyszerre, esetleg beledugnád a fejedet a hangszerek testébe - mondom ezt persze kissé demagóg módon sarkítva, de azért érthető gondolom a hasonlat. Need kolléga ezt írja a Denonnal kapcsolatban: "Én szeretem a mélyet de ez mindenre rá ült nem volt közép..na meg magas sem." Én meg azt szoktam hangsúlyozni, hogy a kocertterem nézőterén hallható élőzenéhez képest még a(z okkal) basshead fejesként számontartott Denon D1100 hangzási tónusa is, túl világos, mondhatni még ennél sem "ül rá eléggé" a mély a közepekre és magasakra, még ennek is "túl sok" a magasa. Ezzel együtt persze tudom, hogy a D1100 (és néhány társa) valóban túlzottan basszuskiemelt, tehát amikor ezen téma körül dödögök, akkor arra akarok rávilágítani, hogy a fejhallgatóknak bizonyos módon csalniuk kell (főleg ha a frekvenciamenet-mérési görbéket nézzük), ha a zene "valóságos hangtónusára" akarnak hasonlítani a hangjukkal, és nem a "fejhallgatós hangtónusra". Itt persze rögtön igazat is adok (#2442) schawo (és (#2443) krichd1) hozzászólásának, hogy ez a fajta csalás, amit a Denon mutat, erősebben kiemeli a mélyeket (lásd például a bőgőket), mint amennyire a valós zenében a valós nézőtéren általában halljuk őket (de amint krichd1 is írja, ennek oka leginkább a teremnagyság), tehát elismerem, hogy amit a Denon D1100 esetében nyerünk a réven, azt egyúttal részben elveszítjük a vámon. Ilyen szempontból például a Marshall Major hangzási balansza, frekvenciagörbéje közelebb áll ahhoz az "optimumgörbe-szerű" hangzási balanszhoz/frekvenciagörbéhez, vagyis "középsávorientáltsághoz", ami az élőzenét általában jellemzi, de a Major-nél meg emiatt túlzottan hiányoznak a legmélyek (és a legmagasak). Számomra ilyen szempontból a megfizethető árkategóriában etalon-féle a KOSS Pro4 néhány altípusa, amelyeket általában fojtott, információszegény fejhallgatóként írnak le. Az általam elvárt hangzási balansz szempontjából a magasabb árkategóriákban természetesen közelebb kerül néhány fejhallgató ahhoz, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon, - lásd talán például az Audeze LCD3-at, de (mondhatnám) az sem eléggé "tompa", az is "túl transzparens"...
    Ha már a mérési adatok szóba kerültek, a Denon D1100 típusú "mélykiemelős" frekvenciagörbével ellentétben azt senki sem kéri számon a fejhallgatókon, hogy a frekvenciagörbéjük 6-10ezer Hz körül kezdve meredeken lekonyul (merthogy még így is "túl sok" a magasuk, "túl transzparensek" a valós zenéhez viszonyítva).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák