-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
Friss osztrák helyzet: gurultam egy órás karikát, 7-8 motorossal találkoztam. Környékbeliek lehettek, mert nem voltak felcuccolva. Normálisan, idény elején, ilyen szép időben kb 5-10x ennyi jött volna szembe. Szóval kevesen vannak, de lehet motorozni (bár rendőrt most nem láttam, de szerintem motorost nem piszkálják, úgyis egyedül van).
Hozzá kell tennem, hogy ez Felső-Ausztria, szóval Tiroltól jóval odébb.
De ezzel együtt sem biztos, hogy most kell megcélozni az osztrák szerpentineket, már csak azért sem, mert hogy jutsz ki (úgy tudom, már csak igazolt lakcímmel vagy kinti munkahellyel engednek át), és szállás sem lesz, kajálni sem tudsz beülni, csak benzinkúton vagy élelmiszerboltban kapsz. (Mondjuk ott van is kaja.) -
Polemius
aktív tag
válasz tboy93 #115945 üzenetére
Magam cserélem, de ez egy légolajos Banditnál nem űrtechnika. A légszűrő csere a legbonyolultabb, mert ahhoz le kell vennem az ülést, és a tank végét is meg kell emelni, hogy hozzá lehessen férni (azt is cserélem minden olajcserélnél, bár a gyári előírás szerint nem kell. ).
Erről jut eszembe, a kézikönyv szerint olajcserekor új olajjal pár perc járatás, majd 2 perc pihenő után kell nézni meddig ér az olaj. Amit nyilván full jelzésig töltök, de úgy, ha leállítás után nagyobb idő után nézek rá (15-20 perc) akkor max. felett van. Ez normális lehet? Valaki?
-
Polemius
aktív tag
válasz tboy93 #116218 üzenetére
Ha bizonytalan vagy, milyen kategóriában vizsgázz, úgy tudom, van lehetőség az oktatás ideje alatt kategóriát váltani (de lehet, hogy csak lefelé, és lehet, hogy már megszűnt ez, kérdezz rá).
Illetve, ha váltani nem lehet már menet közben, akkor próbáld megbeszélni a választott iskolában, hogy kifizetsz pár órát, és több kategóriás motort kipróbálhass mielőtt belevágsz.És mivel úgysincs tapasztalatod, nagyban befolyásolni fogja majd a választásod, hogy az oktatás során milyen motorokon ülsz. Szóval most még nem annyira érdemes szerintem konkrét típust kinézni.
És mindegy mennyiért akarsz motort venni, add hozzá még 1/4 - 1/3-át, mert a végén úgyis többért veszel.
-
Polemius
aktív tag
válasz z123456789 #116366 üzenetére
"az 50 ccm feletti motorommal is végig hajthatok"
Persze, ha vízügyes vagy, vagy van engedélyed, vagy lesz@rod.
-
Polemius
aktív tag
válasz z123456789 #116370 üzenetére
Szerintem rosszul gondolod. A töltésen (hacsak nem vezet rajta közút) csak a vízügyesek járhatnak, illetve lehet kérni külön engedélyt, amivel civil is felmehet. Ha olyan a töltés kialakítása, akkor szgk-ra is ad(hat)nak. Jelen esetben úgy értelmezem, hogy csak motorra és bicajra kaphatsz engedélyt.
Szerintem amit te szeretnél beleérteni, az úgy hangozna a felsorolás végén, hogy "engedéllyel rendelkezők".De legjobb az lenne, ha tudnánk, hol készült a kép, akkor az illetékes vízügy oldalán megtalálnánk a megfejtést is.
-
Polemius
aktív tag
Ha már fék, akkor fékbetét kérdés:
Szinterezett, vagy organikus/karbon-kerámia ajánlottabb?
600-as Bandithoz, semmi pályanapozás, csak közlekedés, túrázás, szerpentinezés (utóbbi azért nem kevés, mert akad erre bőven).
-
Polemius
aktív tag
válasz Micsurin #118476 üzenetére
Én megnézném itt www.kfm-motorraeder.de
és itt is www.motorcyclespareparts.eu
az árakat -
Polemius
aktív tag
válasz baboss #120563 üzenetére
Az osztrákoknál nem is a telepített trafik okozzák a legtöbb csekket. Rengeteg kézi trafi van a rendőröknél, és előszeretettel bújnak el vele. Fa mögé, buszmegállóba, stb. Főleg korlátozó tábla vagy település kezdete után, de láttam már autópálya leállósávból motoros rendőrt is trafizni! Ha kicsit léped túl, akkor helyben 25€-tól indul, ha kiküldik akkor 50-től, ami a magyar árazáshoz és fizetésekhez képest baráti. Hogy 180-ért mennyire mérnek meg, fogalmam nincs. Majd tőled megtudjuk...
Az autópályamatrica kevésbé necces, jelenleg tudtommal csak szúrópróbaszerűen ellenőriznek (menet közben, vagy félreállítva). Mivel még mindig van lyukasztós matrica, azt nehéz lenne kamerával ellenőrizni.
Egyébként elég rugalmas a szabályozás, hogy motoron hová lehet ragasztani. Lényeg, hogy ne (egyszerűen) eltávolítható részre, és jól látható legyen, de nem kell feltétlen előre tenni, akár oldalra is lehet. Nekem pl. ilyen tartóra van ragasztva. De van már elektronikus is, rendszám alapján, és akkor nem kell ragasztgatni. -
Polemius
aktív tag
válasz Micsurin #121112 üzenetére
Hozzá kell tenni, hogy ráadásul a kisebb településeken, meg külső városrészekben a főbb utakon kint a 70-es tábla, nem kell 50-ig lassítani. Meg egyáltalán, jellemzően ésszerű, indokolt korlátozások vannak, és ha nem állandó, akkor csak az indokolt időbeni és térbeli terjedelemben. Nem az otthon megszokott - hónapokkal előbb kitesszük, fél évig kint felejtjük ha már végeztünk - módon.
-
Polemius
aktív tag
válasz Somatom #121701 üzenetére
Főleg így ősszel, meg tavasszal, virágzás idején érdemes végiggurulni rajta. És van csomó vár, várrom, miegymás, a legtöbbhöz már a kilátás miatt is érdemes felmenni. Na meg jóféle borvidék, és tele van pincészettel, gasthaussal. Voltaképp mindegy, hogy a bal parton (B3) vagy a túloldalon. Talán a B3 jobb választás, bár forgalmasabb. És Melknél az apátságot is érdemes megnézni, és a hozzá tartozó park is eyecandy ősszel.
Úgy rémlik, kamionnal szoktál bicajt is vinni magaddal, ha arrafelé ér a hétvégi pihenő, akkor pláne érdemes megnézni, a nemtudommelyik euro kerékpárútvonal is arra vezet.
-
Polemius
aktív tag
Valahol olvastam régebben, hogy ha valaki nagyon külföldre (európán kívülre) akar motorral (járművel) utazgatni, kell valami kiviteli engedély.
Hülyeségre emlékszem, vagy valaki tudja mi ez, vagy merre találok erről infót? -
Polemius
aktív tag
válasz martonx #124556 üzenetére
Én Deszkre vittem párszor egy maszek sráchoz a Banditot.
Meg Tápén(?) van egy srác akinek a nevébe többször belefutottam és jónak tartják.
Ha kell, megpróbálom előásni az elérhetőségüket.(Meg tudok egy tényleg jó szerelőt, de Fertődön, ami neked kicsit kiesik. )
Amúgy mit kell aktuálisan csináltatni átnézés + olaj+szűrő cserén felül?
-
Polemius
aktív tag
Rendelt már valaki innen
getgeared.co.ukvagy innen?
racevisors.co.ukA megbízhatóságuk / valódiságuk érdekelne.
-
Polemius
aktív tag
válasz Madwe #125506 üzenetére
+Micsurin
A másodiknál tényleg van jópár negatív visszajelzés, remélem a másikkal nem lesz gond...
Igen, kiléptek az EU-ból, de úgy tudom a megállapodás alapján nem vetnek ki adót alapesetben.
Talán áfát kellene fizetni, de majd meglátjuk. Nem emlékszem mi az összeghatár, ami alatt nem sarcolnak.
Nem sisakot rendelem, csak bélést, mert elporladt 5 év alatt. Ugyan túlárazottnak tartom, de így is jóval olcsóbb mintha új sisakot vennék. -
Polemius
aktív tag
Feltettem itt nemrég a kérdést, hogy mi a helyzet most az UK rendelésekkel.
Most már meg tudom válaszolni, nyilván nem reprezentatív minta alapján, csak a saját rendelésem kapcsán.Nem kellett fizetnem semmit pluszban.
Az eladónak az ottani áfás árat fizettem, a csomagkövetés szerint Belgiumban léptették be az EU-ba, ott ment át a vámon (nem nyitották ki, semmit nem csináltak vele). Egy hét alatt ért ide (UK-Ausztria).
Drágább cuccokkal, meg Mo-ra rendelve nem tudom mi a helyzet (bár kívülről láthatóan nem volt rajta az összeg, a tasak zsebében ott levő papíron igen, de azt láthatóan elő sem vették). -
Polemius
aktív tag
válasz Shin Chen #125852 üzenetére
Most néztem, fura módon bár online még €58.00 volt a vége, a kártyámra €49.00-t terheltek...
De mindegy, hogy 50 vagy 100 alatt volt-e, mert mint írtam, láthatóan meg sem nézték a mellékelt számlát.
(Rá volt ragasztva egy nejlontasakban a csomagra, de láthatóan nem bontották ki, anélkül meg nem tudhatták, milyen értékű cucc van benne. Igaz, bubis tasakban jött, nem nagyobb dobozban, így gondolhatták, hogy nem valami drágább cucc van benne.)[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
Beledobnám a követ az állóvízbe: olajcsere dilemma
Általában 5 000-ként cserélem az olajat (gyárilag 6e az előírt), vagy évente, ha nem sikerült annyit menni.
De tavalyelőtt csak kb 2500 km jött össze, tavaly meg még annyi sem, csak kb 2000 km. Tavaly szezon elején lelkiismeretesen lecseréltem az olajat (meg szűrőket persze).
De most erősen gondolkozom, hogy van-e értelme a gyári intervallum harmadánál lecserélni, amikor még csak be sem sötétedett az olaj.(600-as bandit az alany, és Motul 7100-as olaj)
-
Polemius
aktív tag
válasz Somatom #126978 üzenetére
Tomtomnak is van motoros verziója, de szerintem azt sem lehet kamionos üzemmódra állítani, bár mintha lenne valami teherautós profil, de kétlem, hogy mindenféle paramétert meg lehetne ott adni. Gondolom ők is külön készülékekre tartogatják ezeket az opciókat, hogy többet fizess...
-
Polemius
aktív tag
válasz tboy93 #128231 üzenetére
Mint írták, q kormányt kicsit mozgasd, hátha csak azért szorul. Egyébként a kulcsot finoman jobbra-balra forgatva, előre-hátra próbáld mozgatni. Semmiképpen se erőltesd.
Ha kopott a kulcs, előfordul az ilyesmi. Ha van nálad tartalék kulcs, kevésbé kopott, próbáld azzal.
Ilyen esetben érdemes másoltatni egy újat, azzal valószínűleg jobb lesz.
Persze ha a zár koszos, kopott, azon nem segít.Kenni zárat egyébként folyékony dologgal, zsírral nem szabad(na). Zárszaküzletben lehet kapni erre grafitport, az való erre. Persze motoroknál ki van téve mindennek, megy bele kosz, víz. Menet közben ez ellen nem sokat lehet tenni, de én pl. mosáskor egy darab szigszalaggal leragasztom a kulcslyukat. (Amúgy meg fedett helyen áll, de ha szabadban tartanám, lehet hogy barkácsolnék rá valami megoldást, mondjuk tépőzárral.)
-
Polemius
aktív tag
válasz Geresics #128710 üzenetére
Én valahogy ösztönözném, vagy előírnám a vezetéstechnikai képzések elvégzését. Pl. adó- vagy biztosítási kedvezménnyel. Nyilván ehhez kellene, hogy legyen is elegendő, megfelelő színvonalú képzés.
Egyébként pl. Ausztriában a jogsi megszerzése után X időn belül el kell végezni egy tréninget is.
-
Polemius
aktív tag
válasz fattyu #129348 üzenetére
"karbi és a tartalékállás jó dolog"
Engem az mentett meg 2-3 km emelkedőn felfelé tolástól az M1-esen, amikor a benzincső megadta magát, és pár mp alatt elfolyt a tele tank benzin.
Az mondjuk nem esett jól, hogy a pálya szélén szerencsétlenkedés közben elhaladó 20-30 motoros közül senki sem segített. -
Polemius
aktív tag
Nekem sehogy nem jön ki a matek.
Ahogy itt fentebb említettétek, kellene max 5-10 perc alatt feltölthető, 3-400 km hatótávú autó, de ahogy látom, a következő jópár éven belül nem lesz ilyen, pláne megfizethető áron.
Ha egy milliós+ városban pár év alatt lecserélődik a teljes autóállomány, akkor hogyan fogják ellátni árammal?
Az addigi 5-6 perces tankolás helyett 30-60 perc az 5-10x annyi töltőhelyet igényel, ha a rövidebb hatótávval nem számolunk. Ha számolunk, akkor az még 2-3x annyit jelent. Szóval minden benzinkútra kellene jusson 10-30 elektromos állomás (több töltőfejjel).
Az ezeket kiszolgáló elektromos infrastruktúráról nem is beszélve. -
Polemius
aktív tag
Egy motoros társunkat elütötték, ha valakinek 0 Rh- vére van, nagy szüksége lenne rá.
Főleg, ha Szeged környéki, de gondolom ha messzebb van, akkor elviszik neki.Itt a család kérése:
Kedves szegedi rokonok,ismerősök! A férjemnek mihamarabb 0Rhnegatív vérre van szüksége,aki tud,kérem segítsen!Irányított véradás: Szeged,Vérelláto, Honvéd tér.
György Róbert Karácsonyi szül.idő: 1983.01.16.
Taj szám: 038-901-689
Szeged Újklinika Neurotraumatologia Intenzív D részleg
Segítségeteket és megosztásokat is köszönjük! -
Polemius
aktív tag
válasz fattyu #131608 üzenetére
Ezt sosem értettem, és hivatalos infót sehol nem is találtam róla, hogy "becserélik" irányított véradásnál a más típust. Ha van készleten, miért ne adnák oda annak, akinek szüksége van rá? Illetve más fajtából nem tudnak megfelelőt varázsolni úgysem.
Szóval vannak kétségeim, hogy így működne. -
Polemius
aktív tag
válasz fattyu #131610 üzenetére
Na ez érdekes, mert közben egy idei cikkben meg ezt találtam:
"Az OVSZ megerősítette lapunknak, hogy az irányított véradás csak vércsoport-azonosság esetén lehetséges, azaz a beteg és a donor vércsoportjának egyeznie kell, mert csak így lehet elkülöníteni a garantáltan felhasználható vérkészítményeket az adott beteg számára. „Amennyiben a jelentkező vércsoportja nem azonos a beteg vércsoportjával, az irányított véradás nem lehetséges, a levett vért becserélni nem tudjuk. Ezt követően a véradó eldöntheti, hogy kíván-e nem irányított véradás keretében vért adni. Ebben az esetben egy másik, ismeretlen beteg kapja meg a tőle levett vért” – hangsúlyozta az OVSZ. A szervezet szerint azért szigorú elv irányított véradás esetén a vércsoport-azonosság, mivel így senki nem kerül előnybe pusztán attól, hogy irányított donorai vannak."
Jó lenne tudni, hogy is van ez igazából.
De a lényeg, hogy aki teheti, és 0neg az pls menjen el és adjon vért.
Meg amúgy is, adjatok vért, mert az jó! Van akinek az életét mentheti meg (most épp egy motorosét), ti meg kaptok csokit, üdítőt, miegymást.
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz martonx #132539 üzenetére
"Ez vajon beindítgatásnak számít? Télen abszolút nem is kellene beindítani, és motorozni?"
Értelemszerűen senki nem erre gondolt. Ha neked elég jó az idő, menj. Semmi gond nincs, ha közben felmelegszik üzemi hőmérsékletre. (És nem borítod el.)
Itt mindenki arra gondol, hogy beindítani 5-10 percre, helyben járatni alapjáraton, annak nincs értelme, sőt, káros lehet hosszabb távon.Mondjuk télen biztosan többet mosnám, ha járnék vele.
-
Polemius
aktív tag
válasz Topiccsendőr #133619 üzenetére
"Nem vonatkozik olyan karra, amelyik tervezesi-, konstrukcios-, gyartasi hiba..."
Ez jó.
Mitől lehet baja egy motornak (alkatrészének)?
- Elhasználódik normál működés során (erre nem fizetnek)
- Extrém, és/vagy nem előírás szerinti használat, mint karbantartás elhanyagolása, verseny, stb. (erre sem fizetnek)
- Gyári hiba, tervezési hiba (erre sem fizetnek)Akkor voltaképpen milyen meghibásodás az, amire fizetnek?
-
Polemius
aktív tag
válasz Topiccsendőr #133664 üzenetére
Legutóbb, amikor réz alátétet akartam venni (pontos paraméterekkel), először a nagy alkatrész forgalmazó hálózatokkal kezdtem.
Az még a legjobb volt, ahol 50 db-os dobozzal tudtak volna adni, 1 (pár) darabot nem.
A legtöbbnél szintén csak a motor típusát, gyártási évét kérdezgették, aztán rá kellett döbbennem, azért, mert a biorobotok képtelenek a kis szemükkel maguk megkeresni a raktárban, a raktári programban meg csak így lehet keresni...
A végén egy random kis maszek boltban (valami tök más, nem jármű témájú) sikerült kapnom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autóhifi
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- alza vélemények - tapasztalatok
- Windows 11
- Ford topik
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Autós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest