-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
válasz yodamastah #4900 üzenetére
igen, ez még mindig ilyen, a mostani spidi-met is egy terror összezippzárazni, de ez legyen a legnagyobb gond vele csak hát szopó van... 450km meg még nem tudtam elérni. ha autóval lemegyek, akkor a költségem a ruhával máris az arlen árát érinti.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
a kereskedőtől semmi, 3 hete írt utoljára, hogy folyamatban van.. ami azt jelenti, hogy valszeg már ott volt a ruha spidinél mikor írtam, de azóta semmi.. nem is a spidivel vagyok kapcsolatban, hanem a német márkakereskedővel.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
na kaptam mailt, pénteken kapta vissza a ruhát. kijavították a hibás részt, ott újra cserélték az anyagot vagy mit.. amit viszont nem értek, hogy azt mondta, javították a ruhán a bukás nyomait is, meg protektorokat cseréltek benne.. és mondja, hogy gondolkodjak azon, hogy mennyit fizetnék most ezért.. hát baszom, én nem kértem semmi ilyet a spiditől, csak azt, hogy csinálják meg az anyaghibát.... szóval most nemtom mi van, válaszoltam is, hogy mit és mennyit kéne/muszáj fizetnem, nem értem...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
nem, nem a kereskedő volt aki a ruhát javította, hanem az olasz gyár, ő így kapta vissza. azt nem tudom megmondani, hogy ő úgy adta e le javításra, hogy csak az anyaghibát javítsák, vagy az egészet... mert ha utóbbit -amit én nem kértem-, akkor gondban vagyok, még kiszámláz nekem 200 eurot mondjuk.... úgyhogy most várom a válaszát
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
shiNIN
tag
válasz D.Orion #4888 üzenetére
Meg tudod venni. Én előbb vettem motort, hogy azzal csinálhassam a jogsit (másfél év múlva lett jogsim, közbejött másfél tél meg egy pöttöm, de kezet érintő baleset, plusz iskolaváltás is). Mivel sosem ültem még motoron, nem én néztem meg és vittem el, hanem a párom, akinek akkor elég friss volt a jogsija. Használtuk, biztosítást is kötöttünk rá, nem emlékszem, mi volt a biztosítónál, de probléma biztos nem.
-
atom87
aktív tag
Sziasztok!
Nagyapám nekem adta az általa boltban vásárolt '89-es évjáratú MZ ETZ 150 motorját, mivel ő már nem tud rá felülni! Én nem szeretném elkótyavetyélni, mivel szinte teljesen gyári állapotú (bontatlan blokk, 30e km, bovdeneken,gumikon,fékbetéteken/pofákon, olajon kívül más nem volt rajta cserélve).
Az adásvételin ez esetben bejelölhetem az öröklést, vagy csak az adás-vétel jöhet szóba és 0 Ft-ot írok az árhoz?!
Ha az öröklést húzom be, akkor azt hallottam, hogy illeték mentes az átírás ((pontosabban nem kell a köbcenti ( Jan 1-től kW/kor-hoz) számított díjat kifizetni.)Kawasaki z1000
-
ujskodas
tag
Helló!
Lenne pár kérdésem:
1: CBR600 F4i-en mi a szervízelendő 24.000-nél, és főként mennyibe kerül?
2: 53.000 km-rel valóban meg szabad venni egy folyamatosan szervízelt példányát?Tegnap lett volna itt helyben egy 2006-os hibátlan, 12 ezer km-el, de annyim nincs rá. (1,2 milla)
Válaszokat előre is köszönöm.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
boogie84
veterán
-
Daywalker
addikt
Jut eszembe új gumi. Megvannak az M5 interactok. DOT 1410 és 1510. A michelin 2009-es volt...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4914 üzenetére
1. ami kötelező (szervizkönyből nézem!) olajcsere (10-15k), gyertyacsere 12-25k), szelephézag mérés (2 óra munka + anyagköltség, ha kell)
ami ilyenkor már valószínű csereérett: lánc+lánckerék (kb 25k), légszűrő (kb 10k), vezérműlánc feszítő (kb 25k)
a gyertyacsere és a szelephézag miatt (meg mivel eddigre kopik el kb a lánc) a 24ezres időszakok a legdrágábbak sajnos... (a gyári gyertya kb heroin áron van, 8000/db, az rögtön 24k.. persz csak ha hondásat veszel, ugyanaz a cikkszám ebayen nem a hondától 4k/db)2. nekem most van benne 48k, ugyanazt kell rajta szerelni mint 24k-nál. ha szerették és ápolták a motort, meg sem kottyan neki 53k, de még 100k++ sem
mintha erről már beszéltünk volna amúgy, még mindig a 3 között vacillálsz?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ujskodas
tag
Igen. Rosszul emlékeztem, csak 12 ezer van benne, nem 16. Viszont 6 ezernél volt csak olajcsere, azóta nem!!!!!!!!! Ennek legalább 3 éve! Nem kellene évente? egy év vagy 6000km?
1,2 millám nincs, legalábbis motorra. Mikor eldőlt, hogy veszek, 1 millio volt a limit névreírással. Ebbe ez az 53 ezer km-es talán beleférne. Néztem az átírás költségeket, pont 80, illetve 81 KW a választóvonal. Mennyi van a forgalmiban?[ Szerkesztve ]
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
Daywalker
addikt
Rengeteg munka van még előtte. Két hét múlva lesz az első idei indítás. Akku vissza, olajcsere, légszűrő és láncmosás-olajozás, pár gumibiszbasz cseréje, berakom az "új" első lámpát...utána pedig komplett első féknyereg + főfékhenger felújítás fékolajcserével egybekötve. Szóval ... majd utána örömködöm
boogie84: gyanítom ott befúják két kiló szilikonnal, hogy szépen mutasson Azért az első métereken óvatos leszek vele, nem árt kicsit bekopnia...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
válasz Daywalker #4925 üzenetére
várható volt
de szarj rá, ugyanolyan jó, ha motorozol egy szezonnál többet úgysem bír, max 2. bár nemtom, hogy és mennyit motorozol.. ez ilyen, te sem simszonon ülsz szóval ne keseregj a dot számon......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Topiccsendőr
addikt
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4936 üzenetére
voltam olyan szervizben, ahol a 30ezres szervizre mondták, hogy nem kell olajcsere.. (Honda Dream)
mondom hogyhogy? hát 12k a szervizintervallum. persze kicserélhetik, de minek, ha nem muszáj.. ahogy mondod, nem viccből adták meg ezt az értéket..az más kérdés, hogy a váltón éreztem, már nem szereti 6ezer után ezt az olajat, és én szépen kicseréltem, aztán 36ezernél a másfajta olaj ellenére a váltó érezhetően máshogy viselkedett, 42ezernél pedig egy harmadik olajat tettem bele próbaképpen. (motul 5100)
na most 48ezer van benne, ez simán elmenne még egy hatost, olyan mint amikor beletöltötték..
ettől függetlenül ezt is le fogom cserélni, de ugyanilyenreNincs időm kedvesnek lenni!
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #4936 üzenetére
szervizben mondták h 6k és csere. ha jót akarok a motornak. már pedig jót akarok neki.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
stifi
senior tag
válasz Integra #4938 üzenetére
á én a bullshitre immunis vagyok (elvégre kereskedő vagyok vagy mi a fasz, meg kell valahogy különböztetnem a jót a bullshittől )
szépen sorban kipróbáltam 3-4 féle olajat, és eddig ez a motul a legjobb egyértelműen, a gyári honda olaj is ellustult a 6k végére és a castrol racing is ugyanolyan volt 6ezernél, a váltón érezni a legjobban ha valami nem stimmel...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #4938 üzenetére
hát ha megnézed az 5100 ast és összeveted mondjuk a MOL Dynamic Moto 4T Racing vel, és nem a márkát nézed, hanem azt, hogy a mol az JASO MA2 és nem JASO MA...
illetve mindkettő API SL.
árban majdhogynem ugyanott vannak, JASO MA2 meg jelenleg az aktuális legmagasabb teljesítményszint...A motulnak a 300V 5W30 asa pl minden teljesítményszintet, vagy ajánlást túlteljesít több mint 6 papírért/liter. de az nem azt jelenti, hogy a márka a létező összes palettán csak a legjobbat alkotja.
Yamalube 15W30 ugyanez a helyzet. supersportban ezt használják a csapatok.érdemes elolvasni az ajánlásokat és a teljesítményszinteket.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4941 üzenetére
természetesen, ezt ugyanígy gondolom. ugyanakkor azt is gondolom, hogy a motul default nem kotyvaszt hulladékot, amit más gyártókról nehezen tudnék elmondani. és ez a mai világban már önmagában nagy szó. 110e km után beleraktam a motul 300v-t az intibe is, csak pislogok. pedig kötöttem az ebet a karóhoz és mondtam, hogy jó bele a castrol edge, végig azzal használtam és nem éri meg a felérat. szart nem.. a különbséget érzem, szagolom és a kútnál is számszerűsíteni tudom.
lezavarom a 6k km-t a motorban gyorsan, aztán jöhet bele az 5w-30 300v is, kíváncsian várom a tapasztalataim a 15w-30 300v-vel szemben.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
vagy ott sem.
mivel a motorkerékpár olajnak csúsznia is kell (kennie), illetve tapadnia is a nagy nyomatékkal rendelkező de relatív kicsi kupplunggal szerelt járműveknél, (motorkerékpárok) ezért itt sem a márkát fogod megérezni a váltódban, hanem az adalékolást, ami nem jelenti azt, hogy ne kenne az az olaj.megjegyzem én kipróbáltam elég sok olajat de egyikkel sem éreztem változást a váltómon. nekem ez X akta. Azt el tudom képzelni, hogy nem üzemmeleg állapotban máshogy működik. esetleg nem akkora a hézagkitöltő képessége egy idő után az olajnak, mivel a hosszúláncú molekulák eltörnek stb. és talán "lötyögősebbek" lesznek a váltó alkatrészek, kapcsolókerék, váltóvillák, ezért akadozottnak érezni. De oda kell egy viszonylag kopott váltó is. ez valószínűleg viszkozitás kérdés.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4943 üzenetére
engem az érdekelne, hogy autóknál miért van külön váltó és motorolaj, motoroknál ugyanezen analógia alapján is kéne. itt mégis egyben van az egész.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4943 üzenetére
jó, nem azt mondom hogy használhatatlan lett a paripa, csak éreztem a különbséget a friss olaj és a benne lévő olaj között..
ez abban nyilvánult meg, hogy finomabban klattyogott a precíz szerkezet a friss olajjal, de egyáltalán nem volt vészes, minimális volt a különbség.viszont a motullal 5600 km után is tök ugyanolyan, mint amikor beleeresztették. lehetne felőlem kóla is beleöntve, én ezt tapasztaltam, és csak a 6k-s csereperiódushoz közeledve vettem észre ilyesmit, egyébként a frissen betöltött mindegyik olaj ugyanolyan volt nekem is.. csak az utóbbi tovább maradt kellemes
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #4942 üzenetére
érzésem szerint ez továbbra is vakhit egy márkában.
ha valami egy teljesítményszintet hoz, akkor miért lenne kotyvalék? Tökmindegy mi van ráírva. meg van vizsgálva mit tud.
Ha te érzed autóban két olaj között a különbséget, akkor minimum, hogy viszkozitás különbség van a két olaj között.
én jóval egyszerűbb dolgokra vezetném vissza ezt. még régebben mondtad, hogy a gyári előírtnál sűrűbb olajat raksz bele. ha most lecserélted egy gyárilag előírt megfelelő viszkozitású olajra, akkor simán változhat a pörgési kedve és a fogyasztása is az autódnak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4946 üzenetére
igen, motornál majd kiderül.
de pl az intiben az olaj viszkozitás alapvetően ugyanaz. 10w60 edge, a castrol csúcs olaja nagy teljesítményű motorba. 10w-40 a 300v, detto ugyanabba a motorba. de a különbség drámai. akármilyen fura, leginkább szagról megtudom mondani ezt, utána meg a kúton a fogyasztásomból. én nemtom mit csinál a motul, de valamit biztosan tudnak....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #4948 üzenetére
és ennyi? akkor a motorkerékpárnál másból vannak a fémek? vagy más a technika?
amiért mondom az az, hogy a hondánál pl ha motorolajat öntesz a váltóba, meghal a váltó. komolyan, nem vicc, most épp egy cr-v váltó esett szét ismerős körben, mert mikor megvette már az volt benne. nem a váltó volt a szar, az előző tulaj volt buzi. abba mtf3 gyári olaj kell. akkor a honda motorkerékpárban miért nem hal be a váltó a motorolajtól?persze a váltó olajat nem kell olyan sűrűn cserélni, mint a motor olajat, lehet, hogy abban van még valami külön titok adalék is, nemtom. de azt tudom, hogy ha motorolajat öntesz a váltóba és azt ugyanolyan sűrűn cseréled, mint a motorban, vagyis egyszerre, akkor is tönkremegy a váltó.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android játékok topikja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PlayStation 5
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen