-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #18815 üzenetére
Hiba volt ott venni. Szerintem neten is van fele annyiért, de én 2 ajró alatt vettem hármat a bécsi Louis-ban még pár éve..
Egyébként belenéztem ebbe a Motowell történetbe, hát mondhatni gyönyörű...ez a Crogen RS egyértelműen az Aprilia SR-ről lett copyzva...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz kkrisi #18826 üzenetére
Ebben a kategóriában _ tök mind1_ , h mit veszel. De, tényleg.
No name bukókról nincs teszt. Nem lehet eldönteni, h melyik jobb / melyik szarabb. Hagyatkozz az "érzéseidre". Elmész, megtapogatod őket, felpróbálod, aztán amelyiknek szebb a színe megveszed.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #18832 üzenetére
Jó kis R6, nem kell abba energia, 120 ló nem szar már.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18835 üzenetére
Szasz!
Itt most 2 user is vett kis (125, 150) Burgman-t, tetszik mindkettőjüknek, megnézheted a típusból a nagyobbakat is.
Dinamikus 2 személyhez minimum 250-est nézz, de inkább 300-400 ccm lenne az ideális. Persze a kereten belül maradva, nagyon nem tudunk elrugaszkodni.Úgy rémlik minél nagyobb testű gépet szeretnél, úgyhogy;
Burgman 250
Madison 250
Piaggio X8 250
Kymco X-Citing 250/300
Kymco People 300
Sportosabb forma: GP1 250 (Piaggio blokk)
Scarabeo 200
Yamaha X-Max 250Úgy gondolom választék van.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz szabiiiii #18838 üzenetére
Az alapjárati fúvókát hagyd a francba, azt még tuning esetén sem kell bántani.
Először is szét kellene szedni. Kipucolni, venni egy felújítókészletet, ami tartalmazza a tömítéseket, úszót, tűszelepet. Majd szépen összerakni, de gyanítom még soha nem szedtél szét egyet sem.Nézd, nem akarlak megbántnai, de alap dolgokról nincs fogalmad. Teljesen felesleges bármilyen instrukciókat adni, mert _csak még jobban elcseszed_. Nem véletlenül tanítják a motorszerelést. Ha, szét is szeded a karburátort, azt normálisan össze is kell rakni, és utána _be kell hangolni_. Alapjárat, levegőmennyiség, gyertyakép ellenőrzés... Rutinos embereknek sem 5 perc.
Vidd el egy szervizbe, annak a Jog-nak számtalan problémája lehet. A nehéz indulást könnyen okozhatja a kompressziószegénység, kopottság is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18839 üzenetére
Jaja, akörül.
Pontosan nem tudom, de az reális érték egy 250-es 4t-nél.
Nyilván ezek 1 hengeres robogók, inkább a nyomaték érzése hangsúlyosabb, mint a lóerőé. A célodnak tökéletesen megfelel.
Motoros ember vagy, meglepetést nem fog okozni, na.Szép a Kymco, és jó választás a kategóriában, de a fentebb említett X-Max is frankó gép - bár, szerintem eleve a márka miatt, azok drágábbak.
A linkelt X-Citing-nél némi korrózió már látszik a kipufogón, szerintem több km van benne.
Legárulkodóbb jel a tárcsák vállassága, markolatok, kapcsolók kopása.
Lehetőleg hazai forgalombahelyzésűt keress."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Neked gyári Neo's-od van?
Valamelyest jobban forgatja a motort, így némi teljesítménynövekedés elérhető, első sorban felsőbb tartományban.
Gyári robogóra egy Leo ZX jó alternatíva lehet. De, fúvókázni kell hozzá és előnyösebb egy 17,5-es karbi."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Görgőket el is felejtettem említeni. Ha, új csövet vásárolsz, szoktak adni hozzá könnyebb görgőket. De, érdemes szettet venni, vagy egyszerűen elvinni egy szervizbe, ahol a kipuhoz hangolják a motort.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18847 üzenetére
Szép ez a Madison, ráadásul teljesen gyári fényezésű.
Régebbről az rémlik, h nagyobb kerekűket néztél első sorban, ezen 13"-os kerekek vannak.Kymco ok, Keeway felejtős szvsz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz devast #18850 üzenetére
Nincs ebben semmi átbszás, a _garancia_ minden járműnél akkor él, ha a kereskedőnél szervizelteted. Ezt már kitárgyaultak annó az ' 5 év garis ' Aprilia SR-ek kapcsán. Marketing, semmi más. El kell dönteni, h kinek mi éri meg jobban. Két évig 'biztonságban tudni' a robogót, drága szervizköltségekkel, vagy leszrva a garit, otthon megoldani a cseréket.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Jó választás az X9-es is, a kistesóját - az X8-at írtam is.
Egyébként ugyanaz a blokk van benne, mint az 500-as Nexus-ban. Nekem ugye olyan volt. Malossi varióval nagyon komolyan ment. 120-ról még brutál húzott, persze két személyt azért itt már megérezte.
De, ha el tudsz kúszni 500k-ig, kicsit talán fölötte, akkor sokkal jobb választás az 500-as. Fogyasztásban gyakorlatilag nincs különbség, sőt, meg merem kockáztatni, h egy 100-as utazó mellett az 500-as kevesebbet fog enni, mivel jóval kevesebbet forog.
Varióval és gyáru állapotában is minden esetben 4 alatt volt a fogyasztásom, köszönhetően, h ezek már injektoros blokkok.
Egyszer csináltam egy minimál fogyasztás tesztet, 90 fölé nem mentem vele sehol, 3,2 jött ki, pedig én is 100kg vagyok.Miért olcsók? Talán, mert kicsi a vásárlóréteg, illetve 80%-a olasz import, s ettől már óckodik mindenki. Hozzá teszem nem akkora probléma, mert ki lehet fogni szép példányokat is, csak ritkák.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18871 üzenetére
Igen, van amelyiken van. Bal oldalt van a vezérlője, fotókon látszik, noh meg az antenna is...
Jó a 250-es Nexus is, de ezek alapvetően sportrobogók, - mármint formát tekintve. A 250-esnek úgy tudom nagyobb a csomagtartója, mint az 500-asnak. Nekem annó a sisakom nem fért bele.
_Ez szép, s egyben van, és nem kereskedő. (Persze lehet nepper, de ettől még a robogó egyben van.)
Ezeken a Piaggio-kon ugyanaz a lámpakapcsoló van, mint a Runner-eken. Fotókon bal oldalon látszik, 25.000km-ig biztosan nem szabad lekopnia a piktogrammoknak, így amelyiknél szarrá van kopva és az órában 13.000 van, meg sem kell nézni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz canniball #18892 üzenetére
Új szabály, h csak teljes motoros felszerelésben lehet vizsgázni. Mindennek protektorosnak kell lennie!
Franc tudja ezt. Elmész, veszel órákat és meglátod. De azt tudd, h ha MZ vel szeretnel maszkalni, akkor váltós 125 ossel kell vizsgazz, mert bekerül a jogsiba!
Igen, kb 30k bol kijön.
Éves biztosítása alig több, mint egy 50 esnek, max 4-5k"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz Gergello #18904 üzenetére
Egyik motoros oktató barátomtól.
Sőt, a szabályozás smkp.-okra is ugyanúgy érvényes. Csak ilyen felszerelésben lehet vizsgázni.
Ez tuti infó.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Gergello #18907 üzenetére
Ez van.
..állmnak plusz betvétel, hisz - ahogy fentebb is írták már - egy full motoros felszerelés, még olcsóbb, pl. Probiker cuccokból vadássza össze az ember, simán eléri a 100k-t.
Ez robogósonként/motorosokként az állam fejenként + 27.000Ft bevétel.
...Persze kissé túlzó megfogalmazás, de az elvi hátterében egyértelműen ez állt. Némely iskola biztosan tud adni ruhát, noh de pl. én tuti nem vennék fel egy olyan ruhát, amibe ki tudja hány ember izzadt már bele...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Kb. valami hasonlót írnék az apróba, ha tetszik becopyzhatod ezt is:
"Eladó a címben is említett robogóm, nagy motor vásárlása miatt.
2011. 08.-ban vásároltam itthon, Piaggio szalonból, első tulajdonosa vagyok. Minden gyári papírja, számlája megvan.
Rendkívül megkímélt, új állapotú, garázsban tartott éppenhogy csak bejáratott példány. Tartósabb és kisebb fogyasztású 4 ütemű blokkal szerelt Zip! Fogyasztása max. 2,5l/100km.
A robogóra még 2 év garancia vonatkozik, mindemellett szintúgy a Piaggio-nál szervizelték, szervizkönyve természetesen van! Köszönöm, hogy benézett!"Plusz, told ki a garázsból, majd csinálj minden oldaláról képet! Hasznaltauto.hu-ra is vagy 6-8 fotót már fel lehet rakni. Használd ki.
Ezen kívül meg kell hirdetni máshol is. Kepesmotor.hu, motor.hu, hasznaltmotorok.hu, expressz.hu, jofogas.hu, aprod.hu
Az is jó alternatíva, de ezt mindenkinél nem kell bejátszani. Adtam már el pár robogót és voltam jelen adás-vételeknél, általában többen jönnek a vevők is, plusz úgyis látszik, ha valaki erre utazni...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #18913 üzenetére
Úgy tudom nem írja elő, de ettől még vizsgaszabályzat tartalmazhatja, és tartalmazza is.
Arra meg egyértelműen _senkit_ nem lehet kötelezni, h közútun kizárólag csak full protektoros ruhában vezethet még smkp.-t is. - Saját felelősség elve.
Így van és kész, apelláta mehet az állambácsinak.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #18912 üzenetére
Hjah, az a biztosítás qrva sok. Netrisk-en kötötted?
Nekem is 4500 körül van, baleseti adóval együtt.
g@bo
Nézd, ez valamilyen szinte ilyenkor bizalmi történet. Vagy, megmondod neki, ha nem szimpatikus a vevő, h csak az utcában menjen vele egy kört. Kihúztatni ott is ki lehet.
De, ha tutira akarsz menni, szépen elkéred tőle addig egy borítékban a vételárat."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Gergello #18921 üzenetére
Mondom, protektorosnak kell lenni. Azt meg nem nehéz eldönteni. Megkocogtatja a térdnél, könyöknél, hátnál.
Testpáncél, térdvédő is megfelel a zárt öltözék alatt. Normális cruiser bőrruhákban is van protektor. Ráadásul a túra ruhák mindenkire jók.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz dJ Peer #18930 üzenetére
..drágult minden, én még a 180-ast kb 32k-ból írattam át tavaly.
Egyébként ez Leonardo, nem SR-ről volt szó?
Korrektnek tűnik, de a km szerintem kamu.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #18943 üzenetére
Hjah, hajtóműolajat mindenképpen. Ki tudja volt-e cserélve valaha.
Első hsz.-ban benne van az excel tábla, nézd meg h a típus benne van-e, mert akkor ott láthatod, h mennyi kell bele.
Motul-nak van hajtóműolaja, részemről ajánlva.A táblázatban benne van a minimális szíjszélesség is, azt csekkold, plusz a görgőket is. Ha, nem teljes hengeres a formájuk, hanem valamely felén lapszerű kopás látható, akkor cserések.
Gyakorlatilag, ha nem produkál rendelleneset a motor, máshoz felesleges hozzányúlni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #18949 üzenetére
A blokk alján keresd. Imbuszos, vagy egy sima 6 os csavar van behajtva. Szép lassan tekerd ki, és hagyd, h kicsörögjön az összes. Egyesek még utána benzinnel át szokták "mosni", megteheted, de ha jól kicsöpögteted, akkor szvsz felesleges.
Nem nagyon vagyok már tisztába az épp aktuális árakkal, így tippem van csak. Szíj kb. 8-10k, görgők ~ 3k, hajtóműolaj kb 2k.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18959 üzenetére
Teljesen korrekt.
Ilyen maxi Piaggio átlag használattal 70-80.000km-t elmegy komolyabb hozzányúlás nélkül. Szimplán a szokásos maszlag; hidegen nem kell gyepálni, 5-6.000-enként az olajat és szűrőt cserélni kell. Ezekbe 5w40-es olaj megy, abból a 'legjobb' a Motul 5w40 Scooter Power, autoteka2000-nél a legolcsóbb.
Egy barátom 400-as Majesty-jében (tényleg, azok is faxák, csak kisebb a kerekük) most volt 118.000km! Full gyári, és hibátlan.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18961 üzenetére
Az 500-as Nexus-om 8000-nél tiltott, gyári állapotban 110-120-as utazónál kb 5000-et forgott, az meg semmi.
46 ló? Az kizárt. Max Te az 500-as Yamah T-Max-szal kevered.
mod.
Jah, akkor semmi.
Egyébként tényleg, az 500-as T-Max h tetszik? Robogós viszonylatban dícséretes a futóműve, ezen is lehet terpeszkedni, nagykerekű, és dobozolva ebbe is lehet cuccolni.
Plusz; ezekben sor 2-es blokk van, nem egy hengeres.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18963 üzenetére
Hjah, az tény, h ezekből a nem lelakott 600k +, viszont a Majesty akkor is jó alternatíva lehet. Annak is nagy a csomagtartója.
Innen fórumból zack-nak olyan van, tőle rá tudsz kérdezni privát véleményre.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18965 üzenetére
Gixerje már nincs meg úgy tudom.
Hjah, az X9 nagyobb, mint a Majesty, ez tény. S, szvsz szebb is. Mondjuk robogóban én mindig is olasz párti voltam. Amikor az olasz már robogtak, a japók még csak kísérleteztek valami hasonlóval.
Hétvégén pattanjatok fel, aztán meg kell nézni párat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18970 üzenetére
..apropó, most jut eszembe, kereskedőkkel ilyen téren vigyázni kell, ugyanis akik ekkorába nyomják, havonta hoznak be robogókat.
Én kizártnak tartom, h 4 év alatt ne tudták volna eladni azt a robogót, így szerintem szimpla lustaságból a mostani hirdetéshez a 2008-as apróban szereplő képeket rakták fel. - Gyanítom ugyanolyan színű - , s megközelítőleg ugyanolyan állapotú robogóról van szó.
De, azért ez így nem korrekt. Pláne, ha ennyire leszarják a vevőt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Első fotók alapján kb semmi nem derül ki, csak az, h egy X9-es. A második nem gyári szín, ráadásul amihez lábzsák meg kesztyű jár, azt éjjel nappal használták, minimum 2x ennyi van benne.
Harmadikra sem vigyáztak, a nyúzások még kis képen is látszanak.. milyen lehet közelebbről, ráadásul nézd meg a deklit. Tiszta olaj, rektes, vagy fax tudja mi az. Az ilyet én élből nem néztem meg soha."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18981 üzenetére
... az összes speed-en és nagyon sok fejidomos gépen a fejidomon vannak a türkörök.
Szerintem nyerőbb, mint a kormányos. Egy részből sokkal távolabb van tőled, nagyobb méretűek a tükörlapok is, több mindent látni bennük, másrészből a kormányzáskor ebben az esetben fix helyen van a tükör és kisebb a rezonanciahajlam is... abszolút nincs vele baj, sőt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18984 üzenetére
Egyik soproni ismerősömnek pont ilyen 500-as van. Ő meg van vele elégedve, bár őszintén, tavaly beszéltem vele utoljára, most nincs fent skype-on, de rákérdezek majd, h volt-e vele probléma. De, szerintem sokat bizonyított már a Kymco, az is jó vétel lehet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Lehet, h gyári - az eleje és a hátulja is, de két külön X9-ről származnak.
Üsd be google-ba, h Piaggio X9, és nézd végig a képeket. Egy ilyet nem dob ki. Ezekből nincs két színű, vagy teljesen kék az egész, vagy teljesen szürke - és még akad jó néhány variáció.
500x400-as fotóból semmi nem derül ki, de az is tény, h lábzsák felfogatási pontjainál szépen szétqrja a fényezést is. Nekeme nem szimpatikus az, na. A 4. viszont nagyon, s azon látszik is, h rendben van, volt gazdája, törődtek vele.
mod.:
TayRol
650-es Burgman?
..nah azok azért mennek is, baromi kényelmes, piszok sok hely és iszonyú nagy test. Van sport mód, 140-150-es utazó.
Egy hasonlóba úgy bele lehet esni, h a végén szépen te is eladod a Suzit.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #18988 üzenetére
..jah és van rajta ABS is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #18990 üzenetére
Jaaa, erről nem is tudtam.
Hát, akkor nem kérdés, h minimum 500-as robit nézz.
..én azt hittem, h ilyen futkozós, bevásárlós, kirándulós, közelben korzózós alternatívát keresel egy nagy robogó személyében a nagy mellé."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz TayRol #19002 üzenetére
Persze, nagyon szép, pláne az új, de olyan szinte túl van árazva, h az nem igaz...
Szeretem a robogókat, de itt már érvényesül az a tézis, h 'ennyi pénzt már robogóért nem adnék'.
1,2-1,3m-ért már frankó VFR800, GSX-R 750 van, nem kérdés melyiket venném.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nézd, a motorozás / maxi robogós - pláne már a mai világban - nem olcsó mulatság, nevezhetnénk egészen egyszerűen luxusnak.
Aki 1m + vesz motort / nagy robogót, úgy vélem, nem azért dönt valamelyik mellett, mert épp kevesebbet enne egy literrel és olcsóbb lenne a biztosítása. (Kb. ennyi érv szól egy maxirobogó mellett.)
Egy normális, minőségi motoros felszerelés sisakkal együtt 150-200k, és akkor még mindenből a középkategóriát számoltam.
Eleve, ha a motor alapgondolatából indulunk ki, pont nem arról szól, h fillérre kiszámolva közelekedjen vele az ember, sokkal inkább a szabadság, kikapcsolódás, hobby, sport gondolatok jutnak eszembe, - most persze a nagy kategóriáról beszélek.Egyértelműen létezik a spórolós kategória, sokan ülnek át a 2-3 literes fogyasztás miatt robogóra, de ezek a pár 100k-s, 50-es 125-ös darabok.
Szervizelni egy robogót is ugyanúgy kell. Olaj, szűrőcsere 6000-enként, hajtásszíj csere 12.0000km-enként (pláne a maxiknál), görgő csere 6-7.000km-enként, esetleges szelephézag ellenőrzés, sokat futott modelleknél variátor - kuplung csere, vagy egyéb - akár injektor probléma - egyszerre viheti a 10.000-eket, úgyhogy akkora különbség fenntartás szempontjából nincs a két kategória között.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #19009 üzenetére
Persze, de egy Gixer és egy VFR nem arra való, h munkába járjon vele az ember, ezt nem is írtam sehol. Pont a fentebbi hosszabb postban taglaltam, h azok mire valók.
Ilyen célra kell tartani egy robogót, mint ahogy nekem is van. Erre simán felülök öltönyben is, bemegyek melózni, majd hazamegyek vele este. Sisaktartóban relatív sok minden elfér, több dolgot meg soha nem szoktam venni. Aki meg hasonló célokat is szem előtt tart, vesz öblösebb sisaktartójú robogót, vagy feltesz egy 40-50literes dobozt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nem értetted meg az írásom.
Te kb. most is a 125-250-es robogók 12-13"-os gumijait hasonlítod a nagy motor gumikhoz.
Egy 500-ason már 14-15-16"-os kerekek vannak, ráadásul pl. a hátsó gummák pont a speciális méret miatt piszok drágák. Pl. tessék; Nexus 500, Burgman 650 hátsó kerék árak.
Gyakorlatilag még olcsóbban is ki lehet hozni nagymotorra...Gyertyát 12.000km-enként kell cserélni.. bővebben nem térnék ki rá.
Ha, úgy közlekedsz a sor 4 600-zal, simán le lehet vinni 4,5-re a fogyit, sőt.
..egy sor kettes 600-650 körüli motor 4 alatt eszik. Motoros topikban alvaro BMW-jét megnézheted.Olcsóbb az alkatrész?! Írj a Tutto Moto-nak, h jelenleg mennyi egy 2004-6-os Nexus-ra egy szál tükör. Elárulom; 42.000FT
Gyári, új alkatrész minden gyártónál - robogótól, motortól függetlenül piszok sok. Használtan, bonttottan meg találni már szinte mindentDe, ismétlem, ez a kategória _nem erről szól_. Aki spórolni akar 250 ccm fölött ne nézzen robogót.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Tök értelmetlen vitatkozni, mert sehol nem írtam, hogy ugyanannyiba kerül. Tény, h pár ezer FT-tal olcsóbban meg lehet úszni egy maxi fentartását, de ez továbbra sem az a kategória, amit azért vesz az ember, h spóroljon. Annyira minimálisak az eltérések, h kb 1-1 szakszerviz óradíj különbsége, vagy egy véletlenül beszart alkatrész kiegyenlítheti.
Lezártam, ha te úgy gondolod, legyen úgy, én ezen az állásponton vagyok.
DigitXT
Persze, a 4%-os csalás lófütty. Régi Piaggio-k, Gilera-k csaltak vagy 20km/h-t is.
Az össz. megtett utat is értelemszerűen az alapján számlálja, ahogy a pillanatnyi sebességedet is mutatja, - azaz, a kerék fordulatból. Halál pontosra úgysem tudod beállítani, az órát meg felesleges csesztetni, guminyomás meg ennyit nem számít.
mod.
PLaci58
Biztos vagyok benne, h a gumin ennyit nem lehet "állítani". Ez 100%. Kb. kisebb gumiméretnek (oldalfal) kellene fentlenni, h számottevően csaljon az óra.
Minden robogó (és autó) km/h óra csal. A 4%-os eltérés semmi! Örülni kell, h csak annyi.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #19020 üzenetére
Az ilyen megoldásoknál én mindig tördekedtem arra, hogy minél precízebb és minél "gyáribb" kinézetű legyen. Szvsz fontos szem előtt tartani, h ha esetleg egyszer már nincs rá szükség, akkor ne éktelenkedjen a kormány burkolaton ~ 4 idétlen furat.
Tippem; ahogy nézem a fotókat, a tükör a kormányon van. Érdemes valamiféle hajlított, masszív fém darabbot legyártani és befogatni a tükör alá, majd arra ráapplikálni egy GPS tartót. (Nem tudom milyen PNA-t szeretnél rátenni, de pl. vaterán lehet kapni szinte minden típushoz külön, csak a tartó keretet, szár nélkül.)
Vagy másik alternatíva, h a műszefal környékén keresel egy már meglévő csavart, s valahogy oda felfogatni szintúgy egy tartót.
Egyik barátom is így oldotta meg a 650-es Burgman-on. Plusz vett egy szivargyújtó töltőt hozzá, ami szépen a kormánynál előre húzott az akksitól, így folyamatosan tudja tölteni.
Egyébként, ha nincs benne szivargyújtó, érdemes rakni bele, pláne ha túrás céljaid is vannak. A télen én is raktam az enyémbe, videó.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz devast #19024 üzenetére
Ez sztereotíp tévhit, h csak 2 csavart kell tekergetni, oszt' jó lesz.
Szétszedted már a karbit? Megnézted, h pl. a fúvókákban nincs-e kosz?
Levegőszűrő tiszta, rendesne rajta van?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Suzuki topik
- Motoros topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Milyen légkondit a lakásba?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest