Új hozzászólás Aktív témák

  • Peethy

    őstag

    No, röviden akkor leírom a dolgot: májusban vettem Lenovo Z575 notit, november közepén elkezdett fagyni a gép, januárra meghalt a HDD, akkor jöttem rá, hogy tényleg az lehetett a gond (korábban azt hittem, vírus, de nem talált rajta semmit, újra akartam rakni). Szeptemberben a hangkártya romlott el, nem jött normálisan hang az audio kimenetnél. Lementettem a menthető adatot HDD-ről (400bad sector, asztaliban kellett visszahozni, 3 nap kínlódás). Volt rajta egy apróbb külső hiba, mégpedig az, hogy napi használat mellett a hanszóró feletti műanyag legkülső felülete kb. 1mm-re elhajlott. Ott van a gép hűtője is, lehet, hogy a fel-lehűlések miatt, vagy csoda tudja, az a lényeg hogy ez történt, szintén szeptemberre állt be így, azóta nem változott. Itt van róla egy kép. (jobb oldalt a bekapcsológomb akkora, mint a kisujjam hegye)

    Elvitték szervizbe, 13 nap után felhívtak, hogy a vinyó, hangkártya garanciális, a burkolat viszont nem, és addig nem adják vissza a gépet, ameddig nem fizetem ki a javítását. Ez 30ezer forint. Itthon 20ezerből kicserélném a vinyót + vennék egy USB-s hangkártyát és boldogan éldegélnék. Ezután kiállítottak egy lengyelországi jogszabályoknak megfelelő számlát, hogy fizessek.

    Én a gépet Magyarországon vettem, az itthoni szabályok szerint, nem kívánok semmilyen lengyelországi céggel kapcsolatba kerülni, mert utána fújhatom a magyar jogsegélyt. Felhívtam a fogyvédet, navot, mind a ketten azt mondták, hogy ez így nincs rendben, de ők is csak a hivatalos protokoll szerint járhatnak el, tehát 30napot kéne várni. Egyetemista vagyok, a tanulmányokhoz kell a gép, ami náluk van, és zsarolnak is vele, félrebeszélnek. Nem is olyan nehéz, mert egy román sráccal leveleztem, aki szerintem a - normális hangnemben megírt - levelem nagy részét nem érti meg, mert telefonon újra mindent el kell mondanom neki.

    Felsőbb vezetővel, a Lenovoben döntési jogkörrel bíró személyt képtelenség elérni, velük kapcsolatba kerülni. Én így nem vennék gépet újra. Egy dolog a hanyagság, és másik dolog a jogsértés, a vevő kiszolgáltatott helyzetének kihasználása... remélem másoknak nincs ilyen tapasztalata, sajnos ismerősnek pont ugyanez: 1 éves gép, ugyanaz az anyagrész gyengült el, és repedt szét, azt mondták hogy földhöz vágta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák