-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
karasz_att
csendes újonc
Hány forinttól igazi a számla karbantartasnal...?
-
PROHARDVER!
Főleg Tamás9x és gabor9991 akiknek szól, de amúgy meg mindenkinek:
Kérem, hogy fejezzétek be a cicaharcot a topikban! A felszerelt klímák árával és a pénztárcával villogni legalább annyira nem kéne mint a haveri 2000Ft-os karbantartási számlával, mert mindkettőből csak a flame lesz!
-
PROTRON
addikt
válasz Tamás9x #66752 üzenetére
Nono fentebb a vita arról indult ki hogy ha nincs számla megfelelő végzettségű szakembertől karbantartási számla, akkor a gyártó megpróbál kibújni a szavatossági felelősség alól és vitatja a szakszerű üzemeltetést, amire hivatkozva megtagadja bármilyen a takarítástól független alkatrész garanciális ingyenes utánpótlását. Tehát 1 kis darab kábel csere(ami a géptesten belül van tehát semmi köze a takarításhoz) esetén is ki kell belőlük perelni a jogkövető magatartást, mert különben 100-ezrekre húznak le még egy kis darabka speckó adatkábelért is a géptesten belül.
Ezt a kérdést a PTK szabályozza amivel a fenti gyártói viselkedés szembe megy, a forumozó kollega kérte hogy aki támogatja hogy a gyártók szembe akarnak menni a PTK-val, az hozzon bizonyítékot, mert addig a PTK szabályoz amíg nincs erről bizonyítékod.
Tehát Nem rajta van a teher a PTK szerinti követelés bizonyítására, hanem rajtatok a gyártók álláspontjának támogatásához.Aztán a forumozó kollega hozott számlát, ami mellett leírta, hogy egyébként a gép rendszeresen, szakszerű minőségben kerül takarításra, tehát ha jön egy hiba és a gyártó kinyitja a gépet, azt fogja látni hogy rendesen karban volt tartva.
Most bele kötöttetek, hogy dehát az összeg nem stimmel...A forumozo kollega teljesen jogosan kérdezi, hogy az árról szóló egyedi megállapodáshoz milyen törtvényi beleszólása van a szereplőktől teljesen független gyártónak?
Egyáltalán én abban sem vagyok biztos hogy a karbantartás összegét meg kell-e mutatnia a gyártónak, simán lehet üzleti titok, azaz a scannelt számlán lazán kitakarhatom a karbantartás összege mezőket.Sőt az hogy PJEN leírta mekkora kedvezményt kap, ez már üzleti titok szinten problémás, szerencsére nem írta le melyik cég az legalább is nem ugyanabban a hsz-ében.
Mert most ha nekem is van ugyanannyi gépem ugyanazzal a karbantartó céggel, de drágábban csinálják, akkor simán beszólhatok nekik.
Kérhetik hogy támasszam alá a követelésem, aztán PJEN-t beperlik üzlet rontásért...Ennyi a történet, nem kell butaságokat belemagyarázni. Azért ne felejtsük el a megemelkedett árak mellett nem mind1 a karbantartás összege.
Nem mind1 hogy ha egyébként a karbantartás árából x év alatt kijönne egy gépcsere ára, akkor felmerül a kérdés hogy van-e értelme a garanciának. Vagy inkább megtanulod tűpontosan hogy hogyan, milyen eszközökkel kell elvégezni és megcsinálod magadnak.
És persze felmerül hogy egyébként mihez van joga a gyártónak és mihez nincs, mert ha emellett a magyar jog szerint nincs joga számon kérni az alap törvényi szavatosságért a karbantartást, akkor az első x évben történő meghibásodás esetében tényleg csak kidobott pénz a karbantartás ha mellette Te magad szakszerűen el tudod végezni.Tehát maga az alap diskurzus igen is a forumba tartozik,
Szóval ovónéniért sírni mert leérveltek, az nem túl korrekt, de hát láttunk már karón varjút.UI:: még az előtt kezdtem írni a szövegem, hogy lefrissült az oldal benne a moderátori hsz-el.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
-
Vesa
veterán
válasz PROTRON #66758 üzenetére
'És persze felmerül hogy egyébként mihez van joga a gyártónak és mihez nincs, mert ha emellett a magyar jog szerint nincs joga számon kérni az alap törvényi szavatosságért a karbantartást'
Ismersz ilyen törvényt? A vonatkozó törvény -tudtommal, de javíts ki, ha tévedek-, csak a garancia időtartamát határozza meg. Hogy az adott termékre egyébként kötelező ideig garanciát biztosító cég, a garanciát milyen feltételekhez köti, azt a törvény bajosan tudná szabályozni. Próbálj meg gariztatni egy besült motoros autót, ha nem vitted el az előírt km megtétele után olajcserére. Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gabor9991
őstag
válasz PROTRON #66758 üzenetére
Örülök hogy figyelemmel követted ezt a tegnap óta folyó "cicaharcot" aminek a moderátor minősítette, örülök hogy szerinted is a topikban van a helye az ilyen kérdések megvitatásának és örülök hogy ha jól számolom magammal együtt te már a 4. ember vagy aki szerint a Ptk.-t nem érdekli mit gondnak a klímás cégek.
-
Tamás9x
őstag
ASZF:
Eltérő megállapodás hiányában és minden további igény kizárásával
a termékeknek a szállítás időpontjában fennálló hibáira és
szavatolt minőségi hiányosságaira az alábbiak szerint vállalunk
szavatosságot:
1. Eltérő rendelkezés hiányában a kellékszavatossági időszak a
kiszállítástól (szállítmányozónak történő átadástól) számított 36
hónap. A Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a termékhiba a
szállítás időpontjában is fennállt.
2. Megrendelő kizárólag abban az esetben érvényesítheti
szavatossági jogait, ha a berendezést a Daikin telepítésre
vonatkozó útmutatója szerint a Daikin vagy a Daikin által erre
betanított vállalat telepítette és helyezte üzembe, továbbá tartja
karban rendszeres időközönként a Daikin üzemeltetési előírások alapján
3. A szavatosság és a felelősség kizárt, ha a megrendelő a látható
hibákat a szállítást követő 3 munkanapon belül, az egyéb
hibákat pedig az első megvizsgálást követően késedelem nélkül
nem jelenti írásban.
4. Eltérő megállapodás hiányában egyebek mellett a „Daikin
Applied Systems”, “Zanotti”, “J&E Hall International for Daikin”,
Tewis”, “Hubbard” márkajelzésű Árukra, amelyeket jellemzően
külön megrendelés szerint gyártanak, mint folyadékhűtők,
hőszivattyúk, kondenzátor egységek (scroll, csavar vagy
centrifugál kompresszorral szerelve), fan-coil egységek (FCU) és
légkezelő egységek (AHU) / rooftop egységek, hűtő kondenzáló
egységek és egységek, 12 hónapos kellékszavatossági idő az
irányadó, feltéve hogy a berendezést a Daikin vagy a Daikin által
feljogosított személy helyezte üzembe.
5. A “Rotex” márkajelzésű termékekre a szavatossági idő általában
24 hónap, kivéve a következő változatokat: 10 év a
padlófűtőcsövekre és profil lemezre, VA-csövekre, és variosafe
olaj tartályokra. 5 év a szolárpanelekre, viariosystem és
highcube olajtartályok és variocistern esővízgyűjtő tartályok. 3
év a HYC, SCS és SC melegvíz tartályokra.
6. Szavatosság keretében vállaljuk, hogy saját választásunk szerint
megjavítjuk a hibás berendezést vagy alkatrészt, vagy hibátlan
berendezést vagy alkatrészt szállítunk. Az egyéb szavatossági
igények kizártak. Munkadíjat, utazási időt, segédeszközöket mint
hűtőközeg- és fagyasztó anyagok, glycol és kenőanyagok, illetve
egyéb (pl.: beépítéssel és beszereléssel kapcsolatban felmerülő)
költségeket nem térítünk meg.
7. A Daikin, saját döntése szerint, időről időre szoftver és/vagy
hardver frissítéseket biztosíthat. A frissítések tartalmazhatnak
hiba javításokat, fejlesztéseket valamint feljavításokat is. A
fejlesztések egy gépen olvasható és telepíthető formában jutnak
el a Megrendelőhöz, a telepítési útmutatóval együtt. A
Megrendelőnek saját költségére, ésszerű időn belül telepítenie
kell a frissítéseket. Bárminemű kár, amely a telepítés
elmulasztásából eredeztethető csak és kizárólag a Megrendelő
felelőssége, a Daikin nem vállal felelősséget ezekben az
esetekben.
8. A 2. és 3. bekezdéseken túl a szavatosság és a felelősség kizárt
olyan hibák esetében, amelyeket nem megfelelő használat vagy
karbantartás, az üzemeltetési feltételek vagy a karbantartási
előírások figyelmen kívül hagyása, a túlhasználat vagy nem
megfelelő üzemeltetési anyagok, vagy nem a Daikin által
jóváhagyott alkatrészek használata okozott. Ezen kívül a
szavatosság kizárt a kopóalkatrészek rendes elhasználódásáért
és kopásáért, ide értve, nem nem kizárólag, szűrők, égőfejek,
motorok szénkeféi, tengelykapcsolók, elektródák, védőanód, UV
szondák, hálók, olajok és egyéb fogyó anyagok.
9. A Daikin mentesül a szavatossági és kártérítési kötelezettségei
alól, ha nem biztosított a számára a szavatossági intézkedések
megtételéhez szükséges idő és lehetőség. Ha a megrendelő a
hibás terméket tovább használja, a Daikin csak az eredeti
hibáért szavatol és felel. A Daikin nem téríti meg azon javítások
költségeit, amelyeket a kifejezett, előzetes jóváhagyása
hiányában végeznek el. A Daikin felelőssége kizárt az ilyen
javítások következményeiért.
10.Az alkatrészek és egyéb fejlesztések esetében a szavatossági idő
a leszállítástól (a szállítmányozónak való átadástól) számított 6
hónap.
11.A hiba orvoslása esetén a szavatossági idő nem kezdődik újra a
kicserélt vagy kijavított alkatrész vonatkozásában.
12. A Daikin visszautasíthatja a hiba orvoslását, amíg a megrendelő
fizetési késedelemben van.
13. Amennyiben harmadik felek termékeinek kiszállítására és
beszerelésére kerül sor, a szavatosság azon szavatossági igények
engedményezésére korlátozódik, melyeket Daikin a harmadik fél
termékének beszállítójával szemben jogosult érvényesíteni.
Megrendelő nem jogosult más szavatossági vagy árleszállítási
igényt érvényesíteni.
14. A Daikin kérheti, hogy a Szavatossági Igényben hibásan működő
alkatrészként megjelölt alkatrészeket bocsássák rendelkezésre
részletes vizsgálatra, ide értve a törött, meghibásodott vagy
károsodott árukat, alkatrészket és rendszereket is. Ha a vizsgálat
alapján a szavatossági igény alaptalan, és azért az elutasításra kerül
(pl. az alkatrész külső tényező, karbantartási hiányosság miatt
károsodott vagy az jól működik), a vizsgálat és a szállítás költségei
felszámíthatóak a Megrendelőnek.
8. FELELŐSSÉG
Károkért kizárólag abban az esetben állunk helyt, amennyiben
cégünk bizonyíthatóan szándékosan vagy súlyos gondatlansággal
járt el. Gondatlanság esetén a Daikint nem terheli felelősség. Daikin
nem felel a közvetett károkért (pl. szállítás hibás teljesítése miatti
állásidő), pénzügyi veszteségért, elmaradt haszonért, nem realizált
megtakarításokért, kamatveszteségért, továbbá harmadik felek által
Megrendelővel szemben támasztott követelésekből eredő károkért,
kivéve ha az előbb említettek a Daikin szándékos vagy súlyosan
gondatlan magatartására vezethetőek vissza. Amennyiben a kár az
általunk szállított áru hiányos állapotából ered, csak olyan mértékig
felelünk, amilyen mértékig a gyártó vagy a nekünk beszállító cég
felénk felel. A Daikin feleőssége nem haladhatja meg a szóban forgó
áru számlázott értékének mértékét.
9. JÓTÁLLÁS ÉS KITERJESZTETT SZAVATOSSÁG
1. A szavatosságon túl, a 7. pontban leírt szavatossági időn belül,
jótállunk a berendezés megfelelő működéséért. A Daikin jótállása
lefedi az anyagokat, valamint a munka- és utazási időt. A jótállás
kizárólag a hiba elhárítására terjed ki, kártérítésre nem. A jótállás
cask akkor érvényes, ha az összes alábbi feltétel teljesül:
(1) Az ügyfél a fizetési kötelezettségét teljes mértékben teljesítette a
megállapodás szerinti határidőben;
(2) Szakszerű beszerelés arra jogosult vállalkozás részéről;
(3) Az előírásoknak megfelelő használat (üzemanyag, tűztér,
környezeti követelmények stb.);
(4) Daikin vagy a Daikin által feljogosított partner általi beüzemelés.
2. A jótállás megszűnik, ha a Daikin álal előírt karbantartás elmarad,
nem a kellő időben történik meg, vagy nem a Daikin által
feljogosított vállalkozás végzi el, vagy ha a megrendelő nem tartja
meg a Daikin által előírt szerviz időközöket. A megrendelő köteles
bizonyítani a karbantartási és tisztítási munkálatok megfelelő és
időszerű elvégzését. A jótállás akkor is megszűnik, ha a megrendelő
a Daikin által jóvá nem hagyott kiegészítőt használ, vagy ha a Daikin
által arra fel nem hatalmazott személy változtatásokat hajt végre a
leszálított eszközökön. A kopóalkatrészekre a jótállás nem terjed ki.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Rommel6600
őstag
Rettentő uncsi már ez, nem fejeznétek inkább be?
-
Al Brandy
tag
válasz Tamás9x #66764 üzenetére
Elnézést, hogy még hozzáírok, de ha már utánanéztem a témának...
Ptk. XXIV. fejezet és a 151/2003. (IX. 22) korm. rendelet minden idevágó részt tartalmaz. A jog ezek alapján működik.Szerintem egyszerűbb elolvasni,mint mindenfélét kitalálni.
Néhány dolgot kiemelnék:
- Vállalkozói Ászf nem írhat felül jogszabályt / Erősebb kutya esete /
- Vállalkozó a jogszabályban meghatározottakon felül további feltételeket nem támaszthat.- Jótállás: - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. Eladó-végfelhasználó viszonylatában
- Kellékszavatosság - hétköznapi és közismert nevén „gyártási hiba” Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is. Eladó-végfelhasználó viszonylatában
- Termékszavatosság - hétköznapi és közismert nevén „gyártói hiba vagy visszahívás” ...a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki... Gyártó-végfelhasználó viszonylatában
A kis összegű számláról csak annyit említenék, hogy mi van akkor,ha egy telepítő cég mondjuk akcióban 2 évig bónuszba adja az "előírt" éves-féléves karbantartást? Erre milyen gombot varr a forgalmazó?
Véleményem szerint a felhasználó rendeltetésszerűen használja a készüléket, ha azt a készülék mellé adott kezelési és használati útmutatóban leírtaknak megfelelően üzemelteti.
Tehát klímánál a készüléket / kül-és beltéri / tisztán tartja,és a hálós szűrőket megfelelő időközönként tisztítja.Az autós hasonlatok azért nem jók,mert az autók kezelési és üzemeltetési dokumentációjába konkrétan le van írva, hogy olajcsere x km, vezérléscsere y km. stb... Nem csak annyi van benne, hogy autó karbantartása félévente. A karbantartás szó szabadon értelmezendő
Mitsubishi HR50VF, Hitachi RAK-25RPE/WPE, Trotec TTK 72 E
-
zacci
aktív tag
Hi,
Daikin Sensira FTXF35C. Egesz telen gyak nem volt hasznalva, de gondoltam most megnezem mit tud a kicsike. Kint 5 fok, a szobaban 23. Kivancsisagbol feltoltam a homersekletet 28 fokra, venti auto, legyezes off, futes on, es amikor mar egy jo ideje ment a gep megneztem a kiaramlo levego homersekletet kozvetelnul a legyezonel. Olyan 45fok korul mertem kb. 1000 wattos fogyi mellett. Ez mennyire normalis ?
udv,
zacci[ Szerkesztve ]
-
zacci
aktív tag
válasz kisbalazs83 #66754 üzenetére
Ezt meg honnan ? Nekem ilyen nincs az Onecta-ban.
v3.12.2-19901 verzio.
-
PROTRON
addikt
Azért van még durvább tűzhellyel kapcsolatban.
Egyik gyártónál érdeklődtem hogy a tervezőjük által tervezési hiba miatti vékony kábelt hadd cserélje ki a villanyszerelő ha már úgy is belepecsétel a jótállási jegybe...
Mire a válasz hogy ha cserélni akarja akkor azt teljeskörűen körbedokumentálva, "fényesre nyalva" teheti meg, bejegyezve a jótállási papírba a kábel cserét, ellenkező esetben a teljes készülékre ugrik a garancia még a gyárilag karcos üvegre vonatkozóan is ami ugye csak első bekapcsolás után derül ki a belső lámpa miatt...
Mondom ha az általuk használt kábel miatt leég a konyha, akkor fizetnek? cirip cirip...Egyik legnevesebb gyártó...
Ugyanennél a gyártónál, ha dugvillával érkezik az elektromos sütő gyárilag(!), hivatalosan azt is kötelezően villanyásznak kell beledugnia a dugaljba és lepecsételni a papírt...a gyárilag(!) dugvillával érkezett berendezés esetén.
Tehát nem azt amelyikhez mellékelik a villát és rá kell szerelni a kábelre, hanem ami gyárilag úgy érkezett hogy rajta van.[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
zacci
aktív tag
válasz kisbalazs83 #66771 üzenetére
En ilyet nem talalok a play boltban
-
PROHARDVER!
Na Urak, azt hiszem éppen elég türelmes voltam, és ez a garancia téma már régen egy jogi vita, és semmi köze a klímaválasztáshoz, amiről a topik eredetileg szólna. Tehát téma lezárva, és aki innentől folytatja, azt legkevesebb 1 hétre kiteszem a topikból, de ha a fórumos előélete olyan, akkor ez több is lehet. Ezen pedig itt lehet tovább csámcsogni:
-
#72755712
törölt tag
Rafinált lelkiviláguk van ezeknek a klímáknak, nem árt elolvasni a technikai paramétereket és a manuált. Az enyém például ha bemegyek a szobába, feljebb viszi a hőmérsékletet, ha le akar olvasztani, akkor még feljebb viszi, kb. annyival, hogy a leolvasztás után is a beállított érték maradjon. Persze a setupot is újra le kellett futtatnom, miután átolvastam a technikai manuált, mert az se mindegy az alapbeállításoknál, hogy melyik oldalon van mellette 50 cm-en belül valami. Az enyém ha úgy számolja, hogy a beállított hőmérséklethez kell, akkor kikap 1500 wattot a konnektorból és tolja a meleget ezerrel: amint érzékeli, hogy alakul, szép lassan visszavesz a tempóból.
-
karasz_att
csendes újonc
Sziasztok! Melyik a legjobb klimatisztito szer? Beltéri és kültéri
-
mrmft
senior tag
válasz karasz_att #66787 üzenetére
Csak vegyszererel nem fogod tudni kitakaritani, at is kell mosni a vegyszer utan. Hivj egy klimast!
-
pjen
félisten
válasz karasz_att #66787 üzenetére
Kültérihez jó egy kompresszor, esetleg egy slag. Beltérit nekem a 8 év alatt még sosem mosták, gőztisztító és klíma tisztító szpré megoldotta. Ha régen volt takarítva valóban legjobb, ha klímást hívsz.
-
karasz_att
csendes újonc
Köszi!
-
#72755712
törölt tag
válasz feco70 #66788 üzenetére
Ez inkább a hőmérsékletet érzékeli, írja is a manual, hogy nagyon felöltözve, vagy vastagon betakarózva nem működik. Itt mutatják, mit csinál.
Az biztos, hogy betakarózva, a fejemet látja, és a direkt/indirekt kapcsoló működik, illetve ha kimegyek a szobából, -2 fok lesz, ha visszamegyek este, visszamelegszik gyorsan. Van 7 okoshőmérőm a házban, plusz 2 a kertben, így elég jól látom a változásokat online. De legközelebb lemérem, hogy a hidegebb lábat és a melegebb fejet meg tudja-e különböztetni. Az első nap feltűnt, hogy az alap Daikinhez képest többet fogyaszt, de a hőmérséklet eloszlás sokkal egyenletesebb a házban, a szenzor kilát a nappaliba is. -
félisten
Sziasztok! 1593Kwh szerintetek elég egy telet kifűteni egy 3.5Kw-ossal 51Nm2-re? 21 fokot akarunk tartani, 10cm dryvit. Az egész kb egy légtér. Azért 1593, mert ez a gáz átszámolva villanyra. Ez a szám kizárólag fűtésre menne.
[ Szerkesztve ]