-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181478 üzenetére
háztartásban használtunk anno kalcium kloridot ilyesmi célra.
Ezeket a problémákat sose tapasztaltam. Mármimt ha problémának tekinthető, hogy párátlanítás közben melegebb sanszosan nem lesz az autóban abban a pár másodpercben, úgy igen.
Automata klíma kívánt hőfokra beállít, ha némi pára felépült volna mégis (esős időben 4- 5 fővel beszállás után), párátlanító funkció kb 20s alatt szedte le az egészet.Mondjuk ha már mindenhol is lecsapódik a pára az régen rossz szvsz.
Ha sokszor nedves cipővel lépsz az autóba, időnként érdemes lehet egy szárítás a szőnyegeknek. Hiába párátlanítasz, ha amúgy korlátlanul pótolható, pont kisfiam copatott minket így meg. Nem fért a szárítóba a kedvenc párnája, szárítóról tépte le és rakta az autóba ... szerettem érte nagyon, Budapesttől Debrecenig pár percenként ment a párátlanítás[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181483 üzenetére
kívülről hogyne fagyna oda :)
Belül viszont még sose kapartam.2 éve garázsolok, addig csillaggarázsban parkoltam. Legnagyobb bajom az volt, hogy rohadt hideg volt minden IS az autóban, párával nekem bajaim belül nemigen voltak.
Madarakkal annál több, szerencsére a garázs azt is javarészt megoldotta.
-- end of transmission --
-
_adaml21_
őstag
válasz Dare2Live #181578 üzenetére
Először is köszi a sok választ mindenkinek, féltem tőle, hogy túl hosszú litániát írtam, illetve nem egy egyszerű kritériumrendszerrel dolgozunk.
Évi 20-25e km a futás, nem 10ezer.
A dízelpara és a 2020ban érdemes-e venni kérdésre egyben válaszolnék: Arra gondolok, hogy most megvesz az ember sok-sok pénzért egy ilyen autót, ami se nem hibrid (még csak “lágy” sem), se nem PHEV, és mi van, ha esetleg hoznak 5 év múlva egy törvényt, hogy nem lehet behajtani városba dízelekkel, vagy esetleg súlyos adókkal sújtják, amitől eladathatatlan lesz?Volvo vonal: XC40 nem tűnik rossznak, milyen hibrid érhető el belőle?
az XC60 PHEVjéről tudom, hogy sajnos elég drága...
Illetve ismerős, aki pont egy D4 XC60at hajt, előtte pedig egy E klassét tulajdonolt, nem nagyon van megelégedve a minőséggel (nyekergés, kopogás, valamint az infotainment rendszert sem tartja jónak).
Elmondása szerint következő autócserénél menekül vissza Mercihez. -
Tin
veterán
válasz Dare2Live #181589 üzenetére
Tudom miről beszélünk. Jövőre elkezdik bizonyos városokban már az euro5-ös dizeleket is részlegesen kitiltani. Aztán majd mennek tovább ahogy felpörög az iparuk és lesz hibrid és elektromos alternatíva. 10 éven belül sztem teljes dízel tiltás lesz és a régebbi benzinesek is. Hibridként városban tiszta elektromos üzemmel meg lehet majd menni, és a dizellel városon kívül nincs baj. Meglátjuk. Én hosszú távra itt kint már nem vennék dizelt, ezért is keresek benzinest. Csak itt ugye sokkal olcsóbb a gázolaj.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #181695 üzenetére
Attól, hogy a kitermelés felfut még nem jelenti azt, hogy sok áll a rendelkezésünkre belőle. Olajból sem a kitermelési volumennel van a gond, hanem azzal, hogy erősen véges a készlet. Azaz egy ritka energia forrást áthelyezni egy mégritkábbra nekem nem tűnik annyira nyerő ötletnek. A litium a jövő olaja, egy ideig megteszi.
De ha már itt tartunk nem csak litium kell a litiumos akksihoz, hanem nikkel, kobalt és alumínium is és ezekből is véges a készlet.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Dare2Live #181862 üzenetére
Hasonlót játszottam én is el. Sajnos még a használt Toyota Avensis-eknél is olyanokat láttam, hogy a szemem keresztbe állt. Már érzésre kotyogós futómű, láthatóan olajevős motor, stb. Meg mutogatják az állítólag németbe lepecsételt szervizkönyvet, majd mondom jó, de én egy hivatalos szervizben szeretném megnézetni. Arra neki nincs ideje. Fordultam is sarkon élből.
Összesen 7 autót néztem meg, abból egyik sem volt olyan, hogy elhoztam volna. Egy nyolcadik lett volna (igaz az Corolla volt), már ránézésre is más eset, de az annyiba került, hogy akkor már inkább egy kevésbé felextrázott új autó lett a vége...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
richies
senior tag
válasz Dare2Live #181862 üzenetére
Hello,
Igen visszaadja az árát azt ígérte. Hétfőn megyek... Fingers crossed.
Aztmondta ezt kirakja, s 2 nap alatt elmegy ujra, nekem uj auto kell, mert nem szeretem ha kopo alkatreszek mennek tönkre. Elege lett belolem ergo.
Visszatekeressel van szerencsem de nagyon, az adja az adut nekem a penz visszafizetessel. HallelujaIsmerosomnek a 2008 as ceeden full kormánymű csere, full vezérlés csere, fuvoka csere az biztos.
Rozsomak of Power
-
-
Gombinyó
őstag
válasz Dare2Live #181869 üzenetére
Oké, csak jobb tisztában lenni azért azzal, hogy a szalon autóra is költeni kell. Nekem a lóf*asz 1.2-es szívó cliora elment 700k csak az ilyen alap dolgokra, hogy biztosítás, kötelező (és nem kötelező) szerviz, téli kerék szett, forgalomba helyezés, pálya matrica, stb. Apróságok két év alatt, de összejött. Egy 3-4 éves használt autónál ez nyilván több, főleg, ha nem is az alsó kategóriából válogat az ember.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181869 üzenetére
"3ért 100-150.000+kmel 5-8évesen vagy újat 3ért azért fentartásban és idegeskedésben is nagy
leszlehet a difi." Hangsúly a leheten.Egy 5 éves 3 milliós használt autót max papíron érdemes összevetni ezzel számok szintjén.
3 millióért egy 5 éves autó biztonságos lesz, kényelmes lesz és felextrázott lesz (kiváltképp egy loganhoz mérten). Ha beletenyerel két kézzel a használtautópiac mélyére a polgár, akkor költenie is kell majd az autóra ez való igaz, DE!
5 éves loganok mennyiért kelnek el, ha újat lehet kapni 2.2 millióért? (oké, abban a forgatható kormánykerék is extra már, de új) TCO-t növelő tényező, ettől szűkülhet az olló, na nem egy 5 évesen 3 milliós használt autó mellett...Mert ha már 5 évest tennék mellé, biztos valami dácsával konkurálót tennék oda, nem pedig egy passat CC-t Mondeot meg mást, ami ilyen árban tud mozogni 5-8 évesen 150k km körül. Értsd: nem fog 3 millióba kerülni, messze nem. Persze új se lesz.
Ezek a mai kor "Mi autónk" autói. Mikor megjelentek is nagyon ropira törtek (12-14 éve?) Azóta ugyanaz a technika, csak közben az autóipar ugrott 2-3 hiperűrt és "kicsit" keményebbek meg "kicsit" nehezebbek is lettek a vetélytársak az utakon. Még városba talán-talán be merném vállalni ide-oda rohanósnak, ritkán. Talán.Kollégám Épp egy boldog (tudatlan ) Lodgy tulajdonos. Annyira faszányos az autó (szerinte), hogy igazából Espace-t és társait figymálgatja le, hogy azok ugyanazok az autók, csak drágábbak, öröm hallgatni a képzelgéseit. Persze egy 28 éves Clioból átülve lehet még űrtechnikának is nézni a dolgot, csak nem jó kontextusban kezelte kicsit, 2016-ban.
Tömören: A-ból B-be edénynek se venném, mert még ha financiálisan megerőszakolom a dolgot lehet 5-10 év alatt mondjuk 20-30%-al kevesebbe lesz a TCO, de amit cserébe kap az ember hát nemtom ... Ú de várjunk, a Logan sedan .. na ..
Megvettem anno az Epica-t, ráköltöttem 0.5M-et 3.5 év alatt és 1.8-ba volt megvételkor, eladáskor kb 1.4 - 1.5 lesz tartozékaival együtt. (Ha nem vettem volna meg most az Amperát, még elszaladnék így vele egy évet 0 költséggel .. jó egy 30e Ft-os olajcserét hozzácsapok) szval 4.5 évre vetítve került az autózás 800-ba egy felsőközépkategóriás, jól extrázott sedannal esetemben.
Ha 500 lesz ugyanez a mutatvány a Logannal 5 év alatt, a legmekafullextrábba SE ülnék bele annyi időre[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
nagyúr
válasz Dare2Live #181867 üzenetére
Egy Toyota Corolla Sedan 1.6 M/T. Szerettem volna hibridet, de ugye most az Outlet akciós árak a padlót jelentik, alkudni semmit sem lehet már ebből, én meg nem akartam még nagyobb törlesztőt fizetni. Lehet belefért volna, de nincs varázsgömböm, hogy mi lesz 3-5 év múlva. Így is tovább nyújtózkodtam, mint racionálisan kellett volna.
Valószínűleg egy blogbejegyzés majd lesz részemről, de csak egy tömör összegfoglaló a tapasztalatokról.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
diegho
nagyúr
-
válasz Dare2Live #181965 üzenetére
Ok 1M a különbség új korukban, 4-5 év év múlva is 1M-el többet kapsz érte, mert ha nem akkor értékvesztést is hozzá kell dobni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Dare2Live #181987 üzenetére
igazából nagyon nehéz így összevetni és kitalálni a pontos értéket, hogy mikortól éri meg az egyik, vagy a másik. Én azt mondom, hogy legyen egy keret mennyiért, aztán, hogy mire használná az ember, a keretbe beleférő extrák és úgy megnézni mi marad a pixisben.
Az autónál viszont legtöbb esetben benne van az is, hogy tetszik egy autó (ész vs szív), vagy nem. Hiába lenne az egyik a leg racionálisabb döntés, ha a másik jobban tetszik és ilyenkor kicsit háttérbe szorul az, hogy mit éri meg venni[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #182054 üzenetére
Egyben persze országúton. De nem írta a kolléga, hogy hogyan tevődik össze. Azért 30 km-t végig araszolni lámpától lámpáig egy városban eléggé tud rontani bármilyen kuplungon
Hiába van "villanyos" kocsim, van, hogy inkább az elektromos rollerrel (Vmax=25 km/h) megyek, mert azzal gyorsabban eljutok 3 km-re mint a kocsimmal. Erre a részére gondoltam amikor azt mondtam, hogy nem épp ideális 10km sem ilyen forgalomban.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
válasz Dare2Live #182097 üzenetére
két embernek keresnek, nem naccccccsaládnak a dácsia dokker helyett. nem ültem még hátul, asszony igen, lenyomott mögöttem egy Bp - Balaton körbe - Bp túrát nyikkanás nélkül. anyóson ültem 1888centivel kényelmesen, ő mögöttem 165 centivel szintén kényelmesen.
nyilván nem egy maybach gls600, de szerintem átlag felhasználásra bőven elég. -
Tin
veterán
válasz Dare2Live #182115 üzenetére
Igen, magyarorszagi atlag csaladi felhasznalas mellett siman jo, nincsenek akkora tavok orszagon belul, nyaralasnal, evi 1-2x meg siman belefer a toltogetes. Csak hat akkor meg, ahogy irod, nem mesz annyit, hogy visszahozza az arat. Bar az elektromos autok hasznaltpiaci ara is magasabb, szoval rosszabbul nem valoszinu, hogy jarsz vele. Szerintem kell meg par ev, hogy ez igazan megerje. Varosban meg az olcso elektromos kocsi a nyero.
-
retesz147
addikt
-
válasz Dare2Live #182197 üzenetére
én 2011-ben vettem kia ceedet 3,1 M volt, metál fénnyel kormányról vezérelhető bizgenytyűkkel, klímával
Az L volt 2,8M 2 lufival, az LX az 6 lufival klímával... 3,5M körül voltEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
válasz Dare2Live #182200 üzenetére
Aki full fapad balenot (2,7-ért GA 2017-ben, de klíma és rádió volt benne) vagy scrosst (még ráncfelvarrás előtt 3,3 milla volt, ebben is volt légkondi szintén GA) vett, az most drágábban adja mint ahogy vette a 2-6 éves autót... Hiába a bejáratást meg kell fizetni
-
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #183170 üzenetére
De nincs. 15 évvel ezelőtti kocsik kényelme, fogyasztása vagy környezetszennyezése sehol sincs a mostaniakhoz képest. Szívódízel meg milyen régóta nincs már?
A fent leírtak még akár többe is kerülhetnek, de és? Cserébe további 200e-t elmegy a kocsi. Írtam a fogyasztást, 200e alatt 2M+-t megspórolsz egy modern kocsival, és nagyobb a kényelem.
Aki meg elmegy 300e-t egy kocsival, az nem magán célra használja, vagy egy évtizedig. Oszd le éves karbantartási költségre.
Ez van a piacon. A kérdésem arra vonatkozott, hogy Cifu többedszerre fejtette ki, mennyire keveset bírnak a modern motorok, csak éppen sok dolgot kihagy a képletből. Ki venne ma egy 20 éves kocsit csak azért, mert megbízható?
-
válasz Dare2Live #183740 üzenetére
2 éve mikor venni akartam 3,8M volt a GL 1,6 szívó és 4,1M a GL+, nem tudom, hogy 5M is ekkora sikere lesz, pláne a lágy hibrid motorral, vagy elkezdenek az emberek mást venni.
Lehet felfut a ssangyong[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #183983 üzenetére
Ja, "csak" tele kell szórni 300 kW-os töltőkkel, az áram meg majd oda terem. És majd 10-en fognak összesen 3 GW-al tölteni a puszta közepén (nem). Az árról meg ne is beszéljünk, ami a fenti videó alapján nem is olyan olcsó (a gázolajos kocsihoz képest kb 30%-al olcsóbban jutott haza az ember, 4-5 órával lassabban).
Hogyan lesz valós alternatíva az e-autózás, ha ugyanannyiba kerül, mint a benzinessel autózni? -
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #183996 üzenetére
H Andris pont nyomott egy téli tesztet nemrég. A Performance (azaz a nagyobb akkus) autóval 130-as tempóval lehet menni 267km-t fűtéssel. 26.2kWh/100km 130km/h-nál fűtéssel.
A Standard akku hasznos kapacitása kb 49kWh. Az el tudna menni 187km-t ezen körülmények között.
Ezen autók WLTP hatótávja 500 illetve 400km fölött vanNyilván lehet vele menni 100-al is, viszont amire reagáltál hozzászólás tartalmazott egyéb consideration pointokat, ha jól emlékszem. Nem szeretném szükséghelyzetben a jéggé fagyott Flubberdarabkákat törni a gyerekek orra alól, szval továbbra is ott tartunk, hogy hideg időben ésszerű lehet egy köztes töltést beiktatni a SR+-al is. S itt elég nagy általános hatótávú autóról van már szó. 100km/h tempóval be lehetne esetleg vállalni az utat, de ott is húzva a centit télen, fűtéssel, és csak 192km-ről van szó. Maradna tarsolyban kb 8kwh esetleges "állófűtésre".
Nemhinném, hogy akárki itt összekeverte a Leaf-et a Model3-al. Amúgy sok baj nincs vele. Arra kellene használni amire kitalálták, aztán akkor nincs vele baj Csak ne villámozgassa a júzer sokat, mert túl gyorsan degradál tőle a kényszerhűtéses akku. Illetve a ráncfelvarrás után már értelmes fűtése lett a jobban felszerelt variánsoknak.
-- end of transmission --
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #183997 üzenetére
Ja, az egész család egy akkora autóval, életszerű. Szerintem meg a Tesla nem svájci bicska, városba felesleges nagy az akkuja, és én továbbra is úgy gondolom, hogy ár-érték arányban egy otthon töltős PHEV vagy egy kisebb, városi használati elektromos autó lehet értelmes. Te nem értesz egyet, tiszteletben tartom. Aki akar, járjon vidékre elektromossal, aztán töltögesse közel benzináron.
(#183998) hobizoli: ja, meg is lepődtem, mert a német oldalon előtte 45e € volt, azt hittem ez az ÁFA különbözet, vagy az valami fapadabb kivitel.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #184005 üzenetére
Tesla blogpost: "Similar to other software-limited vehicles produced in the past, Standard customers will have the option to upgrade to a Standard Plus at any time."
A változás a szoftverben van. Esetleg a feszültségtartományon "tuningolhatnak", ha úgy tapasztalják, hogy jól bírják a cellák, nem?
-- end of transmission --
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #184012 üzenetére
az akku ugyanaz, nézd meg mire reagáltál, köszi.
szerk: de inkább összegzem.
Szval az állítás az volt, hogy kb 49kwh kivehető a standard akkuból.
Ezzel az autó 26.2kWh/100km mellett kevesebb, mint 200km-t megy el.Nyilván értem válaszodban kifejtetted a legtöbbet a performance fogyasztja, nem vitás, 4-5%-al többet fogyaszt. Meg azt is, hogy nincs standard akku, ami azért mégiscsak van.
szval 24.9kWh fogyi mellett se lennék túl nyugodt egy 200km-es úton télen köztes töltés nélkül, na.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #184176 üzenetére
EUban megy a nagy titkolózás közben indiában....
The electric motor generates 10 kW (13.6 PS) and 50 Nm of torque. A többi rész is érdekes
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
nagyúr
válasz Dare2Live #184415 üzenetére
Lene Kft-t ajánlom Fehérváron ( [link] ). Nekem ők csinálták a Balenót mikor a furgonnal nekimentek az oldalának. Olyan szép lett hogy észre se venné senki hogy javított. Mondjuk nem olcsóak de ha a vétkes biztosítója álja akkor ez nem lényeges szempont.
Feleségem mesélte hogy amikor a BMW-nél dolgozott akkor is ide vitték a sérült autókat javítatni pedig azok nem ilyen 3-4-5 milliós kocsik voltak.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
őstag
válasz Dare2Live #184415 üzenetére
nézz már utána, de szerintem erre nem fog fizetni a biztosító
azért szólok, hogy okosan papírozzatok, ha nem kp-ban lesz a javítás
pontosan nem emlékszem a kifejezésre, valami oylasmi, hogy ez nem a gépjármű üzemeltetése körében bekövetkezett károkozás, vagy valami hasonlóa konkrét kérdésre a válasz pedig, hogy én olyan céget keresnék akik foglalkoznak jégkáros javítással fényezés nélkül, mert szerintem kiszedik a huplit azzal a módszerrel és akkor az autód sem lesz értékcsökkent, meg nem kell 30-40k ért ujrafényezni
cryptot minden termékemért elfogadom
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs