Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #50243 üzenetére
Maradjunk a topic témájánál kérlek; a filozofálgatás másik topic, ne kelljen hívnom a moderátort!
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz syberia #50304 üzenetére
Idióta. Valószínűleg sajnos 50-50-re hoznák ki, pedig egy nem tökfekete tárgy előtt akkor is meg kellene tudni állni, ha nincsen kivilágítva, mert ügyes mérnökök kifejlesztették már a csillagos taligára is a lámpát, hogy az megvilágítsa a fékúton túl is. Ja, hogy az nem ér el odáig? Hát, akkor lassítani kellene min. az elérési távolságig, ahogy az le is vagyon' írva a KRESZ-ben...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kw3v865 #50356 üzenetére
No' ezeket kellene egy életre eltiltani a vezetéstől + nyilvánosan kicsit megkínozni, majd mindenfelé híresztelni, hogy ez jár a hasonlókért. Lámpa+zebra+világos volt. Erre nincsen mentség, ha csak nem éppen agyvérzése, vagy szívrohama volt (bár később erőteljesen fékezett, tehát jó eséllyel egyik sem).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Pickit3 #50559 üzenetére
Éjszakai vezetésnél meg kezdenek rászokni a helyzetjelző + ködlámpa kombóra ami eléggé idegesítő.
Ez speciel fura, hogy téged zavar, mert rendes ködben, rendes ködlámpával így jobban látni. Persze ha éppen szemből jön valaki, akkor addig át kellene kapcsolni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz Siriusb #50637 üzenetére
Szerintem sem, de arra vagyok kíváncsi, hogy vajon azért állították meg, mert a saját hülyesége, ill. az aktuális szerencse állása miatt olyan helyzetbe került, hogy veszélyes lett az alacsony követési távolság, vagy önmagában a követési távolság miatt? Ha előbbi, akkor grat', csak így tovább, minden rendőrnek így kellene viselkednie és gondolkodnia (az ilyen közlekedők okozzák ugyanis a baleseteket), utóbbi esetben a véleményem nem fér a topic keretei közé, mert ezért kb. minden 3. autóst elő lehetne venni, mégsem teszik.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
A készülék színes képet ígér, full HD felbontásban, ami kicsit fura a 8,6 col (...) képátlójú monitorra ránézve, hiszen nagyon nem 16:9-es.
Itt nagyjából el is dőlt, hogy ilyenem sose lesz, mert ez nagyon gagyi egyelőre ezért az árért.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Zsombe #50735 üzenetére
Ilyet én is szoktam csinálni, mert bizonyos helyeken a tököm tele van már az ok nélkül direkt szarul beállított lámpákkal. Mondjuk a videón látható helyzet nekem már rázós, ennél jobban és minden irányban beláthatóbbnak kell lennie, hogy biztosan ne teremtsek veszélyhelyzetet vele.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #51956 üzenetére
Tökmindegy, melyik pontot, sőt, még az is lehet, hogy egyiket sem. A mai nyugati társadalmak jó részében egy egyértelműen bizonyítottan (pl. tetten érés) kártékony embernek is ugyanannyi joga van embernek lenni, mint a nem kártékonynak, sőt, ha megfelelő ismerősei vannak, több is (pedig néha egy nyilvános kínzás pl. gyilkosságért, emberek megnyomorításáért helyretenne pár dolgot a fejekben). Gondolom az oldal tulajai nem akarnak ilyen ügyekbe semmilyen szinten belekeveredni, nehogy gondjuk legyen (mintha a karhatalom valami olyasmi törvényt is kiszart volna az elmúlt pár évben, hogy a papír is felelős a rajta lévő tintát író ember tetteiért, de lehet, keverem valamivel).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #52005 üzenetére
A kettő között nincsen ennyire szoros összefüggés. Aki saját erőből (nem örökölt) lett gazdag, az általában inkább egyéb képességeinek köszönheti ezt (pl. kitartás, szorgalom, szociális képességek (ismerősök), könyörtelenség, egyebek; ill. néha csak szerencséje van, véletlenül belenyúl a tutiba), persze az igaz, hogy az átlagnál okosabbnak azért nem árt lenni, ha a gazdagodás erősen tervezett.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Engem a "lehetséges" szó jogi értelmezése érdekelne esetleg egy bírósági szakaszba lépett ügyből, ha van ilyen, mert ha én pl. a sávomon belül kátyúkat kerülgetek, attól még megfelelek-e a lehetséges jobbra tartvának, vagy nem?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #52093 üzenetére
A videón látott helyzet elég egyértelmű és nem jó, ha kiragadsz részleteket, mert úgy már más a helyzet. Tanuló előtt, értelmes (még azt is lehetne annak nevezni, ha a T-s feltartotta volna a bunkót) ok nélkül fékezett és feltartotta, mehet Tajgetoszra, nem olyan bonyolult ez.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #52107 üzenetére
Nem is kell érteni, ne fáraszd magad, ez simán hülye, remélem a C'19 miatt azért az ilyeneket kell kínai géppel lélegeztetni </naive mode off>.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Pickit3 #52116 üzenetére
Én azon tudom magam fel'szni, hogy az ilyenek miatt, akik nem tudják, mi újság, kicsit nagyobb követési távolságot szoktam tartani (kivéve lámpa előtt, hátha még átférek) a sorban, hogy ne kelljen miattuk fékezgetni-gyorsítgatni, ahogyan a többi idióta teszi, újabban erre viszont minden alsóbbrendű keresztútról jövő azt gondolja, hogy én neki hagyok helyet. Nos ez a hely arra ugyan pont elég, hogy vészfékezve még beengedjem, arra viszont nem, hogy kényelmesen beférjenek és csodálkoznak, hogy ledudálom őket, amikor kitolják elém az autójukat. Tényleg lehet valami mellékhatása a tünetmentesekben a C'19-nek, ami az agyra megy rá, egyre több a hülye.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz tyielow #52125 üzenetére
Nem bírságot kellene emelni, annak nem olyan nagy a visszatartó ereje. Inkább börtönbe zárni (így a további károkozás megelőzése is letudva egy időre) az ilyen, vezetni nem tudó barmokat és nagy nyilvánosságot adni az eseteknek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #52130 üzenetére
Én nem az egyszerű kihágásokra gondoltam, hanem aki a fentihez hasonló okból balesetet is okoz. De ha össze akarjuk gyúrni és a gazdasági vetületét is figyelembe vesszük, akkor elzárás+közérdekű munka.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #52671 üzenetére
Az a baj, hogy a szabályban az van, hogy "zavarás", ami kb. bármi lehet, a magyar rendőrök egy része egy lepkére is ráfoghatja, hogy zavarja a gyalogost, ha ezzel
büntetni tudelősegíti a bűnmegelőzést. Egy idős, lassan mozgó, lassú reflexekkel bíró embert lehet, hogy zavar, ha egy 4 sávos úton a legtávolabbi sávban átmegy előtte egy autó, egy fiatalt meg nem. Igazából a gyalogost kellene megkérdezni, hogy zavarta-e az autós ilyen esetben és úgy kiszabni a hozzájárulást a stadionokhoz.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterDeeJay #52743 üzenetére
De ilyenkor rá szoktam nézni a sofőrre is, gyanús volt a zombi tekintet
Magyarországon én az ilyenek miatt már amúgy is csak úgy fordulok ki indexelő elé, ha akkor is beférnék elé, ha nem fordulna le.
De a legrosszabb az amikor ez a lassít gyorsít tevékenység teljesen kiszámlíthatatlanul történik.
Le kell maradni 50-100 métert, ha látod, hogy úgysem tudsz előzni (vagy nem is akarsz), így elfér a távolsági pufferedben az idiótasága.
Utolsó aki nagyon siet
Hát igen, városban az igazi sietés kevésbé jelenti a mindig minél gyorsan haladást, sokkal inkább más útvonal választása, vagy úgy helyezkedés/haladás, hogy a következő lámpán még át tudj haladni. De erős forgalomban ezeknek sem sok értelme van.
bónusz a kormolós dízelek,
Azokat én is utálom, Budapesten csak belső "szellőztetéssel" haladok, pedig nekem is dízel van (de az nem kormol - legalábbis láthatóan, mert valamennyire mindegyik kormol, mivel így működnek -, mert karban van tartva, bár a szaga a működése miatt adott, csak a mértéke nem mindegy).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #52745 üzenetére
Ezt én sem értem egyeseknél, én sokszor futok abba bele, hogy amikor előzöm őket, direkt rágyorsítanak, főleg ilyen Dusteres, vagy céges Fordos/VW-s/Skodás majmok (az egyiknél kb. 130-ig kellett gyorsítani a ferihegyi gyorsforgalmin, hogy biztonságosan megelőzzem, amikor előtte 700-800 méteren át 70-80 körül cammogott, addig az jó volt neki - ő volt a sor elején és addig nem volt lehetőség előzésre). Gondolom, valami szerszámprobléma lehet ezeknél a háttérben, mert viszonylag kis méretű autóm van, de amit nem tudnak, hogy ahhoz (és a gyárihoz adathoz) képest harapós (175-180 LE körül lehet jelenleg).
Én az előzéshez nem úgy állok hozzá, hogy jaj, ma 10-szer akarok előzni, hanem van egy tempóm, és ha valaki annál lassabban megy, akkor átugrok rajta.
Én is pontosan így (más kérdés, hogy ez a tempó néha (amikor olyan kedvem van) mindenki másénál dinamikusabb ).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #52767 üzenetére
A smiley miatt nem tudom, mennyire gondolod komolyan (jó eséllyel csak piszkálódsz ), de az első mondatrésszel megszólítva érzem magam. Egyrészt már túl vagyok azon az életszakaszon, ahol túlértékeli az ember mások véleményét (pláne olyanok esetében, akikkel valószínűleg sosem futok össze), másrészt nem szoktam sem versenyezni, sem másokkal vagánykodni. Minek? Van életem, nincs szükség ilyen pótlékra. De viszonylag olcsón és még fizikai módosítás nélkül lehetett plusz teljesítményt kihozni az autóból, hát miért ne? Az mindig jól jön, ha valaki tudja kezelni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #52779 üzenetére
Szerintem is, így a videó alapján elsőre még csak kormányoznia sem kellett volna, nem hogy az árokba. De a szemből előző azért remélem rendesen megkapta a jussát.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kw3v865 #52782 üzenetére
Lehet, hogy én tűnök túlságosan ballibnek (vagy éppenhogy nem, ki hogy értelmezi az eszmerendszert), de azzal mi a baj, hogy valaki körülnézés után egy mindkét irányban jól belátható, töküres úton minél gyorsabban áthalad? (Már azon túl, hogy az adott helyen ez szabálytalan.)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem egyéni mérlegelés kérdése a szabályok betartása.
Lehet így élni, de az élet azért nem ilyen egyszerű. A gyereknek inkább azt kell megtanítani, hogy mi miért történik, miért vannak a szabályok, nem azt, hogyan kell ész nélkül mindig ragaszkodni hozzájuk.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Azért az megérne egy vaskos pert az adott gyártó ellen, hogy a vezető által végzett tevékenység (pl. kulcs kihúzása) nélkül bekattan a kormányzár, függetlenül attól, hogy van-e töltés, vagy az akku működik-e, mert ezek menet közben is elromolhatnak. Az meg súlyosbító körülmény, hogy forgó keréknél ez megtörténhet.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
A vitához nem kívánok csatlakozni, csak egy elméleti kérdés: hogyan lehetne valami pontos mérőeszköz, ha egy feltételezés alapján egy adott üzemben szándékosan nem végzi a feladatát? Mi van, ha kicsit hibás az üzemanyag adagolása és mégis adagol motorfékes üzemben?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #52897 üzenetére
Vészfékezésnél a következők miatt mindenképpen érdemes nyomi a kuplungot is (persze mindenképpen a fékezéssel kell kezdeni, a kuplung miatt az ne szenvedjen késedelmet):
- a motornak van tehetetlensége, így egy vészfékezésnél a motort is le kell(ene) lassítani;
- ha a motor fordulata nagyon leesik (alapjárat alá), a fékrásegítés/kormányszervó nem (jól) működik (autófüggő nyilván: van, ahol elektromos);
- előfordulhat, hogy az erős fékezéssel nem a megállás a cél, ilyenkor utána kellhet a motor vonóereje is, ilyenkor nem jó, ha az lefulladásközeli állapotban van.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ez egy mai modern (nem is tudom, 30 évesnél fiatalabb? ), jó állapotú autóban felesleges, csak a kuplungszerkezetet koptatod. Egyedül annak van értelme, ha egy kicsit (fél másodperc max.) vársz az új sebesség kapcsolása előtt, de annak sem sok (persze visszaváltásnál a gázfröccs egyéb okokból nem árt, hogy kb. olyan legyen már a motor sebessége, mint a kuplung felengedése után lesz). Hallott már valaki olyan, nem versenycélra és a sebességváltóra megadott teljesítményen belül használt váltóról, amelyben a szinkron gyűrűk koptak el?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Eközben egy normális világban:
Magyarországon kötelezővé tették a jogosítvány megszerzéséhez az alapszintű vezetéstechnikai kurzus elvégzését
Örökre bevonták a jogosítványát, mert másodszor okozott súlyos balesetet figyelmetlenségbőlThe only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz cappa72 #53020 üzenetére
talán plusz pontok járnak érte?
Egy hasonló mértékű gyorshajtásra becserélhetőek.
Ők azok, akik nincsenek tisztában azzal, hol vannak és éppen milyen szabályok/kötelezettségek (pl. megengedett legnagyobb sebesség) érvényesek rájuk. Szerintem a balesetek egy részét az ilyen sofőrök okozzák. Arról nem is beszélve, hogy a hatóság tisztességes méréstechnikáját tekintve, legtöbbször, amikor már látni is a (nem fix) traffit, késő lassítani.
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #53060 üzenetére
Siriusb a "Herpys" videóra reagált.
ha 100m-re jár a motoros, akkor joggal gondolhatja, hogy az a szabályokat betartva 3másodperc múlva nem lesz a kocsi oldalában...
Csakhogy a feladat nem ez, hanem az, hogy felmérd a sebességét. Ha nem tudod/nem vagy biztos benne, akkor szépen elengeded, még akkor is, ha amúgy szabálytalanul gyorsan halad. (Ha nem volt látható a kanyarodás megkezdésekor, az másik helyzet, azt ne keverjük ide - tudom, te nem írtad, de ez szokott lenni a reakció, ezt megelőzendő írom.)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ritka alkalom, de tökéletesen egyetértek. Egyébként én ezekben az esetekben azt csodálom, hogy ennyire leépül valaki idővel, hogy nem látja előre, mi fog történni, vagy már nem érdekli? Mi zajlik vajon ilyenkor a fejében az illetőnek?
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz BigBear #53070 üzenetére
A jogászkodás az egy másik kérdés, ott az ügyfelet/vádat képviseli az ügyvéd/ügyész, ott (főleg nálunk) általában az ügymenet nem az észérvekről szól, hanem arról, hogy a jogszabályokkal ki tudja jobban alátámasztani az állítását. (Tisztelet a kivételnek, ahol a bíró az észérvek hatására akár a jogszabályokkal ellenkezően is dönt.)
Szerintem senki nem állítja, hogy a motoros szent volt, csak azt, hogy a baleset bekövetkeztében (csak ebben az esetben és nem a hasonló esetekben!) nem ő a felelős. Igen, vannak esetek, amikor megcsillan a napfény, oda süt a nap, görbül a tér, megengedett 30 helyett 200-al halad a szembejövő és benézi (vagy esélye sincs jól reagálni) az ember, de ha látni, viszont nem látni jól, akkor inkább elengedjük, nem? A szabályokat nem is számítva, aki ilyenkor nem az elengedés mellett dönt, annak nincsen életösztöne? Aki látott már legalább mondjuk 10 motorost az tudja, hogy van köztük (a motoron ülve legalábbis) nem normális, így a maradék 9-et is inkább fenntartással kezeli legalább a sebesség tekintetében (hasonlóan, mint pl. egy problémás kulturális népcsoportot, csak ott mások az arányok). Az utóbbi 4 évben (azért tudom ilyen fixen, mert egy adott úton, adott helyre jártam rendszeresen) legalább 5 ilyen (nem csak motoros) esetem volt, ahol nekem volt elsőbbségem, de a másik felet látva/felmérve, az előítéleteim mentettek meg a balesettől, pedig kérdés nélkül nekem lett volna a szabályok szerint elsőbbségem/igazam. Ha jól látni és ennek ellenére nem lehet megbecsülni a sebességét, akkor még a józan ész is azt mondja, hogy inkább engedjük el, könyörgöm! A tárgyalt esetben talán 2 másodpercbe ha került volna, hogy biztosan elengedje a motorost és befordulhasson, mert utána senki nem érkezett és ez még egy szar kamera felvételén is jól látszik (ahogy az is, hogy a nap neki hátulról sütött, viszonylag magas szögben, tehát az elvakítást - még a tükrön keresztül is - kizárhatjuk, így mindenképpen látnia kellett a motorost).
Az általad írt példa egy remek ellenpélda lehet, ott valószínűleg esélye sem lett volna jól felmérni a kanyarodónak a helyzetet, mert nem láthatta (időben) a motorost.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #53926 üzenetére
Nem értem ezeket a felvételeket. Nincs a rendőrségnek legalább egy sajtósa? Hol az előjáték és a csúcspont? Miért nem látjuk ezekben, honnan indul (vagy hogyan csatlakozik be) egy-egy adott járőrnél az üldözés, hogyan történik az elfogás, ott hogyan viselkedik a felvezetéssel megtisztelt személy és hasonlók.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #53933 üzenetére
Azt én értem, de mi a céljuk ezekkel a felvételekkel? Mert ezen valójában azt látni, hogy 2 (vagy 3, ha azt a kamion mellé parkolót is számoljuk) töketlen rendőr felvezet egy koszos korzának (talán). Miért nem áll elé (előzi meg) az egyik és fékez le mondjuk (talán még ez a legveszélytelenebb)? Abszolút nincs lehetőségük már egy lehetséges kisebb koccanással sem megállítani az ilyeneket?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Mit értesz reagáláson? Ha balra nincs helye menekülni (a videóból ennek ténye legfeljebb sejthető), akkor a megfelelő követési távolság az a fékút, az meg messze több a megfelelő követési távolságnál. Egyébként eleve nem is szabadna ilyen helyzetbe kerülnie. Én kifejezetten rosszul érzem magam autópályán (is), ha nem látom legalább a 2-vel előttem haladót (nyilván, ha az legalább fékúton belül lenne).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Igen, a távolság egyébként simán lehetne legalább 2x-es (ha 130 km/h-val halad, akkor szerintem 3-os is), hogy legalább a szabályoknak megfeleljen és akkor talán a Megane-t sem nyomja meg. Talán.
mephi666. Mikor döntöttek úgy ezek a vesess.hu-t idióták (vagy legalábbis 1), hogy az az olvass tovább gomb megjelenjen a cikkek közepén? Jó, hogy nem a cím után teszik.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.