Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz FireFox1996 #54060 üzenetére
Valószínű, vezet már egy ideje/látott már egyet s mást, tudja, hogy az ösztönszerű reakció ezeken a helyzeteken nem sokat segít, sőt, összességében inkább ront (kapkodás, túlzott, hirtelen mozdulatok stb.). Az ütközős sofőr reakciója pedig tipikus egy váratlan helyzetekre nem kondicionált vezetőtől. Az olyan típusú autókat (feleslegesen drága és viszonylag új) ritkán vezetik tapasztalt sofőrök. Én igyekszem is távol maradni tőlük a forgalomban.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #54138 üzenetére
Ezt a normalitás keretein belül nem lehet megfejteni, simán hülye az ilyen. Valószínűleg még egymás mellett is elfértek volna, ha van egy kis esze, de ahhoz ész kell.
MasterMark: Lauda úgy érti, hogy a képet kiértékelő program hová/mire figyeljen, mi alapján döntsön és nem a technikai észlelésre gondol (ofc. szerintem).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #54155 üzenetére
Sosem az a probléma, amit puszta logikával le lehet írni, azt legfeljebb nehéz megoldani, de biztosan meg lehet. Egy bolygóra leszállásnál pl. nem kell figyelembe venni az öntudattal rendelkező egyéb közlekedők viselkedését, amelyek akár illogikus(nak tűnő) módon is dönthetnek, ott elég "néhány" paramétert (magasság, sebesség, gravitáció, tömeg, orientáció stb.) figyelni és ha nem jön közbe váratlan esemény (mittomén', mondjuk egy vihar a légkörben - ha van, vagy elromlik egyszerre több szenzor), pusztán fizikai/matematikai számítássokkal le lehet írni egy leszállást. Mindig az a probléma, amikor váratlan esemény következik be. Erre nem lehet egy számítógépet felkészíteni, mert nincsen intelligenciája. Persze gondos tervezéssel fel lehet készülni néhány ilyen eseményre, de az összesre semmiképpen. Alapesetben technikailag nem probléma egy mozgó tárgy észlelőhöz és a környezethez képesti sebességének mérése. Viszont pl. ha az indexel és (majd) várhatóan lefordul előttünk jobbra, akkor már nem is azt kellene elsősorban figyelni, hanem az utána haladót (is), mert vele kerülhetünk helyzetbe. Ha erre a helyzetre nincsen felkészítve a logika, akkor máris előállhat egy veszélyes helyzet, amit egy ember jól tud kezelni (legalábbis egy részük), egy gép viszont nem. További eszkaláció: előfordulhat az is, hogy végül nem fordul le, mert meggondolta magát (elnézte az utcát), erre szintén fel kell készíteni a programot, mert akkor mégis a közvetlen előttünk haladó lesz az érdekes. Vagy tegyük fel, hogy messze előttünk, velünk szemben másodikként halad egy BMW (elnézést a normálisaktól), akit már láttunk veszélyesen előzni. Ebben az esetben ő sebességét (is) kellene figyelni és nem csak a közvetlen velünk szemben haladóét, mert lehet, hogy kijön ő is előzni a velünk szemben haladót és már ő lesz a veszélyforrás.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Riasztó, mennyi idiótával osztozunk a közlekedésben. Egyébként ennyit ér az abszolút gyorshajtás büntetése. Jó lenne már más eszközt bevetni, ha valóban a balesetek megelőzése a cél.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Van ennek egy olyan vetülete, ami nincsen benne a szabályokban, de normális embernek nem is kell mondani, (a többi meg úgysem érti): a szabályoktól függetlenül nem baszunk ki ok nélkül a másikkal, itt ez hiányt szenvedett, ez is baj. Semmi értelme nem volt a belső sávba húzódni, mégis megtették úgy, hogy ott érkezett valaki.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz aprokaroka87 #54333 üzenetére
Kezdve a kivitelezéssel. Mint látható, ez így veszélyesebb, mintha engedik körözni a többsávos körforgalmat használni nem tudó hülyéket.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54375 üzenetére
Hát, nézd, nem mondom, hogy lehetetlen, de egyrészt valószínűleg nem az elhunyt vezetett (11 éves lány), másrészt, ha úgy értetted, hogy a vétlen autóban sérültek (jobban?), akkor is, azt gondolom, hogy egy nyulas, kiskorú családot szállító sofőr ritkán csinál olyan baromságot, amitől autópályán hátulról így belecsattannak.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54379 üzenetére
Nem értem, mit akarsz ebből kihozni. Te láttál már olyan helyzetet, ahol autópályán a külső sávban, elől haladó és nem hirtelen bevágó - azt biztosan írták volna, a Volvós valószínűleg rögtön szóvá tette volna - és amúgy állatorvostól családot szállító - szerintem ez fontos, mert itt biztos, hogy nincs alvás, ahogy te is írod - és emiatt feltehetőleg jobban is vigyázó (óvatosabban vezető) a hibás? Igen, előítélet, emiatt nem esszük meg a piros bogyót, amitől a társunk megmurdelt. De nem ítéletet hoztam, nem vagyok bíróság, csak egy 99%-os véleményt írtam (és eredetileg nem is az egész autóra, csak a 11 éves gyerekre).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54388 üzenetére
Leírtam a jeleket, amelyek alapján kijelentésre mertem vetemedni, cáfold meg, írj olyan valós helyzetet, amelyben ilyen jelekkel az Opeles a hibás! Én még nem láttam és nem is olvastam ilyenről. Mindenesetre ennek ellenére sem írtam, hogy nincs. Természetesen, ha a jelek (az eddig közölt tények) nem igazak, akkor az én kijelentésem sem helyes - de remélem, ezt nem kell részletezni, tehát ha pl. kiderül, hogy nem is a külső sávban a menetirányban haladt az Opel, hanem éppen egy lehajtón, a forgalommal szemben jött fel és befarolt a Volvo elé, az egy teljesen más helyzet. De ha nem mondhatunk véleményt egy ilyen részletesen egy cikk(ben leírt, de bíróságot még nem megjárt eset)ről, akkor talán zárni is lehetne a topicot.
Nem is az előzetesben gondoltam, hanem még a helyszínen, ahol ha nem is hivatalos kihallgatás, de valamiféle, "-Hát itt meg mi a tényállás kedves Volvo-s?"-féle kérdezgetés valószínűleg történt. Ahol ugyan nem biztos, hogy bármit is mondott, de ha az az ő vétlenségét segítene biztosítani, azt valószínűleg elmondta volna.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54392 üzenetére
Inkább sejteni, mert a hit egy nem bizonyítható létezésű entitás(ok) létesének feltevéséről és ezen entitás(ok) feltételezett kijelentéseinek elfogadásáról szól. De szerintem itt a topicban be is fejezhetjük, gondolom, más nem kíváncsi rá. Folytassuk máshol, ha gondolod.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
válasz Naturalist #60975 üzenetére
Túl sok balesetet/veszélyhelyzetet okoznak a szabályokat be nem tartó idióták, ezért szigorítani kell a szabályokat. Logikus.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
"A sebességből és az eltelt időből számolva olyan közel járt a szemből érkező, hogy a mercedes eleve nem is előzhetett volna."
? 6-7 másodperc telt még el, miután besorolt volna, már miért ne előzhetett volna? Mennyi kellene egy, az átlagánál erősebb autóval való előzéshez, mielőtt odaér(ne) a szemből jövő? 1 egész perc?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem tudjátok, mi van mostanában az emberekkel? A héten 2 hülyével is találkoztam, pedig évente 1, néha 2 emlékezetes szokott csak lenni és még csak március van. Tegnap az egyik egy lámpánál befordult elém (telezöld van és szemből lehet balra is kanyarodni), ha nem állok meg, simán eltalálom oldalról, ma pedig várakozva egy kereszteződésben a kihajtási lehetőségre, az előttem lévő elkezdett tolatni (nem tudni, miért, közlekedési oka nem volt rá és már kb. fél perce legalább várakoztunk), szerencsére nem volt mögöttem senki, így én is tudtam tolatni, hogy ne jöjjön nekem.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz maajsz #61592 üzenetére
Semmi különös, Bp. De emlékezetes alatt én már (csak) azt értem, hogy ha én nem figyelek, minimum betétlapozunk. Persze hozzátartozik, hogy már sok éve úgy közlekedek, hogy mindenki meg akar ölni, így bizonyos helyzetekbe eleve bele sem kerülök, ha van rá lehetőség.
The only real valuable thing is intuition.