Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Azért ha tovább lapozol a tesztben akkor hamar kiderül, hogy ez az obi nem csak fényerőtlen, de optikailag is igencsak harmatos.
Itt van ugyaninnen egy tesztkép f4 rekeszen:
http://photozone.smugmug.com/photos/684540249_Wwc7w-O.jpgEzek fényében ezt az obit én nem emelném a követendő példák sorába.
-
FEDman
addikt
http://www.clubsnap.com/forums/threads/927117-Olympus-M.Zuiko-45mm-f-1.8-Lens-E-PL3-body
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Végre oda került az EVF ahová való, a bal felső sarokba!
Viszont ennek ellenére sem mondanám rá azt hogy retro, de még csak azt se hogy szép .Bár ez még csak egy koncepciónak tűnik és ha erre épül a NEX-7 akkor az várhatóan elég fincsi lesz!
Ha lenne hozzá egy megfizethető árú rendszer 70/1,8-as fix, meg ha a 16-os kicsit jobb lenne akkor bizony komolyan elgondolkodnék rajta, de így egyenlőre túl sok a ha a képletben.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Nemrég volt alkalmam egy kis G3 próbálgatásra, gyors a kicsike.
Az érintő képernyőt is most próbáltam először és hát imádtam!Utcán sétálgatva has előtt tartott géppel kiforgatott kijelzővel ujjal pöcögtetve kattingatni egy egészen új feeling a street fotós témakörben.
-
FEDman
addikt
Nincs túl sok támpont ezen az állítólagos Nikon mirrorless fotón.
Nekem csupán egy dolog tűnt fel, hogy a jelenleg gyártott APS-C-nél kisebb szenzoroknak mind 4:3 a képaránya, de nem ennek.
Azt mindenképp érezni rajta, hogy nem nagy, de a fentiek fényében simán el tudom képzelni, hogy ez egy új az eddigi formátumoktól eltérő méret lesz.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Úgy látom ebben az Oly Pana érzékenység téma körben még mindig elég nagy a kavarodás, pláne most hogy így az AF is bele került a képletbe.
Az hogy a kontraszt AF teljesítményére nagy hatással van a szenzor teljesítménye az nem is kérdés. Viszont ha már itt tartunk fontos tisztázni ezzel kapcsolatban, hogy az az állítás miszerint a Pana 2x érzékenyebb az egyszerűen nem igaz!
Természetesen itt most az azonos szenzorral szerelt gépekre gondolok, mint például az E-P1 – G1 páros. Ebben az esetben a két gép ugyanolyan érzékeny, egyedül annyi hogy a két váz ellentétes irányba csal mikor megcímkézi az iso értékeket. Azaz röviden és tömören a Pana iso100 egyenlő az Oly iso200-al.
Egyszerűen csak máshogy hívják ugyanazt, de ettől még pontosan ugyanazt a teljesítményt nyújtja mindkettő, gyakorlatban semmi eltérés nincs a kettő között és pont emiatt az AF teljesítményére sincs mindez semmilyen hatással.
A Panasonic egyszerűen jobb AF algoritmust írt, aminek köszönhetően főleg kevés fényben sokkal stabilabban működik.És sajnos ezen a téren nagyon úgy fest azóta se túl sok minden változott. A drasztikus sebesség javulás meg ahogy én látom két ütemben, értéke el, először obi fronton bevezették az MSC AF motort, ami már felvette a versenyt a gyorsabb Pana obikkal, aztán végül most meg a legújabb Oly vázak meg dupla kiolvasási sebességre képes Pana szenzort kaptak.
Ez a kettő önmagában garantálja a gyorsaságot.
Viszont ahogy kicsit is fogy a fény egyből kidomborodik, hogy a Pana AF-e mennyivel okosabb. Ezen a videón is jól látszik mindez. Pedig itt még nincs is annyira kevés fény, de már így is megveri a GF2-es az új Olympust sebességben határozottságban.
És itt hangsúlyoznám, hogy egy GF2-es, aminek ráadásul az új Oly-val szemben még nincs dupla kiolvasási sebességre képes szenzora se.Tehát az Olympus még mindig nem érte utol AF-ben a Panát.
Ellenben ha pozitív akarok lenni akkor az is tény, hogy mindettől már csak egy jobb AF algoritmus választja el, minden más már adott. Ez azt jelenti hogy egy firmware frissítéssel most már bármikor ledolgozhatja a maradék lemaradását is.Remélem így is lesz, én szurkolok az Oly-nak!
-
FEDman
addikt
Engem őszintén szólva meglep a két nagy töketlenkedése a témába. Mintha féltenék a saját DSLR piacukat.
Úgy néz ki a Nikon nemsokára végre lépni fog, de ez is kicsit olyan mintha azt mondták volna, hogy most már lépnünk kell, de mivel még mindig nagyon féltjük a DSLR vonalunkat, tegyünk bele pici szenzort, hogy véletlenül se legyen annak alternatívája.Persze ez csak egy megérzés, majd meglátjuk milyen lesz a nyers valóság.
-
FEDman
addikt
válasz Murderer69 #2524 üzenetére
Az én szememben az átfogása miatt a 20-50-es nem több egy fényerőtlen fix obinál, ami ehhez képest még nagy is.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Murderer69 #2529 üzenetére
Látom lehet vele képet készíteni!
Úgy látom kicsit elbeszélünk egymás mellett, az optikai teljesítményét én még csak meg se említettem, számomra ez az obi a szimpla fizikai paraméteri miatt unalmas.Mondok egy példát, még a filmes időkben volt a Nikonnak egy 35-80/2,8-as obija, senki nem kérdőjelezte meg, hogy optikailag egy remek obi, de magát a létjogosultságát már annál többen. Mindezt csupán azért mert nagyon kicsi volt a zoom átfogása. Ezt az átfogást egy 50-es obival is le lehetett fednii csak egy lépés előre, meg egy lépés hátra.
Akkor meg már sokan inkább választották a nem csak kisebb, de jóval fényerősebb 50/1,4-et.Itt is ezt érzem, egy Samsung 30/2 sokkal kisebb, fényerősebb és izgalmasabb ennél a kis átfogású zoom obinál.
Az általad linkelt kép is pont 30mm-en készült f/4,5 rekeszen, képzeld el ugyanezt f/2 rekesz mellett.Ettől még ha most vettél egy ilyet ez még ne vegye kedved, nagyon szép képeket lehet ezzel is lőni, indításnak ez is megteszi.
Aztán később lehet nyitni izgalmasabb obik irányába is. -
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Jól látszik, hogy ennél az obinál is rendesen kihasználták a torzítás korrekció adta lehetőséget és direkt erre tervezték az obit.
A fanyalgóknak itt egy újabb remek példa arra, hogy mindez gyakorlatban milyen remekül bevált!Amit ez az obi nyújt ebben az ekv. 24mm kategóriában az valami egészen rendkívüli.
Minimális torzítás, minimális CA és saroktól sarokig éles kontrasztos kép.Ezzel szemben itt van a Sony 16-os palacsintája, ami szintén ekv. 24mm-nek felel meg, de az Oly-val ellentétben nem használ szoftveres korrekciót és hát optikai teljesítményben minden téren messze elmarad a kis Olympus üvegtől.
És félreértések elkerülése végett egy Sony 16 palacsintájával készült képen utólag el lehet végezni akármilyen szoftveres korrekciót, akkor se lesz soha egy szinten az Oly nagylátójával.
Mondjuk a korrektség kedvéért meg kell jegyezni, hogy az Sony obija sokkal olcsóbb, tehát ilyen szempontból messze nem egy kategória a kettő. Csak hát a mirrorless kategóriában egyenlőre nem nagyon van más amivel összevethető lenne.
De például a nagy dög szintén szoftveres korrekciótól mentes profi DSLR nagylátókat is kőkeményen megizzasztja ez a kis 130g-os M.Zuiko.
-
FEDman
addikt
válasz Murderer69 #2546 üzenetére
Ez pont egy elég béna tesztkép, de amúgy f/2,5 rekeszen ez is nagyon rendben van, a sarkok itt egyszerűen már nem esnek bele a élességi tartományba. A Sony 16-osa a fókusz síkon belül mos így a sarkokban.
Meg nem szabad elfelejteni, hogy ez a lengyel oldal minden esetben a teszt képeket Jpeg-ben készíti az élesítést a vázon belül lehúzva az ott elérhető minimumra.
Amit ritka nagy baromságnak tartok, figyelembe véve, hogy e téren az adott gépek között mekkora különbségek vannak. Olyan különbségek amiknek semmi köze a valós teljesítményhez. -
FEDman
addikt
válasz Murderer69 #2546 üzenetére
Itt van ugyanezen az oldalon a Sony 16-ossal készült tesztképek Jpeg-ben az élesítés a minimumon.
Egyrészt egész más kategória, másrészt az idióta tesztelési módszer miatt óva intenék bárkit, hogy ezen az oldalon a teszt képek alapján vonjon le messzemenő következtetéseket.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Murderer69 #2549 üzenetére
Ezért írtam, hogy ezen az oldalon a teszt képekből messze menő következtetést nem érdemes levonni.
De itt van egy másik teszt oldalról 3 ekv. 24mm-es obi kicsit precízebb körülmények között, mind nyitott rekeszen:
A kép közepén egy nagyon pici területen még a Sony is szépen teljesít, de kicsit feljebb már a vonósokat is csúnyán elkeni és akkor a igazi szélekről már ne is beszéljünk.
A kis Olympus ehhez képest egyszerűen más kategória.És végül itt legyen itt egy FF DSLR is:
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Itt az új Nikon 24/1,4 G is. Nyitott rekeszen ez is sokkal lágyabb az M.Zuiko 12/2-nél, a brutális vignettáról már nem is beszélve.
Persze a kettő nem egy kategória, nehéz is őket így egy az egyben összevetni. A Nikonnál természetesen sokkal több lehetőséged van a rekeszelésre és valószínű a sokkal nagyobb szenzor miatt itt is az FF nyer izomból.
Viszont a m43 felől vizsgálva meg azt lehet mondani, hogy a Nikon 24/1,4G meg igen messze van az M.Zuiko 12/2 130g-jától. Sőt a 24-es Nikon méretében és súlyában a micro43-as vonalon kijön egy komplett obi sor.
De ami a lényeg, hogy amit csak egy 43 szenzorból ekv. 24mm-en ki lehet hozni egy 130g-os obiból azt az Olympus az utolsó cseppig kifacsarta.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2554 üzenetére
Hát igen, a mai érzékelők mellett nem lehet büntetlenül egy fix nagylátót ennyire rányomni a szenzorra. A minőség és méret közti kompromisszum kialakításánál a Sony inkább az utóbbi felé hajlott.
Mondjuk mFT-re is ott a Lumix 14/2,5 palacsinta ami kisebb könnyebb a Sony 16-osnál, de ennek ellenére egész tisztességes teljesítményt nyújt.
A 12/2 meg már tényleg nem palacsinta, de ennek megfelelően érezni is rajta, hogy cserébe nem is vállalt semmilyen teljesítményt érintő kompromisszumot. És ehhez a teljesítményhez mérten pedig még mindig extrém pici szerintem.
Egyetlen egy baj van vele, hogy mindez az árán is tetten érhető.
-
FEDman
addikt
Nem lesz benne beépített EVF??
A 43rumors-on nem csak azt írják, hogy még mindig nem tudják biztosan, hogy lesz e?
A 12Mp-es szenzorra utaló írást se találom?Vagy te már tudsz valamit amit mi nem?
Mindenesetre csalódnék ha végül tényleg nem lenne benne EVF..
Meg a 12-es lapkába is, feltéve ha az a régi 12-es..
-
FEDman
addikt
De én beépített EVF-et akarok a bal felső ficakba!
Meglepődnék ha egy Pro GF-ként emlegetett vázba a régi 12-es lapkát raknák, ez még a Pana kitekert idióta logikájába se férne bele.
Egy vadi új fejlesztésű 12Mp-es lapka nem lenne rossz. Minimum GH2-es teljesítménnyel plusz egy kis extrával megspékelve, mint pl az elektronikus zár vagy egy valós iso50.
Aztán lehet megint bilibe lóg a kezem..
-
FEDman
addikt
Az obi fronton kezd összeállni a kép, de amit váz + szenzor fronton összebénáznak az tényleg nem semmi..
Mondjuk én még egyenlőre mindig elvagyok a G1-el, csak olyan fura, hogy ennyi idő után sincs olyan váz ami különösebben izgalomba hozna.
Jelenlegi kínálatból max egy nagyon jól árazott GH1 az amin elgondolkoznék.
-
FEDman
addikt
Ha javítanak az X100 működési sebességén és stabilitásán, akkor a maga nemében egy szinte tökéletes kis cucc lesz.
Viszont azt most már biztosan lehet tudni, hogy nemsokára érkezik a Fuji cserélhető obis rendszer mirrorless gépe is. Na most ha ez micro43-as lesz akkor az még újra megkeverheti a lapokat.
-
FEDman
addikt
válasz hegyimorc #2577 üzenetére
Steve Huff blogja vállaltan nem egy objektív teszt oldal. Ha ehhez mérten állsz hozzá, akkor szerintem nincs vele semmi gond.
Szerencsére nem vagyunk egyformák, kínos is lenne ha mindenki ugyanazért rajongana.
És itt most nem feltétlenül csak a fényképezőgépekre gondolok. -
FEDman
addikt
Hát ha info tartalom miatt olvastok stevehuff-ot, akkor már értem mi a gondotok..
Csak hát olyan ez mintha a Benny Hill Show-ban keresnénk az élet értelmét.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz hegyimorc #2595 üzenetére
Pedig ez nem csak legenda.
Még teszt nélkül is látom a G2 óta kijött Panákkal készült képeken amiken 14-42 van, hogy nem olyan mint a 14-45-öm. Egyszerűen lágyabba képe.
Persze ez messze nem azt jelenti, hogy az új 14-42 húdenagyonrossz lenne, sőt teljesen használható és tökéletesen bele illeszkedik a többi gyártó által is kínált kit obik teljesítményébe. Én inkább azt mondanám, hogy a régi 14-45 volt messze-messze átlagon felüli!
Amit eddig láttam abból nekem az jött le, hogy teljesen más a két Pana kit karaktere. A régit érezhetően nyitott rekeszhez lőtték be, míg az új egy pici rekeszelés után kel életre.
Hozzáteszem rekeszelve már tényleg nem igen van különbség közöttük.Mindenesetre én a 14-45-ömet pont azért szeretem mert bátran használhatom nyitott rekeszen. A manuális fényerős 50-es mellett használom gyakorlatilag fix 14/3,5 obiként.
Itt van amiről beszéltem:
Mindkettő nagylátón nyitott rekeszen készült.
Ez az SLR Gear tesztjéből van, de mindenhol ugyanezt látom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...