- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Ami viszont feltűnt a tesztből, hogy elektronikus zárat használ bizonyos fényforrások mellett bizonyos záridő mellett igen csúnyán sávosodhat a kép.
Ez mondjuk a GX7 esetében nem egy nagy kaland, ilyenkor max használja az ember a mechanikus zárat.Viszont mi a helyzet a GM1-essel? Ebben a tesztben az iso sor végén iso12.800-tól is ugyanez az effekt jön elő?
És ha igen ez a GM1 új zárszerkezete miatt van?[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Hát nem mondom, hogy nem kéne a blende gyűrűjével együtt.
Kicsit csalóka ez a kép, közelről nagylátóval. Nem lesz pici obi, de azért akkora se lesz, mint itt tűnik.
Méretre nagyjából egy jól táplált 75/1,8-ra számítok. Ez még egy GX7-en simán kezelhető méret.Egy GM1-re persze lehet már túlzás lesz.
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #34374 üzenetére
Az a blende gyűrű de tetszik nekem!
Itt már nagyjából be lehet lőni a méretét. Az ott mellette egy PL 45/2,8 annál egy picit hosszabb.
Azaz jól gondoltam, hogy nagyjából az mZuiko 75/1,8 méretét fogja hozni.Szerintem nagyjából olyan lesz ez, mint egy régi manuál 50-es adapterrel. Azt hiszem erről meg van itt sokunknak sokféle méretű mFT vázzal tapasztalata.
Én például szerettem a manuál 50-est használni mFT-n. Súlyra is belefért és méretre is pont akkora volt, hogy bal kézzel épp tökéletes fogást lehessen rajta találni.Ez utóbbi az Oly 45/1,8-ról néha szinte hiányzik is.
-
FEDman
addikt
Kisfilmen a 85, 105 és a 135mm-es fixek voltak mindig is a klasszikus portré objektívek.
Ez nyilván nem véletlenül alakult így ki. Ugyanakkor persze az hogy ekv. 85, vagy ekv. 90mm (45/1,8) az már gyakorlati szempontból nem sokat számít. Lényeg hogy benne van az optimális tartományban.
Az meg hogy ez az obi ennyire precízen pont ekv. 85mm lesz abban nyilván van egy adag nosztalgia is.De ezzel nekem semmi bajom, legalább jó előre be tudja lőni az ember, hogy gyakorlatban milyen látószögre számíthat.
-
FEDman
addikt
+/- 1-2mm semmit nem befolyásol egy objektív árán.
Ezen felül simán lehet, hogy az obi precízen 43,12mm lesz, de az obira már 42,5mm-t írnak, hogy meglegyen a klasszikus érték. Szinte az összes gyártó kerekít/egyszerűsít legalább ilyen mértékben.Ami számít az árnál az az hogy f/1,8 vagy f/1,2 a fényerő, ez viszont nem kismértékben.
-
FEDman
addikt
20-asnál nekem kell nem csak a záridő, meg a DOF, de bizony a látószöge is. Ez az amit a 45-ös nem tud kiváltani.
Ezen felül az f/1,7-nek van még egy előnye amiről keveset beszélünk. Mégpedig, hogy f/5,6-hoz képest kevés fényben sokkal jobb minőségű keresőképet ad. Ezen felül a 20-as lassúcska AF motorjával együtt is kanosabb lesz az AF is kevés fényben, mint egy fürgébb motoros, de f/5,6 fényerejű üveg.
-
FEDman
addikt
Mondjuk nagy általánosságban tök felesleges ezen vitázni, mert ez egy elképesztően egyén függő dolog. Minden embernél más lesz az optimális felszerelés. Hogy kinek milyen obi sor lenne a legideálisabb az nagyban szokás, stílus kérdése.
-
FEDman
addikt
És ez most hogy áll összhangban azzal, hogy nemrég még azt fájlaltad, hogy a 100-300-ból miért nem hoznak ki f/3,5-rőn indulót, miközben a jelenlegi 100-300 is garantáltan nehezebb és durván 2x akkora, mint ez a hamarosan érkező portré obi?
-
FEDman
addikt
Szerintem a Sony PZ 16-50 se annyira rossz, mint amilyen a híre. No jónak sem nevezném a képminőségét, de még simán a vállalható kategória.
Ez az új kicsi Lumix ehhez képest úgy néz ki tényleg egy kicsit jobb. Azaz ha valaki ilyen ekv. 24mm-ről induló kompakt zoomra vágyott valaki akkor mostantól nem a Sony az egyetlen értelmes alternatíva. -
FEDman
addikt
válasz schawo #34432 üzenetére
Ne tőlem kérdezd, hogy mi az, ezt nem én találtam ki.
Mondanám, hogy esetleg végezzünk egy gyors statisztikát, hogy ki az az itteni fórumozók közül aki egy 42,5/1,2 stabis mFT obiban több fantáziát lát, mint egy szimpla faékben, de végül is teljesen felesleges, a végeredmény enélkül is borítékolható.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #34440 üzenetére
Azért erre az ekv. 24-62 kontra 24-75mm-re nem mondanám hogy szédítően nagy a zoom átfogás különbség.
szerk.
Igen az biztos, hogy a NEX3n + 16-50-nek továbbra is remek ár/érték aránya van.
Ez kezdetektől jellemző volt a Sonyra. Csak hát ha mondjuk ezen kicsit tovább lépnek és anno egy leheletnyivel is kiegyensúlyozottabb lett volna a 16/2,8 akkor tényleg lehet hogy ma már én is Sonys lennék.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #34445 üzenetére
Nemrég mérték le a GX7-est is, most dinamikában itt tart a Pana egy NEX-6-hoz képest:
Most hogy kijött ez a Lumix 12-32 már kevésbé izgat a Sony 16/2,8.
Az FF NEX viszont talán még érdekes lehet. Jelenleg az FE 55/1,8 az egyetlen rendszer obi ami onnan engem érdekel, de az meg elég nagy és ami fájóbb piszok drága is. No de ki tudja mit hoz a jövő, szóval ha mást nem, de a szememet a rendszeren tartom.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #34448 üzenetére
Jelenleg nem is érdekel az FF NEX. Pár év múlva ha esik az A7 ára és közben kijönne pár minimum f/2 fényerejű Zeiss logó nélküli kedvező árú Sony fix obi is, na akkor tuti elgondolkoznék a váltáson.
Kérdés utóbbira mennyi esély van azok után, hogy ebben a formátumban egy 55/1,8-as alap is 1000$-on nyitott .
-
FEDman
addikt
Itt van egy régi videó erről, még a DSLR-rel. Ha jól értem mind kettő szépen teszi a dolgát, de mind a kettőt egyszerre nincs értelme használni, mert ebben az esetben bizonyos értelemben kioltják egymást.
-
FEDman
addikt
Újabb pár kép a "faékről"!
-
FEDman
addikt
Hát nem tudom ki hogy van vele, de nálam ez a méret egy GX7-el még simán a vállalható kategória.
Mikor számít a kis méret arra ott vannak a pici obik, ilyenkor többnyire csak a 20-as van velem. Komolyabb portrékra viszont nagyon rendben lesz ez. És közben méretre súlyra, szerintem alatta marad majd egy hasonló középkategóriás DSLR vázas felállásnak, még akkor is ha mondjuk azon egy C 50/1,8 MkII csücsül.
Akárhogy is nézem, ez nálam a tipikus kézbesimulós méret!
A 15/1,7 meg nagyon cuki, szépen passzol a GM1-re és belegondolva a blendegyűrűjével tényleg nagyban megkönnyíti majd az ilyen miniatürizált vázak kezelését.
Az új 35-100 (vélhetően 3,5-5,6) is elég picinek tűnik. Elég jól látszik, hogy ezt az obit a GM1 hívta életre, így lesz értelmes arányos dupla kit a Pana mini vázához is.
No persze perverzebbek bármikor összepuszilhatnak egy ilyen összeállítást is:
További képek itt.
-
FEDman
addikt
Ne kukacoskodjatok, nyilván mechanikai kapcsolatra gondoltam.
-
FEDman
addikt
Szerintem meg tökéletes kombináció lesz a GX7-essel.
Nem egészen értem ezt a kevés hely van az ujjaknak dolgot. Ez a probléma jellemzően a DSLR forma rámarkolós gépeknél szokott gond lenni. A GX7 féle gépeken már a fogás típusa miatt se fog ez valószínű gondot jelenteni, főleg úgy hogy a GX7 még helyet is bőven hagytak.De ha ez még így önmagában nem győzne meg akkor nézd meg az obi kialakítását. Pont ott ahol az ujjad van van egy íves kiszélesítés. Ráadásul a bajonett is kiáll kicsit a vázból és ez a kettő együtt azt eredményezi, hogy ahol az ujjad van ott pont nem szélesedik ki az obi.
Az első belinkelt GX7-es képen ez pont nem látszik, mert rossz szögből lett fényképezve.Viszont ezen a GM1-es képen talán jobban látszik, hogy mire gondolok:
Szóval nem lesz ezzel gond.
Ilyen szempontból egy sima 20-as obi is rosszabb, mert az ezzel szemben hirtelen vastagszik.
Ennek ellenére itt is bőven marad hely az ujjaknak, szerintem teljesen felesleges emiatt aggódni. -
FEDman
addikt
Könnyen lehet, majd meglátjuk, de emiatt mégse aggódom, a 45/1,8 még mindig itt van nekünk.
Meg hát nem vagyok én semmilyen márkához kötve, ha majd egyszer valami sokkal jobbra vágyom körbenézek másutt kínál e valaki többet jobbat és ha igen akkor habozás nélkül váltani fogok.
Nekem is volt APS-C DSLR-em 85/1,8-cal. Jó cucc portréra, de annyival nem jobb, hogy csak ezért visszaváltsak DSLR-re.
Engem már beszippantottak a mirrorless gépek és meglepő módon portréra a NEX rendszer adja legérdekesebb alternatívát a Nocticronra. Az E 50/1,8 sajnos nekem túl rövid, de az új FE 55/1,8 ellenben már egész jó portré objektív lehet APS-C NEX-en. Méretre látószögre nagyon hasonló és mélységélességre is csak egy nagyon picit marad el az új PanaLeicától.
De hogy ne legyen olyan egyértelmű a Zeiss FE 55/1,8 se olcsó obi és stabi sincs benne.De érdeklődéssel várom a Fuji 56/1,2 obiját is. Így látatlanba az a legszimpatikusabb, de annak is biztos húzós ára lesz.
Szóval részemről használom boldogan az Oly 45/1,8-at és közben érdeklődéssel figyelem a piac alakulását.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Amúgy újabban a Nikon is tud ám árazni..
-
FEDman
addikt
Sokkal nem lesz kisebb, de láthatóan a GM1-gyel nagyon rágerjedt a Pana a miniatürizálásra.
Meg kicsit lehet a dizájnról is szól ez az egész. A Lumix 45-150 még az a tipikus Pana obi ami a bajonettnél kicsit kiszélesedik. Ez a GM1-en kicsit bután néz ki, a 35-100 meg ahogy elnézem már hozzá passzoló karcsú kivitel lesz.A olcsóbb G és D Nikon obik meg tényleg jók, de ha ilyen obikban gondolkoznék akkor már sokkal inkább vennék alájuk egy valamilyen Nikon DSLR-t, minthogy adapterrel bohóckodjak.
De én most nem akarok DSLR-t. -
FEDman
addikt
Miért lenne drágább? Se nem összecsukható, se nem fényerős. Nehezen tudom elképzelni, hogy ez ne olcsó kit obi legyen. Szerintem nem is lesz más feladata, mint hogy versenyképes dupla kitben lehessen árulni majd a GM1 féle gépeket.
Azzal viszont egyet értek, hogy a remek 45-150 mellett olyan túl sok vizet ez nem fog zavarni. Max akkor lesz érdekes a mini 35-100 ha kitben nagyon olcsón adják.
-
FEDman
addikt
válasz schawo #34562 üzenetére
A PL 25/1,4 is vastagon korrekcióra épül.
Most így fejből a PL45/2,8 és az mZuiko 45/1,8 - 75/1,8 azok az obik amiknél tudtommal tényleg nincs szoftveres torzításkorrekció.
És csak hogy mennyire bevett és igényes megoldás ez ma már arra egy jó példa, hogy a 100%-ig Leica fejlesztésű közel 3000$-os csúcs kompakt, az X Vario szinte tökéletes teljesítményt nyújtó obija is bizony szoftveres torzítás korrekcióra épül.
-
FEDman
addikt
Nagyon meggyőző a kicsike.
És itt már ők is kiemelik azt ami már nekem is feltűnt az iso sorral kapcsolatban, viszont a vég következtetéssel már csak részben értek egyet:
"At ISO12800 and above, the effects of the electronic shutter can be seen, with banding visible in the image, and due to noise levels these last two ISO setting may be best avoided."
A sávosodást szinte biztos az elektronikus zár okozza, egyszerűen összeakad a villódzó világítással. Viszont kicsit mintha azt sugallná, hogy ez a iso-val van összefüggésben, pedig ha a fenti gondolatmenet stimmel, akkor ez nem iso, hanem záridő kérdése.
Ennek megfelelően akár alacsonyabb iso-n is előjöhet. Másrészről a gyakorlatban mégse nagyon hiszem hogy ez majd gyakran előjönne ugyanis ehhez kell valami gyér minőségű villogó világítás és hát ilyen körülmények között többnyire kevés a fény és így elég nehezen elképzelhető, hogy normális esetben 1/200s fölé menjen a záridő, alatta meg ahogy nézem nincs ilyen probléma.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #34607 üzenetére
Kérdés már csak az, hogy ez az egy adat mennyit mond el egy obi méretéről?
Viccet félre téve amúgy igen, szerintem se kell feltétlen minden mirrorless cuccnak a kis méretre törekednie görcsösen. Megvan a helye a pici palacsintáknak, meg az ilyen nagy teljesítményű fixeknek is. Főleg hogy ma már a mirrorless gépek szerintem nem csak méret, de teljesítmény szempontból is versenyeznek a DSLR gépekkel.
Ezzel nem azt mondom, hogy ma már minden szempontból jobbak a mirrorless-ek, hanem csak hogy a nyilvánvaló előnyeik mellett a szintén meglévő hátrányaikat elég gyors tempóban dolgozzák le és bizony az olló lassan záródik.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Nemrég írta valaki a 43rumors-on, hogy a GM1 akkora, mint egy akksi a Canonba.
És valóban..
-
FEDman
addikt
Hát nem tudom, szerintem itt valami nagyon nincs rendben. Az még oké, hogy a GX1 zárja nem teljesen vibrációtól mentes, de az már nincs rendben, hogy egyetlen éles képet nem tudtak lőni ezzel az obival, még nagylátó végén se. Miközben meg tele a net pozitív tapasztalatokkal, szép képekkel mindenféle vázzal.
Láttam pl. E-PM2-essel is képeket és semmi ilyen nem volt pedig annak se túl finom a zárja.
Gyanús nekem, hogy a tesztelt példány stabijával lehetett valami gond. -
FEDman
addikt
Azért ezt ne vedd készpénznek, én is csak a sötétben tapogatózom, hogy miért is lett ez ilyen.
A shutter shock jelenség létezik, ez nem is kérdés! Viszont eddig még sose találkoztam olyan esettel ahol ez ekkora problémát jelentene.Megnéztem a korábbi tesztjeiket, itt a Lumix 45-200 az öregecske G1-en. Azon túl, hogy nem ez a legacélosabb Pana obi én nem látok semmi a fentihez hasonló mértékű berázást.
Vagy itt van a régi Lumix 14-140/4-5,6 GH1 vázon tesztelve. Itt is inkább az obi gyengeségeit látom, de nincs durva mértékű berázás.Erre persze lehet mondani, hogy a GX1 nagyobbat üt, mint a többi Pana váz, viszont itt a Lumix 12-35/2,8 tesztje szintén GX1 vázon és nyoma sincs berázásnak. No persze ennek nincs nagy tele vége, de a 14-140 II tesztben se csak tele végén lettek totál berázva a képek.
Nem biztos hogy igazam van, de emiatt én arra gyanakszom, hogy ennek a példánynak (vagy az összesnek?) bizonyos szempontból hibásan működik a stabija. Értem ezalatt, hogy kikapcsolt állapotban nem rögzülnek az érintett lencsék, szabadon lebegnek és ezeket ilyenkor a zár egyszerűen berázza.
Ha így van és ráadásul ez nem egyedi eset akkor lehet ennél az obinál érdemesebb minden helyzetben bekapcsolva hagyni a stabit.
De mondom, ez is csak egy találgatás a részemről. A legvalószínűbb, hogy csak az adott példány volt a hibás.Egy viszont biztos, máshonnan is informálódva már kiderült, hogy ez az obi a 10x zoomok között optikailag egy kiemelkedően jól sikerült darab, sokkal jobb annál, mint amit ez a teszt mutat.
Ezen kívül ha másra nem is, de arra mindenképpen jó volt ez a teszt, hogy rávilágítson a GM1 új zárszerkezetében azért van fantázia.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #34828 üzenetére
"Mesélje már el nekem valaki, hogy miért rajong olyan nagyon a rekeszgyűrűért!? "
Kicsit ez ahhoz hasonló amiért Roboter hiányolja a top mirrorless gépekről a státuskijelzőt. Jó dolog ha egy vázon a főbb paramétereket mindig egy helyen lehet leolvasni így ha fentről rátekintesz a gépre egyből látod a lényeget.
A rekesz gyűrű is kicsit ilyen, rátekintesz a gépre felülről és már látod is a lényeget.Meg a nosztalgián túl maga az érzés is jó, mikor egy finoman járó rekesz gyűrűt tekerget az ember. De van ennél sokkal praktikusabb oka is annak, hogy miért jó. Van mikor egy kiránduláson egy vízesésnél mondjuk egymás után váltogatom a kis mélységélességű nyitott rekeszes és a lerekeszelt bemozdulós képeket. Pár ilyen váltás után rohadtul meg lehet utálni, hogy a modern vázakon a vezérlőtárcsát kell hosszan 1/3 FÉ lépésenként átrecsetelni egyik végéről a másikra. Miközben ez egy mechanikus rekeszgyűrűn egy laza mozdulat.
Nagy és nehéz tele objektíveken már persze lehet kevésbé kellemes, fölég ha az obi tövében van a gyűrű. Ilyenkor jobb ha vázról lehet állítani, de ez engem nem érint, nem szoktam ilyen obikkal fotózni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs